Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> 146 2.0 TD >> Blog
- Típus:146 2.0 TD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1996
- Színe:Kék
Végül fehér színt kaptak.
Gumik már nem eresztenek le, ellenőrizve.
Új felni kupakokat és szelepsapkákat kapott.
Sok meló volt a szettel de kész lett 👍😊
Víz alá nyomtam a kerekeket. 4 kerékből 3-nál a gumit le kellett venni, történt rajta perem tisztítás enyhe szivárgás végett. 2 db-on szelepet is kellett cserélni.
Nem ütnek a kerekek, alig kért súlyt a centrírozásnál. Ezt a részét gumis végezte.
Jelenleg felcsiszolt állapotban van, de még csiszolni kell egy picit fényezés előtt.
Sokat foglalkoztam vele idehaza, de legalább elkészül 😊👍
Csak valamelyik autóhoz blogolom, általában cserélgetni szoktam a kerekeket az autók között. Esztétikailag nincs rendben, de orvosolható. Karcok és padka nyomok, sérülések vannak rajta. Nagyon nem vigyáztak rá. A gumik profilra használhatóak, de már 8 éves gumik. 55ezerért volt hirdetve, igazából el sem hoztam volna, de 20ezret adtam a szettért mivel rengeteg munka lesz vele. Gumi méret: 205/45 r16 Kormorán nyári gumik.
90-es tempónál kicsit rázott az autón a kerék, így elvittem őket egy ellenőrzésre. 3 DB-ot újra súlyoztak.
-Hátsó féknyergek cseréje és festése. Korábbi nyergek kézifék ereje kezdett haldokolni.
-Új kézifék kőtelek
-Új hátsó dob
-Kormányösszekötők cseréje bal és jobb oldalon (axial és gömbfej), kerékösszetartás beállítás
-Téli kerekek , felni új színben . (Szín + 2K lakk)
-Kormány csere. Korábbi fa kormány bőr része megkopott, így az javítva lesz és a boxerbe foglal majd helyet.
-Szélvédő csere (megrepesztettem kormány csere közben szerszámmal 😏), belső tükör is cserélve. Billenő állító műanyag eltört benne, de ez a korából adódóan 😊 szerencsére volt másik amire cseréljem.
-Pollen szűrő
-Első ablakmosó cső csere , elöregedett. Addig szépen működött amíg a levélrácsot ki nem kellett szedni a pollenszűrő és a szélvédő csere végett. Ott a mozgatására megadta magát. Volt itthon másik, kompletten cserélve.
-Műszaki vizsga 2025.10.29
Korábban a boxerhez vettem ezeket a spoilereket, de mivel arra lett másik így ez felkerültek erre. Javítani kellett mert a jobb küszöbön a rögzítő fülek hiányoztak. Alvázvedő vagy valami hasonló volt a műanyag küszöbökön, így azt benzinnel leszedtem majd utána jöhetett a csiszolás és fényezés. Rákerült a négylevelű lóhere és Alfa Romeo felirat is. A kasztni küszöbökön is dolgoztam. Kívül a gyári küszöb patent helyén befújtam híg alvázvedővel hogy mindenhova jusson belőle, aztán kívül is kapott egy réteg alvázvedőt, majd a gyári patent lyukakat ledugóztam a víz ellen. Alul két két csavar fogja a műanyag küszöböket, és a ragasztás felül végig. Elől hátul is fogja majd egy egy csavar amit kerékcserekor rakok bele. Elég stabilan fent van. Tömítő ragasztót használtam ami erős de később könnyen eltávolítható roncsolás nélkül. Ez a küszöb a rozsdásodas ellen előnyösebb is mint a gyári mivel eláll a karosszériától és a homok nem tud olyan könnyen megülni a kettő között. Kinézetre nagyot dob rajta, úgy hogy megérte megcsinálni rá. 😀
10.000 Km után olajcsere, szűrők cserélve. 378500 a jelenlegi km.
ABS csati csere
Egr visszakötve
Szivósor cserélve, előtte ki lett takarítva
Szervó szivattyú cserélve. Előzőnél némi szivárgás látszódott.
Augusztus 12.-én, holnap lesz meg 11 éve az autó 😊
Félévente a pótkerék levegő nyomását megszoktam nézni, hát most mint utólag kiderült megvolt hogy hova is szökött el a levegő. Először még fújtam is bele mikor még a csomagtartóban volt, akkor még nem látszódott hogy mi a baj, csak hallottam hogy ereszt. Volt itthon másik, oké kicserélem. Mikor kivettem a csomiból láttam hogy szétdurrantotta magát a gumi az utóbbi fél évben. Körülbelül 27 évet kibírt ☺️
Mellé volt még autómosás, belső takarítás, ülések ápolása. 😀
Felkerült a nyári szett. 16". Kapott új alfás szelepsapkát kék színben.
Múltkori első fékcsere után bekötése került a két első fékbetét kopás visszajelző is. Eddig ott volt a kábel félre húzva, most megcsináltam hogy működjön is. Csatlakozót újra kellett forrasztani a kábelra mivel már alig tartotta meg magát. Próbaképpen ellenőriztem is mindkét oldalon.
ABS hiba van időnként, attól függ hogy érintkezik. Hiba oka hogy elől a két toronynál az ABS csati (az ABS kocka felőli) műanyagja elöregedett és el van törve, repedve mindegyik. Azokat még cserélni kell csak szerzek belőle másikat, remélem újan is hozzá lehet jutni.
Jobb oldalon a napellenző kezdte feladni a harcot, felcsukásnál már kezdett lógni, így azt is cseréltem.
Alfacity matrica is felkerült a két hátsó ajtó üvegére 😉
Közben meglett ma a 377.000 km is 😊👍
Alfa 146 1.8 TS nagyfék. Facelift előtti, 140 lovasról. (ti, QV ugyan evvel szerelt)
-2 első kerékagy
-2 első féknyereg
-2 első tárcsa 284mm
-2 pár új fékbetét
-Jobb első lengőkar
Története: jobb elől fékezéskor darált az autó. Csapágyra gondoltam de így szerelés után nem tudnám biztosra mondani. Esetleg féknyereg, de mindegy is. Már volt csapágyazva régebben, most nem akartam újra csapágyazni. Jött ez a lehetőség a szettre, inkább ebbe fektettem. Takarítás, festés majd szerelés.
Szereléskor kiderült hogy a lengőkar gömbcsuklója rossz volt, új Monroe lengőkar került be.