Barti - főkép
>> Tuning és extraAlfa 156 SW 1.9 JTD Multijet Q4 // 2019-05-18

Felkerültek az új felnik. A nagy féknyereg miatt szükség volt 20 mm-es szélesítőkre. A végeredmény magáért beszél, imádom :). Egy kis ültetéssel még lehetne rajta pofozni, tervben van egyállítható futómű is. Mindenesetre jól áll neki a Ducati Corse.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SW 1.9 JTD Multijet Q4 // 2019-05-10

Mint tudjuk, a 156 SW csomagtere alapból sem túl nagy, de ezt még tovább redukálta az útólag beszerelt mélyláda. Mivel az Alfámra gyárilag 17-esnél kisebb felni nem megy fel a nagy fékek miatt (két dugattyús Brembo 330-as tárcsával), ezért a 15-ös mankókerék csak a helyet foglalta. Így fogtam magam és a mankókerék helyére készítettem egy egyedi mélyládát. Hogy a hangszóró és a reflexcső helyét ne az eredeti szőnyegből kelljen kivágni, azt méretre vágott osb lappal helyettesítettem, így bármikor visszaállítható a gyári állapot. A mélyláda és a takarólap még be lesz vonva kárpittal, valamint a csomagtartó alja kap egy zajszigetelést. A remote szálra tettem egy fizikai kapcsoló, amit a kesztyűtartó alá rejtettem. Így bármikor lekapcsolható az erősítő és a mélynyomó, ami jól jön ha nagyon meg kell pakolni a csomagtartót, vagy ha a kutyámmal megyünk kirándulni :).

 
>> SzervizAlfa 156 SW 1.9 JTD Multijet Q4 // 2019-04-15

Az első féltengelycsuklók elfáradtak. A javítás nem volt olyan egyszerű. Mint kiderült erre a típusra nem lehet kapni utángyártottat (mivel a cég nem adta el a licenszet a Q4 esetében), sem pedig gyárit (mert már nem gyárt az Alfa sem hozzá), így maradt a felújítás, ami 70.000 Ft-ba került.

 
>> AutóápolásAlfa 156 SW 1.9 JTD Multijet Q4 // 2019-01-28

Az autót korához képest szép állapotban vettem. Kívül vannak apróbb, felverődésekből származó sérülések, valamint a küszöbön van egy kis kezdetleges felületi rozsda, amit mihamarabb orvosolni fogok. A beltér nagyon jó állapotnak örvend. A bőr ülések is szinte hibatlanok, a vezetőülés éleinél van egy minimális kopás, de szinte észrevehetetlen kis foltokról van szó. Az ablaknyitó műanyag panel volt koszosabb. Először azt hittem, hogy karcos, de aztán kiderült, hogy az csak egy koszréteg rajta. A tisztító szerek nem igazán oldották, így a nagyját egy puhább műanyaggal lekapartam, hogy a panelt ne karcoljam össze, majd szépen leápoltam. A végeredmény tökéletes lett, mintha új lenne. Egy másik zavaró forrást is sikerült kiiktatni. A műszerfal és a sebváltó konzol illesztéséből jött állandóan egy zavaró nyiszogó hang. A sebváltó elemet leszedtem, az illeszkedési felületre tettem egy öntapadós szövetet. A problémát sikerült megoldani, nincs többé zavaró hang. Ha már a hamutartó ki volt szerelve, akkor egyúttal annak a megvilágításán is javítottam. Elég narancsos volt a színe, mivel az izzón található piros színező fólia nem volt elégséges. Találtam itthon egy vékony kicsit bordósabb árnyalatú műanyagot (egy régi ételes fedele), amiből kiszabtam méretre egy darabot, és egy vékony fémlemez segítségével rögzítettem az izzó elé (így ki-be pattintható a műanyag lapka, és nem kellett ragasztóval gányolni, bármikor kivehető). A célt sikerült elérni, a hamutartó megvilágítása is ugyanolyan árnyalatú, mint a műszerfalé.

 
>> SzervizAlfa 156 SW 1.9 JTD Multijet Q4 // 2018-11-24

A legelső hiba, ami előjött, az a csomagtartó zárszerkezete. A kulcsról nem nyitotta, viszont a mágneskapcsoló kattanását hallottam. A kiszerelést követően meg is találtam a hiba okát. A szerkezet kettő összehegesztett lemezre van erősítve. A ponthegesztés megadta magát, ezért a nyitó szabadon lifegett. Hegesztőm nincs, ezért ez illesztésnél fúrtam kettő lyukat (a képen még csak az első látszik a csavarral), és csavarral fogattam össze a két lemezt. Azóta tökéletesen működik.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SW 1.9 JTD Multijet Q4 // 2018-11-17

Az autót gyári alap hifivel vettem. Hát hangminőségben volt kivetnivaló, és a fejegység is csak audió CD-t kezel. Az előző autómba szerelt rendszer viszont szépen, tisztán szólt, így hát átraktam a 156-ba. Kapott új fejegységet, ami már nem CD-s, viszont van USB (ami tudja tölteni a telefont, ha szükséges), Bluetooth, 3,5 mm-es jack bemenet, kihangosító és összeköthető a multikormánnyal is. A kiválasztásnál fontos volt az is, hogy ne üssön el nagyon a műszerfal összhangjától, viszont az adott márkának már nincs ezüst színű fejegysége, így maradtam egy letisztult fekete darabnál piros gombvilágítással. A beépítőkerettel beszerelve a végeredmény egész elfogadható lett. A régi fejegységet elraktam, a hangszórókat és a csatlakozóikat is, bármikor visszaszerelhető. Szeretem igényesen megcsinálni az ilyen munkákat, hogy később egy esetleges visszaállítás ne okozzon gondot.