csabbbiii - Alfa Amore: Az internetes Alfa Romeo közösség

Mutasd

>> Szerviz2013-08-15

Elkezdtük használni az autót, de már az elején feltűnt, hogy elég sokat eszik.
Ahogy jöttek a melegebb napok, úgy emelkedett a fogyasztás is. (nem, nem a klíma miatt)
Majd egyik délután párom azzal hív, hogy az autó erőtlen, rángat... Uhh...
Hazajött vele lábon, és egyből hallani lehetett, hogy ez csak három henger éneke.
Egy komplett hétvége ráment a gyertya, trafó, kábel, stb cserélgetésére, de persze a jelenség oka, ami miatt megírom ezt a posztot, sokkal drámaibb.
Szerelőm lekapta a szelepfedelet, és ami ott volt, az nem emberi.
A magas fogyasztás oka, a drámaian dús keverék volt, mely aranyos kokszot képezett a hidrotőkék környékén annyira, hogy az 1. henger kipuff szelepei megszorultak. Persze, hogy is máshogy, mint nyitott állásnál, csakhogy beleverhessen egyet a dugó...
Nagy baj végülis nem lett, mert "csak" a 2 kipuff szelep és a két hidro ment a kukába (~20.000.-) , de ha hengerfej bontás, akkor már rendesen...
A fene se gondolta volna, hogy az ilyen - olyan, biszim - baszom tömítések összértéke meghaladja egy jelentős gyorshajtási birság mértékét, de így van.
Szóval a gondos síkolás, takarítás, tömítés, tőcsavar stb után, összeállt egy friss új konstrukció, de sajnos a dús keverék oka továbbra sem lett meg.
Computer kiolvasás után a légtömegmérő és a lambda jött elő, mint hibaforrás.
Mind a kettő vadonat új! 3500 km van bennük.
Az értékek nézegetése közben viszont egyértelmű volt, hogy mégiscsak a légtömmérő lesz a ludas, ami szerint a beszívott levegő statikusan 24 fok volt, a közel 50-hez képest ami a géptető alatt volt...
Így hamar meg is lett, hogy miért hagyja nyitva a computer közel 3x olyan hosszú ideig a befecskendező fúvókákat.
Anyázás, légtömegmérő rendelés, majd 4 nap várakozás.
Nagy dirrel - durral befutott a büszke alkatrészbeszállító, lobogtatva a Szent légtömegmérőt, melyet gyorsan fel is tettünk...
Ezzel sem lett jó!
Ilyen nincs! Elkértem a multimétert és rámértem arra a hitvány csatlakozóra ami a kérdéses alkatrészhez csatlakozik.
12V megvan, Jel megvan, test ellenállás viszont sehol... Ahha! Akkor kábelpara csak.
Az alkatrészes srác közben csendben eloldalgott a feleslegesen berendelt, utángyártott légtömegmérővel, mi pedig szegényebbek lettünk egy garanciális hercehurcával.
A kábelek visszafejtésével eljutottunk a Nagy Szent Computerig.
Csati lehúz, belenéz, ordít!!!
Az egyik láb elfeküdve! Sebészeti kiscsipesszel és óráscsavarhúzóval felvértezve, sikeresen egyengettük egyenesre a kis hitványt. Közben persze fogytunk vagy 5 kilót, és könnyebbek lettünk fél doboz cigivel.
A következő indításnál eltűntek a hibák, és újra életre kelt a ménes!
Kicsit meg kellett forgatni, és kezdett beállni az alapjárat is. Eltűnt a füst, a korom, és újra szépen húz.
Az utóbbi két napban intenzíven járok vele, hogy tisztuljon a rendszer. Olaj és szűrője kicserélve, a fogyasztás pedig 15-ről!!!!!!!, visszaállt 7,5-re!
Egy ilyen kis pöcök is mekkora káoszt tud csinálni......