csabbbiii - Alfa Amore: Az internetes Alfa Romeo közösség
csabbbiii - főkép
>> EseményAlfa 145 1.4 TS // 2015-05-14

Viszlát kisAlfa! Remélem jó helyre kerültél! :)

 
>> SzervizAlfa 145 1.4 TS // 2014-06-18

Érdektelenül és eseménytelenül töltjük napjainkat egy ideje. Ő nem sokat panaszkodik, én pedig nem vallatom.
Elvittem egy kis vérfrissítésre (olajak, szűrők), és közben az alábbi dolgokkal leptem még meg:
- hátsó fékbetétek 9.800.-
- bal hátsó kerékcsapágy 19.000.-

Szép nyarat mindenkinek! ;)

 
>> SzervizAlfa 145 1.4 TS // 2013-11-09

Ma megünnepeltük a 180.000 km-t.
Kapott a kocsi friss olajat, szűrőket, és egy klíma tisztítást is, mert bizony nem volt rózsaillatú az utóbbi időben. :)

 
>> SzervizAlfa 145 1.4 TS // 2013-08-15

Elkezdtük használni az autót, de már az elején feltűnt, hogy elég sokat eszik.
Ahogy jöttek a melegebb napok, úgy emelkedett a fogyasztás is. (nem, nem a klíma miatt)
Majd egyik délután párom azzal hív, hogy az autó erőtlen, rángat... Uhh...
Hazajött vele lábon, és egyből hallani lehetett, hogy ez csak három henger éneke.
Egy komplett hétvége ráment a gyertya, trafó, kábel, stb cserélgetésére, de persze a jelenség oka, ami miatt megírom ezt a posztot, sokkal drámaibb.
Szerelőm lekapta a szelepfedelet, és ami ott volt, az nem emberi.
A magas fogyasztás oka, a drámaian dús keverék volt, mely aranyos kokszot képezett a hidrotőkék környékén annyira, hogy az 1. henger kipuff szelepei megszorultak. Persze, hogy is máshogy, mint nyitott állásnál, csakhogy beleverhessen egyet a dugó...
Nagy baj végülis nem lett, mert "csak" a 2 kipuff szelep és a két hidro ment a kukába (~20.000.-) , de ha hengerfej bontás, akkor már rendesen...
A fene se gondolta volna, hogy az ilyen - olyan, biszim - baszom tömítések összértéke meghaladja egy jelentős gyorshajtási birság mértékét, de így van.
Szóval a gondos síkolás, takarítás, tömítés, tőcsavar stb után, összeállt egy friss új konstrukció, de sajnos a dús keverék oka továbbra sem lett meg.
Computer kiolvasás után a légtömegmérő és a lambda jött elő, mint hibaforrás.
Mind a kettő vadonat új! 3500 km van bennük.
Az értékek nézegetése közben viszont egyértelmű volt, hogy mégiscsak a légtömmérő lesz a ludas, ami szerint a beszívott levegő statikusan 24 fok volt, a közel 50-hez képest ami a géptető alatt volt...
Így hamar meg is lett, hogy miért hagyja nyitva a computer közel 3x olyan hosszú ideig a befecskendező fúvókákat.
Anyázás, légtömegmérő rendelés, majd 4 nap várakozás.
Nagy dirrel - durral befutott a büszke alkatrészbeszállító, lobogtatva a Szent légtömegmérőt, melyet gyorsan fel is tettünk...
Ezzel sem lett jó!
Ilyen nincs! Elkértem a multimétert és rámértem arra a hitvány csatlakozóra ami a kérdéses alkatrészhez csatlakozik.
12V megvan, Jel megvan, test ellenállás viszont sehol... Ahha! Akkor kábelpara csak.
Az alkatrészes srác közben csendben eloldalgott a feleslegesen berendelt, utángyártott légtömegmérővel, mi pedig szegényebbek lettünk egy garanciális hercehurcával.
A kábelek visszafejtésével eljutottunk a Nagy Szent Computerig.
Csati lehúz, belenéz, ordít!!!
Az egyik láb elfeküdve! Sebészeti kiscsipesszel és óráscsavarhúzóval felvértezve, sikeresen egyengettük egyenesre a kis hitványt. Közben persze fogytunk vagy 5 kilót, és könnyebbek lettünk fél doboz cigivel.
A következő indításnál eltűntek a hibák, és újra életre kelt a ménes!
Kicsit meg kellett forgatni, és kezdett beállni az alapjárat is. Eltűnt a füst, a korom, és újra szépen húz.
Az utóbbi két napban intenzíven járok vele, hogy tisztuljon a rendszer. Olaj és szűrője kicserélve, a fogyasztás pedig 15-ről!!!!!!!, visszaállt 7,5-re!
Egy ilyen kis pöcök is mekkora káoszt tud csinálni......

 
>> EgyébAlfa 145 1.4 TS // 2013-06-10

Gondoltam leírom, hátha valakinek jól jön, vagy kedvet kap behozni még egy AUTÓT kicsiny országunkba.

A 2001-es 145 1.4 TS-em költségei.

HONOSÍTÁS MENETE: ( a sorrend nem felcserélendő :) )

- sárga szélű, német ideiglenes rendszám (fakultatív) olaszba postázva: 160 EUR helyette a bátrak "P"-val járnak, vagy trélerrel. :)
- KPM műszaki + típusengedély: ~40.000.-
- Biztosítás: esetemben: Netrisk.hu-n azonnal kötve, Unicánál évente 24.000.-
- Reg. adó: esetemben 73.000.-, és fél nap ácsorgás a vámosoknál.
- Okmányiroda: táblák, forgalmi, műszaki matrica: ~22.000.-
- ÖRÜLÉS, Boldogság! :)

 
>> SzervizAlfa 145 1.4 TS // 2013-06-10

Igazából nem is tudom mit írjak...
Az utolsó posztban reményekkel teli, felfokozott hangulatban írtam, hogy megyünk műszakira, az autó pedig pikk-pakk.
Egy hétig pihent a kocsi az Autóklub fehérvári műszaki állomásán, megrángatták, fékezgették, minden rendben volt. Előjegyeztettük műszakira a kocsit.
Azon a bizonyos hétfő reggelen is minden jól indult. Büszkén feszített a frissen felrakott két új első gumi, ragyogott a kasztnin a még épen maradt lakkréteg, a motor pedig selymesebben nem is járhatott volna.
Úgy éreztem minden kész.
Mi következtünk. Begurulok, kiszállok. Fejben már a rendszámon gondolkodok, pörgetem a betűket, vajon hol tarthatnak most épp...
- Bármi legyen is, de az MTK-t kikérem magamnak, az nem lesz az én rendszámom :)
Ekkor odajön a vizsgabiztos - Az autóval baj van!
- Micsoda, az nem lehet!
... és de, sajnos lett. A CO az egekben! Kb. négy szebb napokat is megélt "kockalada" teljesítményével okádta a CO-t a nagyvilágba.
Fájó szívvel visszagurulunk a műhelybe és jön a matek.
Új minden, cseréltük a légtömegmérőt, hibakód nem volt, mi a franc lehet a baja?
Újra előkerül a laptop, és dobja a lambdát hibának!
Ez nem lehet igaz! Pont most fekszik meg? A műszakin?
Gyors alkatrész rendelés, majd csere, vissza Autóklub, mérés, és megint nem jó!
Ilyen nincs, mi lehet a baj?
Ekkor méregből megforgattam a szekeret az Autóklub udvarán és láss csodát, tökéletesek lettek az értékek!
A Kedvesem közbenjárásának (millió köszönet és miegymás!!!) köszönhetően, kaptunk soron kívül új időpontot műszakira....
Újra reggel, újra vizsga, újra begurulok...újra nem jó a CO!!!!
Megkérdeztem a vizsgabiztost, visszagurulhatnék-e a kapun kívülre, mert tudom a megoldást. Ő csak nézett értetlenkedve, de láss csodát, megengedte. (fejlődik rugalmasságban a "KPM" :) )
Visszatolattam, majd ami a csövön kifért, forgattam a kocsit tiltáson egy fél percig.
Nem minden nap láthatnak, hallhatnak ilyet KPM-ék, mert még az irodisták is az ablakban lógtak. :)
Visszagurultam, mérés, tökéletes értékek. A vizsgabiztos rázza a fejét, értetlenkedik, majd kiböki: -OKÉ!
:)))
Minden más rendben volt, így második nekifutásra végre, megadta a műszakit.
Még aznap elintéződött minden egyéb formaság is (újabb csók és köszönet Életem Párjának) , így végre felcsattinthattuk a rendszámunkat: MKB-051 :)))

 
>> SzervizAlfa 145 1.4 TS // 2013-05-16

Hogy biztosra menjünk a hatósági műszakin, ma megrángatják az autót. Fék és futómű pad a mai menü.

 
>> SzervizAlfa 145 1.4 TS // 2013-05-16

...sajnos nem úsztam meg az utángyártott légtömegmérőt. 27.000 birodalmi váltóért mérték. Remélem egy darabig bírni fogja...

 
>> SzervizAlfa 145 1.4 TS // 2013-04-30

Összeállt a kocsi, de még valami nem kerek. Eltűnt a diesel-es hangélmény, a vezérlésmódosító tehát teszi a dolgát, de miért nem veszi a lapot? Miért nem pörög fel rendesen?
Hibakódtároló törlés, majd újabb mérések...
A bűnös a lambdaszonda. Csere, próbál, nem jó....
Akkor főtengely jeladó! - hallom az újabb ötletet aranykezű szerelőmtől és ekkor nekem is beugrik valami...
Légtömegmérő!
Lehúztuk, és láss csodát!
Mint a kisördög, úgy ordít végre fordulaton a gép. Élénk, fickós, ahogy azt kell.
A keverék persze dús egy kicsit így. :) Dől belőle minden jóság, mely felelős a globális felmelegedésért.
Tehát a feladat adott, légtömegmérő csere, majd irány a műszaki!

 
>> SzervizAlfa 145 1.4 TS // 2013-04-17

Reggel begurultunk a szervizbe. Már a csáposon pihen a Vas. Remélem délután már mehetek is érte. :)
Közben megérkezett az utolsó adag:
- vezérlés módosító (köszi András bácsi)
- matricácskák (köszi GT)
- komplett vezérlés, vízpumpástól.
- kézifékkötelek
- kipuff gumibakjai