droberto - főkép

A teendőlistámon több tétel csak az első lökhárító leszedésével válhat elvégezetté.
Ezek a következők:
- jobb első lámpa mozgás
- hidegindításnál rezgés elöl a jobb oldalon
- a bal középső radar fej becsúszása
- a kürt csatlakozójának kontakt hibája
Tehát belevágtam az első lökhárító leszedésének.
A leszedés:
- A zárhídon levő 4 db M6-os torx fejű csavar kiszedése (1. kép).
- A haspáncél lökhárítót is rögzítő csavarjainak kiszedése: 3 db lemezcsavar. Középen 2 db M8-as TX fejű csavar, ettől kijjebb 2 db M6-os TX fejű csavar (2. kép).
- A kerekek előtt a lökhárító szélein 2 db M6-os TX fejű csavar kihajtása (3. kép).
- A doblemezek leszedése a lökhárítóról. Oldalanként 2-2 db lemezcsavar (4. kép).
- Ugyanitt felül az egy-egy darab hlf. lemezcsavar kitekerése, melyek a lökhárító széleinek tetejét rögzítik (4. kép).
- A lökhárító széleinek lefejtése a sárvédőkről: A kerék felől óvatosan húzni (rángatni) kifele a lökhárítót, egy kissé felfele feszítve kiakasztani a patentokból (5. kép).
A kettő közé nem ildomos semmit betenni, különben a fényezés bánhatja!!!
Oldalanként 4 db patent (8-9. kép), elöl 1-1 db - patent van (6-7. kép).
- A lökhárító leemelése az autóról: A motortér záron át kell emelni a lökhárítót, majd azt óvatosan előrefele leemelni, majd rátenni egy rongyra, ruhára.
- A villamos csatlakozók megbontása (ködlámpa, radar).
- Ha van xenon, akkor a vízcsatlakozások szétszedése.
A hibák elhárítása:
- A jobbos lámpám alsó fülénél nem volt csavar (azért rezgett), amit pótoltam.
- A radar fejének házát vissza hegesztettem a lökhárítóhoz.
- Energiaelnyelők műanyag házukba ragasztása Loctite 595-tel.
- Armafelx darab ragasztása a haspáncél és a légszűrőház érintkezéséhez.
- Armaflex darabkák ragasztása a haspáncél és a lökhárító alsó sikjának találkozásához.
A felrakás: A leszedéssel ellentétes sorrendben.
A lökhárító leszedésekor néhány részen elég bizarr látvány fogadott. Sok helyen felütötte a fejét a rozsda, és itt-ott festékhiány volt tapasztalható. Ezek felszámolását a további blogjaimban olvashatod!

Amikor megvásároltam az autót elkövettem egy hibát. Az autónak mindene megvolt, kivéve a Code kártyáit. Tudtam, hogy ez fontos tétel, de jóhiszemű voltam és a kereskedő a kártyák meglétéről való kérdésemre, megnyugtató "igen, bent van a kesztűtartóban" választ kaptam, melyet sajnos nem ellenőriztem le.
Azon a hétvégén öt használt Alfát néztem és mindegyikben benne volt. Nem hittem volna, hogy ilyen "gazdás" autónak pont hiányzik!
Hibáztam!
A hiányt csak itthon vettem észre!
A kártyák pótlása, megközelítőleg 30k Ft lett volna a márkakereskedésekben.
A kereskedőről kérésem lepergett, ő csak az hajtogatta, hogy használt autót vettem és higgyem el, hogy ő sem a Code kártyákkal kártyázik esténként.
Csak akkor azt nem értem, miért mondták, hogy benne van a kocsiban... Ha tudom, alkudok!
Mindegy!
Más oldalról közelítettem meg a problémát!
Felkutattam az autó első gazdáját, egy holland úriembert. Megtaláltam az e-mail címét és írtam neki egy levelet. Hollandul (Köszönet érte: Google fordító :)) A levélre azonnal válaszolt és biztosított affelől, hogy mindent megtesz a kártyák felderítése érdekében!
Így is lett, megtalálta a kártyákat! Úgyhogy Happy End a történet!
Eközben a levélváltások során összebarátkoztunk, és megtudtam néhány fontos dolgot az autóról is! A 159-et cége lízingelte, s mikor lejárt a szerződés lecserélték. Természetesen Alfára. Egy Giuliettára!
Egy igazi úriembert ismertem meg személyében! Ez úton is sok egészséget és örömteli km-t kívánok neki innen Magyarországról!