droberto - főkép

Amióta megvan a vas, a parkoló radar (APS), bal első radar fejei néha-néha bediliznek, és Randomra besípolnak. A múltkori nagy melegben tett túránk után fülön csíptem a tettest; a rendszámtábla tartó személyében. Korábbi erőfeszítéseim ellenére (amennyire a felfogatócsavarok engedték, balra toltam a rendszámot), továbbra is bezavart a bazi nagy hatósági jelvény (1. kép) az amúgy igen nagy (csaknem 180°) látószögű, ultrahangos elven működő radarok rendes működésébe. Feltehetőleg a meleg hatására fellépő alakváltozás és hőtágulás miatt ~1-2 mm belelógott a bal belső radar (2. kép - piros nyíl) látószögébe a rendszámtábla jobb oldala (2. kép - sárga nyíl).
A mai napon leszereltem a rendszámtáblát (3. kép), és azt Schuller kétoldalú ragasztóval (4. kép) felragasztottam a lökhárítóra vízszintesen, immár a műanyagkeret nélkül (5-7. kép).
Ez a kis beavatkozás véleményem szerint az autó megjelenését nagyban fokozta, és ezzel várhatóan egyszer és mindenkorra elkerülöm a fals jelzéseket.

Néhány héttel ezelőtt, a központi kijelző kiírt egy a parkolóradarral kapcsolatos hibát.
Kiolvasás után megtudtam, hogy mi is a hiba oka.
A hiba kód:
1: C1006 - Bal első belső érzékelő. A hiba oka, hogy a vezérlő nem kapott jelet a szenzortól.
Pont arról az érzékelőről beszélünk, amely megvételkor – feltehetőleg egy apró koccanás következtében – be volt csúszva, és amit az első lökhárító levételkor helyre tettem.
A gyanúm az volt, hogy az érzékelő csatlakozóját figyelmetlenség következtében kimozgattam.
Az új Scudetto beszerelésekor, ismét le kellett vennem az első lökhárítót, és a lökös stekkerek szétbontásakor szembesültem az APS csatlakozájának oxidációjával (1-4. kép). Ez ugye annak tükrében érdekes, hogy e stekkernek márciusban még kutya baja se volt.
Segítségül hívtam legjobb barátaimat (kontaktisztító szett) (5. kép), valamint egy drótkefét, melyekkel újjávarázsoltam a kontaktust.
Azóta nem jött semmilyen hiba és rendellenesség…