Ma visszakaptam végre Lucreziát. Lassan kezd összeállni a vas, bár a mostani szerviz pár újabb bajt is feltárt. A legfájóbb önindító javításakor derült ki, ugyanis ehhez le kell venni a kupufogórendszert ~S. Valamelyik előző szerelő a leömlőnél a finom menetes tőcsavarra rossz anyát húzott, a menet tönkrement. Most még Ferike valahogy összerakta, de ha egyszer elkezd kifújni, akkor megoldáshoz ki kell venni a motort, csak úgy lehet hozzáférni. Egyelőre bízom a legjobbakban :) Cserélnem kell továbbá az első hengersor középső hengeréhez tartozó gyertyakábelt is, valamint a közeljövőben át kell nézetni a motortér kábelezését egy villanyásszal, elég sok kókányolásra lelt Ferike, hosszú távon nem özembiztos. Nem úszom meg az akksi cseréjét sem. Neverending story, Alfa Romeo, szerelem ... a fene egye meg, már megint szerelnem kell :)
A nagyszerviz végül beváltotta a hozzá fűzött reményeket, a gyertyacsere segített a leglátványosabban, és most már nagy fordulaton nem szaggat be. Kíváncsi leszek, a Castrol Magnatec 5w40 olaj hogy válik majd be. Az olajosok most a hidegoldali dolgokban látják a helyzet kulcsát, és ehhez mostanra új olajok vannak a piacon. Azt hiszem, egyet kell értsek velük, ezért is az 5w, főleg, hogy csak versenykörülmények között kell a melegoldali 60-as, utcai használatnál nincs jelentős eltérés a kettő között.
Az alábbi dogok lettek javítva, cserélve:
- vezérműszíj, feszítő
- váltóolaj /Agip LSX 75w90/
- hűtőfolyadék /Prestone/
- szűrők /olaj, benzin, pollen/
- bordásszíjak
- generátor átnézve /nem kellett bántani/
- olajcsere /Castrol magnatec 5w40/
- balos lengőkar
- toronycsapágyak
- futóműbeállítás
- önindító felújítva
- gyertyacsere
- műszaki vizsga
- zöldkártya
Óraállás: 117300
Lassan mindent megvettem, ami előreláthatólag kell majd a hétvégébe, sőt jövő hétbe nyúló nagyszervizhez.
Vezérműszíj, szíjfeszítő, olaj, váltóolaj, Prestone hűtőfolyadék, légszűrő, olajszűrő, pollenszűrő, szelepfedél-tömítés, üzemanyagszűrő, gyertyák, lengőkar, toronycsapágyak. Egy kézifékkötél is esélyes még, majd kiderül. A generártort és az önindítót szintén megnézetem, ezeket nem olyan egyszerű különben sem leszedni, ha meg a vezérműszíj miatt úgyis szét kell bontani a kocsit, akkor egy füst alatt ez is meglesz. Kérdéses még az akkumulátor is, remélem annak a cseréjét még pár hónapig elodázhatom.
Holnap reggel kezdek a futóművesnél, aztán péntek reggel Ferike elviszi, és megcsinálja a többit, elintézi a műszakit és a zöldkártyát.