Tegnap kész lett a futómű Szigethy papánál. Szép tétel kerekedett belőle, két komplett lengőkart kellett cserélni, az összes gumis alkatrész rossz volt bennük. Szerencsére egy volt nekem "raktáron" (amit még két éve olcsón sikerült szerezni). A toronycsapágyak lassan olyannyira fogyószeszköznek számítanak, mint a légszűrő, két évet alig bírnak ki :S
Na mindegy, ez ilyen műfaj, a probléma ezzel rendezve egy időre, most megint úgy megy az úton, mint a vasaló :)
A tavalyi motorcserét leszámítva nemigen kellett mostanában hozzányúlni a drágaszághoz. Most azonban eljött az idő, elég hosszú listát sikerült összeállítani. Minden leszervezve, plusz ma átírták a motort, mostantól csak motorkód szerepel a forgalmiban. Ezzel elégedett vagyok :)
Lássuk a teendőket:
- Az első futómű közel sem tökéletes, kicsit kóválygott is már. Kellene két komplett lengőkart cserélni (a jobbos megvan, de lehet, hogy a balosba csak a gumik lesznek belenyomva), plusz mindkét toronycsapágy kuka. Ez utóbbiak nem sokat bírtak...
- Ékszíjtárcsa: télen állandóan visítozott az ékszíj, újonnan nehézkes a beszerzés, és horror ára van. Nem baj, van másik motor, arról átkerül.
- Valahol szökik a hűtővíz, valószínűleg a fűtőradiátor a ludas. Van másik, reméljük nem a vízpumpa lesz ...
- Klíma: nem tartja meg a nyomást, remélhetőleg csak valami tömítés miatt.
- Füst szivárog a szellőzőrendszeren át az utastérbe, ki kell deríteni, mitől.
- Első szélvédő csere. No comment.
- Nyári kerekek revíziója, az összel valamiért szép lassan szökött a nyomás, valószínűleg a felnit le kell takarítani belül.
- És végül, műszaki vizsga.
A mai nagy rohangálásban Luciára is jutott idő. Felrakattam a Goodyear Hydragrip gumikat, elvittem pucerájba, felraktam az Alfa Corse matricákat. Reggel indulunk Horvátországba, ezért rátankoltam. Legutóbb kicsit aggódtam, hogy nagyobb lesz e kelleténél az étvágya, de rendes OMV benzinből 13 liter elég neki városban. Ez az érték teljesen korrekt.
Szerdán Szigethy papánál tettünk látogatást, beállíttattam a futóművet. Amennyire lehetett, belőtték, de elöl még mindig túlzottan terpeszt. Vissza kell vele menni valamikor egy kicsit hosszabb mókolásra.
A múlt héten összeszedtem mindent, ami szükséges ilyenkor. A szíjak kérdését függőben hagytam, az előző gazdája megbízhatónak tűnt, aki azt mondta, kb. 10e km-el ezelőtt történt a csere. Ferikével megnéztük, és tényleg, ezért egyelőre nem nyúlunk hozzá. Valószínűleg nem fogok további 50 ezret várni vele, hanem majd valahol félúton kicserélem. Amennyit jelenleg autózom, ez másfél-két év is lehet. Időközben megtörtént a névadás, a Lucia nevet kapta a keresztségben.
Szombaton végül olaj- és váltóolaj csere /szinte kár volt, annyira szép volt az olaj a váltóban/, légszűrő és pollenszűrő volt napirenden. Végül a pollenszűrő nem lett cserélve, mert a boltban nem hozzávalót adtak. Mindent átnéztünk, és néhány apróságot leszámítva nagyon egyben van a gép, ezeket ráérek szépen apránként megcsinálni.
Óraállás: 206.100
Tegnap végre sikerült megvenni. A kocsi egyben van, egyelőre úgy néz ki, hogy nagyon nem kell költeni rá. Olajcsere, szűrők, és ennyi. A vezérműszíj 10e km-el ezelőtt volt, talán azt nem kell, majd Ferike megmondja. Ismerkedünk.
Sajnos Lucrezia elhalálozott. Február 25-én az Örs melett egy Renault kisteher beleszaladt hátulról, és rátolta az előtte lévő autóra is. Totálkár, szerkezetileg is megsérült. Béke poraira. Ennél jobb autóm lehet, hogy soha nem lesz.
Giovanni, dove è il mio preferito Beta martello?
Basta, ho dimenticato in Lucrezia della porta!
Nem úsztam meg, új akksit kellett venni. Viszont levásárolhattam az elnézett szíjfeszítő árát, ígymár csak egy ezrest kellett hozzátenni.
Ma visszakaptam végre Lucreziát. Lassan kezd összeállni a vas, bár a mostani szerviz pár újabb bajt is feltárt. A legfájóbb önindító javításakor derült ki, ugyanis ehhez le kell venni a kupufogórendszert ~S. Valamelyik előző szerelő a leömlőnél a finom menetes tőcsavarra rossz anyát húzott, a menet tönkrement. Most még Ferike valahogy összerakta, de ha egyszer elkezd kifújni, akkor megoldáshoz ki kell venni a motort, csak úgy lehet hozzáférni. Egyelőre bízom a legjobbakban :) Cserélnem kell továbbá az első hengersor középső hengeréhez tartozó gyertyakábelt is, valamint a közeljövőben át kell nézetni a motortér kábelezését egy villanyásszal, elég sok kókányolásra lelt Ferike, hosszú távon nem özembiztos. Nem úszom meg az akksi cseréjét sem. Neverending story, Alfa Romeo, szerelem ... a fene egye meg, már megint szerelnem kell :)
A nagyszerviz végül beváltotta a hozzá fűzött reményeket, a gyertyacsere segített a leglátványosabban, és most már nagy fordulaton nem szaggat be. Kíváncsi leszek, a Castrol Magnatec 5w40 olaj hogy válik majd be. Az olajosok most a hidegoldali dolgokban látják a helyzet kulcsát, és ehhez mostanra új olajok vannak a piacon. Azt hiszem, egyet kell értsek velük, ezért is az 5w, főleg, hogy csak versenykörülmények között kell a melegoldali 60-as, utcai használatnál nincs jelentős eltérés a kettő között.
Az alábbi dogok lettek javítva, cserélve:
- vezérműszíj, feszítő
- váltóolaj /Agip LSX 75w90/
- hűtőfolyadék /Prestone/
- szűrők /olaj, benzin, pollen/
- bordásszíjak
- generátor átnézve /nem kellett bántani/
- olajcsere /Castrol magnatec 5w40/
- balos lengőkar
- toronycsapágyak
- futóműbeállítás
- önindító felújítva
- gyertyacsere
- műszaki vizsga
- zöldkártya
Óraállás: 117300