Tagok >> JCsabi >> 147 1.9 JTD 8V Distinctive >> Blog
- Típus:147 1.9 JTD 8V Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:Ezüst
A kötelező dolgok lettek cserélve:
- olaj (5W30 Selenia)
- olajszűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- gázolajszűrő
Km állás: 216.523km
Volt néhány nap szabadságom, amit még az éven ki kellett venni. Végre lett időm foglalkozni a kis 147-el is. Alapjában véve nincs rossz állapotban, de a típushibák elkezdtek megjelenni. Egy kis rozsdafolt a küszöbön. Szerencsére időben lett orvosolva. Lecsiszoltam, kapott rücsit, amit színre fújtam. Utána kifújtam a két küszöböt üregvédővel. Remélem egy ideig jó lesz. :-)
Utána jött a csinosítás része. Kapott egy lakktisztítást és egy polírt. Takarítás, téligumicsere. 2 napom ráment, de megérte!
Km állás: 216.206km
Eljött az ideje ismét vezérlést cserélni a kocsin. 5 és fél éve van nálunk. A km még nem indokolta volna,de a 5-6 évente azért illő cserélni.
Ha már szerviz, akkor a kuplungot is megnézettem a szerelővel, mert az utóbbi időben elég nehézzé vált kinyomni és a sebességet is nehezebben vette.
Nem véletlenül. Nagyon el volt kopva, plusz "szerencsére" a kettőstömegű se volt a helyzet magaslatán. Csere.
Ha már aknán volt a gép, csináltam néhány képet az aljáról. Meglepően jó állapotban van.
Cserélve lettek:
- Vezérlés, görgőkkel
- Hosszbordás szíj, görgőkkel
- Kuplung
- Kettőstömegű lendkerék
- Bal első-alsó lengőkar
Km állás: 215470km
Ki kellett cserélni a bal hátsó kerékagy csapágyat. Szinte egyik napról a másikra kibírhatatlan hangja lett.
km állás: 212.880 km
Egyik reggel úgy gondolta az autó, hogy elfelejti a kapcsolatot a távirányítóval. Indítani indított, de nem nyit, nem zár, sem a csomagrérnyitás gomb nem működött. Első gondolatom, hogy kimerült az ellem. Nem az volt a hiba.
Sajnos látszik, hogy öregszik 😁😁
Találtam egy szakit itt a közelben, aki azt mondta nagy valószínűséggel meg tudja oldani a problémát.
Így is lett. Ma reggel elvittem hozzá az autó és pár óra múlva telefonált is, hogy kész, mehetek.
Így újra működik. 😁
Karanténhúsvét alkalmából átcseréltem a nyári kerekeket. Illetve felpolíroztam a fényszórókat. Nagyon ráfért. Volt még otthon tartalékba 2db embléma is. Kicseréltem, mert lekopott róluk a festék.
Km állás: 212.167km
Annak idején a 156-osomba is volt ilyen cucc, de sajnos azt eladtam a kocsival együtt. Facebook hirdetések közt akadtam rá. Sokkal nyomatékosabb lett tőle a kocsi. Kell ez a kis plusz bele. És ha jól emlékszem normál használat mellett a 156-nál egy picit csökkent a fogyasztásom is. Na majd meglátjuk ebbe hogy muzsikál.
Km állás: 209.345km
Az utóbbi időben némi kopogó hangot hallatott a kocsi jobb elölről. Doktorbácsi megállapította, hogy egy felső lengőkar csere megoldja a dolgot. Így is lett. Friss új TRW jobb első felső lengőkart kapott. Ismét csend. :-)
km állás: 207.654km
Kötelező dolgok letudva:
- Olajszűrő
- Olaj (Selenia WR 5W-40)
- Üzemanyagszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
km állás: 206.858km
Újabb 2 év.
Műszaki előtt cserélni kellett a két kézifék kötelet, mert be volt rohadva. Ezen kívül minden OK.
km állás: 202.350km