Újabb 2 év műszaki. Újabb 2 év nyugi. :-)
km állás: 196.586km
A szép időre való tekintettel, megsétáltattam a bestiát, majd mosás következett és a téli álom.
km állás: 196.411km
Már nagyon csere érett volt a kuplung a kocsiban. A sebességet szépen vette, viszont kettesbe nagyobb gázadásnál meg-meg csúszott, illetve a kettőstömegű lendkeréknek is volt már hangja. Némi utána olvasással kiderült, hogy a 3.2 GTA motorban normál egytömegű lendkerék van, szemben az én AR16105 motorkódú motorommal. Szóval még korábban beszereztem egy 3.2 motorból egy lendkereket és a hozzá való kuplung szerkezetet. A lendkerék meg lett síkolva, így már mehetett is fel a helyére. Nade ne szaladjunk ennyire előre. Ugye elkerülhetetlen egy kuplungozáskor a váltó levétele :-) :-) Namost ehhez le kell szedni az önindítót is. Az önindító annyira "jó" helyen van, hogy szabad szemmel gyakorlatilag alig lehet látni. Ahhoz hogy levedd az önindítót, le kell venni a hátsó hengersor kupufogó leömlőjét. Ahhoz hogy a leömlő kiférjen a féltengelytől vagy a kormányműtől, le kell venni a kormányművet. Ahhoz hogy levedd a kormányművet, le kell venni a bölcsőt, ahhoz hogy levedd a bölcsőt....
Szóval a kocsi szétszedve, kuplung kicserélve. Volt itthon a bontott V6 motorrol két leömlőm, ami katalizátor mentes. Arra a döntésre jutottam, ha már így szét van szedve a kocsi, akkor "tungoljunk" is egy kicsit. Viszont ezekbe a leömlőkbe nincs hely lambdaszondának. Tetettem be furatot, megsíkolták a felfekvő felületet, illetve betekertem hővédő bandázzsak a két leömlőt. Viszont sajnos ezeknek a leömlőknek a lenti végén lévő csatlakozás teljesen más, mint a katalizátoros változaton, így a kupufogócsövet hozzá kellett alakítani. Majd elfelejtettem, hogy szétszedés közben kiderült, hogy a vízhűtőm alja teljesen elvált a hűtőtől, így azt is cserélni kellett. Szóval, új hűtő bent, új kipufogó fent, kuplung, váltó fent.
A végeredmény minden pénzt megért. A könnyebb lendkeréktől olyan lett a kocsi, mint egy láncfűrész. Nagyon jól veszi a fordulatot és a kipufogó miatt a hangja is nagyon baba lett.
Természetesen cserélve lett a váltóolaj, kuplung hidraulika olaj, hűtőfolyadék, illetve a motorolaj, az összes szűrővel.
Ha már emelőn volt az autó, kapott egy friss alváz és üregvédelmet. Néhány helyen volt rajta némi vakrozsda, de szinte újszerű a kocsi alja.
Km állás: 195.702km
Ciao Mito!
Ez egy gyors és rövid kapcsolat volt. Minden percét imádtam. A 155LE-s motor karakterisztikája nagyon passzol ehhez a kis kocsihoz. Viszont ez a kicsi-kocsi most új gazdira talált, remélem megfertőztem az alfa vírussal az új tulajt :-)
Az biztos, hogy egyszer még lesz egy ilyen kis gokartom.
Az autó megvételekor a két küszöb hátsó felénél némi rozsdafolt volt látható. Csak reménykedtem, hogy nincs átrohadva. :-) Fogtam a drórkorongot és nekiálltam. Szerencsére csak a festék alá jutott be a nedvesség és az tolta le magáról a fényezést. Felcsiszoltam, lekezeltem, rücsi, gitt, fényezés. Nem vagyok autófényező, de elfogadható lett a javítás. Mindenképp szebb, mint volt.
Ezzel egyidejűleg kifújtam üregvédővel a küszöböket. Illetve lefényeztem a kopott féknyegeket is.
Mióta megvettem az autót zavart, hogy a kormányközép nem középen volt és egy nagyon picit húzott az autó jobbra. Kértem időpontot futóműbeállításra. Ma meg is történt. A végeredmény tökéletes lett.
Km állás: 217.548 km
Egy számomra nagyon fontos extra hiányzott az autóból. Ez nem más mint a tempomat. Mióta megvan az autó keresesgélek olyan kormánykapcsolót, ami ugyanolyan mint az enyém (automata ablaktörlős és fényszórós) plusz rajta van a tempomat kar. Mostanra találtam. Megvettem, a csere nem nagy történet. Talán a légzsák kivétele a legnagyobb túra. Nem is értem miért nem lehet csavarral rögzíteni. 2db kis fül tartja a légzsákot a helyén, amit a kormányon alulról egy csavarhúzóval kell kipattintani, de úgy hogy nem látsz semmit belőle. Szóval csere meg olt, MES-ben engedélyezni kell, utána egy proxy sorbarendezés és már működik is.
Azt vettem észre. hogy nem mindig kapcsolódik be a tolatóradar és ezzel egyidejűleg a tolatólámpa sem működik.
Ki lett cserélve a tolatólámpa kapcsolója, ami a váltó elején van. Csak az akkumulátort kellett kivenni és máris hozzáférhetővé vált. Kb. 10perces művelet volt.
Km állás: 216.190km
A motortér burkolatot elrágta az idő, vagy valamilyen állat :-) Beszereztem egy újat, hogy ne kelljen szégyenkezni miatta.
Pisti barátom felhívta a figyelmemet, hogy ennek a motornak 2 pillanat alatt lehet "hülyegyerek" hangot csinálni. A gyári lefújó szelepről le kell kötni a csövezést, hogy ne a turbóhoz fújja vissza a levegőt, hanem a szabadba.
Nekem se kellett több, mondom legyen, csináljuk meg. Emlékeztem, hogy volt még otthon egy robogóra vásárolt direktszűrőm. Pont jó volt a méret. Felkerült a cső végére. Baromi jó hangja lett. :-D
Megejtettük az első kis szervizelés az autón.
- Olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő
- Olaj (Motul (10W40)
- Főtengely szíjtárcsa
- Hosszbordásszíj + görgő
- Termosztát
Km állás: 213.420km