Kezdünk lassan kapcsolatunk végéhez érni. Pedig az utóbbi időben nagyon jól viselte magát. Meghálálta, hogy normális szerelők kezébe került az első kóklerek után. De el kell engednem, hogy legyen hely az új családi autónak. Természetesen az is alfa lesz, egy 159-es kombi, de a motorkérdés még nem eldöntött.
Úgy gondoltam e alkalomból írok egy rövidke összegzést kapcsolatunkról.
2009-ben kezdtem 156-os alfák után nézelődni, nagy álmom volt és végre megengedhettem magamnak egyet. Legalábbis úgy gondoltam. Az első pár ígéretes példányról lecsúsztam óvatosságból, így mikor ezt megláttam, egy banki telepen nem akartam lemaradni róla (lehet inkább jobb lett volna), így kapcsolatomat bevetve sikerült megkaparintanom. Ez után jött a hideg zuhany. Az első szerelőcsapat akinek a kezébe került 3 hónap alatt nem tudták stabil üzembiztos állapotba hozni. Mint közbe kiderült egy be nem fejezett motorcsere volt a fő ludas ebben, amit a bank elfelejtett közölni (minimális kompenzációt utólag sikerült kicsikarni belőlük). Volt motorvezérlő csere spontán gyulladás, szervó olaj elfolyás, stb... és a kötelezően cserélendő dolgok (vezérlés, fékbetétek, stb.). Így mire végre használatba vehettem az árát még egyszer rá költöttem. Aztán jöttek sorra a hibák, folyamatosan vinnem kellett vissza javíttatni valami miatt. Sajnos csak nagyon sok szívás után határoztam el magam, hogy szerelőket váltok. Az utolsó csepp az volt mikor útközbe megállt és egy másik szerelő (elég messze otthontól) megmutatta, hogy a hengerfal végig van karcolva és kuka. Mivel 1 év garanciát vállaltak a kóklerek a javításokra ezt próbáltam érvényesíteni, de természetesen sikertelenül. Hiába 1 hónapja szedték szét a hengerfejet és a görgőket előre, állítólag ezt ők nem tudták. Így utólag jobb is, hogy így alakult. Miután Keszthely mellett kicserélték a motort benne (tökéletes munkát végeztek) kerestem Budapesten is egy megbízható magán szerelőt (Szamosi kicsit drága). Ezzel a két műhellyel lett ezután csak javíttatva és a kocsi meghálálta a hozzáértőbb kezeket. Jöttek elő gondok, főtengely jeladó miatt hol indult-hol nem, víz túlmelegedett, mert nem időbe kapcsolt a ventilátor, első lengőkarok már a végét járták, de minden hiba időbe orvosolva lett és újra nem kellett, hozzányúlni. 10-15 ezer kilométerenként megkapta az új olajat és felmérték, mi az ami hamarosan cserére/felújításra szorul. Így könnyebben lehetett tervezni a szerviz látogatásokat és költségeket is.
Most 1 hónapja volt olajcsere és a hűtőt is cserélték közbe. Már 3 nagy luk volt rajta és a nyarat nem akartam megkockáztatni még így eladás előtt sem. Ennyit igazán megérdemelt.
Szerettem, élvezet volt vezetni. Mivel nem napi használatba volt, mindig vártam az alkalmat, hogy mikor vezethetem újra. Még a sok gond ellenére is örülök, hogy enyém lehetett több mint 3 évig.
118.185 119.000 120.000 135.000 147.000 147.985 153.236 156 159.653 169.946 174.303 183.300 183.396 188.078 193.312 196.160 2.0ts 202.301 212715 ablaktörlő akkumulátor alsó axiál betét csuklók előfűtő első fék felső futóműbeállítás gyertya kézifék klíma km ködlámpa kuplung lemez lengőkarok mechanika motorkarbantartás motortakaró olaj szélvédő szívócsonk szűrőcserék takarítás tárcsa turbo váltó
>> EseményAlfa 156 2.0 // 2013-05-09