Izzítógyertya csere (1db. felmondta a szolgálatot) - kb. 8.000 HUF - 5 perc :)
Légkondi-kompresszor csere - bontott felújítva - csak ki/beszerelés (csere) - 3/4 óra
Klímagáz-feltöltés - mivel le kellett engedni a csere miatt - 25 perc :)
Futómű, tünet: első, jobb oldali futóműnél kisebb nyekkenések - gömbcsukló bezsírzás - hang eltűnt legalábbis remélem egy jó ideig... 10-15 perc
Hibák kiütése, diagnosztika: 5 perc
Újabb szervíz, generátorcsere... konkrétan a generátor beszorult (megállt) csapágya - csonkja feladta a szolgálatot. Előtte éles karcos csapágyhangot adott ki. Menet közben töltéshiány-jelzés, autó leállít, motorháztető felnyit és nem mindennapi látvány fogadott: vörösen izzó fémcsonk maradt a generátor végéből miután ledobta a bordás görgőfejet és az ékszíjat magáról (utóbbit is megette, mivel el volt nyúlva, gondolom attól, hogy beállt és a szíj pörgött tovább a beállt fémen !!!).
Szereléssel együtt megúsztam 45.000-ből, időben 3 óra leszerelés: féltengely kiszed, motor leengedés szükségeltetik, majd 2 óra visszaszerelés az "új" bontottat ami már fémborítású csonkkal rendelkezik és remélhetőleg nem fogja letörni a görgőt! :)
Képet mellékeltem a kipakolt generátorról, látványról...
- váltóolaj-csere
- hátsó Z-karok, csontszilentek cseréje (csak a szilent)
- légzsák csatlakozó hiba a vezető űlés alatti részen, visszajelzett, hiba kiiktatva (computerrel)
- hűtőventillátor csak nagy fordulatszámon indult be nagy hőfokon(főleg légkondival), az alacsony fordulat ellenállása cserére szorul - ideiglenesen áthídalva, így mindig 2-est kapcsol míg ki lesz cserélve
Egyre jobban kezdte elhagyni az erejét, alacsony fordulaton nehezen indult, könnyebben torpant az autó. Több Alfa-s barát tanácsára akik kipróbálták a járgányt mindenki a légtömegmérő cseréjére gyanakodott, ki is cseréltem, elmentem bontóba és egy alig használt, 15-20ezret futott balesetes Alfa 156-osból került kezembe ugyanazon típ. LMM... lett meglepetés! :)) Olyan, mint újkorában, húz (folyamatosan) és taszít ahogy annak mennie kell :)
A cseréje pofonegyszerű, csak legyen nálad kisméretű lyukas Torx-kulcs. Csati le, csere, csati-vissza, két csavar vissza, meghúz, pöcc-röff, padlógáz (előtte azért nézz körül) és lapulsz az űlésbe :) - ne feledkezz meg a keresztutcákról és a váltásról sem !!! ;)
A 102.000-es vezérműcsere óta 172.000-nél cseréltettem a vezérműszettet (70k!!!), vízpumpát, bal oldali felső lengőkar zsírzása megtörtént - nincs nyekkenés.
Klímakompresszor elkezdett csapkodni (ki-be kapcsolt), oka: mocsokkal és kosszal teli víz és klímahűtő, kitisztíttattam - ehhez szét kellett szedjék a teljes lökhárítót - elejét. Mint kiderült ha nem áramlik át rajtuk a levegő a hűtés marhára eltorzul, és biztonsági okok miatt - túlnyomástól 27Bar felett - lekapcsolja. Előtte a klímás tanácsa után klímakompresszor cserére gyanakodtam, de mint kiderült az előző évben akihez vittem klímáshoz baromi módon túltöltötte gázzal és ráadásként olajjal sem töltötte fel (ettől kisebb csapágyhangot ad ki, de nem észlelhető könnyen) - ez is csak ráadott arra, hogy rosszul működjön! Szóval soha többet mezei klímás! - ezt mindenkinek melegen ajánlom! :)
A tökéletes szervízért köszönet Szamosiéknak.
Megj: légkondis mestert is ők ajánlottak, nagyon korrekt volt az ügyintézés.
Olaj-csere, szűrők és társai még mindig 10ezrenként cserélődnek és szigorúan 5W40-es Seléniát.