Tagok >> pe-Ti >> 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive >> Blog
- Típus:156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:capriblau
2 hónap várakozás után megérkeztek a "füst" színű oldalindexek amelyek jobban passzolnak a "dark" dizájnhoz ill. a Lidlben ráakadtam erre a kárpittal harmonizáló színű táskára mely tépőzárjainak köszönhetően rátapad az ülés háttámlájára és pont belefér minden kacat (eü. csomag, 3szög, kerékkulcs) sőt még a mini kompresszort is sikerült belepaszírozni!




Ma meghozta a futár: Pirelli Sottozero Serie II 205/55 R16 téligumákat! Megint a startgumi-tól rendeltem jó áron és nem csalódtam immár sokadjára friss gumikat küldtek, ajánlom mindenkinek! Jöhet a fagy meg a hó........már csak fel kell szereltetnem az Assenekre! Csupa öröm az élet!




Sikerült gyorsan eladnom a 15-ös téli kerekeimet Stef156 cartársnak és már meg is rendeltem a startguminál épp akciós Alessio Assen 7x16 ET38 fekete frontpolírozott felniket amire majd a téli gumák mennek! Nem bírtam ki, hogy ne próbáljam fel a csupasz felniket és már látom nagyon dögösen fog kinézni!


Hétvégén láttam egy kiégett golfot......ez elég volt ahhoz, hogy vasárnap vegyek egy tűzoltókészüléket amit sikeresen beleaplikáltam a csomagtartó egy szegletébe. Tudom, hogy az utastérben kézközelbe lenne de jobbnak láttam hátra száműzni.....remélem sosem kell elővennem!
Ja ezt is mint oly sok hasznos kiegészítőt a Lidl-ben vettem 2500-ért!




Sok álmatlan éjszaka és fejtörés után döntöttem el, hogy "szaporítom a ménest" mivel az eltelt egy év alatt hozzászoktam a 150 lóhoz és hajtott a kíváncsiság még mennyit lehet kihozni a Mjet-ből! Egy állítható, távirányítóval ki-bekapcsolható Powertuning box mellett döntöttem!
A beszerelés nem túl bonyolult a rail-szenzorra kell rákötni az igényes kidolgozású kis aludobozka csatlakozóját majd a kábelek elvezetése és rögzítése következett! Mivel a box állítócsavarja elég mélyen van ezért az egyszerűbb szerelhetőség kedvéért jobbnak láttam ha nem fixen rögzítem a dobozt hanem egy rozsdamentes acéllemezből készített konzol tartja majd, így bármikor könnyen kivehető, állítható!
A próba során kiderült, hogy az előre beállított teljesítménytöbblet elég kevés (épp arra elegendő, hogy a bekapcsolt klíma által "felfalt" teljesítményt pótolja ezért finoman feljebb tekertem a potit lesz ami lesz alapon! Na így már kezd elszabadulni a pokol sokal jobban húz elsősorban alacsony fordulaton bődületes többletteljesítmény jut a hajtott kerekekre!
U.i.: Sajna van egy rossz előjel nem bírja a kuplung a nyomatéktöbbletet inkább megcsúszik 5-6.-ban megvan az újabb projekt!







Már télen nézegettem, gyűjtöttem az infókat melyik "állófűtés"-be érdemes beruházni mivel ezek a modern dízelek olyan kevés veszteséghőt termelnek, hogy iszonyat lassan melegednek be! Ekkor több variáció is felmerült de a gázolajos "igazi" állófűtés 300 ezer körüli ára elrettentett! Tovább keresve akadtam rá először a Svéd CALIX márkájú, hűtővizet melegítő fűtőbetétjére majd a Norvég DEFA karterra szerelhető a motorolajat melegítő fűtőbetétjére esett a választásom!
Igaz nem most van "szezonja" de mivel még a januári télben megrendeltem (akkor épp hiánycikk volt) így április elején sikerült megkapnom egyenesen Norvégiából a Defa gyártmányú motor előmelegítő rendszert (147 euróért) amit ma sikeresen beépítettem a gépbe!
A munka legnehezebb része a 220-as csatlakozó helyének megtalálása volt mivel a beszerelési útmutatóban javasolt jobb oldali ködlámpa melletti olajhűtő-csatornába nem találtam esztétikusnak a látványt! Végül a pajzs lamellái között "rejtettem" el a csatit így szerintem nem feltűnő alig látszik!
A karter megfelelő előkészítése (finom csiszolás, zsírtalanítás) után egy a készletben mellékelt spec. "kenőccsel" bekenve rögzítésre került a fűtőbetét az olajteknőn!
A kábel elvezetése (ami leginkább egy zuhany-gégecsőre hasonlít) már gyerekjáték volt néhány kábelkötegelő segítségével rögzítettem majd a "védőföldelést" is rákötöttem a kaszni egy előzőleg kifúrt pontjára!
A készlet előnye, hogy később igény szerint bővíthető utastéri ventilátoros fűtőelemmel, akkutöltővel, utastérből programozható kezelőpanellel sőt még távirányítós vezérlőegység (igen borsos árú) is illeszthető a rendszerhez a későbbiekben!
Én jelenleg egy digitális programozható kapcsolóórával oldom meg az időzített bekapcsolást!
A gyári specifikáció szerint -10 fokban 2,5-3 óra alatt képes minimum 50 fokosra melegíteni a karterban lévő olajat azt hiszem nem kell ecsetelnem milyen jót tesz ezzel a ledermedt motornak (turbónak)! Most kísérletképpen használni fogom a reggeli relatív alacsony hőmérsékletek miatt! További tapasztalatok később!












Múlt héten megérkezett Hollandiából a régóta várt "Engine Start Button". Már régóta terveztem, hogy "leveszem" a kulcsról az indítást mivel általában a gyújtás ráadva 5-6 mp. is eltelik mire minden teszt lemegy, kialszik minden visszajelző csak ezután szoktam indítani! Sok fejtörést okozott a gomb helyének megtalálása, hogy kézre is essen ne kelljen a műszerfalat megfúrni..stb! Aztán egy külföldi tuning oldalon láttam egy avdit melynek a kézifék mellett helyezték el és innen már nem volt nehéz a dolog.
Mivel az aprópénztartót tudom nélkülözni így erre a helyre esett a választás!
A kézifék-boxot 6 csavar tartja nem nehéz kiszedni, kellett még egy 32-es lyukfúró meg tapétavágó, szerencsére a gumit nem volt nehéz kifaragni és már bent is volt a helyén! Javítandó az esztétikát vágtam köré egy alumínium lapot amit alaposan felcsiszoltam-políroztam!
Az elektromos bekötés is megtörtént igaz a villamosságis haver megküzdött vele de az este vörösen "izzó" gomb látványa kárpótolta!










Itt a tavasz!!!!
Ma végre felkerültek a 17-es nyári kerekek no meg polcra került a decemberben felrakott ( a motor felmelegedését elősegítő ) hűtőtakaró is, itt jegyzem meg, hogy a hidegüzem ellen új projekt van folyamatban nevezetesen egy Defa gyártmányú motor előmelegítő rendszer de erről majd később!
Szoknom kell még mert nagyon megváltozik a gép viselkedése ég és föld a különbség!
A téliekkel (Good Year UG7+) maximálisan meg vagyok elégedve szerintem az egyik legjobb téligumi a piacon, egyszer sem csúsztam meg vele nagyon kiszámíthatóan viselkedik, vizes úton pedig eszméletlenül jó csak ajánlani tudom!
A téli kerekek már a megszokott előkészítés után kerültek a garázs sarkában "felállított" állványra:
1. Alapos W5 felnitisztítós(Lidl termék) kezelés, nagyot javít a hatékonyságán ha bepermetezés után ecsettel fellazítjuk a fékporos "dzsuvát",
2. Lemosás meleg (viaszos autósamponos) vízzel + kefével,
3. Öblítés tiszta vízzel,
4. Száradás a kellemes tavaszi napsütésben,
5. Száradás után kipiszkáltam a futófelületből az apró kavicsokat,
6. Végül kaptak egy gumiápoló-habos kezelést!
Km óra állás: 114200












Az előző 156-osomhoz hasonlóan "legyártottam" egy hűtőtakarót, hogy hamarabb felmelegedjen a vizem ebben a fagyos időjárásban!
1 mm-es műanyag lap az alapanyag fekete öntapadó fóliával befedve + piros Alfa Romeo felirattal ellátva!





Végre beszerelésre került az ősszel vásárolt (Waeco gyártmányú) ülésfűtés. Nem volt egyszerű de megérte, baromi jól melegíti a hátsó fertályomat (még kabáton keresztül is) szerintem nagyon hasznos extra! Két állású kapcsolójának köszönhetően van egy gyors felfűtő és egy melegen tartó fokozata!
Az üléskárpitok megbontását rábíztam egy szakemberre, nem akartam, hogy nyoma maradjon a beszerelésnek a képek tanulsága szerint megérte!
A kapcsolók elhelyezése sok fejtörést okozott de szerintem így nem rontja a középkonzol esztétikáját. Egy hiányossága van a készletnek: a kapcsolóból kispórolták a visszajelző fényeket így azt utólagosan beszerzett ledekkel oldottuk meg a színe (borostyánsárga) és mérete hajszálra egyezik a ködlámpa visszajelzőjével!
Az érdemi szakmunkát ketten végezték: köszönet Zolinak a precíz villamossági részért no meg Péternek a kárpitos "részlegen"!






0
524
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Giulia
- AlfaCity 2025 - július ...
- Szerelőműhely
- Adok-veszek
- 155
- Virtuális Romeo
- Coffee - Minden ami kávé
- GT coupé
- Alfa reklám
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8