Blog >> pirelli

>> Egyébpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2024-11-23

Szombaton picit megkésve de megtörtént a szezonális kerékcsere.

Aktuális kilométeróra állás: 176.091 km
A nyári Hankook gumik a szezonban 4.503 km-t futottak és összesen van bennük 13.689 km
A téli Pirelli gumik 4.164 km futással kezdték meg a szezonjukat.

>> SzervizRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2024-06-19

Ennél az autónál nem arról kell írni, hogy az épp aktuális téli/nyári gumicsere megtörtént, hanem a rendesen kb. 1 szezont bíró Corsa-k aktuális szezonra való cseréje kész :D

Alaphelyzet az volt, hogy a gyári elsőket kb. fél életüknél le kellett dobnom egy sérülés miatt, így utána - az egyébként kb. ugyanolyan élettartamú - első és hátsó gumik mindig egy fél élettartamnyi eltolásban voltak, így hol az eleje viselkedett gyengébben hol a hátulja. Na, ezt untam meg és azt mondtam, hogy akkor most a hátsókat is ledobom fél életüknél és legyen most már egyszerre jó mindenhol :)

A szokásos paksi gumisom adott szereléssel együtt egy 640k-s ajánlatot. Közben a Giulia fb csoportban egy szekszárdi gumis is jelezte, hogy van neki az autóra homologizált P Zero Corsa-ja. Mondtam neki egy árat, amivel nekem már megéri ezért átmenni Szekszárdra és megegyeztünk.

A művelet azonban nem volt komplikáció-mentes. Bár a szakiról alapvetően nem tudok rosszat mondani, nagyon lelkiismeretesen végezte a munkát - a kerékagyakról lesikálta a rozsdaport, a felnikről letakarította az előző centrírozásokból ottmaradt ragacsot és súlyt is csak annyit tett fel, amennyit feltétlenül szükséges - az első alkalommal az elülső abroncsokat nem sikerült áttenni. Kb. 3 óra kínlódás után is az lett a vége, hogy az elülső abroncsok nem pattantak át a felni külső oldalán lévő bordán, pedig már 5 bar-ig meg lett nyomva (1-3. kép). Már elég késő volt, a Pirelli-s szakembert nem tudtuk elérni, a Conti-s pedig azt mondta, hogy 4,5 bar-ig szabad nyomni.

Abban maradtunk, hogy másnap reggel egyből keresi a Pirelli-t, hogy mit kell ezzel kezdeni. A Pirelli kapcsolattartója a következő állásfoglalást adta írásban:

"A Pirelli versenyabroncs-technikusai megerősítették, hogy a tapasztalatuk szerint a Giulia első felnijeinél - azok kialakítása miatt - sokszor 8 bar ültetőnyomás szükséges. Ez fokozottan érvényes az utcai abroncsoknál merevebb szerkezetű félversenyabroncs esetén, mint amilyen a PZero Corsa is."

Hát jó, akkor csak nem voltunk elég bátrak. A következő alkalommal már nem volt finomkodás. Menjen bele a levegő, amíg ki nem pattan. Végül aztán 6 bar körüli nyomás már elég volt neki.

Hazafelé a német autópályán (:DDD) meg is küldtem 200 fölé egy próbának... Hát, régen éreztem már ezt, hogy minden rezonancia nélkül úgy siklik, mint ha vajon csúsznék. Legutóbb, kb. mikor új volt az autó. Azóta vagy elöl vagy hátul mindig volt már valami deformációja az abroncsoknak vagy a centrír mászott el és volt egy kis remegés nagyobb sebességen. De most újra tökéletes. Már csak ezért megérte!

>> Egyébpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2024-03-31

Megtörtént a szezonális kerékcsere. Az aktuális kilométeróra állás: 171.588 km, miszerint a téli Pirelli-k a szezonban 3.438 km-t futottak és összesen pedig 4.164 km-t.
A nyári Hankook gumik 9.186 km futással kezdik meg a következő szezonjukat.
A kerékcserét követően felkerült a hátsó szélvédőre a City-s matrica is. :)

>> Szervizaranytl // Alfa Giulia Q // 2023-12-28

Ezek az olaszok még egy gumit is milyen gyönyörű hangzású szavakkal tudnak elnevezni.

Lassan elkopiknak az első szerelésű gumik. A hátsónál belül már kopásjelzőn fut, az elsőkben még van 0.5 mm :D.
AR gumik beszerzése a Q csoport tapasztalatai alapján nehézkes, az elsőké különösen. Egy ideje nézegetem a kínálatot és az übbepek előtt feljött egy találat. Minden paraméter stimmelt. Érdeklődtem a gyártási idő felől: ha 3 évnél idősebb, azt jelzik, pontosabbat nem tudnak mondani. Szóval lutri, de 14 napon belül indoklás nélkül visszaküldhető. Megrendeltem.

Elég spéci gumi, kis szériás gyártás, gondolom évente egyszer állítják rá a gyártósort. Amit akkor kiadnak, azt lehet vásárolni. A hátsó 1 éves lesz, amikor használatba veszem, az első friss gyártás. Ha tavasszal veszem is ezt kaptam volna. Talán a hátsóból lenne áprilisban friss, de így is hamarabb kopik el, mint hogy megöregedne.

Hasznos profil csupán 5 mm!

Egy túrát tavasszal még lenyomok a használt gumikkal, hogy kimaxoljam az élettartamát. De szépen teljesített eddig is, 32 ekm-nél jár a számláló.

>> Egyébpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2023-11-26

Az eredeti tervek szerint is szombatra volt tervezve a téli kerékcsere és a reggeli hóesés ezt biztos napirendi pontként tűzte ki.

Az aktuális kilométeróra állás 168.150 km. A szezonban a Hankook nyári gumik 7.215 km-t futottak, így már összesen 9.186 km-nél tartanak.

A felkerült Pirelli téli gumiabroncsok összesen 726 km futásteljesítménnyel kezdik meg az idei szezonjukat.

>> SzervizRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2023-08-22

Ahogy az előző posztban említettem, kiderült, hogy a hátsó abroncsok már szinte használhatatlanra koptak. Az előző hétvégi pályanapozásra már nem érkeztek meg az új abroncsok, így a régieket még inkább nullára redukáltam.

Ma viszont felkerültek az újak. Újra gyári szerelésű, Alfa homologizációval rendelkező Pirelli P Zero Corsa Asimmetrico 2 abroncsokat rendeltettem be. Nem egyszerű hozzájutni, de ügyes gumisom van, tudja honnan kell beszerezni.
Most már újra maximális tapadás mellett lehet használni a hátsó tengelyre adott nyomatékot.

>> SzervizRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2023-08-02

Egy ideje érzem, hogy 200 körül/felett enyhén ráz az autó. Eddigi tapasztalataim szerint ez az autó még a 300-at közelítve is csak annyi jelét adta a tempónak (leszámítva, hogy minden nagyon gyorsan suhant el a másik irányba), hogy 250-nél megjött egy erősebb szélzaj. Így hát gyanakodni kezdtem, hogy valami nem stimmel.

A legkézenfekvőbb gyanusított ilyenkor a kerék és a gumik, így bejelentkeztem a gumishoz egy centrírozásra. Csak a hátsó kerekekre, mivel a kormányon nem éreztem rázást, valamint a hátsókon még az első szerelésű gumik vannak. Már közelebb vagyok a 18 ezer km-hez, mint a 17 ezerhez, meg is lepődtem, hogy ilyen sokáig bírják, mert 13-14 ezerrel számoltam eredetileg. És benézve a kerékjáratba, még egész vállalható profilmélységgel rendelkeztek...

...legalábbis ezt hittem, amíg le nem vettük a kerekeket. A belső oldal már jóval kopottabb, ott már csak egy lehelettel van a megengedett jelzés felett a profil. Egyébként nem aránytalanul van jobban megkopva a belső oldal, szépen csökken a külsőtől a belső oldal felé a futófelület, pont ami várható is a kerékdőlés alapján.

Így viszont egyértelmű, hogy ezzel már nem megyek el még 2-3 ezer km-t. Meg is bíztam a gumist, hogy rendelje be az új Corsa Asimmetrico 2-eseket hátra.

A rázás oka is egyértelműen beazonosítható volt, amin centrírozással nem lehet segíteni. Egyszerűen annyira elhasznált már a gumi, hogy nem kerek az alakja. Megforgatva a gépen, látszik, hogy a felülete ide-oda mozog.
Erre már csak az új abroncsok fognak megoldást nyújtani.

>> Szervizpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2023-02-21

Az autó mellé kapott Fulda téli gumikkal mentünk 2.945 km-t a szezonban, de elég hangos futásúnak bizonyultak számunkra. Az eredeti tervek szerint pár szezont vele szerettünk volna megtenni, de sikerült kifogni egy elég jó akciót így ma a szezon utolsó pár napjára felkerül az új szerzemény:

- Pirelli Cinturato Winter 2 (205/55 R16 91H)

Az egyik gyári lemezfelni pereme valamikor kaphatott egy kisebb ütést (nem ütött, vagy rázott, inkább csak esztétikailag nem volt tökéletes), így ha már lekerültek a gumik akkor az a felni ki is lett görgőzve.

Jelenlegi km állásunk: 160.199 km
Az összes költség tartalmazza a gumik, a futár, a szerelés és a görgőzés árát is.

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2020-05-09

Megejtettük a nyári szetter való cserét.
Még mindig nagyon tetszenek ezek a supersport felnik. :-)

>> SzervizWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-11-19

Sokat késett, de végül csak beköszöntött a hideg, eljött a gumicsere ideje. Az Alfa által homologizált, szép olasz nevű Pirelli Sottozero 3 téligumikra esett a választásom, ez szerepel a gépkönyvben is. A Pirelli honlapján a H sebességindexűt ajánlják erre az autóra, ill. a kezelési útmutató sem teljesen egyértelmű ebben a tekintetben, mindenesetre én okosabbnak éreztem magam, és V-set vettem. :)

Vacilláltam rajta, hogy inkább egy jó négyévszakos abroncsot vegyek a téli szezonra, és azt váltogassam a nyárival, mert nagyon sok az olyan nap a szezonban, amikor ezek jobban teljesítenek, viszont kifejezetten latyakos-havas utak, ahol a téli előnyben van, viszonylag ritkán fordulnak elő a lakóhelyemen. Végülis elengedtem a kísérletezgetést, egyelőre megyek a klasszikus nyári-téli váltogatással, ha ez elkopott, majd újragondolom.

Korábban is feltűnt, hogy valamiért a két hátsó féktárcsa középső része rozsdásodik. Az elsők nem. Ugyan csak esztétikai gond, abból sem vészes (a küllők között bizonyos szögből látszik valamennyire), de egy kicsit zavar. A gumis srác lekefélte, és egy kicsit bezsírozta, ez segít (legalábbis amíg a zsír rajta van).