Mutasd

>> Egyéb2018-04-20

Kb 80-al haladtam és amikor kicsit gyorsítani akartam, mindenféle előjel nélkül az autó nem akart gyorsulni. Nem vészüzembe kapcsolt, csak erőtlen volt és a hangja olyan mint akinek szorulása van. Semmi hibát nem mutatott, lámpát nem gyújtott. Félreálltam, benéztem a motortérbe hátha látok valami rendelleneset. Kicsit darabosabbnak tűnő alapjáraton kívül semmi. Akkor reboot aztán elszámolok háromig azt jó lesz. Hát nem lett jó. Alig indult be és azt is csak gázadásra. Dobott hibát is. Természetesen nem volt nálam semmi amivel megnézhettem volna. Munkahelyig elevickéltem, javulás nuku. Letámasztottam, ott hagytam.

UPDATE1
Másnap visszatértem nagy erőkkel - MES, szerszámok és hatalmas önbizalom. Hibakód: P0016. Ok hiba töröl, autó indít. Abban a pillanatban vissza is jött, és az autó nem indul. Röffen egyet majd le is áll. Addig jutottam, hogy jó esetben csak a vezérműtengely érzékelő hibás. Amikor lehúztam a csatit akkor sikerült gázadással beröffenteni. ...megrendelem az érzékelőt.

UPDATE2
A szenzort még vasárnap megrendeltem, viszont volt egy kis galiba (nem volt az a típus már raktáron és másik típust kellett választani - itt napok teltek el mire sikerült a végére járni) de végül postáztak egyet. Na az máig nem ért ide (2018.04.27). Gondoltam bontóból veszek addig egyet, jó lesz az is addig amíg nem érkezik meg az új. Az alfadepo-s srácoknál volt is. Elugrottam érte, majd beépít és teszt. Sokat nem ért a mutatvány. Annyit, hogy összedugott csatival is sikerült beindítani hidegen, de a P0016-ot beírta. Felhívtam D.Z.-t egy kis hozzáértő szaktanácsért meg időpont kérésért. Megnyugtatott, hogy nagyobb baj is lehet, mint amire én gondoltam. Titokban abban reménykedem, hogy a bontott érzékelő is romlott volt.

UPDATE3
Megérkezett az új szenzor (2018.05.03), be is építettem, de semmi változás. A jövő héten megy szervzbe.

UPDATE4
2018.05.08. D.Z.-hez leadva az autó.

UPDATE5
2018.05.24. Elhoztam az autót! HURRÁ! :-)
Nos az eredeti hiba diagnosztizálása és javítása gyorsan megtörtént. A hibát a vezérlés okozta. Az lett a döntés, hogy akkor kapjon új komplett gyári vezérlést. Nem tudtam volna nyugodt maradni ha nem komplett csere történik.
Ekkor jött a csúcsötlet. Ha már úgyis csáposon van az autó, akkor nézzék már meg a turbót hátha csökket a tengely kottyanása. Hát nem csökkent. Turbó le, felújítás. Ez megnövelte kicsit a szervízben töltött időt, és alig észrevehetően a költségeket is :-D . Utólag kiderült, hogy majdnem sikerült kinyírni a turbót, a lapát már belemart a házba. Mázlista vagyok! És akkor már olaj, olajszűrő levegőszűrő csere.
Km: 310950