Tagok >> Szabeee >> 146 1.4 Twin Spark 16V >> Blog
- Típus:146 1.4 Twin Spark 16V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:Nero
Szóval jó hir, hogy megjött az új lengőkar, már benn is van, viszont még egy alkatrészre várni kell, ami a stabilizátort és a lengőkart összeköti nincs meg. A héten kétszer voltam az Alfa szervizben, és egyszer sem tudták miről beszélek... segitségül vettem az ePER-t a probléma kiküszöbölésére, hétfőn megrendelem a cuccot, remélem hétvégére már 100%ban használható a kocsi....
Az elején kezdtem... már tavasztól megvan a HiFi cucc, viszont nem tudtam hatékonyan bekötni, zárlat volt, leégett, stb. most viszont másként csinálom.... valami a fejegységnél keresztbe van kötve, szóval még fogok vele játszadozni, mig rájövök. Amire szükségem volt, az manuálisan ki-be kapcsolható subwoofer vagy erősitő.... és hát. sikerült megoldanom. A kézifék mellett lévő hely, ami gyárilag a hátsó ablakok emelésének gombja szolgál erre. A kapcsoló köré dentacryl nevű szerből akartam egy műanyag tartót. Nehéz menet volt, kétszer kifogott rajtam a dolog. Először hungarocell lapból vágtam ki a negatívot, megpróbáltam kiönteni de az oldószer megette az egészet, másnap megpróbálkoztam a gipsszel, ami ismét kudarcba fulladt. A gipsz felszívta az oldószert, így az egészből nem lett semmi. Utána végső lehetőségként a fához fordultam.... rájöttem, hogy nem értek még eléggé hozzá. Ma gyurmából csináltam negatívot a kapcsoló-tartóról és lám-lám összejött.... végeredményben egy kemény vörös formázható műanyagot kaptam. Az alakítás még hátra van, egy csiszológép kell, mivel a reszelő nem a leghatékonyabb. Jönnek majd még képek és a végeredményt is megmutatom majd! Egyelőre ennyi.
mondtam, hogy jönnek még képek?
nem tudom... apám szavaival élve nagyon szar vásár volt ez.... nem szidom az Alfákat, csodás kocsik.... csak a miénk... kifogtunk (már megint) egy olyan használt autót, amit megcsináltak úgy, hogy fél évig menjen, aztán minden baja van... most épp, mikor már rendesen megy a motor, a bal első lengőkar, dió, féltengely adta meg magát... hát.... remek, mondhatom.... ismét pénzt ölni bele, megint dolgozni vele... kezd kicsit fárasztó lenni... lehet, hogy azért van mert 11 éves kocsi, de igy... minden egyszerre az agyára tud menni az embernek szerintem eladóvá vált a vas... nem lesz könnyű megszabadulni tőle, de kellene még egy fizetés, hogy birjuk ezt a sok szervizelést :)
2010. 01. 27 - letettem a vizsgát, a kezemben a jogosítvány nemsokára :)
Ma voltam a gyertyákért... tettem képet, hogy színes legyen a világ :) tudom mit gondoltok... nem NGK, hanem Bosch..... de volt benne NGK meg Champion és egyik sem működött.... meg jelenleg anyagi helyzetünk nem enged meg 8 vadonatúj NGK-t
Végre ismét írhatok valamit... és végre nem szervíz..... :)) ma egy elszánt Alfás haveromtól hozzájutottam ezekhez a szépségekhez, amik (remélem) szépítik majd a kocsit, nyáron :) alig várom, hogy visszakerüljenek a nyári papucsok már csak gumit kell rájuk rendezni!
szóval.... ismét irok, hogy akik úgy járnak mint én tudjanak mit olvasni.... a helyzet az, hogy amióta beindult a motor, azóta kétszer vittük diagnosztikára, PC szerint tökéletesen működik a kocsi, viszont ma megadta magát a hengerfej pakolás, a fogasékszijakat át kellett rakni, ez tegnapelőtt történt, csendesebben ment tőle kicsit, de aztán ismét nem hagy nekünk nyugodni... nem volt elég karácsonyi ajándéknak neki egy új motor, de még + kiadásokat is akar nekünk.... felkerültek a téli papucsok, aminek nagyon örülök, mert amilyenek az utak nálunk, az szörnyű... konkrétan összefüggő hótakaró van az úton, nincs szórva és eltolva... kb ennyi
Ma, azaz 2009. 11. 28-án, új motorral (régi szelepfedéllel) beindult.... vannak kezdeti nehézségek, főleg, hogy nem indul, ha nem adunk gázt, ugrál az alapjárat, lyukas a kipufogó, de minden ügyön rajta vagyunk, remélem eztán már minden jó lesz és nem fogja megmakacsolni magát :)
Az eddig használt motor kilehelte a lelkét (kipufogógázt) a 122 999ik kilométernél... mától csak alkatrészként szerepel, mostantól az új motor megtett 68 000 km-jéhez számolódnak a kilométerek, remélem még, 60 000 km probléma nélkül menni fog neki :)))
Frissítés:
Az autó nem 100-as, nemsokára vár rá egy diagnosztika, egy olyan helyen, ahol a szakik értik a dolgukat és meg is tudják csinálni, nem szeretném, ha itthon barmolnánk szét valamit, mivel akkor egy jó darabig megint nem lesz autó, addig nem igazán lesz használva a kocsi
Szóval.... mindent dokumentálni kell :) az autó jelenlegi állapota:
4. képen látható a téli cucc.... látványra lehetne jobb..... :(((
Már 2 hete nem mozdult ki az autó a garázsból.... valahonnan csepeg az olaj, de nem tudni, hogy honnan..... nemsokára lesznek fejlemények, addig máshogy oldódik meg az utazás
Update:
Az olajjal semmi baj nem volt.... sajnos mar tudni mi a baj... az egyik hajtokar es dugattyu eltort kb 2-3 cm-s darabokra :(
talan uj motort kap a kicsike..... lehet h 1.4 vagy 1.6 vagy 1.8 Twin Sparkot.... egyelore meg kutakodunk, hogy mi is lenne a legjobb es nem a legdragabb megoldas