A másik sorozat, melyben 147 GTA Cup autók versenyztek, a Pearle Alfa 147 GTA Challenge, mely szintén 2003-ban, Hollandiában váltotta le a Pearle Alfa 147 Challenge versenysorozatot, melyben a 147 GTA Cup-nál műszakilag picit gyengébb 147 Cup autókkal mérték össze tudásukat a versenyzők. A Pearle Alfa 147 GTA Challenge és a European Alfa Challenge sorozatnak voltak közös futamaik is.
A 147 GTA Cup autói az utcákon látható 147 GTA versenyváltozatának tűnhetnek, pedig nem azok. Az aerodinamikai elemekkel felvértezett GTA optika alatt, nem a 3.2 V6 motor, hanem egy 2.0 TS feltuningot változata teljesít szolgálatot.
A versenyautót szintén az N.technology tervezte és építette. A karosszériát lekönnyítették, az üvegeket könnyű Lexan-ra cserélték, az első szélvédőt pedig hővédőre. Mindezek eredményképpen 1000 kg-ra soványodott az autó rajtkész önsúlya. Így már valóban mondhatjuk rá hogy GTA, hiszen "könnyített nagy túraautót" jelent ez a jelölés. A megfelelő biztonságról, és merevségről N.technology integrált bukócső gondoskodik. A leszorító erőt elöl állítható első spoiler, hátul pedig fix tetőszárny biztosítja.
Az erőforrás, a már korábban emlegetett 1970 cm3-es 16 szelepes Twin Spark motor. A szokásos erősítőkúrán túl speciális szívórendszer is segíti a motorban rejlő teljesítmény kiaknázását. Ez egy „dynamic air duct” rendszer, melyet lényegében diamikus menetszél-feltöltéses rendszernek nevezhetnénk. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a bal első fényszóró helyén belépő levegő, az autó sebességének növekedésével, pontosabban a légellenállás növekedésével egyre nagyobb torlónyomással jut a szívórendszerbe. Ezzel javul a motor feltöltése. Így minél nagyobb sebességgel halad a versenyautó, annál nagyobb lesz a teljesítménye. (Ezt a módszert természetesen a motorsportban máshol is alkalmazzák.) A 147 GTA Cup versenyautók maximális teljesítményét úgy adják meg, hogy 220 LE felett, maximális nyomatéka pedig 210 Nm felett.
A sebességváltó N.technology, szekvencális kapcsolású, 6 sebességes + hátramenet. Egytárcsás kuplung viszi át a nyomatékot a szintén N.technology mechanikus zárású differenciálműre, melyből megszokott módon az első kerekekhez jut a hajtás. A futómű elöl kettős lengőkaros, 28 mm átmérőjű keresztstabilizátorral. Hátul McPherson felfüggesztés található 18 mm-es, állítható keresztstabilizátorral. A futóművekben állítható Bilstein lengéscsillapítók és Eibach rugók dolgoznak. A megfelelő fékhatásról elöl 4 dugattyús Brembo féknyergek gondoskodnak, melyek 305 mm átmérőjű tárcsákat szorongatnak. Hátra 251 mm-es tárcsákat szereltek, egy dugattyús nyergekkel. A felnik a jól bevált O.Z. Superturismo könnyűfém ötvözetek 9X17 méretben, melyre 24/61-17-es Michelin slick gumikat szereltek, illetve a 20/62-17-es esőgumikhoz 8X17-es keréktárcsákat szereltek.
Ma a 147 GTA Cup néhány pédányát az Alfa Romeo Challenge futamain láthatjuk viszont, sok más Alfa versenyautó társaságában.