Blog >> elektronika

>> Szervizgergo_155 // Alfa 155 1.8 T.S. Sport // 2016-03-21

Az olaj csere meg volt 267.000-nél Selénia 20K 10w40. Rá pár napra Jani kicserélte a fékrásegítőmet, ez legalább már nem sziszeg. A mai napon pedig TSigától kapott trafókat és gyújtás elektronikákat sikerült kicserélni még mindig a "torpángátas" hibáját keresve. Aréna - Újpest távon a torpanás nem jelentkezett úgyhogy még pár napig megy a teszt és bízom a lehetetlenbe.

Ádám kartársunk 145-ösöének a rendszámtábla világítását és a belső tekergetők világítását is sikerült meghekkelni.

A motorcserekor közölték, hogy a kábelköteg csatlakozói nagyon xar állapotban vannak. Egy "teszt" alkalmával a 4 injektor csati közül 2-t simán le lehetett húzni. Semmi sem tartotta. Megkérdeztem a "szerelőműhely" topicban, hogy van-e valakinek valami ötlete. Kizzo cartárs ajánlotta a RIPCA márkájú csatikat, amiket Budapesten a Ripca Kft. forgalmaz. A csatik azok a fajták, amiken van egy kis nyomógomb és szerszám nélkül lehet levenni(JPT csatlakozó). IDEÁLIS!
A csatlakozók cseréje nem okozott gondot. A készletben levő készlethez van maga a műanyag ház, kivezetésekhez új sarú és szigetelőgyűrű, vízmentes szigetelőszoknya.
A gyári AMP márkájú csatikat egy kombi- és egy csípőfogó segítségével szét lehetett morzsolni. A fém érintkezőket valamikor nem kellett cserélni.
Utána lecseréltem az LMM csatiját is. Sajnos az alapjárati motorhoz éppen nem volt, de az is cserélődik.

1. kép: a régi csati. Látszik rajta, hogy hiányos.
2. kép: inkább tőbe levágtam a vezetékeket és új saruk is mentek fel.
3. kép: az injektor lábai sem tiszták, kis oxidáció azért volt. (WD-40)
4. kép: új csatlakozó. Már csak a védőgumit kell ráhúzni és kész!

Fogót nem vettem a sarukhoz, mert a Tracon kb. 11000,- a Weidmüller kb. sok, a Pressmaster kb. nagyon sok.

Az előző "szakemberek értő hozzáállása" végett nem működött jól a központi zár eddig, illetve az indítókulcs is menthetetlen állapotba került az idők során ( rommá gányolták/forrasztgatták a kulcsot sajnos ).

Reggel leadtam a verdát a XVIII. ker. Sallai úton megtalálható villamossági műhelybe, délután jött a telefon ( benne a kérdéssel a szerelőtől: nem csuklottál? Mondtam, nem, de miért is? Jött is a frappáns válasz: Akkor rohadna le a keze annak a par....t fas......ó etc., etc. :))) ), hogy kész a gyönyörű Alfád, jöhetsz érte.

A képen látható, hogy mi lett kiszedve a bellából... Ez a káosz komolyabb gondot is okozhatott volna előbb-utóbb.

Szóval megoldódott ma ez is, van pittyegve nyitás-zárás.

A srác szerint ezt a súly könnyítést a fogyasztáson is éreznem kell majd... :)

>> Eseménykiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2012-07-15

Érdemes minden csatalkozót a motortérben széthuzni (lambdaszondák, egr, komputer ,lmm...) ami elérhető, és kontakt tisztító és kenő spray-vel befujni. Homasitába lehet kapni CHIP tisztító és kenő nevezetű sprayt 1200Ft-ért. Nagyon megéri, mert ha motort mosol nem lesz beázás ill. kontakthiba miatt hibakódod, mert mivel ken így egy olajfilmréteget képezve kiszorítja a vizet, helyreállítja az ellenállást, nem esz korrodálció és gyorsan reagál minden apróbb mozdulatra az autó. Meghálálja!

>> Tuning és extraLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2010-04-24

elkészült a "bólintó" elektronika is. A tompított ráadásakor bemozdítja a lámpákat majd visszaáll alaphelyzetbe. Egy általános időzítő kapcsolást alakítottam át. Ez elektronikai boltban kapható, csak össze kell szerelni, a boltos fószer segített kicsit, és módosította annyiban, hogy ne ismételje a ki-be kapcsolást, hanem az idő letelte után szakítson meg, majd többet ne csináljon semmit. Ezt még egy relével megtoldottam. A gyári kereket kiszereltem és az is rá van kapcsolva, így állítható, amikor az elektronika aktív akkor egy ellenállást kapcsol párhuzamosan az állító kerékkel így csökken az ellenállás, bólint a lámpa, majd mikor megszakít minden visszaáll.

>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-07-23

Reggel pöccre indult az autó. Aztán valahol megálltam, és mikor újra akartam indtani, nem indult. Se kép, se hang. Teljesen elment minden áram. Sok ötletem nem volt, ezért beszéltem Alfaterral, hogy mi lehet a gond. Azt javasolta, hogy mozgassam meg az akku sarukat, hátha csak annyi, hogy valamiért elmozdult. Szerencsére ez bejött, a pozitív saru rángatásának hatására visszajött az áram. Viszont ezt a nap folyamán többször is eljátszotta. És nullázott minden alkalommal minden számlálót, és a rádiókódot is kérte. Ami szerencsére itthon volt, így egész nap tök kussban autóztam. :-/ Szóval most ez van.
Egyébként tipp a hibára az oxidáció.

Kiegészítés: Probléma megoldva. Saru megtakarítva, üzembiztosság helyreállítva. :-)

>> EgyébAndorka // Alfa 33 905A1 // 2008-06-10

Végre elkaptam a "szokásos" km-óra hibajelenséget: sokáig a mutató meg sem mozdul, majd eccercsak meglódul és mutat jó sokat...
Most is ez volt, laza 4000-es fordulaton (5. sebességnél ez 120-130-as tempó) mutatott közel 180-at.
Ráadásul a töltésjelző is parázslott rendesen közben.