Blog >> felújítás

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-05-29

Kiszereltem az első lengéscsillapítókat, és elvittem Felsőtárkányba, ahol egy magán műhelyben felújítással foglalkozik egy fickó, nagyon sok jót hallottam a munkájáról, és nem is csalódtam!
Egyébként tényleg kapja be az FK.. A teleszkóp szárat is cserélni kellett, mert vmilyen oknál fogva, lepattogott róla több helyen(!) a króm (ezeket kemény krómozással készítik) és amiatt kinyírta a szimmeringet, így szép lassan szétfosta magát.
Az ember asszonta direkt ilyen vékony rétegben viszik fel a krómréteget, hadd cserélgessen a paraszt. Bár nyilván közrejátszott kis hazánk frenetikus úthálózatának a minősége is.
Úgyhogy szárat is cserélt, ráadásul 2mm-el vastagabb lett, anyagában edzett. Szóltam hogy kellene "puhítani" is rajtuk minimálisan, sikerült is! Nagyon faszán megcsinálta, pozítívan csalódtam a lengéscsillapító felújításban, nagyon profin dolgoznak. Mivel szárat is kellett cserélni így lett 10K/db. Ha csak szimmeringezni kellett volna akkor 6K/db. Nem veszélyes árak, a minőséget is tekintve. Ja a cucc saját toronycsapágya is konstrukciós hibákkal küszködik, de ezt most nem részletezem. A lényeg nem ajánlom senkinek ezeket a drága fos cuccokat, tessék venni Koni-t, vagy fel kell tuningolni a gyári csillapítókat!
Ha már kint voltak elvittem galvanizáltatni a toronycsapágy házat, igaz csak a kupakja látszik ki, de akkor is szebb :P
No meg végezetül beraktam a 1,5 éve hánykolódó toronymerevítőt is, csont nélkül felment. :)

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-04-05

Nos, az autó extrém módon elkezdte a b*szakodást, nagyon idegesítő és balesetveszélyes ez már. Sziszegést hallani a szívócsövektől, meg a szívócsonk mögül is. Megszületett hát az elhatározás, szétszedem a szívórészt teljesen, mivel eszembe jutott az is, hogy annak idején az elég trehányul sietve lett összerakva. Mivel a szívósor csövei alatt van még egy közbetét amiben az injektorok is laknak, ott is szívhat falsot.
És egyébként is már rettentő csúnyán néztek azon a környéken ki a dolgok, a benzinhíd a csövek, a csavarok, a bilincsek, a nyomásszabályzó stb.
Megrendeltem hát a gyári tömítéseket a szívócsövek alá, az injektor talp és a hengerfej közé, a bilincseket a szívócsövek gumi csatlakozóira. Apróságoknak tűnnek de elég húzós az áruk. Vettem mellé jófajta tömítőmasszát is.
Aztán kiderítettem hol krómoznak a környéken, hogy legyenek szépek a szívócsövek, illetve gondoltam ha már szétszedem galvanizáltatok mindent amit lehet.. Végül ajánlották hogy ahol galvanizálnak ott tudnak nikkelezni is, legyen inkább nikkelezett a szívócső.
Szépen szétbontottam mindent, elkezdtem a pucolgatást, megérkeztek a gyári cuccok is, az összes csavarból vettem újat, savállót, rozsdamentest.
Persze nem egyszerű az élet a 4000 Huf-os gyári bilincs garnitúra amit az ePER hoz az autóra, természetesen nem jók, túl kicsik. Vissza nem veszik.. :(
Úgyhogy oda féltengely bilincsek kerülnek, bár vannak fenntartásaim.

Ha már itt járok ideje hogy bekerüljön valahogy a gyári légszűrőház is. Marklar bácsi volt oly kedves és a 16Vhez való után küldött egy 8V hez valót is.
A gond itt az, hogy a 155 2.5 V6 légszűrőház szája ugyan olyan formájú, mint a 164 3.0 AFM-je, csak kisebb. Ahogy a képeken látszik is. Namost nekem volt ott egy erősen tákolt közbetét ami ráadásul ki is takart az AFM érzékelőjét. Még jó hogy észrevettem így egy picit több mint 1 év után.
Tehát kellett készíttetni egy közdarabot esztergályossal, 6000 Huf volt. A képek lent láthatóak.

>> EgyébSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2009-10-28

Elég ramaty állapotban voltak a téli lemezfelnik( ki voltak fakulva, meg a felületi rozsda is kijött rajtuk), ezért ma reggel nekiálltam lecsiszolni őket. Portalanítás és zsírtalanítás után kaptak pár réteg feketét. Igaz hogy a dísztárcsa takar mindent, de azért nem árt ha kicsit fel van újítva és nem rozsdásodik tovább.

>> Tuning és extraHátvédRomeo // Alfa 33 33 1.7 I.E. 8v Bestia // 2008-09-01

Na vasról elkezdek irogatni én is.
1 hónapja ugrottam kb neki a felújításnak, komolyabban. Egy szemét esemény adott neki lökést. Tetves autófényezők vannak a földön. Vasat nem fújta le, de ezt azt eltörni eltudott a vasban.
Na mindegy, jön még nyakára Hátvéd keze.


Javítás:
1. Kesztyűtartó viszacsavarozás, új furatok, polccal együtt, újra összerakás. Festés, feketére. Jobb ball oldalt együtt.
2. Hátsó cigi és hamus luk, újra festése, feketére.
3. Tanksapka csiszolása, felújítása, festés feketére, mert valami Hátvéd nevű barom szétverte télen, mert nem jött le a benyakuton. :-)
4. Első Biztonsági öv szárak festése feketére.
5. Csomagtartó pótkerék járat festése feketére, sas csavarral tartóval együtt.
6. Csomi kárpit tartó műanyag, lámpa felöl festése feketére.
7. Ball hátsó lámpa egy töcsavar menete hegesztés, és lámpa vonalába kihegesztése. Ezt Szerelő haver alkotta. GO haza, lefújás a vas hátulját, lámpa vonulatba végig matt feketére.
8. 1.7 hátsó lámpák behelyezése. Szebb, jobb, füstösebb színű!!
9. Hátsó sárvédő gumik festése feketére.
10. Középkonzol szellőző keretek festése kékre. Mit szoptam, nem fogta be a festék. Ecsettel félszáraz akrillal 5-8 rétegbe fogta be. Töltés miatt gondolom.
11. Dísztárcsa festés feketére.
12. Küszöb spoilerek festés feketére.
13. Felnik, csiszolása, fémig, festése kékre, kék festékem volt jó sok, majd kiderült kurva jól néz ki a fekete dísztárcsával. Kerékcsavarok feketére festés.
14. Hűtőrács festése feketére.
Képek ezeket takarják, még lesznek. HátvédRomeo elfelejtett ezt azt lefotóztatni ami kész van. Az a szőnyeg megy bele majd.
Ja és mindezt a parkolónkba alkottam. Nem műhelyben. Hoppppáááá!!! :DDD

Ami visszavan, az általam egyedül elvégezhető projektből:
Küszöblécek festése, lökösök festése, új szőnyeg berakása, új tetőkárpit készítés, ülések felújítása, ajtókárpit készítés, ha lesz hozzá anyag, ajtókárpitok műanyagja feketére festése, műszerfal felület felújítás, vagy jön Pitykétől másik majd elválik. Apró bizbaszok beszerelése, amit eltörtek benne a barom festők . Szívócsonk festése szép züdre.

Majd ha pénz is áll hozzám: Kasztni lakatolás, motortérben, jobb ajtó csere, jobb sárvédő csere, ball ajtók lakatolás, tanknyílás lakatolás, csomitető lakatolás, vagy feldobom a másikat. Motorháztetőn apró sérülés lakatolás.
Első rugok, csere, teleszkóp csere, fékpofa csere elől, szilentek futóműnél csere. Kormánymű felújítás de inkább csere.

KB ennyi.

Meg PICSÁNRÚGÁSA A BUZI ISMERETLEN FESTŐKNEK SAJÁT LÁBILAG!!!!!!!

>> SzervizAndorka // Alfa 33 905A1 // 2008-04-13

Kicsit dolgoztam ma a bontott tankon. Ledrótkorongoztam a tetejét, kiszereltem a szintjelzőt. A drótkorongozásnál rájöttem, hogy a forgásirány váltogatásával elég komoly hatás érhető el: a fémig lepucoltam néhol a festéket, illetve a rozsdás foltokat.Fotó mellékelve a lepucolt tankról.
Aztán persze átmentem a tankon (zsírtalanítás után) egy réteg Hammerite-tal (legjobb barátom mióta ilyen öreg autómban festeni kell valamit). Következik a második réteg, illetve a tank aljának a pucolása. Aztán valamikor ki is kell mosni a tankot és lehet felrakni a mostani helyett.
Képek:
1) tank teteje előkészítve festéshez
2) egy réteg Hammerite
3) tank alja (ilyen volt a teteje is, mikor megvettem)

>> SzervizHakuna // Alfa 33 1,4 - 1990 // 2008-01-16

Alkatrészek megrendelve: King akármilyen csapágy 6k, tömítésgarnitúra 16k, gyűrűszett (Goetze) 15k, A dugó pedig 18,7, AE lesz. SZ.A (szerelés alatt :))

>> Egyébsprint83 // Alfa Alfasud Sprint 1.7 // 2007-12-29

A motrja már nemsoká kész van. Úgy néz ki minden rendben van vele.

>> Egyébsprint83 // Alfa Alfasud Sprint 1.7 // 2007-12-29

Végre úgy néz ki, hogy minden adott ahoz, hogy újra összeállhasson egy szép autóvá. A donorból elég sok alkatrészt fel lehet használni. Meg is kezdődött a felújátás gőzerővel.

>> SzervizHakuna // Alfa 33 1,4 - 1990 // 2007-12-17

Sajnos nem csak a szimmering sínylette meg a dolgot. 3 bar nyomás a bal első hengerben meggyőzően a motor elhalálozásáról tanúskodott. Persze nem is ment a henger így. Úgyhogy most széjjelbombázzuk, azt meglátjuk mi lesz.

>> SzervizHakuna // Alfa 33 1,4 - 1990 // 2007-09-02

Szombaton elmentem pár ajtóért Kando777 cartárshoz, mivel a jobb első gyanús volt már régóta, nemrég pedig kiütött rajta egy kis rozsda. Az ajtók rendben el is jöttek, így ma lekentem őket, gondoltam legyenek rendesen tárolva, majdcsak ráapplikálom őket a verdára, persze majd csak egy festés után. (Rövid ideig elméláztam a drapposszürke-vörös-pepita megjelenésen, de könnyüszívvel mondtam le róla :)) Gondoltam egy telet még csak kibír a rozsdás, de addigis, hogy nehogy kárt tegyen a kasztniban, gondoltam lekezelem a küszüböt is a rozsdás ponton, mert oda is "átvonulni" látszék az korhadás. Aztán mondom gyanús nekem ez a küszöbspolier, nem is látok rendesen alá, leveszem, hát mibaj lehet, legalább látom mennyire terjedt a folt.
Nos kíváncsiságom "végzetes" hiba volt. Az egész jobboldali küszöb alulról tiszta rohadás, azon a helyen, ahol az ajtó is ki volt kezdve négy ujjam beszaladt.
Hejj, de remek, irány kasztnis ismerős. Ott lebontottuk az összes spoilert. Kijött belőlük összesen kb kétszer fél kiló megszáradt sár, valamint jelentős mennyiségű vasoxid. A bal oldalon elöl ép ugyan, de hátul ott is lyuk van, szóval azt hiszem az is cserére kerül, feltéve, hogy lesz hozzá anyag. Magamban elmormoltam egy imát a küszöbspoler feltalálójának lelki üdvéért. Sebaj, már úgyis "rég" költöttem rá. Kíváncsi leszek mibe kerül majd a műsor.