Blog >> 156

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-12-25

Diag cuccal és FES-sel kiolvastam az ECU hibakódokat:

READING ERROR CODES:
1: P0100 - Mass air flow (1)
Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction
The reason for this fault is that ECU has received very low signal from the sensor. The fault is not detected now, but it is stored in memory. Clear fault codes, and observe for future appearance of the same fault. Dashboard warning light was activated for this fault.

2: P1172 - Mixture 1 strength (multiplicative)
The ECU has run out of range in adapting the mixture in reference to the O2 Sensor signal (multiplicative adaptation) and/or in reference to the engine running conditions (additive adaptation).
Possible causes:
- Engine Temperature sensor/circuit defective, but the signal still in realistic range.
- Fuel Pressure incorrect
- Fuel Injector(s) leaking
- Fuel Injectors clogged
- Incomplete combustion (ignition or compression problem, excess O2 in the exhaust)
- Vacuum leak (lean mixture)
- Oxygen Sensor defective or contaminated with silica (Voltage change extremely slow)
- Exhaust system leak upstream of the O2 Sensor (stray air brings extra O2 making the mixture to appear lean)
- Fuel Evaporation Control system defective
- vehicle driven out of fuel (tank empty)a
The reason for this fault is that ECU has received very high signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.

3: P1175 - Mixture 2 strength (multiplicative)
No help available
The reason for this fault is that ECU has received very high signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.

Majd töröltem őket.

Ezután indítottam csak el az autót és első indításra jónak tűnt az alapjárat egy darabig (1-2mp), majd elkezdett fulladozni.

Hibakódok nem jöttek vissza.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-12-22

Hazafelé haladva, az autópályán 4500rpm-nél bedadogott mindig. Asszem 2-3-4-5 fokozatokban próbáltam, de mindnél ezt csinálta. Ilyenkor továbbváltottam, akkor volt egy kis gyengeség, de nem dadogott és helyrejött. Talán picit gyengébb volt úgy általában az autó.

>> Tuning és extrakrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2012-12-19

Sikerült beszereznem egy garnitúra szinte hibátlan 17x7,5 ET30,5-ös "teledial" felnit, amit gyárilag a GTV-re szereltek! Ezek lesznek a nyári felnik. Nagyon jól áll az autónak és nyomtávszélesítő nélkül elfér alatta az első fék!

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-12-16

Este, M1 autópályán Bp fele Tata előtt haladtunk, igen nagy esőben, amikor is egyszer csak elkezdett rángatózni az autó, a 6 henger némelyike érezhetően nem kapott löketet, motor leáll, "motor control failure - go to dealer" felirat megjelent a képernyőn..
Lendületből még biztonságosan ki tudtam slisszanni a leálló sávba, vészvillogó be, kuplung kinyom, hogy minél tovább guruljunk és a következő pihenő helytől 500m -re sikerült megállni. :)
Vicces, hogy visszagondolva pillanatok alatt mennyi minden átfut ilyenkor az ember agyában. :) Legelső persze csupa csúnya gondolat, amelyben a vezérlés az áldozat, meg, hogy van egy tréleres névjegy kártyám, de nincs pl. láthatósági mellény (azóta szereztem be :) ), ha motor gond, akkor én nem ölök bele most már pénzt és energiát.. stb, stb.
Aztán pár másodperc múlva agyam kezdett visszatérni egy stabilabb, higgadtabb állapotba.. szakadó eső, a pályán megálló víz, kamionok ami úgy verik át a vizet a másik sávba, hogy csoda, h az utastér nem ázik be, hiányzó alsó motorvédő burkolat.. A 155 is produkált ilyesmi tünetet ilyen körülmények között (mondjuk ott nem állt le a motor :) ). Ott a víznek sikerült eljutnia a trafókhoz és a kábelekhez.
Most vagy kiszállok láthatósági mellény nélkül, sötétben, szakadó esőben, hogy körülnézzek a motortérben, aminek nagy valószínűséggel semmi haszna nem lenne vagy hagyatkozom az utóbbi megérzésre, kockáztatok és megpróbálom elindítani a motort. Utóbbi mellett döntöttem, motor be is indult, de nem ment minden henger.. óvatosan elgurultunk a megálló helyig, leparkoltam, megnéztem a motorteret, nem látszik semmi (mily' meglepő :) ). Visszaültem elkezdtem gázt adni, 2000 fölött semmi baja hang alapján, ott megy minden henger, ahogy kell. Itt megnyugodtam kicsit. Esetleg lehet még alapjárati szabályzó, de az semmi a vízionált vezérlés hibához képest. :)
Mivel hólyagom már eléggé feszített, ezért asszonyt benthagyva az autóba, elmentem könnyíteni magamon. Mire visszaértem, már az alapjárat is szépen megvolt, így hát elindultunk szépen lassan 100-110 -el haladtunk, majd Tatánál úgyis le akartunk jönni.
A MC failure kijelzés továbbra is megmaradt és 4300 környékén továbbra is rángatott néha, de csak terhelésen, üresben nem volt bizonytalanság.
Következő indulásnál is megmaradt a MC failure kijelzés, valamint a 4300 körüli megtorpanás, de az azutáni indításnál már eltűnt, csak akkor meg nem volt alkalmam kipróbálni a 4300-ig prögetést terhelésen.
Meglátjuk..
Viszont továbbra is vadászok alsó burkolatot.. hihetelten, hogy 2.5 V6-hoz mennyire nem lehet (még bontottat sem) kapni.

>> Eseménysüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-12-12

Átvizsgálás után sikeres műszaki vizsgát tett, csak első fényszórót kellett állítani valamint vettem egy ablaktörlő szettet is, mert a régiek elég gyengusan töröltek.

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2012-12-17

Január 6.án lett volna műszakis a gép, de gondoltam elviszem még az ünnepek előtt. Minden rendben volt kivéve egy dolgot...jön be a vizsgáztató srác, és mondja hogy ki kell cserélni a jobb felső lengőkart. Még időben volt, és szólt a szervízvezető az Unixos-nak, hogy hozzon magával. Tudom párban illik cserélni..de most így jött ki a lépés. Holnap mehetek okmányirodába is, mert betelt a forgalmi. :/ Kérni kell újat...
Km óra állás: 137.200

>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2012-12-10

Felraktam a Fiatecuscan 3.6-os verzióját.
Itt már minden rendben. Azaz majdnem,mert
P0141=Lambdaszonda-fűtö áramkör (Bank 1. szonda 2) funkció-rendellenesség áll fent.
Kapott kis kontaktspray-t így ok de csere lesz belőle.

>> EgyébRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2012-11-28

Végre megjött. 16$ volt postával.
Használatát megtanulmányoztam, GTPeti blogja sokat segített. Köszönet neki :)
Az első kiolvasás is megtörtént ami előtt értetlenül állok, mivel 331ezer km-t írt ki futási teljesítménynek :)
Mikor megvettük a kocsit, kiolvastuk és akkor a reális értéket (118ezer) mutatta. Gyanús,hogy a Multiecuscan 1.0 free verziója nem állt éppen a helyzet magaslatán?

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-11-19

A téli kerekek felszerelésénél tűnt fel, hogy a BH kerék felfelé mozgatásakor fent, a toronynál koppanik valami, ezért hát beszereztem két szilentet (köszönet Erhard kollégának) és nekiestünk otthon kicserélni.
Az eLearn jól leírja a csere menetét, és egyáltalán nem tűnt vészesnek. Valóban nem is volt az. Kényelmes tempóban, két embernek a dobbetétek cseréjével együtt (a meglévők ki voltak szakadva, ezért András bácsitól szereztem be, jó állapotúakat) is 3 órát vett igénybe. Mondjuk az is hozzátartozik, hogy augusztusban lettek cserélve a lengéscsillapítók és a rugók, szóval a csavaroknak még nem volt sok idejük berohadni. :)
Teendők

Gólyaláb kivétel:
- bár ezt az eLearn nem így írja, de érdemes a toronynál a rögzítőtányér csavarját meglazítani először
- bár az eLearn írja, de az ABS csatit nem volt bátorságom kiszedni, kiindulva abból, h a 155nél is iszonyatosan be tud rohadni. Nem is volt szükséges, csak a későbbiekben több odafigyelés szükséges. :)
- stabilizátor pálca anyát leszedni (imbusz + 17es csillag)
- a kerékagyat a lengéscsillapítóra rögzítő csavart kiszedni (19es csillag/villás-ok)
- az alsó, a kitámasztó karokat rögzítő csavart kiszedni (19es csillag/villás az anyához és 14es villás az "apához"). Itt figyelni kell arra, hogy az agyat a fékkel együtt fogjuk, ne essen le, nehogy az ABS kábel ill. a fékcső megsérüljön. Érdemes vmi tuskót odatenni, amire rá lehet tenni az agyat, hogy ne fékcsövön lógjon
- a már meglazított tányért rögzítő csavart kiszedni (22es csillag/villás). Itt azért nem árt ha valaki közbe fogja lent a lengéscsillapítót, h nehogy kiessen, bár a szilent jó esetben elég jól be van szorulva a toronyba
- a gólyalábat így már ki lehet venni, figyelve az ABS kábelre és a fékcsőre

Toronyszilent levétel:
- rugóösszehuzatókkal a rugót összehúzni
- szilent rögzítő anyát lecsavarni
- régi szilent le
- új szilent vissza.

Az új szilenttel nekem annyi problémám volt, hogy az alul lévő részen a lyuk nem volt teljesen kör alakú, volt benne egy kis "levágás", valószínúleg gyártáskor, mikor a mellette lévő kis lyukak csináltak, akkor mozdult az anyag, ezért tűnt el a kör alak (1. kép). Ez szerencsére nem okoz nagy gondot, egy sima lyukreszelővel korrigálható könnyedén a dolog.

A gólyaláb visszaszerelése éppen fordított sorrendben zajlik.

Érdekes volt, hogy a régi szilenten külsőleg semmi probléma nem látszott, már meg is ijedtem, hogy felesleges volt megvenni. Annyi látszott csupán, hogy a gumibordák kicsit kopottabbak, de nem gondoltam, hogy az sokat számít. Pedig igen, kicserélve egyáltalán nem koppan.

>> EseménySeriff // Alfa 156 2.4 Mjet 20V // 2012-11-19

Csak úgy, mert szép :)