Blog >> 156

>> Tuning és extramesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2012-10-08

Az egyik hátsó macskaszem (fényvisszaverő prizma) repedt volt, nem tetszett, ezért vásároltam 2 újat.

A törött felet könnyű volt kibányászni, de az éppel meggyűlt a bajom! A lökös hátulja felől nem lehet hozzáférni. Kénytelen voltam egy késsel megfeszíteni, aminek eredménye az lett, hogy a kés eltört,de a prizma maradt! Kénytelen voltam egy erős ütéssel kettőbe törni az ép darabot is.

Most szépen csillognak, az előző már eléggé bemattult. Ezzel az összes lámpatest, villogó, fényvisszaverő újra lett cserélve az autón. :)

>> EgyébATE TR // Alfa 156 1.6 // 2012-10-08

Csak úgy képek, ha már találkozóra nem jutok el. Sajnos pár óra állástól még bedagad a lábam. :-/ Ezért kattingattam.

Hátteret nem kell figyelni. pl: szemetes + Hajdú tér... :-D
Matt fehér / matte white - micsoda nevek :-)

>> Egyébsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-10-07

A napokban alánézve láttam, hogy a hűtőradiátor bal oldali lábán ismét megjelent egy csepp, ezért aláfeküdtem, hogy megnézzem honnan jön. Nagy meglepetés nem volt, a radiátor oldalánál, a műanyag résznél alul szivárog, tehát a radiátort cserélni kell.
Ami viszont szomorúbb, hogy a nemrég rendberakott vízcsövön (termoszáttól a radiátor aljához menő) ismét megjelent a hűtővíz, sajnos megint szivárog. Amennyire láttam, ismét a cső termosztát felőli végén, a bilincsnél indul a folyadék. Itt mintha lenne is vmi sérülés a csövön. Ezúttal nagy valószínűségel csere lesz belőle.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-10-07

Az első autómosásnál a mosómasina egyből lekapta és meghajtotta a rendszámot, ezért gyorsan beláttam, hogy ez így nem jó. Banditól sikerült beszerezni a nagy méretű rendszámtartó idomot, ezt felszereltem ma.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-10-06

Már vásárláskor sem működött, de nem volt priorítása a dolognak. Viszont, most hétvégén, hogy ilyen szép idő volt, nekiláttam vizsgálódni, hogy miért is nem működik, így legalább ismerekedek is a típussal. :)
A kapcsoló kimérése után gyorsan világossá vált, hogy beljebb lesz a probléma, már csak azért is, mert a kapcsolgatáskor hallatszott, hogy valami kattanik a kárpit alatt.. :)
Így, hát nem maradt más, mint lebontani a kárpitot.
A motor megkapja a +/- 12V-t, de nem mozdul. Az eLearn alapján egyértelmű volt, hogy kellene kivenni a motort a sínnel együtt, csakhogy ezen leírás feltételezi, hogy az ablakot lehet mozgatni. Most viszont felső pozicíóban volt. A biztosító műanyagot még csak sikerült kipattaintani, de a bütyköt nem sikerült kinyomni az üvegből, nagyon meg nem akartuk feszegetni, nehogy megrepedjen.
Hosszas fejvakarás, nézegetés után végülis, úgy döntöttünk, hogy rosszabb már nagyon nem lesz, szedjük szét a motort az ajtóban. Akaszottunk be kapmót, ami megtartja az üveget, ha esetleg vmi balul sülne el és elindulna lefelé a gravitációnak köszönhetően. Majd a négy torxfejű csavart, ami a bovden csévélő dob házát fogja össze, kicsavartuk. Ezután óvatosan szétválasztottuk a két részt, szerencsére sikerült úgy, hogy a bovden nem ugrott le a dobról. Így magát a motort az "áttételházzal" együtt ki lehetett venni. Így látszott, hogy egy ricnis kerék hajtja a dobot. A motor viszont meg sem mozdul. A motor is sikerült leapplikálni a házról. Úgy tűnt, hogy vizet kapott, mert a tengelyen rozsda okozta maródások látszottak. Rátettük 12V-re, de csak az hallatszott, hogy erőlködik, de nem tud megmozdulni.
Itt már letettem arról, hogy motor csere nélkül meg tudjuk oldani a dolgot, de aztán kenőanyag befújása után kombifogóval sikerült megmozdítani a tengelyt. Ezután ismét adtunk 12V-t, megforgattuk mindkét irányba, de egy idő után mindig megszorult, majd egyszer csak ugrott egyet és onnantól gyöngyőrűen forgott mindkét irányba. Gondolom valami rozsda fogta meg. Ezután szépen megtisztítottuk a tengelyt, a gumitömítés alá nyomattunk kenőzsírt valamint az orsós hajtásra is és összeraktuk. Szerencsére az összerakás is sikeres volt és nem ugrott le a bovden a dobról. :) Motor a helyén, kapcsolót visszatettük, próba. Mozog az ablak! :) Csak, hallani, hogy a motor bizonyos ablak pozicíónál erőlködik. Ezért a vezető kédereket megfújtam szilikon spray-vel és járattam föl-le. A végére már szépen járt az ablak, ahogy azóta is. :)
Nem végleges megoldás, a motor ill. a tengely állapota miatt, de remélhetőleg 1-2 évet elmegy.

>> EgyébJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2012-10-05

A múlt hétvége termése.
A gyári B oszlop fóliát megrágta a nap és az idő. Beszereztem mostanság nagyon "menő" 3D Carbon fóliát. Szerintem jól sikerült. Mindenképp jobban néz ki, mint előtte.

A tetősínt is megviselték az elemek. Szürke és kopott volt. Adtam neki matt fekete festékkel. Mintha új lenne!

>> Egyébsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-09-25

Ma elugrottam az alfarium-ba, hogy kiderítsük, hogy a futómű felújítás ellenére mi a répa kopoghat még?
Az eredmény: kormánymű. A porvédőt lehúzva bal oldalon, kiválóan látszik mekkorát kottyan a belső összekötő.
Opciók: jó állapotú bontott kormánymű beszerzése vagy felújítás. Meglátjuk.. most van más téma is.. :)

>> EseményATE TR // Alfa 156 1.6 // 2012-09-17

A képek az oldalamon voltak megtalálhatóak. Feltöltöm egy blogba, mert mindent elhagyok. Ezeket is elveszíteném. :-D

1. látható olaj folyások a kocsi körül. Akkoriban mindig ezzel küzdöttem.
2. Úgy emlékszem ebben az állapotban sokat állt a kocsi, mert elfolyt az olaj és csapágyas lett a motor.
3. egy mosás után
4. egyik Alfa Romeo 156 naptárba készült a kép. Kis rendszám a vasaló négyessel. :-) Addig volt így, amíg hajnalban a rendőrök azon tanakodtak, hogy hivatalos-e vagy sem. Felvilágosítottam őket, hogy nem.
5. Keleti Vég tali gyülekező
6. Bodrogolaszi, havernál
7. Bőrbelső bekerülése
8. Nyári felni felhajítása

>> EseményATE TR // Alfa 156 1.6 // 2012-09-15

Nagy fába vágtam a fejszém, amikor az egyik edzésen eldöntöttem, hogy belefogok. Előtte hetekig szenvedtem, hogy mi legyen. Megéri? Nem éri? Meddig megy még? Új autó? Költségei? Döntöttem. Két lehetőségvolt. Eladni, mert hát bontani nem fogok és újat venni. Vagy felújítani és használni még évekig. Mivel nagy szerelmem, emiatt jobban hajlottam a második pont felé. Az első pontban még a következők is hátráltattak: műszaki vizsga lejárt. Vizsgáztatáshoz tolnom kellett volna nem kis összeget, hogy a korróziót ne vegyék figyelembe. Persze utána az eladás se két napig tart. Ezt itt hagyjuk is, mert nem lehetne fokozni még. Persze a kasztnin található karcolás és a lakk réteg hámlása is arra sarkalt, hogy full fényezést kapjon.
Szóval első lépésként be kellett hajtani a kintlévőségeim. Mivel sürgetett az idő a műszaki vizsga érvényessége miatt, emiatt mérges voltam és elég egyértelmű. Gyorsan ment. :-) Nem gondoltam volna.
Két Alfás fényező jött számításba Nácsa és Viktor. Attilának munkáit haver kocsiján láthattam és a felnijeim is ő csinálta.Kurva jól dolgozik a srác. Sajnos nem hívtam fel, amikorra megbeszéltük. Bocs Ati! Azért Vittorio-ra esett a választás, mert a munkái között több átalakítás is van és apróságok nekem is kellettek. Mint például a lökös. Meg tetszik, hogy a közösségi portálra töltöd fel naponta a képeket a munkákról. Minden napom ezzel kezdődött, hogy csipás szemmel a telefonról bújtam az oldalad. :-D
De nem akarok túl sokat írni.Inkább teszek fel képeket, mert most nem csak a felnit és az ülésgarnitúrát cseréltem a kocsin. A blogomban lehet látni a munka menetét. Nem volt kis feladat. Mivel láttam a feltöltött képeket, ezért nem is zaklattam Viktort, hogy áll a gép. Meg én sem szeretem, ha piszkálnak munka közben. :-) Nagyon örülök a gépnek. Nem 20 forint volt, de nem úgy fizettem ki, mint, ha a fogam húzták volna. Annyira örültem a kocsinak, hogy nem az járt az eszembe. Azt tuti, hogy nem eladásra készült. Meg...összesen 8 év alatt nem kevés pénzem van benne. Ő az enyém. :-) ...és az is marad.
Természetesen van még mit bütykölni, cserélni rajta. Pl.: a rendszám elől :-) , hátsó lámpák, kipufogó :-) Mondjuk, ami bosszant az a fejegységem, mert néha nem akarnak működni a gombok. A többi most nem érdekel.
Szóval a képek :-)
Ja és köszi az ülés megvarrását. :-D ja meg az ültetést. Hááááát, ne hagyd abba, kár lenne. :-D

1. ahogy megvettem....aranyos volt. Alig volt pénzem fenntartani. De kellett. :-) Casco is sok volt. Az se tudom minek van a Casco, semmi hasznom nincs belőle. A dísztárcsa vagány. Kölcsön adtam anno haver 100-as Audijára...és és ő meg kiflibe hajtotta a kocsit egy fán...a tárcsákkal együtt. :-) A kocsi kifli lett, a srác hát semmi baja nem lett, bár, ha megütötte volna magát lehet megjött volna az esze is. Most jut eszembe, hogy tag -> KOVÁCS
2. első alufelni a Merwede 30 mm ültetéssel. Gumi váltómérete kisebb volt, így a hasmagasság még alacsonyabban volt. Tetszett nagyon.
3. A 17"-os felnivel. Még jobb.
4. Ez csak egy téli kerék, de itt látni a bőr üléseket.
5. Itt már Eibach ültetés a kocsi alatt és a SuperSport felnik, amik majd télre fognak elkészülni. Csak egy teszt volt, hogy ráznak-e. Milyen csúnya itt a fényezés.
6.-9. Az új állapotában a gk. A fotókat még nem én készítettem...jó lenne, ha nem esne az eső. :-)
Az összeget most nem írnám, de azt kell mondani, hogy az ismerőseim azt mondják ez nagyon baráti, ahhoz képest, ahogy kinézett a kocsi. :-) Örülök! A pózt meg meg kell fizetni. :-) Tetszik. Nem tudok betelni. Após megdicsérte az Alfát, pedig nem szokta. :-D Jó jel. ;-)

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-09-13

A koppanás keresés során ki lett cserélve a két alsó lengőkar is. A gömbfejek miatt ráfért. TRW került bele.
Viszont sajnos még mindig maradt koppanás.
Zé szerint még a "toronygumi" jöhet szóba. Ezt lehet, hogy jövő héten még megnézzük.