Blog >> 156

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-05-05

A légzsák csatihoz való hozzáférés miatt a kárpitot le kell bontani, ugye, és persze a csavar beesik a pótkerék tálcába a pótkerék alá. :)
Mikor kivettem a pótkereket, eszembe jutott, hogy pár hónapja elkezdtem itt egy kis korrózió kezelést, amit lehet, hogy folytatni kellene. Van itt ugyanis egy kupak (aminek fogalmam sincs mi a célja) ami alul eléggé korrodált, így várhatóan belül is az. Nem ért csalódás, valóban az volt. :)
A szigetelő réteget a laza részeken felszedtem. Szerencsére még csak felületi rozsda. A rozsdás részeket megdrótkeféztem alaposan, majd megtísztítottam, zsírtalanítottam a felületet. Ezután adtam neki rozsdamarót, hagytam dolgozni kb. 40 percet. Majd higítós tisztítás és kapott alapozó festést valamint a 155 cuccai között talált gumikupakot betettem az ott lévő lyukba (aminek a célját szintén nem tudom.:) ).
Következő lépésben alul kell lekezelni, mert nyilvánvaló, hogy onnan indul a folyamat.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-05-05

Van egy visszatérő légzsák hibakódom.

22 - Curtain airbag squib (passenger)
The Airbag activating circuit indicated by the code is shorted to Ground. This may be caused by a faulty circuit, Squib or ECU.
Inspect the wiring and connectors for opens, shorts and weak connections.
Observe the following safety rules:
- Do NOT place anything on the steering wheel or dash, or work directly in front of them.
- Turn the Key OFF and wait at least for 10 minutes, then disconnect the battery and wait for 15 minutes before unplugging the Airbag connectors.
- Inspect the wiring and connectors for weak connections or damage.
- Reassemble the connectors in the reverse order, and reconnect the battery as the last step.
- Turn the ignition on and erase all the fault codes. Cycle the key off for a few minutes, then back on and check the fault codes.

WARNING: Improper access to the Airbag circuitry may cause the Airbag(s) to deploy or malfunction later, which may result in serious injury or death.
DO NOT MEASURE OR CONNECT ANYTHING TO THE AIRBAG SIDE OF THE CIRCUITRY without consulting the appropriate service literature first. Follow the local Airbag system repairs regulations
The reason for this fault is Value too high
The current status of the fault is Intermittent
The error counter value is 58


Két csatlakozó gyanús az ügyben, mégpedig a csomagtartó jobb oldalán a kárpit alatt lévő két csatlakozó.
Egy kábelrögzítő biztos, hogy hiányzott is, ezt pótoltuk. Majd akksi negatív le, csatlakozókat tisztító spray-vel kitisztítottam, majd száradás után kontakt spray-vel befújtam.
Hibakódot töröltem, meglátjuk, hogy ez okozta-e.

>> Tuning és extrasüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-05-05

Még Cacho cartástól vettem pár hónapja egy Zender váltógombot, viszont ennek cseréje nem élvezett prioritást egyéb problémák miatt valamint, ahogy utána olvastam nem is egyszerű a gyári gombot levarázsolni hat sebességes váltónál, mivel a gomb rá van ragasztva a váltórúdra és az olvasottak alapján félő, hogy az ember fejbeküldi saját magát, amikor erővel próbálja lerántani. :)
Egyedül próbálkoztam párszor, de nem jártam sikerrel, a szerkezetben pedig nem szerettem volna emiatt kárt tenni. Viszont, négy kézzel egész gyorsan megoldható, igaz sajnos nem teljesen roncsolás mentesen.
Én a vezetőülésben ülve, a rudat markolva ellentartottam, amíg Fater két kézzel tekerte a váltógombot. El is fordult és le lehetett venni, ráadásul így a rugó sem röpült el. :) Annyi a hátránya a megoldásnak, hogy a gomb belsejében a ricnik elnyíródnak, de ez nem okozott fejfájást, mivel nem ezt akartam visszatenni. (Egyébként ragasztóval vissza lehetne tenni azt is.)
A Zender gomb rögzítése szerencsére oldalcsvaros, így könnyű volt ráapplikálni a rúdra, csak nem szabad teljesen ráülteteni a rúdra, mert, akkor nem lehet eléggé felhúzni a rüki csúszkát és elég esetleges a rükverc kapcsolhatósága. :)

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-05-04

Amikor a tolatólámpa kapcsolási rajzát keresgéltem, eszembe jutott, hogy meg kellene nézni a hűtőventi működését, mivel már vásárlás óta csak az egyik venit megy első fokozatban. A leírás szerint a két venti párhuzamosítva van, tehát teljesen egyformán kell párhuzamosan működnie a kettőnek.
A venti direkt 12V-al működik, nagy kő esett le a szívemről. :)
Gyorsan ráéreztünk a problémára. A ventihez tartozó előtét ellenállás volt a ludas.
Az egyik érintkező nagyon mélyen van és nem tud a csatlakozó rácsúszni. Ennek oka, hogy az érintkező rögzítése a tartókonzol másik oldalán hiányzik.
Az ellenállás jó egyébként. Jött a törpölés, hogy meg tudjuk-e oldani.
Végül egy bognárszeggel orvosoltuk a problémát. Az érintkezőt valamint a konzolt az érintkező felett és alatt megfúrtuk a konzol külső oldalán. A szeggel pedig így rögzíthető az érintkező és nem tud visszacsúszni. Annak érdekében, hogy a szeg nehogy kicsússzon, felhevítettük a szegvégét és úgy tettük be a helyére, így beleolvasztotta magát a konzolba. Szerencsénkre, lehetett olyan helyre tenni a szeget, ahol a csatlakozó rádugását nem akadályozza.
Hogy a szegen keresztül nehogy rövidzár legyen a ventiház fele,ha esetleg valami odakeveredik, szilóval kinyomtuk a vájatot, amiben a szeg feje van.
Nem egy gyári megoldás, de emiatt nem volt kedvem előtét ellenállás után kajtatni. :)

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-05-04

Feltűnt, hogy nem világol a tolatólámpa. Az izzó felől közelítettük meg a problémát:
- izzó rendben
- test rendben
- pozitív nincs
- biztosíték rendben
Nem maradt más, mint a lámpa kapcsoló. A 155-ből kiindulva aláfekve álltam neki keresgélni, nem jártam sikerrel. Az eLearn elektronikai leírása alapján nem derül ki, hogy pontosan hol is van a váltóházon a kapcsoló. Ezért a váltó leszedés fejezetben keresgéltem és meg is találtam, hogy a váltóház tetején kellene lennie.
Szívócső le, keresgélés.. nem látszik.. turkáltam az akksitálca alatt, így már éreztem egy "gyanús" csatlakozót. "Boldog" voltam, hogy még az akksi tartót is le kell bontani emiatt.
Akksi ki, vízelvezető tálca ki. Szerencsére így már hozzáférhető, mert van az akksitartón szervízlyuk. Nem egyszerűen, de hozzáférhető.
Csatit megpróbáltam lehúzni, nagy nehezen le is jött, de nem egyben. A saruk kicsúsztak a műanyag csatlakozóból és nem is maradnak meg a műanyag részben, simán ki lehet húzni belőle. No, sebaj, nézzük, hogy a rövidzárral műxik-e a lámpa.. Hehe, no igen, csakhát ehhez akksi is kéne. Így, akksi vissza, gyújtás, saruk összeérintése, lámpa világít. Hát, akkor csak a kapcsoló környékén lehet a gond. Igen ám, de persze az akksi visszatétel előtt a kapcsolót persze nem vettük ki. :)
Ezért hát, akksi megint ki, kapcsoló ki (22-es villás kell hozzá), akksi vissza, próba. A kapcsoló kapcsol, lámpa világít. Így már elég gyanús volt, hogy maga a csatlakozó okozza a problémát.
Előkerült hát, a már sok segítséget nyújtó tyúkbél készlet, amit még Marklartól hoztam. Sok ugyanilyen csatlakozó volt a készletben, de nem tudtam volna roncsolásmentesen kiszedni belőlük a sarukat, mert túl kicsi a csatlakozó. Ezért úgy döntöttünk, hogy a drasztikusabb utat választjuk.
Csatlakozó előtt kábelt elvágtuk és egy ép csatlakozót két kábellel forrasztottunk vissza helyette (sajnos színhelyes kábeles csatit nem találtam). Kapott zsugorcsövet is.
Akksi vissza, próba, működik a lámpa és a kapcsoló is elég érzékenynek tűnik.
Eztán akksi ki, kapcsolót visszatettük, akksi vissza. Rükibe tettem, lámpa világít, minden OK.

>> AutóápolásATE TR // Alfa 156 1.6 // 2013-05-04

Kiglancoltam a gépet! Nem volt kis munka. Cif a barátom a kis spongyával. A képek sajnos "telefonminőségben" tolják!

A klímám ismételten nem hűt. Sziszegős (szisziszi..) lett. Időm hiányában nem jutottam vissza a kollégához. :-/

Ablaktörlő lapátokat is cseréltem. Nagyon egyszerű volt. :-o

Toytoy a háttérben. :-D

>> SzervizJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-05-02

Ki lettek javítva a kocsin a sérülések. (kapurányitás, vak öregasszony sávváltása)
Plusz a sofőr oldalon az ajtókon volt egy pár parkolóajtórányitáshorpadás, karcok, azok is ki lettek javítva.
Szebb lett az autó mint újkorában :-)

>> EseményDévid // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2013-04-27

Ma lehetőségem nyílt felvinni pár körre murvás pályára a kocsimat. Vittem pár kört a cég vezetőjét is, szerinte egész jól viselkedik a kocsim. Érzésre kicsit máshogy viselkedik, mint az összekerék-hajtású autók, amiket ott vezetni szoktam, így az egyik íven szépen el is dobtam. Szerencsére apró sérülésekkel megúszta.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-04-20

Miközben épp' Szfvárra tartottam, hogy becseréljem a kúpnélküli csavart kúposra, egyszercsak bííp, MIL világít, üzenet: Motor Control Failure. Go to dealer.
Az autó megy tovább, semmi megtorpanás.
Egy körforgalomból kijőve viszont már éreztem, hogy 3000rpm felett eltűnt az erő. Vazz, mi a tököm lehet már megint???
Pár km-rel később beugrott, hogy hopp-hopp, csak meg kéne nézni, hogy van-e alapjárat, mert anélkül elég nehéz lesz a városba közlekedni.
Félreálltam egy buszmegállóban, ahogy visszaállt volna alapjáratra le is fulladt... Indítózás, nem röffen be. Indítózás kis gázadással beröffen, de nem tartja meg az alapjáratot. Kísérteties hasonlóság.
Mindenesetre így nem lehet vele közlekedni. Mire megfordultam 3x fulladt le. Hazafele úton meg nem volt semmi baja. MIL világított továbbra is, de visszatért az erő, ment mint a meszes. Igen.. 3x újraindulás. Már tapasztaltam egyszer, hogy egy pillanatnyi hiba miatti leszabályozást, feloldja a 3 indítás, ha nem áll fenn továbbra a hiba.
Természetesen már vízionáltam, hogy AFM gond lesz..
Az ECU-ban két hibakód várt:

1: P0120 - TP Sensor/Switch (1)
ERROR DETAILS:
Engine temperature: 85,2 °C
Engine speed: 2600 rpm
Engine load: 21,00 %
Air temperature: 23,5 °C
Throttle position: 12,01 deg.
Battery voltage: 13,942 V

Throttle Position sensor/switch A circuit malfunction
The reason for this fault is that ECU has received invalid signal from the sensor. The fault is not detected now, but it is stored in memory. Clear fault codes, and observe for future appearance of the same fault. Dashboard warning light was activated for this fault.

2: P0638 - Motorised throttle (circuit)
ERROR DETAILS:
Engine temperature: 87,0 °C
Engine speed: 0 rpm
Engine load: 20,25 %
Air temperature: 31,4 °C
Throttle position: 3,79 deg.
Battery voltage: 11,775 V

Throttle Actuator Control Range/Performance (Bank 1)
The reason for this fault is that ECU has received invalid signal from the sensor. The fault is not detected now, but it is stored in memory. Clear fault codes, and observe for future appearance of the same fault. Dashboard warning light was activated for this fault.


Legalább nem az AFM...
Mivel az út, amin előjött a hiba eléggé viseltes minőségű, valamint a hiba elvileg csak bejött és eltűnt, ezért kontakt hibára gyanakodtam leginkább.
Elkezdtem utánaolvasgatni fórumokon, hogy mely csatik jöhetnek szóba, azokon kívül, amik egyértelműek (gázpedál, folytószelep). Az alfaowner.com fórumain több helyen hivatkoznak gázpedál/folytószelep hibakód esetén egy "nagy fehér" csatlakozóra, ami a kesztyűtartó mögött található (update: erről azóta kiderült, hogy az euro3-as motoroknál már megszüntették a sok probléma miatt).
Így hát, akksi negatív le, minden szóba jöhető csatit széthúztam (gázpedál, folytószelep, ECU, nagy fehér meg egyéb a környéken lévő csati), megvizslattam, majd tisztító spray és száradás után kontakt spray.
Két dolog tűnt fel, amit esetleg orvosolni kellene. Az ECU felső csatiján a pántot zárt állapotban rögzítő műanyag pöcök le van törve, ott sok minden bejuthat az ECU csatlakozó borítása alá. Valamint a folytószelep csati felső, bepattanó rögzítő füle hiányzik.
ECU reset lépéseket végigcsináltam, ha már úgyis sokáig le volt húzva a negatív az akksiról. Azóta semmi gond. Sem erőhiány nincs, sem hibakód.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-04-13

Nem gondtoltam hogy egy leselejtezett PC tápjának saválló háza ilyen jól fog jönni valamikor. :)
A légszűrőház felső támasztó karja már vásárláskor is le volt törve. Így a ház függőleges irányban azért nem volt stabil még a szívócsó bentlétekor sem. Mivel új az AFM ezért ezt minél előbb orvosolni akartam, nehogy a felesleges rázkódás esetleg kárt okozzon.
Nézegettem képeket erről a támasztó karról a neten valamint v.krisz cartárs is küldött a sajátjáról, így már tiszta volt, hogy hogyan is van ez a kitámasztás. Érdeklődtem bontókban is, de érthető módon csak házzal együtt adnák, azt se olcsón.. Így az SK megoldás mellett döntöttünk. :)
Nem egyszerű mondjuk felülről megoldani a jelöléseket ill. az odapróbálást (relék, vízcső), de sikerült végül kiszabni. Egy kicsit mondjuk még igazítani kell rajta valószínűleg, mert sztem kicsit túl feszes.