Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002012-12-04 22:14:31 // 27659
Ha megtudod írd meg, lassan cserés lesz újra :-(
Csabee2012-12-04 22:14:02 // 27658
köszi a hasznos infokat!!
Csabee2012-12-04 22:11:46 // 27657
hálás köszi az infokert!!:)))
üdv
Liquid2012-12-04 22:09:45 // 27656
no akkor holnap megérdeklődöm mibe kerül
Liquid2012-12-04 22:08:54 // 27655
na pont az riaszt el hogy csak 500ft. Az Uno illetve most a Panda hátsó ablaktörlőjén is csak gumit cseréltem, mert drágállottam a csak karral cserélhető lapátot, de egy kalap kaksi. Pár hónapig viszonylag kulturáltan működött de épp ma figyeltem meg, hogy nagyon nem jól töröl, szal arra is venni fogok új gyárit.
Tibcsi1662012-12-04 21:19:20 // 27654
Én sem bízom, de egy próbát megér;) Amúgy nem kell vele sokat tökölni, kb. 10 perc egy gumi csere, ha tudod hogy kell. És csak 500Ft!

Ma este szakadt a hó hazafelé és 0 fok itt Pesten. Néha kicsit csíkos volt, amíg be nem indult az ablakfűtés, de amúgy eddig tökéletes. Majd leírom meddig bírja a hideget.
droberto2012-12-04 19:39:46 // 27653
Köszi az infót! Néztem a blogod!
Nem tudom lett-e volna kérni a rendőrségtől JKV-et? Gondolom megnyerted volna a bulgár közút elleni csatát! :)
Piritu - 1.000.0002012-12-04 19:30:35 // 27652
Most a négy gumi + egy kerékcsapágy rendszer lesz :-P
A kocsit felemelve és kézzel megforgatva egyértelmű volt, hogy melyik csapágy zenél. Főleg beülve. Nem kellett semmi hókuszpókusz.
Előtte próbálgattam ide-oda szlalomozni, nem változott a hangja.
Piritu - 1.000.0002012-12-04 19:09:25 // 27651
Jó kérdés. Originale Ricambli zacsiban van :-P
'''''2012-12-04 13:31:41 // 27650
Kollár Szabi?Nekem b@szik válaszolni.Most már meghagyom tavaszra.
Shadin2012-12-04 10:24:14 // 27649
Meg lett okosítva a gép, érzésre 3-asban 1000-től jobban "indul", érzékenyebb gázpedál, gyorsabb reakció, többit később.
'''''2012-12-04 10:08:03 // 27648
Már azt hittem nálatok lesz valami! :-)
Liquid2012-12-04 08:04:27 // 27647
ebben nem bízom, (én próbáltam sokévvel ezelőtt) de nem éri meg tökölni vele (SZVSZ).
Venni kell egy őj minőségi cuccot és nem lesz vele gond évekig.
Tibcsi1662012-12-04 00:09:52 // 27646
Igen, a ROBOCOPY a legegyszerűbb. XP-től felfelé mindenhol van és így ingyenes. Én évek óta ezt használom otthon is, de sokszor munkahelyen is szerverek rendszeres tükrözésére is kiváló. Jól lehet paraméterezni, és akár időzítve is tudod futtatni a Task Scheduler-ből.

Ilyen egyszerű: ROBOCOPY source destination /MIR
Tibcsi1662012-12-03 23:58:54 // 27645
Szerintem fölösleges 8-10eFt-ért ablaktörlőt venni. Simán lehet cserélni CSAK a gumit. Én nyáron cseréltem 500Ft-ért csak a gumit. Eddig tökéletes!! Nem ugrál, nem pattog és nem hagy csíkot. Igaz még nem nagyon volt eddig fagy. Majd síeléskor kiderül ez is :)

Ha kibír fél évet és ismét cserélni kell, akkor is csak 1000Ft/év.
Csosznorbert2012-12-03 22:26:22 // 27643
Bakker, én ott fennaadtam volna ahol a lovaskocsi van.... amúgy ha jól látom záróvonalon állsz. :))
Liquid2012-12-03 21:41:11 // 27642
ablaktörlő ügyben mi a gyári? Aerotwin? Nekem is cserélnem kellene.
droberto2012-12-03 21:18:54 // 27641
Mondtam a jó hírt?
Áprilisban Nászautó lesz a vas! :)
Egy barátom nősül és felkért a megtisztelő feladatra.
droberto2012-12-03 21:17:26 // 27640
Én is a cserélgetés és a négy gumi vásárlásának híve vagyok!
droberto2012-12-03 21:14:48 // 27639
Állítólag a Bosh Aerotwin a legjobb!
Nála olcsó is!
Úgy tudom lehet csak a gumit is cserélni!
Nekem Valeo volt, idáig bírtam idegekkel. Lefele jó, de felfele törlés közben piszok hangos. Még vizesen is!
Olajból a gyárit javaslom az 1.9-nél: Selénia WR PE 5W-30 C2, vagy max Selénia Multipower 5W-30 C3.
Az ülést először a biztonsági öv csatjánál érdemes ellenőrizni. Ha nem onnan jön a hang, akkor ajánlatos bezsírozni a mechanizmusokat.
Piritu - 1.000.0002012-12-03 21:01:19 // 27638
Mind a négyet. Az elsők már a kopásjelző alatt voltak, a hátsók most érték el. Mondhatni egyszerre koptak el. Amikor felraktam őket egyformák voltak.
A kerekeket szoktam cserélgetni, általában szezononként egyszer. Bár már gondolkodtam, hogy abbahagyom. Elvileg egy pár hátsó kiszolgál két elsőt.
Piritu - 1.000.0002012-12-03 20:57:04 // 27637
Ablaktörlő: Már csak gyárit veszek, az legalább egy évig kitart (ami 40-50e km)
Olaj: amit a gyár ajánl: SELENIA WR P.E. (Nincs külön téli olaj, jó az egész évben.)
Ülés: Az ülésmagasság állító nyekereg. Ha kicsit állítsz a magasságon egy darabig elhallgat. Szét kell szedni és meg kell zsírozni.
droberto2012-12-03 20:54:57 // 27636
Ez jó. :)
Mind a négyet cseréled?
Egyszerre koptak el?
Cseréled az elsőt a hátsókkal?
Csabee2012-12-03 20:50:50 // 27635
Sziasztok Cartársak!

érdeklődöm, h van-e tapsztalatotok milyen ablaktörlőt érdemes a 159 hez beszerzni, milyen olajat szeret az 1.9 mjet télire, illetve bal 1 ülésnyikorgásra van -e orvosság?
segítségetek előre is köszi

üdv:

csabee
droberto2012-12-03 20:33:21 // 27634
Q159-7:

:)
Piritu - 1.000.0002012-12-03 20:32:26 // 27633
"2012.12.04. Plovdiv túra következményei - Part II." lesz a blog címe :-)
Piritu - 1.000.0002012-12-03 20:31:14 // 27632
Szerintem a peremvédő miatt tudtam én is hazajönni. Ha ott, akkor kicsíp a híd pereme csak egy gumit is, nagyon izgalmas lett volna szerezni helyette.
droberto2012-12-03 20:28:23 // 27631
Nagy-nagy germán zsiványságra bukkantam! Itt is jól látszik!
Ha nem nézed az irányjelzőt (amit ugye sötétben nem is látsz) pont olyan, mint egy 159-es lámpa.
No de Walter, irigykedünk Giorgio-ra? :) Visza-vissza tekintünk egykori munkaadónkra?
Ejnye! :)
droberto2012-12-03 20:13:53 // 27630
Ha megláttad, akkor ne tartsd magadban! :)
droberto2012-12-03 20:12:54 // 27629
A peremvédő fontos, sajnos 205/55-16-ba a Contin sem volt. :(
Azt is hallottam egyébként, hogy a peremvédő igazából nem is a peremet védi, hanem a peres gumikat. Amikor úthibába hajtasz a vastag gumicsík nem engedi a kátyú és felni pereme közé szorítani/csípődni a gumit. Van benne sok igazság.
A TS850 egészen új még, nemrég dobhatták piacra...
droberto2012-12-03 20:07:29 // 27628
Köszi az ötletet, felemelve a kereket, azt megforgatva nem halottam semmit. Igazából a terhelve jön csak elő...
Piritu - 1.000.0002012-12-03 19:57:08 // 27627
Ez az egy volt a gumis kínálatában raktáron, ami peremvédős volt és 240-es indexű. Michelint nézegettem még, de kiesett, mert csak 210-et tudott peremvédő nélkül. (Lehet, hogy a 850 nem is volt nála.)
Piritu - 1.000.0002012-12-03 19:53:27 // 27626
Holnap megyek a Mesterhez, kíváncsi leszek, hogy hogyan csinálja ő. Főleg, hogy most már mindenhonnan hallom.
Pityukoma2012-12-03 18:39:05 // 27624
Azt nem hallod, nem érzed meg hajtott keréknél. Az aggyal együtt meg kell forgatnod a féltengelyt is és le kell küzdened a difi belső ellenállását is. Kizárt hogy kézzel olyan sebességgel megtudod forgatni aminél már érzed a kezdődő csapágy problémát. ha már kézzel érzed akkor már olyan szinten szar a csapágy hogy az már elnyomja a rádió hangját is. Az általad leírt csak a nem hajtott agynál célravezető. A legegyszerűbb a jobbra-balra kormányzás egymás után. A jó fülűek már így is meghallják hogy melyik oldal. (én nem vagyok jó fülű) droberto cartárs mint tudjuk viszont az :-)))
.......................2012-12-03 18:16:16 // 27623
szedd ki a fékbetéteket ,és kézzel megforgatva fogod érezni a rossz és a jó csapágy közti külömbséget,
ez a legcélravezetöbb módszer mert a féktárcsa súrolása kimarad
droberto2012-12-03 17:54:15 // 27622
Köszi a segítséget!
A stabil bakolás az én dilemámm.
Jártam már pórul emeléssel... :(
droberto2012-12-03 17:51:56 // 27621
CWC TS830 vs. TS850.
Felső sor: 2012 - 205/55 R 16 H
Alsó sor: 2010 - 225/45 R 17 H
Tudom, hogy más méret, de a feltételrendszer gondolom egyforma.
Pityukoma2012-12-03 16:53:10 // 27620
Hú azt nem írtam, de természetesen tedd ki üresbe a váltót mielőtt leállítod a motort.
Pityukoma2012-12-03 16:39:52 // 27619
Nem lesz baja a váltónak. Simán lediferár, egyedül a kuplung ráengedést kell óvatosan, kímélve a kuplungot. Esetleg ha van a környékeden olyan gumis aki a helyén tud centírozni akkor ő is meg tudja pörgetni a centír géppel. Ennek a hátránya az hogy a gumi oldalfelületét kicsit megégeti a dörzshajtás ha nem jól csinálja ( a már felpörgött hajtó kereket tolja neki a guminak). Ezért én inkább az otthoni próbát javallom. Nagyon fontos a stabil bakolás. Erre a célra SZVSZ a legjobb egy nagy felületű fa gerenda darab a bölcső alá.
Piritu - 1.000.0002012-12-03 16:06:49 // 27618
Eszembe sem jutott másikat venni. Ez tetszik.
33ezret mentek.
droberto2012-12-03 15:48:09 // 27617
Köszönöm a tippeket! Nagyon hasznosak.
A felemelős tesztet bírja a váltó, illetve nem akar a földön levő kerék is elindulni?
droberto2012-12-03 15:40:39 // 27616
Miért nem TS850-et veszel, elvileg sokkal jobbak már?
Mennyi km-t alatt ment el a 4,5 mm?
Piritu - 1.000.0002012-12-03 14:36:51 // 27615
No, voltam a gumisnál. A felnik sérülés nélkül túlélték az incidenst, a gumik futófelületén megvan a nyoma. Megrendeltem az újakat, de nem "csak" a sérülések miatt, hanem már elérték a téli kopásjelzőt. Maradok a TS830-nál, beváltak.
Pityukoma2012-12-02 21:40:55 // 27614
Menj egy forgalom mentes útra gyorsíts kb 40-60-ra és jobbra-balra cibáld meg a kormányt (ne aprókat, inkább nagyobbakat) így billenésre kényszeríted a csapágyat. Ha ekkor változik a hang akkor biztos hogy baja van a csapágynak. Hogy melyik oldal? Emeld fel egyesével mindkét oldalt úgy hogy az egyik kerék a földön maradjon, (bakot tegyél alá és a másik oldalra kerékéket, kézi legyen behúzva!!!) indítsd be, tedd 4.-be pörgesd meg a kereket kb80-ig és állítsd le a motort. Így a motor zaj megszűnik viszont a csapágyat hallod. Egyértelműen lehet hallani a hibás és a jó csapágy közti különbséget.
droberto2012-12-02 21:14:42 // 27613
Már láttam. :)
Ez komolyan mondom botrányos!
Még, hogy kénmentes üa.?!?
Piritu - 1.000.0002012-12-02 21:10:04 // 27612
Ez a kép kimaradt onnan:
droberto2012-12-02 21:08:25 // 27611
Pont most olvastam! :)
Már nincs is nagy kedvem Görögbe kocsival menni. :)
A kátyú biztosításom 30k-ig fizet csak! :)
Piritu - 1.000.0002012-12-02 21:08:21 // 27610
Az élményeimről írtam bár blogot a Párduchoz.