Fórum >> Típusok >> 159

BadBoy2007-02-02 12:42:22 // 2959
A béemwékhez nem kell a gyári fullos navi, hogy a kijelzőn lásd a tolatóradar képét. Ismerősünknek van pont egy 5-ös, és abban az iDrive kijelzőjén látni a távolságot. De ha a 3-ast vesszük figyelembe, akkor igazad van, és szorry a belekotyogásért!
BadBoy2007-02-02 12:38:39 // 2958
Hát ez mondjuk nagy igazság, de ha 5cm-rel rövidebb lenne, az lenne a 159 baja. Szerintem nagyon eltérőek az emberek izlései, de azért tényleg az hallgatni még az alfistiktől is, hogy ez meg az abaja, hát ez elszomoritó. Szerintem a kategóriájának az egyik legjobbja! Jó ez az autó igy ahogy van! Én nyitok mindjárt egy fórumot, mely cime az lesz: Védjük meg a 159-et! :DDD
BadBoy2007-02-01 19:10:43 // 2957
Nekem egy csaj ismerősöm 13o-al repült bele egy kibetonozott kanálisba, 6o méter pattogot, és kiszállt az autóból. A rendőrök, és a mentősök megkérdezték, hogy hol a sofőr. Egy platform. Nem azt mondom, hogy nme fontos, de nem is annyira kell végette stresszelni. Ennyi a véleményem. Mondjuk az 1-2 csillag azért szégyen!
csocsi2007-02-01 19:09:03 // 2956
Ezt viszont örömmel olvastam :))
tj2007-02-01 19:08:11 // 2955
A töréstesztek azért nem mindig mérvadóak szerintem sem.Nézzétek csak meg a a törésteszteken lesajnált 147-et a képeim között, amivel egy betonoszlopot vittem ki majd belebukfenceztem egy kb 3 méter mély árokba. Ezekután taxival hazamentem... :)
BadBoy2007-02-01 19:06:57 // 2954
Nagyon tiszteletparancsoló az autó az utakon! Még a német konkurensek is meggondolják, hogy belé e kössenek! Szerintem az autó pont olyan, és pont annyira jó mint ahogy sugárzik belőle!
BadBoy2007-02-01 19:03:47 // 2953
Nálunk nem okoz gondot a tolatás. Apum még a 9o-es évek elején autóiskolás tanár volt, igy szégyen lenne, ha nem menne neki :DDD.
BadBoy2007-02-01 19:02:43 // 2952
A bömös tényleg drágább, és a szerviz itt SKban csak úgy ingyenes hozzá, ha előtte kifizetsz egy meghatározott összeget. Ez meg nagy átverés! De az ingyen szervizről miért nem beszélnek sehol?
BadBoy2007-02-01 19:00:42 // 2951
Nem tudom, néha túl nagy jelentőséget tulajdonitunk a törésteszteknek, pedig nem biztos, hogy objektivak. De kinek a pap kinek a papné. Abban igazad van, hogy kellene egy 4 ajtós változat a 149-ből. De szerintem inkább az új Bravo méretéhez fog kelleni viszonyitanunk. A kiszivárgott ilyen olyan képek alapján, biztoss hogy nyujtott hátuljú lesz az autó, de szerintem, a Brava I-hez fog hasonlitani. Parkolni, pedig tényleg nem egyszerű.
Zool2007-02-01 17:28:59 // 2950
Okesz,de azért ez ritka. Én mostanra 15e-et tettem a volvómba 6 hónap alatt, sok nemzetközi és vidéki túrával. A 147es sem katott többet évi 20enél, pedig használtam rendesen. A tied nagyon nem szokásos futásteljesítmény. Impozáns, mint a járgányod. :)
tj2007-02-01 16:45:45 // 2949
Zool nekem 2 hónapos a kocsim 10 ezer kilóméterrel...
Zool2007-02-01 10:30:41 // 2948
A srác elég jó képeket tett fel a kocsijáról alpok-háttérrel és magyar kezdésű rendszámmal. Szerintem valódi a teszt. Ha 20e km-t beletett, akkor egy korai darab lehet.
raga2007-02-01 10:21:29 // 2947
Zool2007-02-01 10:13:47 // 2946
Elég egy hülye alkatrész is. Nekem a Volvóm rendesen meghülyült jan elején (alig 6 ónaposan!). Vagy 5-6 különböző dologra írta ki hogy nincs (t.k: ABS, és légzsák), valami a központi egységnél lehetett. SW-update, majd végül harver csere. Még szerencse hogy korrekt volt a márkaszervíz. Amúgy azóte egy volvós haverom csak rémszarvasnak hívja. :)
Zool2007-02-01 10:08:02 // 2945
Én nagyon megszerettem az S40es váltóját. Az 5 seb is jó, a 6 seb még jobb, igaz 1 év után át kellett rajzolni a megvezetést, mert balesetveszélyes volt a rükverc levédésnek hiánya, ezen kívül sokan panaszkodtak rá, hogy egy (meglehetősen rövid) idő után nem vette jól be a kettest. Picit illúzióromboló volt amikor az S40es átvétele után visszaültem a 147esembe, és addig elfogadhatónak tartott váltót használtam. Tényleg sokkal lötyibb. A 146 pedig kimondottan zavaró. Nem reccsen, csak nincs vezetése, mintha zsírosbödönt kavarnék. Persze 130e km, Nekem a 159 váltója sem tetszett anyira, mint az S40esé, de az Alfánál konzekvensen ílyen váltókat csinálnak, tehát lehet hogy direkt csinálják (pl kerek váltómarkolat). De rossznak azért nem nevezném. Viszont tehetnék picit feljebb a klímakonzolt, legalább a Navi nélküli felszereltségben, a váltógomb betakart 3asban. Amyg nem simeri ki a klímakonzolt az ember, zavaró, hogy nem látja mit fog megnyomni. Egyébbként 120-200LE ig mindegyik mocihoz azonos minőségű váltót kaptam én is.
BadBoy2007-02-01 10:03:51 // 2944
Rövid, és velős válasz, a hibákra! Nem tudom elhinni, az elektronikai hibákat, mert nem tudom hogy vagytok vele, de nálunk semmi jele sincs az elektronika gyengeségének, de a hosszabb kommentárt majd ma este irom meg.
Kompressz úr2007-02-01 07:35:55 // 2943
159ből csak dízelt vezettem eddig (2.4est is), de a váltóra panaszom még nem volt, sőt ennél precízebb váltóval még nem volt dolgom.
Kalex2007-01-31 23:30:06 // 2942
Te benne ülsz benne élsz, érzed, szereted! Ő meg képzeletbeli utazását festette le .... lehet, hogy egy vidéki dévó"sevrolet " kereskedő ebben tölti ki elfojtott vágyát, hogy matizzal verjen rá ez Alfára. Olyan fényképet bármikor csinálok egy Ferrariról, írok hozzá egy utinaplót és kész a "cikk" Na én az ilyen kamuzások miatt nem nézek "mónika" meg "balázs" meg mittomén milyen "sókat". Erre a kamura fogékony a fél nemzet. Ezért tart ott az ország ahol.. de most már csak egy gondolat és politizálok... Inkább megyek és szunyálok...csá
GEORGE2007-01-31 23:26:23 // 2941
Érdekes dolgokat ír. Ennyi tapasztalatom ugyan nincs a az 1,9JTS-el csupán 20-30km között mentem vele és ez is két alkalomból adodott össze. Mind két alkalommal ugyan avval a kocsival. Ez egy teszt autó volt mindeki álltal ütött vágott. A váltó pazarul kapcsolgatható "csukloból" kihuzatáskor pedig kellemes morgó hangja van az autónak. Nekem olyan benyomásom van ,hogy aki írta az egy "kényesfasz" és egy lényegesen drágább autóban is feltudna majdnem ennyi hibát sorolni.....
Kompressz úr2007-01-31 23:21:41 // 2940
A feljegyzettek valóságalapját nincs módunk visszaellenőrizni, ez épp a legnagyobb hátulütője a népítéleteknek, vagy elhisszük, vagy nem. Mondjuk Dacianál értelmes ember úgy kezdte, hogy összerakta rendesen. Ha ez megvolt, akkor a Daciaval sem volt nagy gond.
Kalex2007-01-31 23:16:34 // 2939
Ne mond már, hogy a váltó reccsenést így reagálják le egy Alfa szervizbe, ilyen nincs. Egyébként a váltó speciel - tudtommal - komplette német... Ez a hűtőfolyadék minimum is vicces... ő nézett bele a motortérbe? hát ha minimum alatt volt akkor talán van visszajelző fény is nem??? Ezek a zaj jelenségek arra emlékeztetnek, amikor egy hölgy ismerősöm váltig esküdözött hogy zörög a kocsija, próbaút, szemceruza az üléssín mellől ki, zaj nuku...egy hét múlva újra zörög, próbaút, hátsó hamutartóól pisztáciahéj ki zaj nuku... Az ilyen embernek a hőlégballon az ideális...bár ott meg a menetszelet szidná...
Kalex2007-01-31 23:08:02 // 2938
160LE épp hogy elég? Nem tudja kihozni a nyomatékot a kocsiból>>>falábú Szerintem ez a fele kitaláció volt... 19000km alatt ennyi bajom a Dáciámmal se volt... 10 liter feletti átlag??? mindig utánfutóval ment???
Kompressz úr2007-01-31 22:46:58 // 2937
Mondjuk egy 9 milliós autótól én is rossz néven veszek bármiféle kellemetlenséget, így érthető, ha más is zokon veszi ezt. Hogy a feleség nem 100 %ig címlaplány az nekem is kiderült, de honnan veszed a fél herére vonatkozó diagnózist? :)))
Kalex2007-01-31 22:20:00 // 2936
Érdekes ember lehet. Kicsit olyan mint ha nyilvánosan szidná a feleségét, hogy milyen rossz az ágyban, de arra nem tér ki, hogy az egyik heréje hiányzik:))) Ez most "obszcén" volt, de ez jött lel nekem....
Kalex2007-01-31 20:40:51 // 2934
Nekem a parkolás sima ügy radar nélkül is, bár sokat jártam kisteherrel tán ezért van nagyobb rutinom... A méret nekem biztonságot ad és tekintélyt, jó értelemben: nem ugrálnak III golfok meg calibrák bucsús BMW-k elém...igazából egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor akartak szívózni velem (mondjuk 4,2 -es audival nem kezdek ki). Sokszor zavarbaejtően előzékenyen elengednek olyanok akik 156 és 147 esetén inkább visszagangoltak... Ami egyedüli gond: az alacsony kartelmagasság. Rendszeresen leér az autó alja. Nyomváj(ly?)ús úton ha még rá is fékezek, szikrázik az alja a vasnak. Már megnéztem, elég masszív páncél védi a gépet..ezért "megszoktam"...
Kompressz úr2007-01-31 15:58:56 // 2933
Utólagos beszerelésű radarom van, ez ingyé' volt (belealkudtam) :)) Navit meg lehet, hogy most tudok szerezni féláron.
Zool2007-01-31 15:54:59 // 2932
Viszonyításképen, a 147- 159 olyan, mintha a 147 és a 166 között nem lenne semmi a modellpalettán (a 159 közel akkora, mint a 166). Egy időben voltak olyan pletykák, hogy a 149nek lesz lépcsőshátú változata. Én ezt csak üdvözölni tudnám. A 159 még a megnövekedett új középkatosok között is nagy. A szélessége pedig megegyezik az E mercivel (ezt valahol olvastam, magam sem hittem volna). A 149nél viszont szerintem még a stratégát sem döntötték el (azaz 159 alkatrészeivel egy kisebb kocsi, vagy tuningolt új Bravo). Előbbit nehezen tudom elképzelni, bár biztos nagyon tuti autó jönne ki belőle. A 147nek is jót tettek a 156 génjei...
Zool2007-01-31 15:46:14 // 2931
1. A gyári board computeres kijeézőt raktad be utólag vagy külön kijelzőset? Én alapból a kijelzősre alkudtam, ebből nem is engedtem volna. (akkor inkább az Alfatex vagy az MP3) Egy ekkora autónál radar nélkül felelőtlenség parkolni. (Az S40 is kapott, legalább hátulra, ihaz kijezőt felárért sem kaptam hozzá) A gyári kijelzős Alfa radar viszont csak elsős radarral együtt volt kapható, de cserébe navi nélkül is működött, ellentében pl a bömökkel vagy a Lexussal, amikben kell a nagy kijelzőhöz a fullos audio-navi csomag. 2. Semmi baj a 159 méretével, a baj velünk van, illetve azzal, hogy lassan kevesen kínálnak picit kisebb limót is alatta. A 159 alá kell majd egy kisebb lépcsős, mert két 180cm-es felnőtt plusz gyerekhez nem kel akkora belső tér, viszont a városi közlekedésben töbet veszít az ember a kényelmetlenség miatt, mint amit nyer a belső térrel. A 156-os hátsó sora nem nagyobb, mint a 147esé, csak a puttony meg az orra miatt hosszabb. De igazából nem is lett volna szükséges.
Kompressz úr2007-01-31 14:41:10 // 2930
Gyerekek! A 156-tal állítólag az volt a baj, hogy kisebb volt a kategóriatársaknál, a 159-cel meg az most a baj, hogy nagy? :))) Hogy már az alfistiknek sem lehet a kedvére tenni... :)
Kompressz úr2007-01-31 14:39:39 // 2929
Rossz az, aki rosszra gondol... :)))
GEORGE2007-01-31 13:29:19 // 2928
Nekem se :-))) És mintha mostanában kicsit kikupálodott volna :-)
Tibe2007-01-31 13:02:43 // 2927
Na igen, nekem is nagy a 159-es pedig nagyon tetszik. Amikor még nem mutatták be már kaptam róla prosit hogy menjek tesztvezetni és ha cserélni akarok beszámolják jó áron a 147-est stb... elgondolkoztam de aztán letettem róla mert nagy, a kisebb kompaktok jobban bejönnek. Majd a 149... ;)
Tibe2007-01-31 13:00:28 // 2926
Nekem a Répa Katáról nem az autós műsor jut először eszembe :)))))
GEORGE2007-01-31 12:33:32 // 2925
A szóban forgó "csóka" kb annyit ért az autókhoz mint a Répa Kata :-) A kettőjük közül persze a Kata jóval csinosabb, és a szökesége miatt neki esetleg elnéztük volna, hogy kettő ilyen motort összehasonlit :-)
Kompressz úr2007-01-31 11:49:25 // 2924
Egyébként pedig a nagy külméretekből is adadó tankszerűség szerintem a 159 esetén nem az esetlenség érzését, hanem a nagyságot sugározza jó értelemben.
Kompressz úr2007-01-31 11:47:09 // 2923
A manőverezés nem vészes, a parkolás már érdekesebb, mivel iszonyat széles az autó, illetve olyan magasan van a fara, hogy tolatóradar nélkül tolatni mission impossible. Én utólag tetettem bele olyan radart, ami az akadály elhelyezkedését és távolságát is mutatja, ezzel már lehet bátrabban tolatni.
Zool2007-01-31 11:00:32 // 2922
Nem szeretek katalógushuszárkodni, de ezt követően én is belenéztem egy bömö brossúrába. 330XI 6.9et gyorsul. (Nem sokkal könyebb, de pl a német piacon jóval drágább, és szerintem egyértelműen a fő konkurens) Szal nem értem mire alapozza az összehasonéítást. De volt már aki megjegyezte (talán pont ez a csóka), hogy a Thália csomagtartója nagyobb...
Zool2007-01-31 10:50:35 // 2921
A 147 sem volt egy könnyű autó, mégis csűnyán elmeszelték a törésteszten. Pedig én láttam frontálisn törött 147est az egyik dílernél. Az A oszlopa érintetlen volt, pedig az elejéből a bal fele hiányzott (azaz a tulaj hagyományos offset töréstesztet végzett :). Nem tudom mi a fenét csináltak a nérnökök, és miért nem korrigálták a hibát az NCAP után. Egy legalább 4*-os 147 Facelift még szóba jöhetett volna. A 159 mérete még mindig megilyeszt. Városban (ez nálunk Budapestet jelentené) nem lehet könnyű parkolót találni neki. Egy 149 lépcsős kellene kb a pont 156-os méretében. Csak azzal lehet menteni a helyzetet, hogy szinte mindenki meglépte ezt a méret-növekelést, szinte nincs már 4.5 alatti középkat limó. Ti mennyit jártok a 159esitekkel Budapesten? Milyen tapasztalatokat gyűjtöttetek vele nagyvárosi forgalomban?
BadBoy2007-01-30 20:37:44 // 2920
Múlt héten autóztam szélben én is, mig a corsa össze vissza billegett, addig a 159 meg sem moccant. Észre sem vettem, hogy fúj a szél az autóban :DD
Kompressz úr2007-01-30 20:33:42 // 2919
:)) Ugye-ugye. Személy szerint pedig az öt csillagot jobban elhiszem (sajna hátulról már teszteltem is kiváló eredménnyel) a 159ről mint egy 300-400 kg-mal könnyebb papírrakétáról.
Kalex2007-01-30 19:17:13 // 2918
Mai objektív teszt: 8:02 Győr Shell - 9:56 Szeged MC.Donalds Átlagfogyasztás 7,1l/100km Erős oldalszélben kifejezettem élveztem azt a 200 kg vasat amit mindenki le akar faragni a 159-ből!!
tj2007-01-29 17:51:45 // 2917
Nállam a 2.4-es kb 5 perc alatt eléri a 60 fokot (1500 felé nem pörgetem a motort csak 90 fok felett) és akkor már meleg levegőt fúj.
BadBoy2007-01-28 10:03:36 // 2916
Akkor nem KM-et irok. Mielőtt elindulunk az autóval, mindig megy kb. 5 percet, és csak akkor indulunk el vele. He ez után ülünk be, már meleg van az autóban, és amint megmozdul a motor, azonnal a maximumon nyomja a forró levegőt. 1oKM, ami 9o-nel, kb. még egy 7-8 perc, és már maximumon van a viz. Nálunk mondjuk nincs olyan gond, hogy hideg az autó. Ha meg nem mentetjük a motrot, mert valahol voltunk, akkor kb. 2-3 perc és nyomja a langyos levegőt. Nagyon gyorsan felmelegszik az utastér.
Kompressz úr2007-01-27 22:12:33 // 2915
Ami érdekes, hogy a Mrs. Paulus jtd motorja és az én motorom egészen más orgánumú, pedig elvileg majd' ugyanazon motorról van szó.
GEORGE2007-01-27 20:45:56 // 2914
Szerintem nem vészes a dolog. Reggel mindig meleg utasterű felmelegitett motorú autó vár rád. Nics jégkaparás se. Ez hosszútávon igen csak jó hatással vana motor élettartalmára is. A következő tulaj is értékelni fogja vételkor.
GEORGE2007-01-27 20:43:07 // 2913
Jól látod, vannak ilyen hátráltató tényezők is. :-(
Kalex2007-01-27 20:27:59 // 2912
Városi forgalomban nem a km a mérvadó. De mire beérek a citybe pont fűtene (ez kb 15perc), de akkor má minek...
BadBoy2007-01-27 19:52:32 // 2911
Ezért kell belerendelni motor előmelegitőt. 3 perc járatás után már meleg van az autóban, és orkán erejével fújja! :DDD Az ülésfútés pedig hab a tortán! Nálunk 1oKM kell, hogy 9o fokot mutasson a vizhőmérséklet mutató. Neked kb. hány kilaméter??
BadBoy2007-01-27 19:50:29 // 2910
Nálunk még nem volt ilyesmi. Az igaz, hogy éredesebb az autó hangja a reggeli inditásnál.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak