Fórum >> Típusok >> 159

droberto2017-05-30 10:34:02 // 95359
Én kevesebbre emlékszem.
Majd csekkolom. :)
droberto2017-05-30 10:32:19 // 95358
Így van, elvileg az jobb a motornak. Viszont valamiért a szűrőnek rosszab. Vagy a matek nem jön ki egy változó miatt.
Autópályán, városon kívül kevesebb a regenkori többletfogyi, mert kevesebbet kell utóbecsekendeznie (melegebb a motor), hogy elérje a kataliztor a 600+-os hőmérsékletet.
Itt van egy korábban végzett mérésem.
pettinke2017-05-30 10:27:05 // 95357
olvass mégegyszer: kiirtani =/= kiiratni :-)
FinnMate2017-05-30 10:22:17 // 95356
Javítsatok ki, ha tévedek, de ledugózáshoz én úgy tudom semmit nem kell kiíratni. Egyébként van a facebookon egy alfás srác, Orovecz Roland a neve, a profilképén alfák vannak, szóval felismerhető, Ő árul 13 körül. Az ár majdnem ugyan az mint az uk ebay ár, de legalább az már otthon van.
pettinke2017-05-30 10:20:17 // 95355
12e HUF az egész autó értékéhez képest drága? hát ... végülis láttam már szervizt, ahol pillanatragasztóval 20 Ft-ost tettek a lukra ...
antonov2017-05-30 09:30:43 // 95354
Köszönöm, mondjuk gondnolom azt eleve nem árt kiirtani. Ezt néztem. Mondjuk rohadt drága.
WarbiRunner (Gyuri)2017-05-30 09:07:02 // 95353
Én biztos nem piszkálnám. Égesse ki, ahogy gyárilag programozták. Nekem nem tűnik úgy, hogy autópályán jobban kiégeti. Inkább csak kevesebb beavatkozással égeti ki. Épp hogy megemeli a fogyasztást, picit esik a töltőnyomás. Valószínű, hogy a motornak az ilyen regenerálás árt legkevesebbet.
Egyébként simán kipöffenti városban, országúton, mindenhol. A hőfok és az időtartam is kb mindig ugyanaz és a végeredmény is 20% körüli. Gyanítom, hogy a városi dugó az ami leginkább megöli, illetve a sok rövid út miatti soha be nem melegedés.
A hőfokot nyilván könnyebb összehozni egy jól átmelegedett motoron, autópályás üzem közben, után.
pettinke2017-05-30 08:59:47 // 95352
szívósoron az örvénycsappantyúk mozgatójának tengelye szokott szelelni, amitől nagyon rossz a hideg alapjárat. ki kell irtani, le kell dugózni.
dehát látatlanban ez is csak egy tipp :-)
antonov2017-05-30 08:46:24 // 95351
Lenne egy kérdésem hozzátok: reggelente hidegindításnál négyből háromszor sántítva jár a motor, nem durván, csak úgy éppenhogy, aztán kb mindig ugyanott (elhagyva a budakalászi halál körforgalmat) nyomtalanul megszűnik. Csatikat mozgattam már, sikertelenül. Tudom, hogy a távgyógyítás elég nehéz, de nincs ötletetek merre indulhatnék?
droberto2017-05-30 08:09:26 // 95349
Hát nem a Gajdántól. :)))
Hanem szakcikkekből, pl.:

DPF - Diesel részecskeszűrő
DPF - regenerálás
szekkyy2017-05-30 07:05:58 // 95348
"620 C és 20%-ra ment vissza az eltömődöttség mértéke." ...."nálam olyan 280 C a dpf hőmérséklete."
Ezeket Te honnan látod? Van valami beépített kütyüd vagy menet közben olvassa valami az adatokat?
Giuntini2017-05-30 00:17:09 // 95347
Nekem is kb. úgy regenerál. Szerintem a pályán sokkal jobban képes kiégetni a kormot, csak azt nem tudom, melyik a hatásosabb, visszarakni az automatát 5-be, és nem engedni fölkapcsolni, vagy 6-ban úgy, mintha mi sem történne. Mert józan paraszti ésszel gondolkodva, mikor a tempomat küldi felfelé emelkedőn 6-ban, akkor kormolja ismét a DPF-et. Azt viszont észrevettem, hogy OMW prémiummal nő valamelyest a regenek közötti etapok hossza.
Marseus2017-05-29 22:38:41 // 95346
:-D nem baj,mind a hárman benne voltatok. Bocs droberto.
RomeoOne2017-05-29 22:11:42 // 95345
droberto blogja, de köszi :D
Marseus2017-05-29 20:53:08 // 95344
Bocs,h nem válaszoltam vissza nektek,de kimentem és végül addig rántgattam,h lejött. Tulajdonképp az oldalpatentok szívattak illetve azt nem tudtam,h hogyan fog engedni de minden rendben ment szerencsére elég lágy anyagból készítették,még1x kösz a segítségetek:-))romeonak is!
csokagm2017-05-29 20:48:37 // 95343
Tudtok esetleg ajánlani valakit, aki horpadásokat húz ki? Van 2 apró horpadásom, kihúzatnám őket.
Marseus2017-05-29 20:48:36 // 95342
Kösszönöm a segítséged,nagyon részletes és szemléletes volt a blogod,még1x kösz.
Morfiusz Cédula2017-05-29 19:51:25 // 95341
Rámentem a fogyasztásra. ;)
Csabi2017-05-29 19:38:11 // 95340
Az tényleg nyugis, azt hiszem 150 nél néztem 400fok körül...
WarbiRunner (Gyuri)2017-05-29 18:37:33 // 95339
Illetve majdnem stimmel, mert így csak kb 400 km jön ki.
WarbiRunner (Gyuri)2017-05-29 18:35:23 // 95338
Ja, igaz, ha 100km után 40% az végül is stimmel. Kb 500-anként regenerál.
Morfiusz Cédula2017-05-29 16:03:32 // 95337
Nekem az elmúlt 3 regenerálás mind autópályán történt. 10 perc, 620 C és 20%-ra ment vissza az eltömődöttség mértéke. Kb 1,5 litert nő a pillanatnyi fogyi regen alatt. Nyugis pálya menetben nálam olyan 280 C a dpf hőmérséklete.
Csabi2017-05-29 15:38:58 // 95336
"Terhelésnél nem több a DPF hőmérséklete, mint 150-250°C".

Alapjáraton annyi. Terhelésnél max 500ig felmegy....Függően, hogy mennyire nyomod a gázt
Csabi2017-05-29 15:36:11 // 95335
Vasárnap pályáztam én is, és ugyanezt figyeltem meg 11-12 között mozgott az átlagfogyi. De ez azért van szerintem, mert autopályás terhelés mellett amúgy is 400-480°C körül van a DPF hőmérséklete, így már viszonylag nem sok többlet kell a ~620°C-hoz..
A regeneráció végén pedig, minden esetben 20% körül ugrik vissza, kivéve az erőltetett regen, akkor 70%...
Egy erőltetett regenkor amikor viszonylag kicsi a gázáram a 3500 as fordulat ellenére 1perc alatt kiégeti a DPF-et, HA megvan a hőfok.

zöld vonal -hőfok
sárga vonal- tömődöttség (nyomáskülönbség)
A tíz perc regenerálás szerintem egy nagy tartalék a rendszerben....Nyilván városban már nehezebben állnak össze a feltételek...
David | Centocinquantanove2017-05-29 15:24:43 // 95334
Ez a 600°C honnan?
Nem okoskodásból kérdem, hanem érdekelne a téma...
WarbiRunner (Gyuri)2017-05-29 15:19:27 // 95333
Megnéztem gyorsan, a legutóbbi regeneráció 99km-rel ezelőtt volt. Észre is vettem hazafelé az M3-mason az enyhe turbónyomás csökkenést, viszont meglepő módon a fogyasztás kevésbé emelkedett meg, mint mondjuk egy országúti, vagy városi regen.-kor, ezért nem is voltam benne biztos, hogy tényleg az volt e. A 9.5-10l helyett 11-11.5-öt írt, és a turbónyomás sem esett annyira le, mint korábbi regen.-eknél amit észrevettem.

Tempomat 150-nel jöttem, ami ha jól rémlik kb. 2400-as fordulat. MOst megnézve 99km-rel később már 40%-os eltömődöttséget ír úgy, hogy a 99-ből 80km tempomat 150, a többi nagyon lájtos város.

Tehát gyanítom, hogy valami oknál fogva az autópályás regeneráció nem pucolja ki ugyanúgy a DPF-et, mint egy városban elkövetett. Egy korábbi már félig városan történt regeneráció után 20% körüli tömődöttséget láttam pl..

A hőfok 630 fok volt, az időtartam a szokásos szinte kerek 10 perc. Tehát valószínűleg nem a hőmérséklet volt kevés.

Én arra tudok gondolni, hogy elég ugyan a korom (és egyebek), de kell neki a gázáram ami kifújja a rendszerből az égéstermékeket, hogy hatékony legyen a pucolás. Plusz oxigénre is szükség van az égéshez amit a motor által fel nem használt légfelesleg kéne, hogy biztosítson.
A gázáram is gyorsításkor nagyobb, és a turbó is többet tölt, és ha épp nem nyélgázon égetjük a zokszigént, akkor több is marad a DPF-nek is.

A 2000-2500-as fordulathoz az automata egyáltalán nem ragaszkodik. Ha annyira fontos lenne, regen-kor nem váltana el.
David | Centocinquantanove2017-05-29 15:12:46 // 95332
Video

Nagy csodák nem hangoznak el, de van egy két érdekes adat...
Smith2017-05-29 14:45:49 // 95331
Azért, hogy lásd, hogy Ő ilyen egyéniség, hogy érezd a lelkét :)
Liquid2017-05-29 14:37:46 // 95330
Azért van benne valami... Főleg akkor ha megküldöd pályán, majd lelassítasz, ilyenkor még minden forró, de nincs már menetszél.
Az továbbra is kérdés, mért pont hazaéréskoz szivat mindenkit? :)
droberto2017-05-29 14:30:26 // 95329
Most már úgy gondolom, hogy tényleg nem kell az a lámpa. :)
(Csak az ilyen anomáliák zavarnak, hogy mindig a városban akarja csinálni)
Egyébként pedig a 1.6-nál, 2.0-nál az egész kipuffgáz kezelő rendszer (HW-SW) teljesen más, ott nem sok ilyen gondról hallani.
A legproblámásabb a 2.4, majd az 1.9.
droberto2017-05-29 14:26:44 // 95328
A korom, kén és szulfáthamu 600°C felett ég.
Terhelésnél nem több a DPF hőmérséklete, mint 150-250°C.
Az viszont igaz, hogy a koromtermelődés a megtett út függvényében autópályán a legkevesebb.
Most kettő dolgot gondolok a pályás letérdeléseket illetően:

1. Autópályán haladáskor és egyéb nagy tömegáramú esetben (lásd: amikor regenkor Pityu és én is próbálta az optimálisnak mondott 2.000 -2.500 fordulatot tartani bedöglött a szűrő rendszerünk) nem tud/szeret pucolni.

2. A tömödési százalék számításnál, autópályán a képlet valamely változójának értéke a megszokottól (referenciától) eltérően jelentkezik. Ekkor egy adott százalék értékhez egy magasabb deltaP érték tásul mint általában. Így fordulhat elő, hogy a rendes, és némely esetben (lásd az én esetem) még a kényszerített regeneráció sem tud lefutni, mert akkor már nagyon el van tömődve a szűrő.
RomeoOne2017-05-29 14:14:07 // 95327
Hogyne lenne kényszerregen. Bár az nem egy olyan dolog, amit túl gyakran szeretnél nyomkodni szerintem.
Smith2017-05-29 13:55:20 // 95326
Vagy legalábbis, esetleg, jó lenne egy menüpont pluszban, ahol meg lehetne nézni hogy áll a dpf, és lehetne egy enforce-ot nyomni neki. De szerintem ilyen egyetlen autón sincs.
WarbiRunner (Gyuri)2017-05-29 13:52:26 // 95325
Nálam épp jön le az ECU tartalom.



Nem két perc, úgyhogy magára hagytam, hadd dolgozzon, addig én is dolgozok :-)

Ez sajnos nem úgy van, hogy letöltöd és olvasod. Ami lejön az egy hex dump fájl. Ebben kell megtalálni, hogy mi micsoda. Sok tuninggal foglalkozó ember sok tapasztalata adja össze egy-egy típushoz, hogy kb mit hol (milyen címen) lehet megtalálni, illetve azt is, hogy egy egy megtalált map mi lehet.
droberto2017-05-29 13:35:07 // 95324
A 2 perces lejtőn gurulás 120-40-ig volt két percig. Azért ekkor is volt menetszél.
Ellenben autópályán a nagy tömegáram jobban melegíti.
Én ezt elvetném...
David | Centocinquantanove2017-05-29 12:57:26 // 95323
Én úgy képzelem - bár nem vagyok szakértelem - hogy autópályán azért nem szeret direkt regenerálni, mert ugye akkor van olyan, hogy passzív regenerálás, amikor a rendszer alapból képes úgy felforrósodni - autópályás iramkor pl. -, hogy az már égeti a kormot a DPF-ből, ezért ott eleve tisztul valamennyit. Nyilván nem olyan mértékben és sebességgel, mint egy normál, programozott regenerálásnál...
A korom meg leginkább gyorsításkor képződik, autópályán pedig legtöbbször konstans sebességgel haladsz, nem úgy mint városban, ahol 30 méterenként gyorsítasz álló helyzetből...
Ez az én teóriám...
Zolibácsi2017-05-29 12:53:26 // 95322
En azt vettem eszre mikor meg volt dpf em, hogy akkor csinalja a regent ha kelloen fel tud melegedni, tehat nincs akkora menetszel ami lehutene. Anyam multiplaja mindig akkor regeneral ha lejon az autopalyarol. Enyem meg mikor megalltam vele.
RomeoOne2017-05-29 12:04:00 // 95321
Manky-t kéne megkérdezni, hogy ilyen paramétereket is lát-e az ECU-ban? Hátha nem ASCII vagy binárisan van benne, hanem olvasható.
droberto2017-05-29 11:40:39 // 95320
Tudja valaki, hogy a DPF regeneráció milyen feltételek mellet kezdődik el?

Ugyanis egyre inkább úgy gondolom - szembemenve a korábbi nézetekkel -, hogy az autópályán nem "szeret" valamiért tisztítani. Ezt megerősítheti, a sok autópályás szürő túltelítődés okozta üzemzavar.
Már többször észrevettem (meg már itt is volt róla szó), hogy akkor állt neki amikor lejöttem róla és beértem a városba.
Tegnap is VTT-ről hazafele jövet, 23°C-ban GPS 140 km/h-ás 80 km-es etap után áltt neki a tisztításnak. Üresben kb 2 percig gurulva értem be a vásosba. 1 perc után vettem észre, hogy 2-ről felment a pillanatnyi fogyi sokra. Így a regenerációt a mosóban fejezte be, miközben mostam.



Meg kéne szerezni valahogy feltételrendszert.
Vagy valahonna ki kéne olvasni....
RomeoOne2017-05-29 11:28:49 // 95319
csokagm2017-05-29 11:26:16 // 95318
Nekem egy patenttal össze van pattintva amit csak akkor lehetett szétszedni ha kiszedtem.


Az új fejegységben elég erős ventilátor lehet. Néha hallanni ahogy porog.
Vett mar valaki uj Sd-t bele? Megéri? Ezen gondolkozom hogy vegyek-e. A here az nem egy rossz térkép, csak kibaszott draga. Kar hogy nincs mas megoldás.
Hardy2017-05-29 01:02:43 // 95317
Kijön külön is a lampa. Nekem legalábbis kijött. Négy pöcök az egész.
balu8072017-05-28 23:04:59 // 95316
Köszönöm, holnap kipróbálom
csokagm2017-05-28 22:39:25 // 95315
6 kis pöcköt kell benyomni elol. 4et a lámpánál 2ot a szemuvegtartonal, mivel egyben jon ki. Nekem ugy jött ki de szenvedtem vele. Kicsit macera de kijon az.
balu8072017-05-28 22:24:44 // 95314
Tudnátok segíteni, hogy a belső világítást hogy kell szétszedni izzócseréhez? Próbáltam feszegetni, csavarhúzóval alányúlni, de nem akart engedni, ezért kérem a segítségeteket.
Hardy2017-05-28 18:31:49 // 95313
Érdeklődnek tudja valaki hol az olaj szint jeladó a 2.0 nál? Nehéz cserélni? Nem egészen azt mutatja amit a nivopálca. Gondoltam kicserelnem hátha használ neki.
Haddel2017-05-28 17:55:24 // 95312
Még legalább ennyit!😃
maseRomeo2017-05-28 17:10:58 // 95310
Sziasztok!

Valaki ismeri ezt a fajta felnit?:

https://www.maxigumi.hu/alufelni-markak/platin/p-61-4246/8x18-et35-5x110-72.6-654457?car=26217

Ha van valakinek tapasztalata, megköszönném!?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak