Fórum >> Típusok >> 159

.......................2012-09-27 13:43:41 // 24909
mondom ,hogy a konstrukció a hibás:

a Vw ,audi,mercedes ,mind áttér az AddBlue technikára

"Versionen seit Herbst 2010 mit AdBlue-Motoren ausgeliefert werden. Auch Audi bietet diese Technik bereits in drei Serien-Modellen an (Audi Q7, Audi A4, Audi Q5). Seit Oktober 2010 ist auch der Mercedes-Benz S 350 Bluetec serienmäßig mit einer AdBlue-Abgasreinigung ausgerüstet"

adBlue
.......................2012-09-27 13:34:59 // 24908
eleve egy kormolós motor a 2,4,az 1,9 nem annyira
neked azért jó még

szerintem meg a rossz konstrukció nyírja ki,
túl messze van a DPF a 2,4 eseken a motortól
így egy örökkévalóság mire eléri a 650fokot,
így ki sem tisztul sose,
vagy ha nem éri el ráküldia gázolajat az ECU
ennek semmmi köze az olajhoz

+ a 2,4JTDM ben nincs lamdaszonda,a Mito JTDM ben VAN!

a legjobb megoldás a kamionokban van nincs DPF,többletlevegöben ég el a diesel,így nem kormol,a keletkezö NOX eket pedig az AddBLUE adalékkal semlegesítik
droberto2012-09-27 13:26:08 // 24907
A DPF-el kapcsolatban: Előbb vagy utóbb minden tönkremegy... :)
Tudom, hogy ez is a gyártó hibája, de azért az tudvalevő, hogy a 2.4-es DPF-eket a B-s, WR olaj nyírta ki!
Másrészről pedig egy bizonyos futás felett mindegyik 2005-2009 közti OFF koromszűrője megdöglik. Még előbb is, mint a Fiat féle. Szerintem az első generációs DPF-ek közül, a mi kerámia szűrőnk, még a legproblémamentesebb és leghatékonyabbak közé tartozik.
Azt is meg kell említenünk, hogy sok 100-150 k km futással eladott vasban, melyekben elkezd dögledezni a koromszűrő, általában egy 100-assal több van, mint az órájában.
Sokan képesek elhinni, hogy egy területileg többszörösével nagyobb, jóléti nyugati államban, a középpolgár a több tízezer eurós prémium autójával, csak évi 10-20 ezer km-t tesz meg. (Persze lehet kivétel, de elenyésző)
Az enyémben 175 k van és tünetmentes a DPF. Jó esetben 600-700 km-enként regenerál, nem rángat, hibát nem dobál. Várhatólag az enyém is tönkremegy várhatóan, de próbálom ezt az időt elnyújtani. Én azt vallom, hogy a szűrő értünk van benne és nem ellenünk.
BMV: Mivel neked a helyhiány a problémád, és az elkövetkezendő min. 4 évben nem lesz elérhető áron középkategória feletti AR, ezért meg fogom érteni, ha "átmész".
.......................2012-09-27 12:53:27 // 24906
vedd meg az enyémet,abban már nincs DPF
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 12:46:19 // 24905
azért az egy picit ciki hogy 10 Alfából 9ben tönkre megy a DPF nem? sajnos nálunk ennyire szar ez a körkép ettől függetlenül ha ez nincs akkor teljesen jó minden, ezért is fogadnék el egy Brera-t ha lenne baja ha nem azzal kezdeném amivel itt szívtam :P
Egyébként ha meg nem lesz opció pár év múlva házon belül akkor meg biztos off-ot fogok venni és akkor az 5-ös felé rezegne a léc....
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 12:40:53 // 24904
én statisztikailag nézem a dolgokat nem érzelmi alapon...a 3-as egy fos nekem nem kéne
Liquid2012-09-27 12:21:31 // 24903
igen így van, él bennük a sztereotípia, hogy az olasz autó széthullik tönkremegy, kolegákkal is mindig megy a poénkodás, aztán mindig visszakérdezek hogy hogyan is volt az a hengerfej síkolás meg a kormánymű csere?:) közben a 156-nak nem volt mechanikai baja
Liquid2012-09-27 12:18:40 // 24902
ezt én is így látom, illetve kisebbnek tüntetik fel a problémát mint amilyen valójában
droberto2012-09-27 12:05:25 // 24901
Világos, nálad vsz. tisztább a kép, de ha ennyire szar lenne az AR, akkor te se Phedrát vagy 166-ot keresnél. (Legalábbis remélem...)
És ezt lehet hülyeség, de ha nekem szétesne az Alfám, akkor nem ahhoz a bolthoz mennék, ahol mindig egy 3-as áll.
droberto2012-09-27 11:54:08 // 24900
Az a baj, hogy ez mindaddig meddő vita, míg nem ismerjük a felhasználási szokásokat!
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 11:53:25 // 24899
ez hülyeség nálam megmondják mivel szoptak
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 11:51:31 // 24898
hány kuncsaftot mondjak aki meg 59ben? :P
droberto2012-09-27 11:18:08 // 24897
Az 1.6 és a 2.0 JTD-nél már kiküszöbölték az emissziókorlátozás miatt felmerülő problémákat.
droberto2012-09-27 11:14:25 // 24896
Ezt tőlem is kérdezik, de általában csak mosolygok a kérdésen!
Nem sok saját alfás tapasztalatom van még, de azt gondolom, hogy minden márkánál a legfontosabb a "megfelelő" használat és a karbantartási előírások (+ még az azon felüli ápolások) betartása. (+ 150-200k km felett az összes folyadék és a kopó alkatrészek cseréje).
Különösen fontos ez, egy teljesítményre kihegyezett, sportos márkánál.
.......................2012-09-27 11:06:12 // 24895
mert te jó motorral vetted,
Nekünk is jó a Mito,semmi baja,
sajna nem úgy a 2,4 JTDM ,inkább nem írok kritikát..
droberto2012-09-27 11:05:06 // 24894
Ezek objektív tesztek! Persze az értékelési rendszert, fel lehet részre hajlóan építeni. Lehet (és szerintem van is) benne torzítás.
Viszont azt el kell fogadjuk, hogy a legátfogóbb teszteket általában németek (pl. ADAC) végzik.
Ugyan vannak amcsi és japó gumitesztek, de azok nem teljesen EU kompatibilisek!
Piritu - 1.000.0002012-09-27 11:02:45 // 24893
Szerintem az átlag polgárra gondolt. Tőlem is állandóan kérdezik, hogy hányszolt szart már be az Alfa, aztán amikor visszakérdezek, hogy mi van az övével, hirtelen témát váltanak.
Piritu - 1.000.0002012-09-27 11:00:16 // 24892
Ismerős meg csak komplett motort cserélt 150-nél az 5-ösben :-P
.......................2012-09-27 10:56:51 // 24891
akkor a gumiteszt is hazugság nem?
azt is németek tesztelik
droberto2012-09-27 10:40:26 // 24890
A német autósok többsége, nem igen vallja be a hibákat. Ez személyes tapasztalat. A németek szeretnek sunnyogni. Tisztelet a kivételnek.
droberto2012-09-27 10:35:43 // 24888
Egyenlőre irigységre nincs okom! :)
.......................2012-09-27 10:15:27 // 24887
pont most olvasgattam fórumokon ,a BMW ,Merc,Audi dieselekröl
a Mercinél sok az injektor gond,szar a beszállító,az új E 220CDI elsö széria mind hibás injektorral jött ki
az Audi 3,0 TDI ról nem nagyon hallani,csak a 2.0 TDI olajszivattyúja hibás
.......................2012-09-27 10:11:23 // 24886
nekem is van nem egy ismerösöm aki BMW 325d vezet,
hidd el SEMMI bajuk
250ezer Km nél ki kell cserélni a DPF et,aztán megy tovább
vannak még a német forumokon ,nagynyomású szivattyú bajok 200ezer km körül,
de nem sok
Liquid2012-09-27 09:28:15 // 24884
ne irigyeld az adóellenőröket :)
droberto2012-09-27 09:20:34 // 24881
Mikori évjárat? Azt azért nem akarom elhinni, hogy az emisszió csökkentést csont nélkül megoldották a bajorok? Minden márkánál lehet hallani szívásokról a "korai" DPF-es modelleknél.
Csosznorbert2012-09-27 08:32:00 // 24880
igenis értettem! de sajna még semmi sem biztos :(
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 08:17:04 // 24879
ami késik nem múlik :P azért érdekes hogy a kollégám offos 5-se sosem rángatott, sőt semmilyen hiba sem volt és már 250e km-nél jár.....
droberto2012-09-26 23:10:03 // 24878
Mi az, hogy: "ha megyünk"?
Ez teljességgel elfogadhatatlan hozzáállás. :)
droberto2012-09-26 23:02:53 // 24877
Ez az E4, és az e feletti dízelek betegsége. Az enyém egyenlőre még nem rángat... (Kopp-kopp-kopp)
droberto2012-09-26 22:59:04 // 24876
Őszintén mondom, irigyellek, meg nem is, titeket Navosokat!
Szép, és kéne, de ha lenne nem szeretném szerintem.
droberto2012-09-26 22:53:13 // 24875
Értem! Megnézném egy vason, de szerintem nem jönne be...
Piritu - 1.000.0002012-09-26 22:52:27 // 24874
Jó éjt mindenkinek, léptem :-)

(Selmecbánya)
GTPeti2012-09-26 22:48:04 // 24873
Én a Pilot Exaltoknál ilyet egyenlőre nem tapasztaltam. Pedig max. 1 szezonjuk van még hátra. (Ha még gyártanák, legközelebb is ilyet vennék.)
Piritu - 1.000.0002012-09-26 22:47:01 // 24872
Az eredeti oldalszám szerint 37-es.Az SW tartozékok oldala.
droberto2012-09-26 22:45:19 // 24871
Nem 29-es oldalt akartál írni?
Piritu - 1.000.0002012-09-26 22:45:01 // 24870
A helyes megfejtésig még várok pár tippet :-))
droberto2012-09-26 22:41:59 // 24869
No ez az a dolog, amit nagyon sokan nem vesznek figyelembe.
A Nokian-jaimat egy kátyú végezte ki ~4 mm-esen, ekkorra már érezhetően sokat veszítettek tapadásukból. Legfőképp vízen.
Piritu - 1.000.0002012-09-26 22:41:40 // 24868
Meg a 19-es oldalon lévő bal oldali is bejövős.
Piritu - 1.000.0002012-09-26 22:39:38 // 24867
Tényleg nem rossz, nekem a mellette lévő van.
(Lehet, hogy a téli garnitúrának tudok jóárasítottat szerezni, csak nem tudom milyen lesz.)
Piritu - 1.000.0002012-09-26 22:37:36 // 24865
:-)
Mondjuk érdekelne egy olyan teszt is, ami a kopás során folyamatosan hasonlítaná össze a gumikat. Tuti, hogy nem mindegy, hogy 8 vagy hogy 4 mm mély a borda.
droberto2012-09-26 22:37:34 // 24864
Itt még tudsz nézelődni, de eléggé szubjektív...
droberto2012-09-26 22:36:04 // 24863
Itt a katalógus.

A sokküllős 432-es a legbejövősebb számomra.
droberto2012-09-26 22:34:52 // 24862
Ez már maximalizmus. :)
Minimális bizonytalansági faktor mindenképpen maradni fog a képletben...
Piritu - 1.000.0002012-09-26 22:31:58 // 24861
Nem is mondtam, megvolt a 70ezres szerviz, szakszervizben. Szűrőcsere (levegő, pollen, gázolaj), fékolajcsere és az átvizsgálás. Szerintetek mennyi volt?
Piritu - 1.000.0002012-09-26 22:27:26 // 24860
Nem tud valaki hirtelen linket a 159 gyári felni választékához? (17-es érdekelne)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak