Fórum >> Típusok >> 159

droberto2012-10-02 12:04:16 // 25259
215/55R16 - 642 mm
225/50R17 - 658 mm
16 mm átmérő különbség
Regen: Szerintem ez teljesen jó érték!
.....2012-10-02 10:56:16 // 25258
A kormányt a 2 csavar fellazítása után középre tudom állítani?
.....2012-10-02 10:47:40 // 25257
Nálam 5 regen. átl. távolsága : 348 km
Shadin2012-10-02 10:13:46 // 25256
Az Alfa szerint váltóméret :-) 215/55R16 kontra 225/50R17, mindkettő gyári alufelniken.
Eddig 900Km-enként regenerált, most 5-600Km-enként, cserébe kevesebb ideig.

Az újratanulási funkciót használta már valaki?
droberto2012-10-02 09:17:17 // 25255
Remélem szerencséd lesz!
Dömpi (il dottore)2012-10-02 09:08:46 // 25254
Ez is lehet, de előbb még megnézzük Viktorral a felső munkahengert (az nem volt cserélve anno).
droberto2012-10-02 08:52:51 // 25253
A nagyobb kerék nagyobb tömege, átmérője (nem tudom, hogy váltóméret-e a 16"-al) és szélessége, városban (sok indulásos, gyorsulásos részeken) nagyon megnöveli a fogyasztást. Nálam 1-1,5 literrel (gyári 16" kontra 19").
Az, hogy előbb regenerál, nem csak sűrűbb regenerációt jelent, hanem azt is, hogy kisebb telítettséggel alacsonyabb a fogyasztás. Legalább is én most ezt érzékeltem, így 80% felett mintha több lenne néhány decivel a fogyasztásom. Bár ezt még nem tudom 100% biztosan kijelenteni, mert még kevés a mérések száma.
Én a gyorsulás csökkenést rendesen megéreztem.
.....2012-10-02 08:48:34 // 25252
A FES vagy MES-ben nem kellett az öntanulási funkciókat lenullázni?
Shadin2012-10-02 08:35:21 // 25251
Sziasztok!

Amióta frissítve lett az sw. ill. a kerekek 16-ról 17-re, ill. elkezdődött az iskola, több mint 1 literrel több lett a fogyasztásom. A három tényező egy időben került képbe, úgyhogy nem tudom melyik okozhatja, de az utolsó tankolás 8.4-es átlaga szemben a "régi" tankolások ~7.2-jével kicsit elszomorított. Fura viszont, hogy a kerék upgrade után nem érzem semmivel gyengébbnek az autót.

Amiket írtatok korábban arról tanúskodik, hogy nem kéne lennie ekkora különbségnek a kerekek miatt, ez esetben marad a dugó ill. az sw upgrade, ami óta sokkal sűrűbben regenerál, bár ez lehet, hogy a dugó következménye :-(

üdv
Z

ui.: első fékek cserélve Zimmermann-ra. tárcsa meg betét is. Ezzel a típussal van valakinek tapasztalata? mennyi idő míg bekopik egy fék?
Csosznorbert2012-10-02 07:42:27 // 25250
gyujtásráadáskor akkor is fel kell pumpálnia, max. próbálja többször, ha akkor is akkor nem üa. problem
droberto2012-10-01 22:43:55 // 25249
Ebben a vasban, ahogy a szőnyeget látom (az enyém is ilyen), alsó hangon 300k km van. És amilyen pöcsfej emberek vannak, naná, hogy a kuplung előtt; vsz. a mókusunk is ott pihentette a lábát. Ergo egy kuplungszettel máris számolhat a leendő tulaj.
droberto2012-10-01 22:31:33 // 25248
Így lesz az olcsóból a drága! :(
Nem akarlak elkeseríteni, de lehet, hogy mégsem 8.000 km-t futott a szétbontott verda amiből a kuplungszett valósi.
Nézesd meg egy jóféle (lehetőleg Alfás) szerelővel!
droberto2012-10-01 22:26:09 // 25247
Én 1.9-nek látom. Mezei Impression, manuális klíma és lemezfelni. Egyedül a tempomat ami plusz!
droberto2012-10-01 22:18:36 // 25246
Most nézem, hogy neked elöl nagy (330 mm-es) féked van. Vagy ha a tárcsa nem is nagy de a nyereg a 2,4-esé (az uccsó képedből nagyon úgy tűnik legalábbis).
Az 1.9-eseken a 305 mm-es a gyári, melyek jóval kisebb nyereggel vannak szerelve!
Különös...
Dömpi (il dottore)2012-10-01 21:53:02 // 25245
Van némi kuplung problémám.
Mikor megvettem a vasat, a kuplungpedálnak volt egy kis holtjátéka. Aztán a nyáron elszállt a kettőstömegű, cserélve lett a kuplungtárcsa és a kinyomócsapágy is. A holtjáték megszűnt.
Néhány hete újra van. Próbáltam légtelenítést, de semmi.
Van valakinek ötlete?
Liquid2012-10-01 21:15:26 // 25244
valszeg sima 1.8 lesz
Seriff2012-10-01 21:07:56 // 25243
Nekem nem tűnik TBI-nek, 2007-ben nem is gyártották szerintem...
Dömpi (il dottore)2012-10-01 21:03:06 // 25242
Bocsiesz, nem Erhard, hanem Csösznorbi...ő dozzog ha nem kap p*nát.
Dömpi (il dottore)2012-10-01 21:01:49 // 25241
A hiba megoldva! Az összes biztosíték rendben volt, úgyhogy akksi saru le majd pár perc múlva vissza...
... és láss csodát: minden rendesen működik!

Szóval igen Erhard! Duzzogott valamiért :)
Dömpi (il dottore)2012-10-01 20:57:47 // 25240
Az enyém OROBICA LINE. Az Orobica az Alfa gyári beszállítója, de a saját termékét természetesen csak a saját neve alatt forgalmazhatja. Viszont a minősége gyári minőség. Ellenden a kialakítását tekintve nekem nyomtávszélesítővel megy fel, a küllő és a féknyereg közé pedig egy A4-es fénymásolópapír lapot sem tudnék bedugni.
Frucsi2012-10-01 19:30:00 // 25239
Sziasztok!

Itt kint miért ilyen olcsók.....?:D
http://www.ooyyo.nl/detail/alfa+romeo-159-1.8+tbi-hollandia-zwolle/c=CDB61D7114D28573111BFA6FBA61355BC3A01D6117C184771007F4/-7964480393468571001.html/
Üdv: a 156 topicból...
'''''2012-10-01 19:01:02 // 25238
Írtam haverom autójának egyenletlen járásáról indításkor.Megnézetett mindent és sehol semmi hiba.A porlasztok és az izzító gyertyák rendben,aksi rendben.Egy nap csak egyszer csinálja,utána bármikor indít,még ha kihűlt a motor is,akkor is rendben.Létezik,hogy a gázolaj reggelre visszafolyik és először azért nem indul egyből?
'''''2012-10-01 15:15:55 // 25237
Felnit vagy gyárit vegyél vagy próbáld rá!Én már párszor beszívtam a nagy fékek miatt.Már kétszer is vissza fizették a pénzem mert az eladó szerint 100% hogy jó felni belevert a féknyeregbe.
Tibcsi1662012-10-01 13:27:52 // 25236
Ja persze így lehet próbálgatni. Remélem hamar összejön!

Itt egy felni szélességre vonatkozó táblázat.

Szerintem ET-ben ne nagyon térj el! Nem csak az számít, hogy befér vagy nem, hanem az, hogyha nem gyári ET-t használsz, akkor nem pont középen kapja a csapágy a terhelést, és hamar meghalhat!
Liquid2012-10-01 13:23:34 // 25235
saccccperkb annyi nekem is
Piritu - 1.000.0002012-10-01 13:19:12 // 25234
Megnéztem, van némi válla, kb 1 mm.
.......................2012-10-01 13:00:56 // 25233
Én úgy tapasztalom ET ben 10 mm ert simán lehet csökkenteni,az enyém ET 35 8*19 és még jöhetne kintebb 5mm ert,
Ettől kisebb ET pedig hátul már beleér,ha sokan ülnek,
És a hólánc is felejtős
Liquid2012-10-01 12:40:39 // 25232
az alapvető baj az szerintem, hogy a csavarok síkjától még kifele van a fék, gyanítom ezért nem jók a sima 17"-os felnik
Coolby2012-10-01 12:20:52 // 25231
A Phon félét megnéztem, de nagyon ütött kopott volt, már geometriai sérüléssel is, és akit találtam, hogy megcsinálná, az pedig komplett pöpec felújításra olyan árat adott, ami miatt így nem éri meg.

Amúgy téli felnire nem akarok túl sokat költeni, C Vectra gyári felnit nézek, mert azt épp tudok egyet jó áron (ezek elvileg Borbet gyártmányúak). Valszeg az lesz, hogy autó oda, kerék le, új felni felmegy ok, nem megy fel, nem ok és kész.
droberto2012-10-01 12:14:18 // 25230
Így van. A nagy fék miatt nem sok aftermarketes 17"-os felni van ami rámegy a 330-as tárcsára.
Továbbá ami előnye a gyárinak, hogy nem kell központosítógyűrű és sokkal jobb anyagból van, továbbá könnyebb is mint az aftermarketesek. Pesze itt is van kivétel: Momo, OZ...stb.
Az ET és a küllőkialakítás, pedig megint csak a féktől függ.
Tibcsi1662012-10-01 11:58:28 // 25229
Szerintem ne nagyon gondolkodj másban csak gyáriban. Nem biztos, hogy bármelyik nem gyári 17” felni rámegy a vasra mert rohadt nagy a fékünk!

Persze ha mindenképpen más fajtát szeretnél, akkor próbálgatni kell. Lehet akár szerencséd is :)

Mi lett a Phon féle leharcolt felnivel ?
Coolby2012-10-01 11:11:12 // 25228
Sziasztok!

Felni méret ügyben érdeklődnék kicsit, hogy mi az a méret, típus, ami még felrakható az autóra 225/45 R17-es gumikkal. Ha jól néztem a gyári méret a 7,5Jx17, ET41, 5x110.

Ebből eltérni meddig lehet? 7Jx17, ET 40? ET 39? Természetesen az 5x110 azt fixen kezelem.
Tozo2012-10-01 09:30:39 // 25227
1.9-esemben igen!
.......................2012-10-01 09:29:14 // 25226
A vezérlès oldali?
Tozo2012-10-01 09:26:54 // 25225
Bal szélső, ha szemben állsz az autóval (szerintem).
SKrisz2012-10-01 09:13:44 // 25223
Szerintem a szélső lesz az :-)))))
.......................2012-10-01 08:15:36 // 25222
Mesterek,melyik az 1es számú henger?
Csosznorbert2012-10-01 05:28:45 // 25221
Rigli.... Mr. Bean módszerrel :DD

megint ilyen korán vagyok?
Tibcsi1662012-10-01 00:51:25 // 25220
Be lehet zárni akár aksi nélkül is mind a 4 ajtót. Benne van a Kezelési és karbantartási útmutatóban is.
droberto2012-09-30 23:49:26 // 25218
Én anno a Tipo-ba Ferodot vettem. Mondhatni bitang volt, de csak ~15k!!! km-t bírt elöl. Aztán én is Juridot vettem, ami egy leheletnyit fogott gyengébben, de cserébe 65k km után mikor eladtam még volt benne.
Ja és gyári Brembo tárcsám volt. Nekem is nagyon bejött!
Most az EBC-vel szemezek nagyon...
Csosznorbert2012-09-30 23:46:32 // 25217
vagy csak duzzog a vas mint én mikor nem kapok pinát :D
Csosznorbert2012-09-30 23:44:29 // 25216
Zárja igen, ez 100000% én csináltattam egy kulcsot (csak toll) a kulcscsomomra vész esetére is. És ha pl. lenn vokk az udvaron és nincs kedvem bemenni a kocsikulcsért de kéne valami a vasból...... És mind a 4-et nyitja-zárja!
Dömpi cartársnál valami nagyon elbaxodhatott :S
droberto2012-09-30 23:44:13 // 25215
Nekem ment tönkre, de még egy ilyet nem szeretnék! Kaphattam volna ilyet most 12-ért! Aftermarket lesz belőle...
droberto2012-09-30 23:40:49 // 25214
A hibakódot az összes ajtóban levő doboz vezérlőjében kerested?
droberto2012-09-30 23:38:17 // 25213
Szerintem is CAN hiba! Ha holnap nem lesz jó akkor vedd le az akksi sarut!
GTPeti2012-09-30 23:37:32 // 25212
Én az Alfánál már elfogyasztottam egy pár szett Jurid-ot. Legközelbb is ilyen lesz. Kiváló.
droberto2012-09-30 23:35:28 // 25211
Fékből én speciel pont nem vennék gyárit!
droberto2012-09-30 23:34:22 // 25210
Nekem is már a végét járja. Nálam néha simán csak elkezd nyikorogni lasabb tempónál, kanyarban.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak