Fórum >> Típusok >> 159

Liquid2020-01-01 20:22:34 // 119609
A Giulietta kisebb, csomagtartóban mindenképp. Szóval azt is el kell dönteni, hogy melyik méret kell neked. A másik fontos dolog szerintem az, hogy a napi rutinon felül mire kell, és mennyire érzed fontosnak a dinamikát. Giuliettából csak a 150 lovas dízelt vezettem az korrektül megy, viszont az 1.8MPI 159 tényleg csak városozni lenne ideális, mert abban dinamika nem sok van, Az 1.9 JTS-t vezettem egyszer, azzal végülis már lehet élni. A TBI már nem olyan ritka, de tény hogy nem olcsó, már csak azért sem, mert újan is a polc felsőbb részén voltak, és újabban a JTS-eknél, és nem kisfogyasztású, viszont van benne bugi. Az összes közül az 1.8-as 159 lenne motorilag a legjobb, de a Giulietta biztosan olcsóbban tartható, a T-Jet valószínűleg kevesebbet eszik, meg maga a kaszni is könnyebb. Komfortra szerintem nincs olyan nagy különbség, legalábbis elöl ülve.
Azt javaslom próbálj ki mindkettőből egyet.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-01 19:27:34 // 119608
Szia! Szerintem a legalkalmasabb motor az 1.4 T-jet. Viszont egy 1.8 mpi, vagy 2.2 jts 159 olcsóbb. A jts-ek azért 12l-t lazán megesznek városban, a 2.2-es akár 15-öt. Szóval egy viszonylag olcsón vett benzines 159 4-5 év alatt bezabálja az árelőnyét. Az 1.8 talán kevésbé iszákos (de az is relatíve sokat eszik) atombiztos motor, kérdés hogy dinamikában elég e. Jó megoldás lehet egy ilyen. Egy 159 azért piszokul kényelmes, magy autós komforttal munkába gurulni nem rossz :-) A 159 alkatrészei azért lényegesen drágábbak, számold ezt is bele.
pinyti2020-01-01 14:51:57 // 119607
Boldog új évet!

Amit meg is kezdenék egy kérdéssel, ugyanis bár még nem SOS, de lassan kéne körvonalazódjon a 156-os utódja. Mivel zömében városban, és relatíve rövid utakon is járok (nyilván nem folyamatosan, de amikor munkába megyek/jövök, tehát napi kétszeri alkalom az tipikusan ilyen) - igaz kisváros, munkahelyemig max. egy lámpa van, de ha olyan útvonalon megyek, akkor még az sincs - emiatt újabb, modernebb DPF-es dízel nem feltétlenül lenne a legjobb választás. Két opció tűnik megfelelőnek, vagy egy 120 lovas 1.4Tjet Giulietta, vagy - amiért ide is írok - esetleg egy benzines 159. Józan paraszti eszem alapján ebből is talán a legalapabb 1.8 szívó "opelmotor" lenne erre a felhasználásra a megfelelő, mert ugyan világos, hogy nem egy erőgép, de logikusan talán kevésbé kényes, mint a JTS-ek. Ebben kérném ki a véleményetek, hogy aki rendelkezik hosszabb távú tapasztalattal a fenti motorral kapcsolatban, az legyen olyan kedves, és cáfolja/erősítse meg a fenti elméletemet! JTS vélemények is jöhetnek (Tbi az sajnos elég ritka, s még elég drága is).
Előre is köszönöm!
ZoliNix2020-01-01 09:27:39 // 119606
BUÉK mindenkinek! 🥳
Ildiko2020-01-01 08:32:24 // 119605
Dömpi (il dottore)2020-01-01 00:22:41 // 119604
KILOMÉTEREKBEN GAZDAG ÉS SZERELÉSBEN SZEGÉNY BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK!
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-31 21:23:20 // 119603
B. Ú. É. K.!! 🎉🍾
Giuntini2019-12-31 19:12:26 // 119602
Boldog hengerfejhiba mentes Új Évet kívánok!
Haddel2019-12-31 18:28:38 // 119601
droberto2019-12-31 18:19:03 // 119600
Sok Boldogságot, Egészséget és sok közös Élményt Minden Kedves Cartársnak!
Szasi2019-12-31 14:01:20 // 119599
Boldog újèvet minden cartársnak!
Smith2019-12-31 13:17:56 // 119598
Jó kis logó! BÚÉK mindenkinek :)
LaciR2019-12-31 13:14:06 // 119597
B.U.É.K.
liusz2019-12-31 12:29:34 // 119596
Szerencsére nem hajítottam még ki a bontott donor küszöb véget, ami az ominózus bal küszöbvég javítását segítette. Nos a lényeg: furat 8.2mm, alul 12x8 a patent helye, de gondolom oda lemezcsavart teszel, mert nem reszelgeted ki egyesével. Érdemes az üregvédelmet fúrás után nem elspórolni...
ZoliNix2019-12-30 23:59:09 // 119595
Vagy csak eldugultak a kifolyók.
ZoliNix2019-12-30 23:57:29 // 119594
Szia!
Szerintem semmi komoly.
Vedd le az ajtókárpitot, lazísd meg a belső "tartó lemez" alsó csavarjait és pasztázd be az elrenyhült tömítést. Szinte biztos hogy ott folyik be a víz. Lehet hogy találsz komolyabb leírást is, de nem bonyolult. Jó szórakozást!
Attila21012019-12-30 23:25:53 // 119593
Sziasztok!
Tapasztalt már valaki olyat hogy a bal hátsó ülés előtt beázik valahol a 159? Ha eső éri vagy lemosatom mosóban akkor tocsog a szőnyeg a vízben. Az ajtónál a kédergumi nincs kiszakadva. Az alja az teljesen ép, a gumidugók is benne vannak a küszöbben. A sofőr ülés alatt ahol van a légzsák csatlakozója ott gyűlik jobban össze a víz.
Köszi a segítséget.
Giuntini2019-12-30 19:06:18 // 119592
Hogy jelentkezett a dolog?
Tocsa2019-12-30 18:22:18 // 119591
Köszönöm ! :-)
Shadin2019-12-30 16:44:03 // 119590
Nem méregettem, de némi támpontot találhatsz itt:

album
Tocsa2019-12-30 15:50:12 // 119589
Sziasztok!
Valakinek van esetleg infója a patent furatok méretéről és elhelyezkedéséről a küszöbön?
TI küszöböt szeretnék felrakni az enyémre és ki kellene furkálnom neki lehetőleg a gyárival megegyező módon.
Valakinek van tapasztalata esetleg felrakásában?
Bármilyen segítség jól jönne! :-)

Köszi előre is!
leopop32019-12-30 14:39:49 // 119588
Legalább is ott én abbahagytam az olvasást 😀
Meg a másik hogy vezess.hu cikk 😂😂
leopop32019-12-30 14:35:49 // 119587
Még írta is hogy csak most látott közelről először ezzel kezdi a cikket 😂😂
Szasi2019-12-30 11:44:08 // 119586
Nekem legalábbis ez jön le az írásaiból.
Szasi2019-12-30 11:39:37 // 119585
Mindenhez èrtek kicsit ,de igazán semmihez sem èrtem mèlyrehatóan.
Liquid2019-12-30 11:36:45 // 119584
Jó kis semmitmondó írás, tele a jól bevált sztereotípiákkal. (elektromos meghibásodások, a futómű nehezen tűri a magyar rossz utakat)
Aki ezt írta nem nagyon látott közelről 159/Brera-t.
Szasi2019-12-30 11:29:08 // 119583
https://www.vezess.hu/magazin/2019/12/30/ez-az-a-hasznalt-alfa-romeo-amit-nyugodt-szivvel-megvehetunk/
Haddel2019-12-29 23:41:57 // 119582
Az új negativ fogyasztási rekordom,a hétvége mérlege. Igaz 4 felnőttel ,csomagtartó is fullon ,plusz egy nagy ponyvás utánfutó a kocsi után kötve😃
Piritu - 1.000.0002019-12-29 20:31:31 // 119581
Az illető oldalán a főképe alatt van az üzenőfala.
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-29 19:39:39 // 119580
Az átmosásos csere miért tenne rosszat? Az olaj eleve kering a valtóban, jóval nagyobb nyomáson mint átmosásos cserekor. Külön gép sem kell ehhez, egyik csövön be a friss, másikon ki a régi. Egész addig, amíg a kijövő ágon is tiszta folyadék jön ki. Kb 9-10l folyadék kell hozzá, és egy hozzáérrő szerelő aki aztán a szintet adott hőfokon pontosan beállítja. A költsége 80e körül volt nekem. A szűrő egy fémszivacshoz hasonlít, a cseréje nem éri meg, merr nagy bontással jár , nem kell vele foglalkozni, nem egy finomszűrő amiről szó van, semmi nem történik ha nincs cserélve (a folyadék viszont rendszeresen!)
Giuntini2019-12-29 18:28:59 // 119579
A váltóolajat 60 ezer km környékén ajánlott cserélni. Igen az átmosásos olajcserében benne van a rizikófaktor, hogy eltömít valamit a váltóban. De csak így megy le teljesen a régi olaj. Mellette nem olcsó ez a művelet. 150 ezer ft környékén megy az olajcsere. És a szűrő??? Aisin váltóban úgy cserélsz szűrőt, ha kiveszed a váltót. Akkor könyörgöm mi a legjobb megoldás? Kivenni a váltót, szűrőt és olajat cserélni 300 ezerért?
Én azt javaslom, cseréld le az olajat, kb lejön 3,5 liter. Menjél vele, majd a következő motorolajcserénénél, ismét cserélj váltóolajat. Így már új lesz szinte az olaj, kevesebb benne a rizikó.
Prof2019-12-29 16:40:26 // 119578
Privátot hogy tudok írni? Nem találom az oldalon. (Bocs, még új vagyok errefelé! :D )
Vagy e-mailre gondoltál?
Prof2019-12-29 16:35:50 // 119577
Köszönöm a válaszokat!

Lenne még néhány kérdésem, hátha tudtok rá valamit mondani:

A klímája se működik rendesen. Néha gondol egyet és nem kapcsol be, a klímacső ilyenkor forró a motortérben, aminek hidegnek kellene lenni. Első körben a relé lett cserélve, utána jónak tűnt, de újból jelentkezett. Volt klímásnál, de nem oldódott meg. Jó a nyomás benne, fel van töltve. Valami elektronikai/szenzor gond lehet? Találkoztatok már hasonlóval?

Illetve Q.tronic automata váltóban milyen rendszerességgel és módszerrel ajánlott az olajcsere? A sima leeresztés+olajcsere esetén benne marad a régi olaj nagy része tudtommal. Hallottam a flush (átmosásos) géppel történő cseréről, amivel 100%-ban cserélhető az olaj, de azt is mondják róla, hogy rosszat tehet a váltónak, mert a feloldott szennyeződés eltömítheti a váltó szelepeit, amennyiben régi, rossz állapotú olajnál történik a flush. Mi a megoldás?
ATE TR2019-12-29 14:21:16 // 119576
:-):-):-):-) ismerek olyan szerelőt, aki az egyikből kiszedi a cuccot és átrakja a másik autóba. Beszélhetsz vele! :-D:-D:-D
Zolibácsi2019-12-29 13:52:18 // 119575
Üdv a klubban.
Liquid2019-12-29 13:24:48 // 119573
[TROLL ON]
fékzsírt neki :D
[TROLL OFF]
Liquid2019-12-29 13:23:37 // 119572
Tudtommal nemigazán javítható, de a 166 20V hengerfeje minimális alakítás után felrakható. Viszont valaki említett itt egy céget akik meg tudják javítani, de nem emlékszem ki és mikor :)
Balu19902019-12-29 13:22:49 // 119571
Szia.

Bontottal ne kísérletezz, valószínű, hogy csak szívni fogsz vele. Újat csakis Fiat/Alfa szerviz fog tudni intézni (ezek új hengerfejek, gyár által revízión átesett darabok), nekem is a helyi Fiat szerviz csinálta meg, azóta hibátlan.
A felújítottakat szintén hanyagolnám, erről pár Cartárs tudna mesélni.

Nem olcsó így se (ennél a kocsinál nincs olcsó dolog, kell neki mindenből a prémium és a gyári, ha nyugodtan akarsz aludni), de ha figyelsz rá, akkor gondtalan életed lesz (két év garancia van mindenre).

Ha érdekelnek a részletek nyugodtan írj privát üzenetet vagy olvasd végig a blogom.
alfa155gyuri2019-12-29 13:08:52 // 119570
Hibátlan állapotú csak csikorgó féktárcsát átveszek (zimmerman,rotinger,ate,ebc) :)
alfa155gyuri2019-12-29 12:59:27 // 119569
Fékbetét paszta és nem csikorog!
Smith2019-12-29 11:35:49 // 119568
Már csak az a kérdésem, hogy akkor akinek szenyonos, az mit tegyen?
166-nál vettem Erhardtól párban eredeti Valeo-t ami halogénes. Aztán a régi xenonosból átépítettem a hátulját, a foncsort pedig felújíttattam kb. 7000 Ft-ért. Így 87000 Ft-ból megállt a jobbos és a balos, tökéletes, hibátlan lámpák lettek, új búra felújított foncsor, stb.

159-nél mennyire járható ez az út hogy a H7/H7 halogént (ami még megfizethető Marelliben) kombinálni a Xenon-os "nem elhasználódó" maradékával? Hátsó rész, kupakok, trafó, foncsor, stb. Ami cserélős lenne az a foncsor de az felújítható és elől a remek műanyag búrák...

Valaki látott már egymás mellett halogént és xenonost? Mekkora a különbség?
Prof2019-12-29 11:26:52 // 119567
Sziasztok 159 tulajok!

Egy 159 2.4 JTDm boldog tulaja voltam kb. 3 hónapig, amíg hengerfejes nem lett.
Volt nyomáspróbán a hengerfej, sajnos nem javítható. Tudnátok segíteni, merre találhatnék használt vagy új hengerfejet elfogadható áron?

Köszi előre is a válasz(oka)t!
Shadin2019-12-29 10:40:42 // 119566
TRW-TRW csikorgott a Tibin, ATE sport betét a TRW tárcsán szintén. TRW tárcsát nem javaslom.
Krisz562019-12-29 10:20:20 // 119565
Köszi mindenkinek a segítséget! Akkor marad úgy néz ki az új, mert a bontott, jó állapotban lévő, de foncsorozásra szoruló 45-50e Ft közt adnák több helyen is és még a rendbetétele 25-35e Ft környéke lenne. Akkor meg inkább veszek bele Magnetti Marellit kedvezménnyel 70e Ft körül.
Haddel2019-12-29 07:54:20 // 119564
Nálam az a vicces,eddig még csak a Bocin volt bajom csikorgó fékkel. Többi autómon nem. Ja meg most az autoszállító trélerem kezdte el csinálni,pedig abban még nincs is 2000 km sem:(
Zselé2019-12-28 22:10:30 // 119563
Természetesen biztos vagyok benne, hogy nem direkt ajánlott neked csikorgós kombinációt, nem is feltételeztem ilyet! Én is a szerelőmnél veszem az alkatrészt és ő is szereli be -szintén sokan járunk hozzá, lehet hogy ugyanarról van szó - , de én általában 2-3 gyártó tárcsájára/betétjére kérek ajánlatot tőle, aztán választok egy azonos párost. Amúgy épp ATE tárcsám és betétem fut, csendben vannak.
Attis2019-12-28 21:57:01 // 119562
Én csak leírtam a szerelőnek, hogy mit szeretnék (elég sokan hordjuk oda az autót). Ő mondta, hogy ezzel jó lesz. Tudom, hogy nem direkt vett olyat, ami csikorog. Mindenesetre meg írtam neki is, hogy ha másnál cserél, akkor szerintem ne ezt a kombinációt használja, mert ez is csikorog. Eredetileg ATE betétet írt, de azt mondta a helyszínen, hogy az épp akkor nem volt, de ez is prémium. Én hiszek neki, ez van. Lehet csak az enyém ilyen kényes... :)
Attis2019-12-28 21:53:16 // 119561
167ezer volt az anyag+szerelési díj. Előtte gyári tárcsa+betét volt benne. Nem voltak elkopva, csak idegesített a csikorgás, főleg városban ciki, ha lassítasz és gyalogosok is vannak. Most már így marad, többet nem cseréltetem ki amíg a kopásjelző nem jelez, mert ez így nettó pénzkidobás volt sajnos. (Jelenleg sokkal kevésbé csikorog ezt aláírom, de nem ezt vártam, hanem azt, hogy csendben maradnak).
Zselé2019-12-28 21:51:27 // 119560
Csikorgást elkerülendő mindig azonos gyártó tárcsáját és betétjét veszem - eddig bejött!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak