Fogyasztásod ettől nem ugrott meg? Vagy nem lett túl dús?
Bár szerintem a lambda szonda OK, kiprobálom ezt a 86-87 es kapcsolatot azt meglátom mi lesz. De lehet megvárom mig lesz ilyen ledes lambda monitorom hogy lássam mikor mennyia anyagot ad.
Másvan kérdés:
Az miért van hogy inditáskor 5-6 ot kell forgatni mire beindul. Mintha nem menne a benzinpumpa gyujtáson vagy ez természetes ennél?
Tom5552008-06-22 15:58:19 // 31
Robi2008-06-22 15:47:57 // 30
Én erre a 97-es dologra nem emlékeztem. Nekem most a könyöklőben heverészik a kis sárga dobozkám, sima 95-öst tankolok, de nem csörög be a motor.
Amúgy ez az oldal mindent korrektül leír, szóval kösd össze a 86-os és 87-es lábat, ha nem akarod, hogy figyelembe vegye a lambda-szonda jelét.
Amúgy ez az oldal mindent korrektül leír, szóval kösd össze a 86-os és 87-es lábat, ha nem akarod, hogy figyelembe vegye a lambda-szonda jelét.
Robi2008-06-22 15:33:44 // 29
Amúgy ha nincs semmi bedugva az aljazatba, akkor nem veszi figyelembe a lambda-szonda jelét, és high-octane módban megy.
Robi2008-06-22 15:32:21 // 28
A 95-ös a high octane, a low octane a 91-es. Szóval semmiképp nem kell drága benyát tankolnod. Pontosabban kell, mert minden benzin gecidrága... :(
Az open loop pedig annyit tesz, hogy leszarja a lambda-szonda jelét. Ha van jól működő lambda-szondád, akkor tedd inkább closed loop-ba. (Remélem, nem kevertem össze az open/closed loop-ot, ha mégis összekevertem, akkor majd Kizzo kijavít. :))
Az open loop pedig annyit tesz, hogy leszarja a lambda-szonda jelét. Ha van jól működő lambda-szondád, akkor tedd inkább closed loop-ba. (Remélem, nem kevertem össze az open/closed loop-ot, ha mégis összekevertem, akkor majd Kizzo kijavít. :))
Robi2008-04-24 22:20:56 // 27
Úgy tűnik, egyszerű a dolgom:
purple/black: not connected - high octane
purple/white: gnd - lambda on
minden más: n.c.
Magyarul nincs más dolgom, mint egyszerűen kihúzni ezt a relének álcázott izét, és máris minden úgy van beállítva, ahogy nekem kell. :)
Azért jó buzik ezek a digók, lábkiosztásnak ráírták, hogy 30/85/86/87/87a, mintha valóban egy relé lenne. :)
purple/black: not connected - high octane
purple/white: gnd - lambda on
minden más: n.c.
Magyarul nincs más dolgom, mint egyszerűen kihúzni ezt a relének álcázott izét, és máris minden úgy van beállítva, ahogy nekem kell. :)
Azért jó buzik ezek a digók, lábkiosztásnak ráírták, hogy 30/85/86/87/87a, mintha valóban egy relé lenne. :)
[k i z z o]2008-04-23 23:52:32 // 26
1224:
a lambda jele 1.009V -nél nagyobb vagy 0.0928V -nál kisebb. Ezt meleg motornál diagnosztizálja , a motor homersegletnek nagyobbnak kell lennie mint 74.6 fok. 3 percig.
Hibakodot akkor ir be ha ez az allapot fennal normál motorterheléssel 5masodpercig / azaz pl. 60al 4ben suhansz.
1223: a lambda vezérlő IC által kiadott korrekcióval sem tudja kézben tartani a dolgokat. Azaz dús a keverék pl és hiába szegényit, nem tud mert szabályzási tartomány széléhez ért. igaz ez forditva is, azaz szegény a keverék, korrigálna, de feljebb nem tud.
Ez a ketto egyutt jár. Oka pl.: elarsztod a gépet benzinnel, keverék eldúsul, AFR valahol a habokban pl. 10:1, lambda jel kiakad, szenzort túlvezérli, 1V tartós kimenőjel a szenzoron, beáll a 1224, és mivel nem tud a szoftver a csavarhuzódnak utánamenni, ezért 1223 -at is beir mert ő itt kész.
De lehet ez szegény olalrol is: fals levegot sziv a motor, olyat amit az AFM nem mér, szegény lesz a keverék, tartós alacsony szint, kozel 0V lambda kimenojel 1224 beall, motronic beavatkozik, AFM jelet korrigalja lambda korrekcios faktorral, ami AFM jelhez max. 15% dusitast enged + ba, de nem tud kijonni a 1224 bol, ezert 1223 at is beirja.
Szerencsere az ML4.1 Szoftver a hibakodokat csak RAMban tarolja, azaz ha akksit lekapod 5-10sec re akkor a RAM is tápot veszit azaz torlodik alapra. ugyanakkor, tenyleg csak detektalja a hibakat, de nem hasznalja a szoftver oket semmire, azaz nincs limo home funkcio pl. hogy csak 30-al megy a gép stb. Fogyasztason, teljesitményen venni eszre a a motronic hibait, azaz a sofor dekodolja oket:)
1224, 1223: Nem jó a lambda szenzor, nem fáradt, hanem total halott, vagy nem er el a jele a motronicba, vagy sok a kakao. Digit nagyimpedancias voltmerot raakasztani a Motronic 24 -es labara aztan nezni szepen kuszik e a lambda jel: meleg motornal ilyesmi a jele:
Idealis 150mV - 850mV
a lambda jele 1.009V -nél nagyobb vagy 0.0928V -nál kisebb. Ezt meleg motornál diagnosztizálja , a motor homersegletnek nagyobbnak kell lennie mint 74.6 fok. 3 percig.
Hibakodot akkor ir be ha ez az allapot fennal normál motorterheléssel 5masodpercig / azaz pl. 60al 4ben suhansz.
1223: a lambda vezérlő IC által kiadott korrekcióval sem tudja kézben tartani a dolgokat. Azaz dús a keverék pl és hiába szegényit, nem tud mert szabályzási tartomány széléhez ért. igaz ez forditva is, azaz szegény a keverék, korrigálna, de feljebb nem tud.
Ez a ketto egyutt jár. Oka pl.: elarsztod a gépet benzinnel, keverék eldúsul, AFR valahol a habokban pl. 10:1, lambda jel kiakad, szenzort túlvezérli, 1V tartós kimenőjel a szenzoron, beáll a 1224, és mivel nem tud a szoftver a csavarhuzódnak utánamenni, ezért 1223 -at is beir mert ő itt kész.
De lehet ez szegény olalrol is: fals levegot sziv a motor, olyat amit az AFM nem mér, szegény lesz a keverék, tartós alacsony szint, kozel 0V lambda kimenojel 1224 beall, motronic beavatkozik, AFM jelet korrigalja lambda korrekcios faktorral, ami AFM jelhez max. 15% dusitast enged + ba, de nem tud kijonni a 1224 bol, ezert 1223 at is beirja.
Szerencsere az ML4.1 Szoftver a hibakodokat csak RAMban tarolja, azaz ha akksit lekapod 5-10sec re akkor a RAM is tápot veszit azaz torlodik alapra. ugyanakkor, tenyleg csak detektalja a hibakat, de nem hasznalja a szoftver oket semmire, azaz nincs limo home funkcio pl. hogy csak 30-al megy a gép stb. Fogyasztason, teljesitményen venni eszre a a motronic hibait, azaz a sofor dekodolja oket:)
1224, 1223: Nem jó a lambda szenzor, nem fáradt, hanem total halott, vagy nem er el a jele a motronicba, vagy sok a kakao. Digit nagyimpedancias voltmerot raakasztani a Motronic 24 -es labara aztan nezni szepen kuszik e a lambda jel: meleg motornal ilyesmi a jele:
Idealis 150mV - 850mV
Tocsa2008-04-23 23:06:32 // 25
Na na én ilyet nem mondtam!! :)
CSak a vezmű tengely már nem az igazi tehát sűrgősen szereznem kell egyet!
A vezmódosítóra már gondoltam de a lambda még eszembe sem jutott ! :)
Jó látni azért hogy lélekben itt vagy és figyelsz ! :D
Ismét köszi a sok jó tanácsot és infot látszik azért hogy szereted a témát !
Amúgy kompressziót nem mértem mert sajna nem volt adapter az órához a haveromnak de egyébként a hüvely dugók persze bontottak voltak! Viszont majdnem gyári állapotúak ezt a mikrométeres mérések igazolták még fel is hónoltattam a hüvelyeket olyan volt mint az új!! :)
Most mióta összebasták az elejét a vasnak sajna kicsit lehangolódott a szerelési kedvem! :(
A kardánommal is van pici probléma! Na de most pihen a gép és vár a teljes szétszedésre megint ! ÉS elsősorban kaszni teljes felújítás lessz utánna meg ismét motor buhera ! KAp egy másik hengerfelyet amibe persze majd nagyobb szelepek lesznek és egy zsír vezmű a szívó oldalra ja és persze a komputer ismerkedés is beindúl már naggyábol tudom milyen kütyük lesznek beépítve!! :)
Most nem fogom elkapkodni az összerakást csak szépen lassan és első a kaszni! :)
CSak a vezmű tengely már nem az igazi tehát sűrgősen szereznem kell egyet!
A vezmódosítóra már gondoltam de a lambda még eszembe sem jutott ! :)
Jó látni azért hogy lélekben itt vagy és figyelsz ! :D
Ismét köszi a sok jó tanácsot és infot látszik azért hogy szereted a témát !
Amúgy kompressziót nem mértem mert sajna nem volt adapter az órához a haveromnak de egyébként a hüvely dugók persze bontottak voltak! Viszont majdnem gyári állapotúak ezt a mikrométeres mérések igazolták még fel is hónoltattam a hüvelyeket olyan volt mint az új!! :)
Most mióta összebasták az elejét a vasnak sajna kicsit lehangolódott a szerelési kedvem! :(
A kardánommal is van pici probléma! Na de most pihen a gép és vár a teljes szétszedésre megint ! ÉS elsősorban kaszni teljes felújítás lessz utánna meg ismét motor buhera ! KAp egy másik hengerfelyet amibe persze majd nagyobb szelepek lesznek és egy zsír vezmű a szívó oldalra ja és persze a komputer ismerkedés is beindúl már naggyábol tudom milyen kütyük lesznek beépítve!! :)
Most nem fogom elkapkodni az összerakást csak szépen lassan és első a kaszni! :)
Robi2008-04-23 19:27:03 // 24
Nálam nem lesz ilyen, mert open loop-ba rakom a rohadékot. :) Egy hibaforrással kevesebb. 6-os alapjárati CO-m van, szóval nem hiszem, hogy túl sokat ér az a lambda-szonda.
[k i z z o]2008-04-23 17:50:25 // 23
Egyszerubb ha az ECU laban nezed meg a jeleket, hogy ki hova megy. Itten tudsz open / closed loopbol valasztani, meg hi / low octane modot.
Help: n.c not connected / nincs csatlakoztatva, levegoben lóg:)
27 lambda on(gnd)/off(n.c.) purple/white
10 octane low(gnd)/high(n.c.) purple/black
11 'config'
15 extra settings Resistor purple / gyujtasi idoket lehet vele allitani, szart sem ér.
Pin 11
1.6IE/1.8IE select: 1.6 / 1.8
TS select: alfa 75 (n.c.)/ alfa 164 (gnd)
V6 select: auto (n.c.) / manual (gnd)
Help: n.c not connected / nincs csatlakoztatva, levegoben lóg:)
27 lambda on(gnd)/off(n.c.) purple/white
10 octane low(gnd)/high(n.c.) purple/black
11 'config'
15 extra settings Resistor purple / gyujtasi idoket lehet vele allitani, szart sem ér.
Pin 11
1.6IE/1.8IE select: 1.6 / 1.8
TS select: alfa 75 (n.c.)/ alfa 164 (gnd)
V6 select: auto (n.c.) / manual (gnd)
[k i z z o]2008-04-23 17:45:29 // 22
Bosch ML4.1 Injection Self Diagnosis
T2 konnektor:
Nyomogomb / alapban nyitott érintkezökkel a világoskék - sárga és fekete vezetékek közé
Led + 1k soros ellenállás a rozsaszin és világoskék piros vezetékek közé. Rozsaszin a a pozitiv.
1. gyujtás fel
2. gomb nyom 5 masodpercig
3. nekiáll villogni
Csatoltam timing diagramot. + konnektor kiosztasokat a gyerek nyelvén.
hibák / akinek kell ha talal hibat leforditom mit jelent.
4-4-4-4 No malfunction displayed-malfunctions memory clear.
1-2-1-1 Abnormal battery voltage (16V).
1-2-1-2 Short circuit to ground of minimum throttle opening switch.
Check conditions:
Engine speed>1000RPM.
Engine temperature>80.2°C(176.36°F).
Engine load >2.5 msec.
Malfunction duration >5 sec.
1-2-1-3 Short circuft to ground of maximum throttle opening switch.
Check conditions:
Min. Throttle opening switch pressed.
Engine load -20°C (-68°F).
1-2-2-1 Airflow meter indications not appropriate to engine RPM and position of idle adjustment switch.
Short circuift to battery positive pole of air flow meter.
Short circuit to ground of air flow meter.
Circuit interrupted.
1-2-2-2 a.Short circuit to ground of the final stage of the idle adjustment actuator, or circuit interrupted.
b.Short circuit to battery positive pole of the final stage of idle adjustment actuator.
1-2-2-3 The heated lambda probe regulator inner adjuster reaches the minimum or the maximum value of correction.
1-2-2-4 a.The heated lambda probe transmits to the control unit a tension 1.009V or
T2 konnektor:
Nyomogomb / alapban nyitott érintkezökkel a világoskék - sárga és fekete vezetékek közé
Led + 1k soros ellenállás a rozsaszin és világoskék piros vezetékek közé. Rozsaszin a a pozitiv.
1. gyujtás fel
2. gomb nyom 5 masodpercig
3. nekiáll villogni
Csatoltam timing diagramot. + konnektor kiosztasokat a gyerek nyelvén.
hibák / akinek kell ha talal hibat leforditom mit jelent.
4-4-4-4 No malfunction displayed-malfunctions memory clear.
1-2-1-1 Abnormal battery voltage (16V).
1-2-1-2 Short circuit to ground of minimum throttle opening switch.
Check conditions:
Engine speed>1000RPM.
Engine temperature>80.2°C(176.36°F).
Engine load >2.5 msec.
Malfunction duration >5 sec.
1-2-1-3 Short circuft to ground of maximum throttle opening switch.
Check conditions:
Min. Throttle opening switch pressed.
Engine load -20°C (-68°F).
1-2-2-1 Airflow meter indications not appropriate to engine RPM and position of idle adjustment switch.
Short circuift to battery positive pole of air flow meter.
Short circuit to ground of air flow meter.
Circuit interrupted.
1-2-2-2 a.Short circuit to ground of the final stage of the idle adjustment actuator, or circuit interrupted.
b.Short circuit to battery positive pole of the final stage of idle adjustment actuator.
1-2-2-3 The heated lambda probe regulator inner adjuster reaches the minimum or the maximum value of correction.
1-2-2-4 a.The heated lambda probe transmits to the control unit a tension 1.009V or
pb_2008-04-23 13:42:24 // 21
Akkor tovább kéne lépned erről a szintről.)))
A 4444 nincs benne a táblázatba, de az annyit jelent, hogy lehet örülni, mert nincs letárolt hibakód.
Motronic üzemállapotai:
(ahogy kizzo kártárs írta annak idején)
1. Lambda fitted - low octane
2. Lambda fitted - high octane
3. Lambda not fitted - low octane
4. lambda fitted - high octane
A 10,11,15,27es lábak vannak kivezetve a 26os alkatrészhez.
A 4444 nincs benne a táblázatba, de az annyit jelent, hogy lehet örülni, mert nincs letárolt hibakód.
Motronic üzemállapotai:
(ahogy kizzo kártárs írta annak idején)
1. Lambda fitted - low octane
2. Lambda fitted - high octane
3. Lambda not fitted - low octane
4. lambda fitted - high octane
A 10,11,15,27es lábak vannak kivezetve a 26os alkatrészhez.
[k i z z o]2008-04-22 23:49:42 // 20
Hi,
ML4.1 -en nem tudsz gyujtast allitani, ha csak nem rakod alrebb a Jeladot, vagy atirod a gyujtas MAP - eket.
Az AFM akkora hibat nem okozhat, hogy ne ugorjon a gép, főleg ha jót raktatok bele. Az AFM szama alapjan vannak a rugoik bekalibrálva gyárilag. Ha igen laza, akkor lehet, hogy sokat kap amikor leleped. De ezen tudsz orvosolni, pl. erosited 2-5 rugot, es latni kell az eredmenyt. Lambda szabalyozasod OK? Merj ra a lambda szenzorra. Vagy tedd at open loopba - korabban leirtam hogyan kell, akkor ki lehet iktatni a szabalyozast.
A szivod mennyire van megkopva? Szép hegyes tengely sem megy. De kb. 10LE minuszt hozhat, + hangos a szivo vezerles ha elkopik. Jelre lett téve? Nem rossz csészével raktad össze? A kipofogo jelen van? Szivovariator mukodik? Ha nem megy a szivovariator az kb. -15 fok összenyitás hiány akkor amikor kellene mennie / attol fugg mekkora variator van rajta fenn. Nezd meg nyomogat e a kicsike pöcök a szivivariatorra az elektromagnes belselyében / alapjáraton kapcsold be direkt 12V -ot adva az elektromagnesre - neki kell állni hömbölögni a motornak ha a szivo elobbre rakja magat 15fok vezérmű szöggel. Ha ez nincs akkor nincs olajnyomás a variátoron / variátorban valami beszorult -- szét kell szedni. Ha diret 12v -ra kapcsol de gázfröccsre nem akkor 2. rele a fronton azt hiszem a variator vezérlés azt nézd meg, a tetejében bizti van / ki szokott menni. Ha a relén van behuzójel akkor relé pogácsa, ha nincs akkor Motronic 31labon nezd meg ad e alacsonyat / active low /. Ha nem akkor Motronic IC S450 / szerintem ezt te vágod / 9 -es lábán kell jelet mérni, ha ott nincs akkor az S450 bemeneti pontja a 4-es lába a mi a 8051 P3.5 rol jon.
Szoval ha a tengely a helyén van / nem tul kopott / variator OK, AFM is OK, akkor benzinnyomás lehet - 2.8bar lehuzott vakuumcsövel - vagy nincs kakao a motorodban / nincs elég kompresszio. Milyen dugo hüvely lett belerakva? Mértél kompressziót?
Lehet lambda szabályozás is. Érdemes open loopban megnézni / ECM 27-es láb felemel testről stb. / hogyan viselkedik, mielott beleesel egy lambda csere dologba. + mérd meg a lambda jelet 150mV - 950mV között kell lennie meleg motornál / vigyázz alapjáraton a nem fütött szonda visszahül egy idő után / szükül kb. 320 - 700mV -ra.
ha szar a lambdád, folyamatosan elveszi tőle az anyagot. Ha nem sajnálod a motorod:) akkor érdemes megküldeni 65 fokos motor höm. alatt akkor még open loopban megy a lambda szab. ha jobban megy akkor lehet lambda.
+ AFM -et cseréltél, a beszivott levego termisztor jele rendben van? A motor hom. szenzor jelét is érdemes megnézni. Ha szakadt akkor szegényit / ha zárlatos féle akkor dúsit.
Hibakod a Motronicban / érdemes lenne kivillogtatni.
Most nincs több ötletem, irj mire jutottál. Hétvégén lesz dolgod.
kizzo
ML4.1 -en nem tudsz gyujtast allitani, ha csak nem rakod alrebb a Jeladot, vagy atirod a gyujtas MAP - eket.
Az AFM akkora hibat nem okozhat, hogy ne ugorjon a gép, főleg ha jót raktatok bele. Az AFM szama alapjan vannak a rugoik bekalibrálva gyárilag. Ha igen laza, akkor lehet, hogy sokat kap amikor leleped. De ezen tudsz orvosolni, pl. erosited 2-5 rugot, es latni kell az eredmenyt. Lambda szabalyozasod OK? Merj ra a lambda szenzorra. Vagy tedd at open loopba - korabban leirtam hogyan kell, akkor ki lehet iktatni a szabalyozast.
A szivod mennyire van megkopva? Szép hegyes tengely sem megy. De kb. 10LE minuszt hozhat, + hangos a szivo vezerles ha elkopik. Jelre lett téve? Nem rossz csészével raktad össze? A kipofogo jelen van? Szivovariator mukodik? Ha nem megy a szivovariator az kb. -15 fok összenyitás hiány akkor amikor kellene mennie / attol fugg mekkora variator van rajta fenn. Nezd meg nyomogat e a kicsike pöcök a szivivariatorra az elektromagnes belselyében / alapjáraton kapcsold be direkt 12V -ot adva az elektromagnesre - neki kell állni hömbölögni a motornak ha a szivo elobbre rakja magat 15fok vezérmű szöggel. Ha ez nincs akkor nincs olajnyomás a variátoron / variátorban valami beszorult -- szét kell szedni. Ha diret 12v -ra kapcsol de gázfröccsre nem akkor 2. rele a fronton azt hiszem a variator vezérlés azt nézd meg, a tetejében bizti van / ki szokott menni. Ha a relén van behuzójel akkor relé pogácsa, ha nincs akkor Motronic 31labon nezd meg ad e alacsonyat / active low /. Ha nem akkor Motronic IC S450 / szerintem ezt te vágod / 9 -es lábán kell jelet mérni, ha ott nincs akkor az S450 bemeneti pontja a 4-es lába a mi a 8051 P3.5 rol jon.
Szoval ha a tengely a helyén van / nem tul kopott / variator OK, AFM is OK, akkor benzinnyomás lehet - 2.8bar lehuzott vakuumcsövel - vagy nincs kakao a motorodban / nincs elég kompresszio. Milyen dugo hüvely lett belerakva? Mértél kompressziót?
Lehet lambda szabályozás is. Érdemes open loopban megnézni / ECM 27-es láb felemel testről stb. / hogyan viselkedik, mielott beleesel egy lambda csere dologba. + mérd meg a lambda jelet 150mV - 950mV között kell lennie meleg motornál / vigyázz alapjáraton a nem fütött szonda visszahül egy idő után / szükül kb. 320 - 700mV -ra.
ha szar a lambdád, folyamatosan elveszi tőle az anyagot. Ha nem sajnálod a motorod:) akkor érdemes megküldeni 65 fokos motor höm. alatt akkor még open loopban megy a lambda szab. ha jobban megy akkor lehet lambda.
+ AFM -et cseréltél, a beszivott levego termisztor jele rendben van? A motor hom. szenzor jelét is érdemes megnézni. Ha szakadt akkor szegényit / ha zárlatos féle akkor dúsit.
Hibakod a Motronicban / érdemes lenne kivillogtatni.
Most nincs több ötletem, irj mire jutottál. Hétvégén lesz dolgod.
kizzo
Halesz2008-03-18 00:15:39 // 19
Sziasztok!
Egy BMW-s cartárstól kaptuk ezt a levelet, kérlek Titeket segítsetek neki!
"legfőképpen az érdekelne, hogy A motronic ml 3.3 vezérlőegység miben különbözik mondjuk a motronic 1.3-tól. Ez egy olyan autó ami nem szabályzott katalizátoros (van kat de nincs lambda szonda). Kiolvastam az epromját de a neten nem találok infokat erről a bosch számú cuccról. (0 261200073 1 289 786.9 6BBD checksum) Ha valaki ismeri ezt az ml 3.3 ecu-t és hajlandó segíteni akkor legyen szíves dobjon egy mailt az uszilard@freemail.hu -ra."
Egy BMW-s cartárstól kaptuk ezt a levelet, kérlek Titeket segítsetek neki!
"legfőképpen az érdekelne, hogy A motronic ml 3.3 vezérlőegység miben különbözik mondjuk a motronic 1.3-tól. Ez egy olyan autó ami nem szabályzott katalizátoros (van kat de nincs lambda szonda). Kiolvastam az epromját de a neten nem találok infokat erről a bosch számú cuccról. (0 261200073 1 289 786.9 6BBD checksum) Ha valaki ismeri ezt az ml 3.3 ecu-t és hajlandó segíteni akkor legyen szíves dobjon egy mailt az uszilard@freemail.hu -ra."
[k i z z o]2007-10-11 22:52:42 // 18
Hi,
a golde lodge mér régen élte fénykorát. Nekem is vannak muzeumi lodge -aim, azokkal még mindig szépen menne, de a maiakat el kell felejteni.
NGK-ból meg nem mindegy milyet vesztek. Az alfa égéstér nem szereti a magas középelektródás gyertyákat sem a nord sem a TS
Pl. a Nord hengerfejben és a TSben is a lodge ha be van hajtva akkor a központi.elektróda egy vonalban van az égéstér felső rádiuszával. Ilyen a B7ES is.
Tocsa a TS azért kopogott mert nem optimális helyen gyújtotta meg a 2 szikra a keveréket, azaz a lágfront nem optimálisan terjedt az égéstérben. tuti valami nagy mamlasz gyertyát csavartál bele.
Azaz pl. nord esetén NGK B7ES -el kell gondolkodni ami nem védett elektródás, azaz nem áll ki a középső elektróda a gyertyából. én B8EGV -ket használok, igaz 20e -ként kell cserélni, de tuti. A legjobb a BPR7EIX iridium lenne elektróda oldalon, de az is védett + ellenállás van benne.
EGEV:
Az NGK gyertyától semmi baja nem lehet a TS nek sem, szépen kell járnia.
USA alfás ismerőseim messziről kerülik a golden lodget.
Tocsa, a pulzálást az AFM-en a nem tökéletes égés okozza , azaz szerintem sokat kap, vagy valamelyik tengelyed retardált. Azaz szerintem az AFMnek semmi baja. A moror szivogatja.
A lambda jel melegen kb. 250mV és 850-900mV között periodikusan változik, igazából szkóppal szoktam nézni. De a középértéke 500mV a Lambda=1 értékhez.
Neten keress rá: narrow band oxigen sensor operation - lesznek szkópképek, meg mindenféle csudajó:)
Ilyenkor 14,7:1 a levegő benzin arány. Azt meg lehetne nézni, hogy kiveszed a motronicot open loop - bol - pin 27 felveszed GNDről, és közbe méred a lambda jelet, hogy amikor hezitál akkor mi van. Szerintem dus lesz abbol amit leirtál meg ahogyan a gyertyáifd kinéznek. Sztem 3-4 fogat feszits az AFM-en, meg mindenképp szerezz normális gyertyákat. El is szegényitheted az AFM-el csak hogy tudd szegény lett, és ha nem hezitál csak egyszerüen nem megy akkor látszik dús volt.
oxigénszenzor elméleti feszültség értékei:
tocsa, csakis nagyimpedanciás fejjel mérd, mert leterheled a kicsikét, min Zbe 200kohm. Azaz pl. egy tuti digit multival.
ugyis szereted magad +rázatni, épits egy AFM monitort:
http://www.ggimages.com/rx7/afmon.html
Ha az AFM ok és a gyújtás is ott van akkor még hugyozhat vmelyik injektorod - na ne drasztikusra gondolj, csak kicsit később zár le - vagy a benzinnyomás NOK. Kis fordulaton a több benzinből sok marad a hengerben, és azzal nem bír. Bezabál.
Nato, a Lodget nem kell válogatni, mivel gyárilag asszimetrikus gyertya azaza nem egyenlőek a pólustávolságok a központi elektródától. Azaz mint minden többpólusú gyertya ott üt át ahol legkisebb a távolság majd ha fogy akkor megy a másikra.
a golde lodge mér régen élte fénykorát. Nekem is vannak muzeumi lodge -aim, azokkal még mindig szépen menne, de a maiakat el kell felejteni.
NGK-ból meg nem mindegy milyet vesztek. Az alfa égéstér nem szereti a magas középelektródás gyertyákat sem a nord sem a TS
Pl. a Nord hengerfejben és a TSben is a lodge ha be van hajtva akkor a központi.elektróda egy vonalban van az égéstér felső rádiuszával. Ilyen a B7ES is.
Tocsa a TS azért kopogott mert nem optimális helyen gyújtotta meg a 2 szikra a keveréket, azaz a lágfront nem optimálisan terjedt az égéstérben. tuti valami nagy mamlasz gyertyát csavartál bele.
Azaz pl. nord esetén NGK B7ES -el kell gondolkodni ami nem védett elektródás, azaz nem áll ki a középső elektróda a gyertyából. én B8EGV -ket használok, igaz 20e -ként kell cserélni, de tuti. A legjobb a BPR7EIX iridium lenne elektróda oldalon, de az is védett + ellenállás van benne.
EGEV:
Az NGK gyertyától semmi baja nem lehet a TS nek sem, szépen kell járnia.
USA alfás ismerőseim messziről kerülik a golden lodget.
Tocsa, a pulzálást az AFM-en a nem tökéletes égés okozza , azaz szerintem sokat kap, vagy valamelyik tengelyed retardált. Azaz szerintem az AFMnek semmi baja. A moror szivogatja.
A lambda jel melegen kb. 250mV és 850-900mV között periodikusan változik, igazából szkóppal szoktam nézni. De a középértéke 500mV a Lambda=1 értékhez.
Neten keress rá: narrow band oxigen sensor operation - lesznek szkópképek, meg mindenféle csudajó:)
Ilyenkor 14,7:1 a levegő benzin arány. Azt meg lehetne nézni, hogy kiveszed a motronicot open loop - bol - pin 27 felveszed GNDről, és közbe méred a lambda jelet, hogy amikor hezitál akkor mi van. Szerintem dus lesz abbol amit leirtál meg ahogyan a gyertyáifd kinéznek. Sztem 3-4 fogat feszits az AFM-en, meg mindenképp szerezz normális gyertyákat. El is szegényitheted az AFM-el csak hogy tudd szegény lett, és ha nem hezitál csak egyszerüen nem megy akkor látszik dús volt.
oxigénszenzor elméleti feszültség értékei:
tocsa, csakis nagyimpedanciás fejjel mérd, mert leterheled a kicsikét, min Zbe 200kohm. Azaz pl. egy tuti digit multival.
ugyis szereted magad +rázatni, épits egy AFM monitort:
http://www.ggimages.com/rx7/afmon.html
Ha az AFM ok és a gyújtás is ott van akkor még hugyozhat vmelyik injektorod - na ne drasztikusra gondolj, csak kicsit később zár le - vagy a benzinnyomás NOK. Kis fordulaton a több benzinből sok marad a hengerben, és azzal nem bír. Bezabál.
Nato, a Lodget nem kell válogatni, mivel gyárilag asszimetrikus gyertya azaza nem egyenlőek a pólustávolságok a központi elektródától. Azaz mint minden többpólusú gyertya ott üt át ahol legkisebb a távolság majd ha fogy akkor megy a másikra.
[k i z z o]2007-10-10 18:51:36 // 17
Hát nem a legszebb. De valamennyire kiég, csak a legszebb.
Ha az AFM-ed nem jó akkor nincs miről beszélni. Persze erről először győződj meg.
Amugy az alfa nem arrol hires hogy kiégeti a golden lodge-t. CO-t mértél?
Lambda jel? Tegyél bele normális NGK-t. vmi EG végüt. Olajat mennyit eszik?
kizzo
Ha az AFM-ed nem jó akkor nincs miről beszélni. Persze erről először győződj meg.
Amugy az alfa nem arrol hires hogy kiégeti a golden lodge-t. CO-t mértél?
Lambda jel? Tegyél bele normális NGK-t. vmi EG végüt. Olajat mennyit eszik?
kizzo
[k i z z o]2007-10-03 17:40:11 // 16
Hi,
a lambda szondanak mindegy, oxigénmennyiséget néz. Nekem sincs kat csak lambda, semmi gond, uolyan a periodusa a szabalyzasnak, teljesen mindegy neki. Annyi, hogy ha van kat akkor elobb felmeleszik a lambda szonda - ha fűtott ha nem.
A fogyasztas nohet pont az emlitett "atoblittesi hajlam" novekedese miatt. De szerintem 3.0v6 nal mindegy mennyit eszik. meg a hangja nagyobb lett, ugyhogy le fogod jobban nyomkodni neki...
A kipuffod meg majd te erzed. A direktszuro csak gazreakcioban hoz, teljesitménynövelő hatása elhanyagolható. Odalepsz neki, kevesebb a szivooldali ellenallas, jobban meghuzza a legtömegarammerot, tobb benzint ad, uakkor egy pillanatra ahhoz a több benzinhez nagyobb levegomenny. is kap be. De ez utana helyreall, es uolyna mint a sima legszuro. csak akkor van hatasa amikor lépkeded neki horpasztosan.
a lambda szondanak mindegy, oxigénmennyiséget néz. Nekem sincs kat csak lambda, semmi gond, uolyan a periodusa a szabalyzasnak, teljesen mindegy neki. Annyi, hogy ha van kat akkor elobb felmeleszik a lambda szonda - ha fűtott ha nem.
A fogyasztas nohet pont az emlitett "atoblittesi hajlam" novekedese miatt. De szerintem 3.0v6 nal mindegy mennyit eszik. meg a hangja nagyobb lett, ugyhogy le fogod jobban nyomkodni neki...
A kipuffod meg majd te erzed. A direktszuro csak gazreakcioban hoz, teljesitménynövelő hatása elhanyagolható. Odalepsz neki, kevesebb a szivooldali ellenallas, jobban meghuzza a legtömegarammerot, tobb benzint ad, uakkor egy pillanatra ahhoz a több benzinhez nagyobb levegomenny. is kap be. De ez utana helyreall, es uolyna mint a sima legszuro. csak akkor van hatasa amikor lépkeded neki horpasztosan.
[k i z z o]2007-05-07 17:56:29 // 15
Hi,
ezeknek keverék képzési algoritmusoknál van szerepe.
Open loop amikor a kipufogógáz oxigéntartalma nincs figyelembe véve, azaz nem figyelünk a tökéletes égés meglétére. Feltételezzük, hogy lambda 1 --14.7 levegő 1 benzin - értékkel ég el minden.
Motorvezérlő ekkor nem szabályozott módban van, azaz nincs kipufogó oldalról visszacsatolás.
Closed loop módban a Lambda 1 értékre törekszünk, üzemanyag ill. gyújtásoldali beavatkozással. A visszacsatolt jel a Lambda szenzor kimenete amely mai autóknál Euro 4-ig igen - nem állapotra vezethető vissza, azaz ha elégetlen szénhidrogének vannak a kipufogógázban akkor mivel az oigéntartalma kicsi, üanyagot vesz el a rendszer, ill. próbálja előbb begyújtani kopogáshatárig,,, ha ha szegény a keverék akkor dúsit. Stb.
Szóval azért closed loop, mivel részterhelési szakaszokban mindig arra törekszik, hogy az üzemanyag tökéletesen elégjen. És ez egy closed - zárt - loop - hurok - azaz van visszcsatolás arról, hogy mit csinál a balkéz a befecskendező pl. Teljes terhelésen persze a closed loopos rendszert is kingedik open loopba, kivéve pár EURO4.
Igaz ez elég primitiv, Euro5 esetén már UEGO szenzokat alkalmaznak, amely pontosan megmondja a kipuff. gáz oxigéntartalmát, mig a lambda - cirkónium sensor - igen meredeken válszol az O2 tartalomra - ezért mondtam igen -- nem szabályzás. Mig az UEGO lineáris szabályzást enged meg, és finomabb felbontásban lehet beavatkozni a befecskendezési időkbe pl.
Vagy nincs is kipufogógáz figyelés pl. az új EURO5 Renault DCi -n ami 2008 -ban jelenik meg. Ott már rájöttek valamire:)
Azaz, ha open loopban van pl. a Motronic akkor meg lehet etetni manuálisan - katalizátort ki kell venni! . Ha closed loop akkor ugyis visszabeszél, törekszik az ideálisra.
kizzo
[k i z z o]2007-04-20 20:56:20 // 14
Hi,
Sander - nél van fel a HW ami kell kivillogtatni, egy LED + előtét + 1db nyomógomb. Le van irva, hova kell kötni a 4 vezetéket az S30-ba.
http://www.sanderfamily.com/ ----- alfa things / tester T2
Itt a leirás, sorry angol. Ha nem érted esetleg valahol, irj, leforditom. Az egészet ne kivánd, nem vagyok gépiró bébi:)
******************
The universal diagnostic connector T2 is for blink code self dignosis. The T2 connector should be connected with the usual switch on the pin 3 (ligh-blue yellow wire) and pin 4 (black) and the lamp (I put the Led dioda and 1k resistance series) should be connectied on pin 2 (pink) and 1 (ligh-blue red).
Blink code has four blink blocks for each fault. Each block is coded with 1 to 9 numbers. One blink is coded with number 1 nine blink with number 9. The pause between blocks is longer than between blinks.
Self diagnosis is called as follows:
1. Turn the ignition key into on
2. Press switch for 5 sec.
3. Blink code starts
4. The lamp performs a long flashing (about 2.5 seconds). Following this flashing, series of short flashings is performed (about 0.5 seconds), record the number of flashings since this is the first digit of the blink code (consisting of four digits) which will allow identification of the malfunction. Each series of short flashings is separated by a long flashing.
If the code of the first series of flashings is 4-4-4-4, that means the control unit has stored no errors.
5. Each stored fault requires a new pressing switch for for 3 sec.(the system will repeat the last sequence of flashings, until the switch will be press for 3 sec.)
6. When all malfunctions have been displayed, the lamp performs a series of long flashings
All stored failure in the ECU can be reset in two of the following modes:
- Disconnecting the battery (-) lead for at least 10 seconds.
- After a series of long flashings, a new press longer than 10 sec.
If the lamp goes off during the engine start or immediately after that, ECU has registered no faults.
If the lamp is on with engine running, ECU has registered at last one failure.
Malfunction Code Fault
4-4-4-4 No malfunction displayed-malfunctions memory clear.
1-2-1-1 Abnormal battery voltage (16V).
1-2-1-2 Short circuit to ground of minimum throttle opening switch.
Check conditions:
Engine speed>1000RPM.
Engine temperature>80.2°C(176.36°F).
Engine load >2.5 msec.
Malfunction duration >5 sec.
1-2-1-3 Short circuft to ground of maximum throttle opening switch.
Check conditions:
Min. Throttle opening switch pressed.
Engine load -20°C (-68°F).
1-2-2-1 Airflow meter indications not appropriate to engine RPM and position of idle adjustment switch.
Short circuift to battery positive pole of air flow meter.
Short circuit to ground of air flow meter.
Circuit interrupted.
1-2-2-2 a.Short circuit to ground of the final stage of the idle adjustment actuator, or circuit interrupted.
b.Short circuit to battery positive pole of the final stage of idle adjustment actuator.
1-2-2-3 The heated lambda probe regulator inner adjuster reaches the minimum or the maximum value of correction.
1-2-2-4 a.The heated lambda probe transmits to the control unit a tension 1.009V or
[k i z z o]2007-04-16 23:19:56 // 13
Hi,
ha van lambda szonda meg Potis is az AFM -ben az normális.
A Motronic ML4.1 nek a köv. üzemállapotai vannak:
1. Lambda fitted - low octane
2. Lambda fitted - high octane
3. Lambda not fitted - low octane
4. lambda fitted - high octane
Ezt a Motronic melletti relé kinézetű S30 poziciójú config "doboz"adja meg.
Ez a doboz a Motronic egyes lábait hivatt kivezetni, és maga belül egy négypólus, ide oda kötött dolgokkal.
A kihozott lábak ide, a pin 10,11,15,27. ezek mind digitális bemenetek a Motronicnak, azaz egyes üzemállapotok itt vannak bekódolva. Neked ha van rajta kat. akkor closed loopos, azaz Lambda fitted - ilyenkor nem veszi figyelembe az AFM poti értékeit, és Lambda =1 értékre törekszik a mért kipufogógáz oxigéntartalom alpján - tehát pin 27 GND lambda ON, pin 10 lehet GND = low octane vagy Open = high RON>= 98 octane a használt oktánfaktortól függően.
Azaz teheted te Open loopba is és kézzel állitod be az alapjárati CO-t.
De a configtól biztos nem fullad be:) Az inkább AFM, vagy valamelyik injektor, vagy falsot szív, szikra, stb.
Az, hogy mitöl fullad be a motor sok minden lehet. Mikor csinálja? Hidegen, melegen, terhelve, kisgázzal stb. Vagy amikor leléped 2000 -nél?
Kéne rajta egy lambda szabályzás jelet mérni, falsot ne szivjon sehol, azt sem ártana átnézni. Sehol egy szisszenés az AFM után:)
Az AFM -nek a fedelét nyugodtan vedd le, nézd meg a szénpályát, tisztisd meg, és zárd vissza. Amit korábban irtál, az AFM ed nem gyári stb. Az AFM -et nagyon el kell ahhoz gyengiteni, hogy bekajáljon.
Milyenek a gyertyáid? Mármint gyertyakép.
kizzo
prooF_752007-04-16 22:24:12 // 12
Az szerintem nem gáz hogy van katalizátorod meg lambda szondád is. a motorkódból meg lehet állapítani hogy gyárilag katalizátoros-e. az lmm-et meg ki kell mérni, ha nincs vele gond, akkor viszont rejtély mitől fullad vissza a moci...
[k i z z o]2007-04-14 17:50:09 // 11
Hi,
gondolom Lambda szondás, nem open loop - os a TS.
Igy, hogy lehet a CO -ja rossz? Ha lambdas akkor nezzd meg a lambda szabályozását.
Ha open loopos üzemben van a Motronic akkor elvileg CO potis légtömegáram mérő van rajta. Ez a poti gyarilag 2.5V ra van állitva, az AFM pin5 az idle mixture output. Ha pl. 2V fesz. allitasz be, akkor a CO csökken. Se csak addig tekerd lefelé amig a motor "begin to hunt" azaz nekiáll szabálytalanul járni. 1V alá ne menj, és mindig nézz gyertyaképet.
Ja, Alexis oldalán jó cuccok vannak, találsz méf .bin file -kat a Yahoo Groups Alfa 75 files szekciójában is. Ott van fent egy diassemblált TS is:)
[k i z z o]2007-04-08 01:33:27 // 10
Hi,
Regisztráltam az Amoren, úgyérzem 1-2 mondatot illene az autóról írnom, mivel már mindelféle gyereknek el lett az autó + motorja keresztelve:)
A motor egy 1984 -es alfa 90 blokk és nem 1.8iE hanem egy 2.0iE 2M hengerfejjel. Ez volt a donor, még 2001 -ben vettem, aluminium árban, elektronika, illetve mindenféle cullang nélkül.
A felujított lomis motor beépitésre került az autóba, ami eredetileg egy 1.6iE. Az eredeti 1.6iE Motronic Open loopban hajtotta a 2.0iE motort, persze a MAP-ek többségét modositottam. Nem ment rosszul, de azért csak gyári 128HP. / appr. 186NM
A jelenlegi motor 2007 Jan. - ban készült el - épitődött be - , mintegy 2 éves munka illetve pénzgyűjtési akció után, mivel a kaszni 2006-ban már elkészült. és megkapta az általatok nem igen kedvelt színt:) A kasznimat aműgy nem leszólni:) Bár helyenként nekem is vannak gondjaim vele, de saját LEGO + minden műanyagos munka saját + saját előkészítés festésre + saját színválasztás:) Nekem tetszik, bár tisztán tartás szempontjából egy általatok is emlitett finom ezüst Suzi igénytelenebb állat. ja, és társamnak van egy KA- ja, majdnem bejött a FORD -os comment:)
Szóval a motor egy 2.0iE 2M és nem 1.8iE.
A donor hengerfejet 2005 -ben hoztam Schulek Béla barátomtól, miután elég infom volt arról, hogy szakszerűen egy 2.0 nord motort hogyan kell tuningolni, milyen motormanagement kell hozzá, mennyire megbízható, na meg HOW MUCH:) A mechanikai tuning ügyében rengeteg infot gyüjtöttem, sok hozzáértő emberrel beszéltem, pl. Jim Kartalamakis, aki ezen motoroknak legnagyobb tuner- je, voltak számaim olasz motorépítő cégektől (méretek, szelep diam.stb.).Na meg motormanagement ügyben is igyekeztem odafigyelni, okositottam magam Weber Alpha, Motec, stb. cuccokból, amit lehetett, HW, SW. Na meg fél évig diassembláltam a Motronic kódot, több kevesebb sikerrel.
Ugyanakkor azért nem lett 3.0 V6 amint ezt irtátok - miért nem csináltam turbo EVO - t stb., mivel álmom egy monoblokk GTAm 245BHP /8000RPM - ami elérhetetlen - gondoltam a 2.0 Nord -ból lehet valami hasonlót csinálni.
És sokan csináltak is. úgyhogy gondoltam hajrá...
Szóval a hengerfejet kis kezemmel fél évig faragtam csatornaügyileg. Ebben benne vannak a közbenső szivócsövek, minden a pillangó után a szíváselosztó 4db kimeneti csöve is. Ja, és nem polirozott, cak kivülről mert az már nem divat:) Valamint nem folyik olyan jól.
Ezek után került bele 4db 46mm BMW gyári 735i szívószelep, + gyári új Alfa kipufogószelepek - ez az ideális viszony a GTAm-ben is 46/40. v. 46/38
Persze mindez spéci szelepvezetőkkel - 9mm helyett 8mm.
Készült rá egy GTAm másolat kipufógórendszer ami nem végig 60-as, hanem
leömlő 38, 1. gyűjtőcső 2x 45, majd végig 60. A hengerfej füleket - macifülek - kb. 2 hónapig csináltam rá, meg a többi összekötő talpat is, 12-es KO33 - ból, rendesen levett fizikailag:) A csövezést pesten Janóék hajtották rá 1 nap alatt - megvártam, a rendszerrel a kocsiban jöttem haza és itthon hegesztettük össze AWI -val, mivel nekik nincs.
A szeleprugók Kent VS42 -k, a rugótányérok made in TITAN.
Vezérműtengely ügyileg sok kört futottam, volt benne már egy pár CB. KENT na meg jó magyar Szuromi is - volt egy jó profilja de azt a vas eltörte 300e kárt okozva a kész motoron.
Amikor a hengerfej elkészült akkor került a kocsi Schulek Béla barátomhoz akivel a hengerfejet egybehegesztettük a blokkal:)
Kapott új kartert, főtengelyt, grammozott golyószórt hajtókarokat, erősített vezérmű hajtást, ASSO 7003 dugókat, hüvelyt, Spesso tömítést, na meg a hengerfejet. Így van benne 12:1 sürítés.
Marek irta, hogy 16L eszik, meg 170LE. Ja. Városban 11L elég neki kocsikázva, FASZT and Furious módban biztos fal 16-ot, jobbláb függő. Igaz, csak kb 170LE, de így most autózható, jó vele akár munkába is menni. Első összerakásakor tudott szerintem többet is sokkal, de 4000 alatt 1 tuning zsiga leverte, utána viszont halálosztó volt, magyarán 2-ben 70 körül indult meg, igaz 120-ig füvet nyírt alatta azonban tetveskedett. Amolyan pályamotor lett belöle, a garázsba alig akart bekapatni.
A motor határai nagytengellyel + benzinnel 205 -220 LE. Azaz most kisebb tengellyel fut - Colombo Bariani 47, 290deg 11mm, de igen jól vezethető. És ez fontos.
Azóta már van benne 4db Renault F3000 46 -os szelep, mivel a szuromi tengely törése a BMW -ket a hengerfej 1 részével együtt lerendezte. Az F3000 szelep nem lyukas, így elvileg +0.5 öt hozott a süritésen.
A CDI multispark gyújtást a sürítés miatt építettem, 110mJ / szikra x 3 - fordulaton.
Na meg a potik:)
A motorvezérlésnek 2 fő üzemállapota van. 1. normál, pénzemhez illő, 2. CHIP ON, MAP -ot vált, zabál, és jöhetnek akár a potik is:) A motorvezérlés mihelyt átáll általam tuned módnak hívott tartamra, aktiválja a befecskendezés módostót azon túl, hogy a Motronic is dolgozik rendesen. A befecskendezés modosító - saját védett szabadalom, 1év fejlesztés :) - a motor terhelésétől, pilóta gáztiprási hajlamából, fordulattól függöen változtatja a benzinmennyiségeket. A potikon a terhelésfüggő benzintöbbletet, lehet adni, ugyanakkor mintegy karburátort lehet vele szimulálni. A szoftverével vannak még gondjaim, de 95%.
A kocsi üzemanyag rendszere tehát szinte:) gyári, azaz injektoros ML4.1 motronic. De mivel nem akartam rá 45-ös Weber -eket ezét a poti segít:) Azaz menet közben - igen jól jött a motor beállitásakor - lehet e benzin mennyiségeket változtatni terhelési állapottól függően. El lehet vele érni pl. azt amit egy Weberrel, ha leléped, befecskendez amennyire állitva van - ha kell fullasztja a motort 2.8bar üzemi nyomáson is, igaz a Motronic nem egy új generációs Ecotec EURO 4 v. még rosszabb EURO 5 motormanagement, de azért késik sokat egy WEBER - hez képest. Szóval a potik egy Weber 45-ért kárpótolnak, ha nem is torokhangban. Bár a 65-ös pillangó is szépett szippant a herélt légtömegáram - mérőn át.
A 14.7:1 sztochiometrikus levegő benzin arányt meg el kell felejteni egy iyen motornál. Alapon ha gondolja bezabál - próbálom azért éhesen tartani szoftverügyileg több kevesebb sikerrel-, adott terhelési szakaszokon szinte teljesen szegényen jár. Ezt egy Bosch Uego WB lambda szenzorral próbálom most korrigálni - egyenlőre még csak PC-n, de mindenképp a gázreakció + teljesítmény rovására fog menni. De egy ilyen motor nagyon szélsőséges üzemállapotait nagyon nehéz lekezelni.
A hajtása kis lentkeréken át egy új turbós kardán + dupla kuplung + 2.5V6 váltó könnyített hajtó illetve hajtott sorokkal, új szinkronokkal + kapcsolókerekekkel.
Ja, a kocsi 6 éve készül, most már nem igen akarom piszkálni, elég volt:)
Nem biztos, hogy + 1x nekiállnék, de nem autóznék egy gyári 3.0 V6 - ban sem, ahhoz annak is sok hibája van. Előbb utóbb "baszná mindíg valami az agyamat".
Végül ez a kocsi is azért épült, valahol itt indult a dolog, mert egyes hibáit próbáltam kiküszöbölni, most elégedett vagyok vele (pillanatnyilag, anyagilag meg főleg) - a motor annyira nem, de reccsenős váltó, szar alfa kontrol, szar műszerfal - itt nem a designra gondolok, hanem az akkori szakmai megoldásokra, amik nem bírták a 16 évet. Bár gondolom ezt nem kell magyarázni.
Ugyanakkor 1 mai Fiat -ban sem ülnék pl. 147, 156, 159 stb, ahhoz látom túl sok szart fejlesztünk beléjük, elektronikailag a GM csoport FIAT / Alfa tagja a leg olcsó Jánosabb azaz rendesen nincs bennük ANYAG, csak design ami meg 1 idő után nem elég.
Lehet hosszúra sikerült, de maximalista vagyok:)
Akinek tetszik a kocsi annak örülök, akinek nem az meg :)
De az biztos, lehetne jobb is.
Robi2007-04-07 12:52:29 // 9
Még szerencse, hogy teljesgáznál nem lambda-vezérelt a motor, hanem a teljesítmény szempontjából ideálisnak vélt benyamennyiséget küldi a computer.
Rumi2007-04-07 11:04:01 // 8
Ezt tartja kordában rendes autó esetén a lambda szonda, ha megnő a zokszigénszint a kipufogóban, lobbizni kezd a motorelektronikánál extra üzemanyagért.
LOL
ez mekkora duma :DDDDD
Wickey2007-04-06 21:34:00 // 7
Najó. Akkor ezt most egyszer elmesélem.
Kezdem a sztöchiometrikus aránnyal.
Varázsszám. 14,7:1. Benzin minőségétől függően 1kg benzin tökéletes elégetéséhez 14,6...14,7kg levegő szükségeltetik. A tüzelőanyagellátó rendszer feladata hogy a motorba kerülő x. tömegű levegőhöz x/14.7 tömegű benzint juttasson.
Namost.
Ha ezt az arányt 1:13...1:12 környékére lerontjuk (pl. chiptuning, karbi átfúvókázása, üzemanyagnyomás megemelése satöbbi), akkor a kocsi jobban fog menni, enyhén többet fog fogyasztani, és padlógázra szürkén fog füstölni. Ezenfelül sanszos hogy durrogni fog némi elégetlen benzin a kipufogóban néhanapján. Ja, és szar lesz a károsanyagkibocsátás.
Ellenben ha szegényítjük a keveréket 1:15...1:16 környékére, akkor légfelesleg alakul ki, szintén elromlik a károsanyagkibocsátás, csökken a teljesítmény, nő a fogyasztás (meglepő, de így van). Ezt tartja kordában rendes autó esetén a lambda szonda, ha megnő a zokszigénszint a kipufogóban, lobbizni kezd a motorelektronikánál extra üzemanyagért.
Ezek az elvi lehetőségei vannak a benzin/levegő arány modifikálásának. Persze ettől még sok értelme nincs szabályozhatóvá tenni, be kell állítani fixre egy 1:14 körüli arányt, az teljesen jó, aszt' jóva'.
Namost. Tegyünk több levegőt a motorba. Opciók:
1. polírozott szívócsonk
2. megnövelt szelepek
3. sportlégszűrő
4. sportvezérműtengely
5. sportturbófeltöltő
6. sportkompresszor
7. sportszelet.
Emberünknek van egy sportlégszűrője, meg megnövelt szívószelepe. Gondolom a kívánatos benzin/levegő arány beállításához épült a tekerentyűs beavatkozóegység (vesd össze: chiptuning szívó rész átépítése után), aztán úgymaradt.
Zsót2007-01-28 15:25:36 // 6
Aha,rendesen beállítom....De mi a sz@rt állítsak benne???Cinezgessem a Motronicot?? Ezen maximum a légtömegmérőt lehet állítani.Az meg jól áll.Amit még lehet,az az,hogy lekapom a lambda szondát.No meg a súlycsökkentés.....(holnaptól fogyizok:))),ja meg a csomagtartóból is ki kéne pakolni azt a talicskányi szemetet...meg a gázpalackot.
Sportlégszűrőt nem kap,mert vatta új légszűrő van benne(köszi Proof!!;)))azzal még elmegyeget pár évig.Hanem egy szolíd kis légbeömlőt tervezek a motorházra.Olyan beméllyesztettet forma1es,vagy repülős,vagy milyen stílusú..(biztos érti valaki mire gondolok).-no olyat szeretnék,csak még nem találtam.
Zsót2007-01-04 17:22:56 // 5
Hát igen,vizsgaidőszak van,ilyenkor ráérek netezgetni:)
Kinézetre ugyanolyan mint volt:P,a hang kissé változott,mostmár ordít.Olyan mint amikor belehörög az ember egy csatornába:D Nem mondom,hogy szebb lett a hangja,mert nekem a régi valahogy artikuláltabb volt,de ez sem rossz;) főleg hogy jobban löki a gépet!
A barkácsolás annyiból állt,hogy kereszteztük a ts-t(leömlőktől szondáig),az 1.6-oséval(szonda utántól->).
Az utasok meg sem mernek szólalni,csak annyit hallani tőlük,hogy: no,nono,nononono!:))
Akarok mönni!Ugye március 31 lett mondva??(valahol olvastam valamit..)
prooF_752006-12-02 18:58:01 // 4
Kicsit szokatlan még neki az alfa:) A crash az viszont nekem volt köszönhető:(.. De egyébként bagoly mondja verébnek, Te se tudtad megfogni a tiedet hungaroringen a rántópadon:P:P
Érdekes mód ezen nincsen lambda szonda, úgyhogy ha lehet akkor 1 az 1ben menne át a kipuff. Mondjuk így már gyanakszom hogy ami most rajta van az sem ts-hez való alapból, mivel a rögzítése is kicsit furán áll. Na mindegy majd kipróbálom.
Zsót2006-12-02 14:24:43 // 3
Háát,izé....elég érdekesen vezet a tesód különben is...
Bár lehet,hogy te is:)) Főleg,ha te szeretgetted meg a villankarót:D
Okés,szerezd meg,és majd lesz valami;) Nekem biztos kell.
Az szerintem majdnem 1forma.Biztos megold6ó a csere.Csak ne felejts el,hogy a TS-nél benne van még a lambda(?)szonda is.Meg ha katalizátoros,akkor azt is érdemesebb lehagyni róla,ha már úgyis szabdalod.
én a szonda után elvágom a csövet,és a többi az 1.6-osé marad,mivel az tiszta új 50s rendszer(10euró/m volt a csö(nagykerár:)) walker dobbal.Meg a hangja sem az utolsó!!!:)
Robi2005-09-11 12:52:55 // 2
- Hány éve van jogosítványa?
- 3 éve.
- És azt hiszi, hogy olyan jól tud vezetni?
- Nem hiszem, az ember élete végéig tanul.
- Tudja, mi az a relatív gyorshajtás?
- Tudom.
Itt kicsit elgondolkodott, tudta, hogy ezt úgyse tudja rámhúzni.
- Kié az autó?
- Honnan tudjam?
Tényleg nem tudom, hogy papíron kié. Csak a nevét tudom, mert az benne van a forgalmiban. Azóta néhányszor gazdát cserélt az autó, de nem hogy átiratva nem lett, de még egy adásvételit se írt soha senki.
Jött az autó átkutatása. Csomagtartó, pótkerékdob, utastér, kesztyűtartó. Nem jött be, hiába keresgéltek, nem vagyok drogfutár. :) Utána jött a szonda. Szar volt, nem szelelt. Mondtam is nekik, hogy ez a szonda két okból nem fog elszíneződni. Az egyik oka az, hogy nem ittam. A másik pedig, hogy nem megy át rajta a levegő. :) Némi fejvakarás után adtak egy másikat. Az már működött. Döbbenten tapasztalták, hogy felforrósodott, de mégse színeződött el. Tehát mégse ittam. Nagyjából itt lazultak el. Az egyik a gépháztetőt olvasgatva rátalált az "Ánusz hadnagy" feliratra:
- Ide nézz, ez sérteget téged! Szerintem be kell vinnünk!
Ezen röhögtek egy darabig, aztán visszaadták a papírjaimat, és további jó utat kívántak. Amikor szálltam be a kocsiba, még utánamszóltak:
- Ugye meg se kell kérdezzem: gondolom használja a biztonsági övet?
bandi752005-07-07 14:25:51 // 1
jónak tartom a 75-oldalt, engem különösebben nem izgatnak fel már a tipo alvázas, fiat- mostantol sajnos opel blokkos divatalfák. Nem akarok megbántani senkit!!!!
Szóval tegnap este gurult először uccán a gép, ma már van benne 200km.
egyenlőre minden ok, víz-olaj paraméterek rendben, az alaapjárat ingadozásnak kell leghamarabb utánamenni. eddig lambda nélkül nem csinálta, most elkezdte azzal is.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.