Mutasd

>> Egyéb2022-02-16

Lássuk hogy hogy állunk a téli tervek megvalósításával:
- Tápot a navinak hogy ne foglalja a szivargyújtót – 2022.01.31.
- Kicsit hangosabb hangszóró (+erősítő) a navinak hogy nyitott tetőnél is lehessen hallani (PC hangszórót és erősítőt lehetne használni) -
- Dashcam tápján a csatlakozót meghosszabbítani - 2022.03.13.
- Gumicsere – 2022.02.10.
- Szélfogó szövet tisztítás - 2022.03.04.
- DRL-t betenni (lehet hogy másik kell) – 2022.01.31.
- Szelepszár szimering saga végére járni – 2022.02.10.
- Vezérműtengely szimering csere – 2022.02.12.
- Vezérműszíj + görgő csere – 2022.02.15.
- Balansztengely szíj cseréje – 2022.02.15.
- Hosszbordás + feszítő csere – 2022.02.15.
- Szelepfedél tömítés csere – 2022.02.15.
- Olaj- és olajszűrő csere - 2022.03.12.
- Ablaktörlő gumi cseréje - 2022.03.04.
- Levegőszűrő csere – 2021.12.26.
- Pollenszűrő csere – 2021.12.30.
- Felső kuplung munkahenger (ereszt a lábtér felé) – 2021.12.31.
- Levélrács csere – 2022.01.05.
- Váltókar forgáspont kenése – 2022.01.28.
- Első kutyacsontok cseréje – 2022.0214.
- Fékfolyadék csere –
- Kuplung folyadék csere - 2021.01.31.
- Befecskendezők O-gyűrűjének a cseréje - 2022.02.16.
- Csomagtartó reléinek átköltöztetése belülre - elmarad
- Gumicsere - 2022.02.16.

Alakul a dolog, márciusra kell a végére érni…

 
>> Szerviz2022-02-15

Ma megjött a vezérműszíj görgője, nekiálltam összerakni. INA volt benne most a Dayco dobozból NSK került bele.
Felkerült a friss Dayco szíj is, majd a balansztengely szíja is.
Unom már hogy mindig van egy csavar amivel el lehet szöszmötölni, most a balansztengely szíjának a feszítőjének a csavarja volt az aktuális. A dugókulcs nem fér oda a klímakompresszor tartójától, a sima csillag-villás meg mert mélyen van. Előkerestem (ez maga negyed óra) a békebeli orosz csillagkulcsomat aminek erősen hajtott a szára. A beállításig működött is, aztán amikor meg akartam húzni a csavart körbefordult rajta, lejött a "ricni" a csillagkulcsról. Innentől lett bonyolult a dolog, de megoldottam...
Visszakerült a vezérlés fedele és a hosszbordás is az új feszítővel. (Dayco)
Majd elfelejtettem kapott új tömítést a szelepfedél is, mert a régi már kezdett ereszteni a sok le- és felrakástól.

 
>> Szerviz2022-02-14

Felkerültek a helyükre.
Kicsit kellett velük birkózni, de nyertem.
Mehetek sört bontani :-)

 
>> Szerviz2022-02-12

Tegnap nekiálltam a vezérlés összerakásának.
Mielőtt visszaraktam a szívótengelyt kapott egy új szimeringet. Furcsa hogy ami benne volt abban nincs rugó.
Beállítottam az 1-es hengert felső holtpontra és visszakerült a tengely.
A kipufogó oldali tengelyen a szimering cseréhez le kell venni a szíjkereket. Itt elakadt a projekt, mert a csavarral nem bírtam, mert nem tudtam ellentartani.
Ma más utat kerestem.
A garázskapuhoz kapott L idomot odacsavaroztam a kerékhez és így már megvolt az ellentartó erőkar. Természetesen először ezt is a gyakorló motoron próbáltam ki.
Itt sincs rugó a gyári szimeringen.
Mivel a tengely végén van egy perem ami megsérthetné a tömítő felületet ezért ragasztó szalagból csináltam oda egy csúszkát.
Szóval felkerült a szimering.

update 2022.02.14.
Visszakerült a helyére, vezérlésmódosítók felrakva. Várom a holnapi csomagot a bordás szíj feszítőjével és mehet vissza a vezérlés.

 
>> Egyéb2022-02-10

Tavaly szeptember óta folyik a tervezés az idei nagy túrára abban a reményben hogy a Covid eltűnik arra.
Az első konkrét terveket tartalmazó Excel-t november 3-án mentettem el, jelenleg a Rev31-nél járok :-)
Tekintettel az olaszok babonásságára 13 napos lesz az út.
3.800 km a terv 7 állam érintésével:
Magyarország - Ausztria - Olaszország - Svájc - Franciaország - Monaco - Seborga
43 magassági pont betervezve, többek közt az Európában hegymászó felszerelés nélkül elérhető legmagasabb pont a Matterhorn.
7 ingyenesen lemondható szállás lefoglalva a Booking.com-on. Itt még finomítások lesznek ahogy jelennek meg az új ajánlatok, de ez más részletkérdés.
A legnagyobb para a Tour de France volt, aztán kiderült hogy szerencsénk van, pár nappal utánuk megyünk az érintett szakaszokon.

A túra alatt fogjuk ünnepelni a 35. házassági évfordulónkat a francia Alpokban :-)

update 2022.03.03.
Rev 36-nál tartok és két helyet már átfoglaltam. Az egyiket az út rövidítése a másikat a jobb hely miatt.

 
>> Szerviz2022-02-10

2-es henger szívó oldal (1-4.kép)
Ránézésre minden rendben, de a szimering belsejében olaj van. Stabilan voltak a helyükön.
2-es henger kipufogó oldal (5-7. kép)
Elsőre minden rendben, fixen a helyükön, de a bal oldali belseje tele fekete olajjal.
3-as henger kipufogó oldal (8-9.kép)
Elsőre minden rendben, fixen a helyükön, de mindkét szimering belseje tele fekete olajjal.
3-as henger szívó oldal (10-11.kép)
Elsőre minden rendben, fixen a helyükön, de mindkét szimering belseje tele fekete olajjal.

Továbbra is kérdés hogy hogyan került beléjük az a fekete olaj?
Anno a felrakásnál nem zsírtalanítottam a szelepvezetőket, ha az akkor felrakásból származik akkor miért nincs mindegyiknél?

Mindenhová felkerült a marás és a corteco szimering.
Lehet összerakni a vezérlést...

 
>> Szerviz2022-02-09

A mai napba 6 szelepszár szimering cseréje fért bele.
Először az 1-es henger kipufogó oldalának álltam neki. (1-2.kép) Úgy tűnt hogy itt minden rendben van.
Következő a 4-es henger volt mert ez volt holtponton. Először a szívószelepek. (4-7.kép) Itt már izgalmasabb volt a helyzet. A bal oldali kissé már le volt csúszva a helyéről, de még nem esett le. A jobb oldali ránézésre rendben volt.
Végül a kipufogó szelepek ugyanitt. (7-8.kép) A jobb oldali itt se volt a helyén és nagyon laza volt. Mintha le-fel járt volna és a belseje is olajos végig, míg a másiknak csak a felső része. Szóval itt se volt minden rendben, de a kipufogó oldalon még nem volt látható hogy túl sok ment volna el itt.

Mindenhova felkarcoltam a "kapaszkodót", zsírtalanítottam a felületet és felraktam az új szimeringeket.

 
>> Szerviz2022-02-08

Még tavaly belenéztem a szívósorba és az első 4 szívószelep olajosnak tűnt. A kipufogókon nem látszott semmi.
Ma nekiálltam az első hengernek.
Először is kipróbáltam egy trükköt amit már több szelepszár szimering cserés videóban is láttam. A szelepeket nem sürített levegővel támasztom meg hanem a dugattyú fölé betekert műanyag kötéllel. A dugattyút kb 1 cm-el a felső holtpont alá állítottam, majd kb. 30 centit belegyömöszöltem a kötélből. (1.kép) A végét persze összeolvasztottam hogy nem szöszöljön. A kötelet forgatva - vélhetőleg - csigavonalban helyezkedik el belül. Miután "megtelt" visszaemeltem a dugattyút. A kötél tarthat mert nem is sikerült a felső holtpontig feljáratni. Itt rögzítettem a főtengelyt.
Kibontottam a két szívószelepet. Elsőre úgy tűnik hogy a helyükön vannak, nem mozogtak a helyükön, szóval nem jöttek le.
DE!
A belsejük tele van nagyon koszos olajjal, olajsárral. Honnan került ide? :-O
Csak azt tudom elképzelni hogy ennyit bírt a Viktor Reinz és egyszerűen nem tömít...

Rátettem a bevágást, letakarítottam, zsírtalanítottam a felületet és a corteco szimeringre szavaztam a VA3 miatt.

Szóval kettőt összeraktam, jöhet a többi...

 
>> Tuning és extra2022-02-05

Jó hogy sikerült anno szereznem egy kimúlt motort lehet próbálkozni.
Kipróbáltam a marót és felraktam a szimeringet.

Ennyit még nem birkóztam szimeringgel hogy le tudjam szedni. Jól látható hogy komoly mennyiség maradt ott. Így nem fog lejönni.

A marás után maradhat némi fémsorja, hogy ne okozzon kárt szereztem kicsi, de annál erősebb mágnest és felragasztottam egy csavarhúzó végére. Mindent kiszed, csak bírjam levenni a szelepszárról.
Utána fültisztítóval és féktisztítóval zsírmentesítettem a felületet és már jöhet is a szimering.

Már csak azt kell eldönteni hogy az elring-et vagy a corteco-t rakjam fel...

 
>> Szerviz2022-02-02

A múltkor rájöttem hogy a legjobb megoldás kapaszkodót vágni a szimeringnek a szelepvezetőre. Sok próbálkozás után elkészült a szerszám és ma megejtettük a próbát.
Kettő szerszám is készült, egy vasból és egy alumíniumból.
Az alut teszteltük.
A végükbe egy nagy csavar került hogy annál fogva tudjuk forgatni, de mint kiderült nincs rá szükség. Kézzel is lehet forgatni.
A közepében van egy 7,2-es furat, ide jön a szelepszár.
A külső átmérő 32-es, így egy réteg ruha szigetelőszalaggal tudom a hidrotőke helyét védeni a sérüléstől.
A homlokfelületen olyan távolságra van egy M3-as menet hogy a kis méretű lapkát fel lehessen fogni.
Két lapka van egymáson. Az alsó csak távtartóként működik, úgy van beforgatva hogy ne is érje el a szelepvezetőt. A vastagsága 2,5 mm, ennyire van a bevágás a szelepvezető tetejétől. (6 mm magas az a rész ahová a szimering jön.))
A felső karcolja a "kapaszkodót". Így egy éles peremmel találkozik majd a szimering.
A kés beállítása nem kis türelmet kíván, de meglett. (A széria bevetésre egy a szelepvezetőt szimuláló stift készül hogy azon be lehessen állítani a kést.)

Szóval a tesztmotoron végzett próba eredménye a képen. (Csak a körbe vivőt nézni a többi a gyári szimering leszedésekor keletkezett.)