Mutasd

>> Egyéb2022-07-26

Mint jeleztem PHuBi egy problémával küzdött csak az út utolsó pár napján, nem lehetett mozgatni az ablakot és kb 2 centire lehúzva maradt. Innen se le, se fel. Az ablakemelő motorja ment, de kézzel segítve se történt semmi...
Szóval a hegyekben még nem volt vele semmi gond aztán megérkeztünk Sanremóba ahol igazi 35+ fok várt minket. Éjjel se nagyon ment lejjebb. Ráadásul a szálloda parkolójára egész nap odasüt a nap, PHuBi meg ugye fekete...
Második nap induláskor le akartam húzni az ablakot, de félúton megállt...
Így mentünk el Seborgába, ott kézzel rásegítve majdnem teljesen fel tudtam húzni. Innen aztán semerre se ment...
Jól sejtettem a nyomtatott fogaskerék nem bírta a meleget.
A lefogazódás már csak következmény.
A három pöcök olvadt el belül és a gumi közdarabon keresztül beékelte a fogaskereket, ezért nem lehetett kézzel se segíteni.
Miután megállt ledarálta a fogakat.
Az alsó síkja is deformálódott.

Szóval a nyomtatás jó de nem minden esetben. Legalább is értenem kellene hozzá hogy mit mire lehet használni :-))
Végül is tesztelési célból készült, a tesztet sikeresnek nyilvánítom :-)

Rendeltem fogaskereket és gumibetétet is mint 21-ben. Holnap itt van.

 
>> Esemény2022-07-25

Sikerült összesíteni az elért pontokat, a túra során 50 db magassági pontot gyűjtöttünk be, ebből:
- 7 db felvonóval, összesen 17.888méter,
- 43 db PHuBi-val, összesen 73.948 méter.

Összesen 388 magassági pont van eddig begyűjtve, össz magasságuk 714.389 méter
PHuBi 156-ot gyűjtött, összesen 283.149 méterrel
Felvonóval ("gyalog") 85 ponton voltunk, összesen 203.126 méterrel

X3883m Matterhorn Glacier Paradise - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X2939m Trockener - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X2802m Cime de la Bonette - Hágó -mEM
X2744m Col Agnel - Colle dell'Agnello - Hágó -mKŐ
X2715m Col de la Bonette - Hágó -SZ
X2680m Restefond-Pass - Hágó -Bunker
X2642m Col du Galibier - Hágó -Fm
X2583m Furgg Schwarzsee - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X2580m Refuge Angel - Hágó -FÁm
X2556m 2556m Tunnel du Galibier - Hágó -Bm
X2556m Refuge du Galiber - Hágó -Bm
X2513m Granges-Pass - Hágó -PA
X2380m Tramway du Mont-Blanc - 2380m Terminus du Nid d'Aigle - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X2360m Col d'Izoard - Hágó -Fm
X2350m Col de la Lombarde - Hágó -BmEM
X2342m Furgg - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X2290m Refuge Napoléon du Col d'Izoard - Hágó -mFÁ
X2220m Platriere-Pass - Hágó -Bm
X2109m Col de Vars - Hágó -FekmF
X2067m Col de la Croix de Fer - Hágó -Fm
X2058m Col du Lautaret - Hágó -Fm
X2006m Simplonpass - Hágó -KmFÁ
X1970m Gueulaz-Pass - Hágó -
X1924m Col du Glandon - Hágó -Fm
X1877m La Flégére - Végpont Felvonó Gyalog -Fkm
X1867m Furi - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X1698m Lac de Grand Maison duzzasztó - Hágó -GÁT
X1618m Col de la Colombière - Hágó -
X1607m Col de Turini - Hágó -KmEM
X1566m Col du Télégraphe - Hágó -KmF
X1527m Col de la Forclaz - Hágó -Fm
X1509m Jaunpass - Hágó -Km
X1500m Col St. Martin - Hágó -Fm
X1477m Col de la Croix-Fry - Hágó -Bm
X1451m Col des Montets - Hágó -Fm
X1445m Col des Mosses - Hágó -Km
X1291m Col de Romme - Hágó -Bkm
X1235m Grand Montets induló állomás - Végpont -FÁ
X1157m Col de la Forclaz-Montmin - Hágó -Fem
X1134m Col du Granier - Skm - Hágó -Fm
X1060m 1060m - Gorges du Guil - duzzasztó - Hágó -
X1044m Barrage du Chambon - Hágó -Fm
X1000m Fort de la Frassinéa - Hágó -FÁ
X976m Montvernier-Straße - Végpont -KE
X956m Col de St Jean de Sixt - Hágó -Fem
X907m Col de Tamié - Hágó -Fem
X770m 770m Eau d'Olle duzzasztó - Hágó -GÁT
X660m Pas du Frou - Hágó -Fe
X630m Col de Bluffy - Hágó -Fem
X588m Col de la Placette - Hágó -Fem

 
>> Esemény2022-07-24

- 3.655 km
- 307 liter E95
- 6 ország (H - A - I - CH - F - SE)
- 5.680 fénykép
- 1.074 db dashcam videó
- olajfogyasztás gyakorlatilag nulla!

PHuBi-nak egy banális meghibásodása volt mindössze, az ablakemelőbe berakott nyomtatott műanyag fogaskerék nem bírta az olasz rivéra melegét és lefogazódott a 40+ fokban, így nem lehetett teljesen felhúzni az ablakot :-DD

Részletek később...

 
>> Esemény2022-07-23

Hát vége lett az idei csavargásnak, ideje hazamenni...
1.101 km várt ránk úgyhogy hamar összekészültünk és már 8:01-kor elkészült az indulás előtti búcsúkép a szállodától. (3.kép)
A tegnap esti sétánál megakadt a szemem a szálloda melletti kút árain úgyhogy először oda mentünk. 18,45 litert tankoltunk 149 km-re, ami bő 12 litert jelent. Hmmm...
Amint lehetett felhajtottunk a pályára és rátettem 120-ra a tempomatot. Nagyobb tempónál iszonyú szélzaj volt mert 1 centi híján nem ment fel az ablak. Még a tegnapelőtt állt meg, elolvadt a fogaskerék.
Így értük el a 95ezres óraállást.
Az olasz autópályán kb. 730 km várt ránk, ami már több mint az ott maximálisan fizethető útszakasz hossza ami 640 km körül van és 64,10 Euro. Ment a matek hogy hol és mennyit kell rátankolni az autópályán hogy végigérjünk.
512 km után töltöttünk 10,48 litert a tankba. Ez volt a túra legdrágább üzemanyaga a maga 2,196Euro/literjével. Ha lemegyek a pályáról egy olcsóbb kútra tankolni akkor megszakítottam volna max fizetős távot és a két részlet bő 10 Euróval több lett volna mint egyben. Sose gondoltam hogy megéri az olaszoknál a pályán tankolni :-)
Mielőtt átértünk volna a sógorékhoz az olasz oldalon láttunk némi erdőtüzet a hegyoldalban. (8.kép) Helikopterekkel oltották.
A pálya végén a fizetőkapunál természetesen belefutottunk a szombati turnusváltásból hazatérőkbe. Vagy 40 percet álltunk sorban. Az olasz autópályások vizet osztogattak. Jól jött.
Ausztriába átérve kajáltunk és még 25,4 litert rátankoltunk, ennek már ki kell tartania hazáig.
Így is lett, a határ után teletankoltunk. 48,42 liter ment a tankba. Összesen 1071,7 km-t jöttünk a reggeli tankolás óta. Összesen 84,3 litert fogyott, ami 7,87 liter/100km-nek felel meg. Gyakorlatilag 120-al végig klímázva.
Innen még 49 km várt ránk a garázsig.
Egész nap a náthánkkal küzdöttünk, reggel mielőtt a családdal találkoztunk volna biztos ami biztos alapon csináltunk egy gyorstesztet. (9.kép)
Szóval nem fáztunk meg, az volt a tünet.

Így esett hogy egy hét karanténnal meghosszabbítottuk a nyaralást...

 
>> Egyéb2022-07-23

Km óra állás: 95.862 km
Együtt megtett út: 40.362 km
Együtt töltött idő: 1.807 nap
Tankolt üzemanyag: 3.225,81 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,85 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 34,63 Ft/km
Napi átlagos futás: 22,34 km/nap

 
>> Esemény2022-07-22

Eredetileg ma Monaco lett volna a cél, de ebben a hőségben nem nagyon volt kedvünk a városi sétákhoz, így a reggeli után a medence partján kötöttünk ki.
Dél körül már ott is nagyon meleg lett úgyhogy beültünk PHuBi klímás belterébe és újra elmentünk Seborgába. Talán ma nyitva lesz az ajándékbolt és tudok rendszámot venni.
Hát nem volt nyitva (3.kép) Sőt a nyomok alapján mióta tegnap itt jártunk nem is volt...
A főtér érdekessége a két őrbódé az ágyúval. Pontosabban a harmadik őrbódé a jobb szélén a kutyának. Megadják a módját a tiszteletadásnak :-DD
Bőven 35 fok felett volt úgyhogy visszamenekültünk PHuBi hűs belterébe és visszamentünk a szállásra. Fél 3 körül értünk vissza, kajáltunk egy jót.
Este búcsúzóul még egyet sétáltunk a városban.
Már ekkor éreztük hogy a nagy melegben ki/beszállni a hűtött kocsiba nem túl szerencsés. Estére már mindkettőnkön a megfázás jelei mutatkoztak.
Mint később kiderült nem ez volt a helyzet...

Összecsomagoltunk, holnap 1.100 km vár ránk hazáig.

 
>> Esemény2022-07-21

A nyaralást megszakítottuk egy kis kocsikázással és kerültünk egyet a környéken.
A bőven 30 fok feletti hőmérsékletre és a napsütésre való tekintettel nem nyitottunk tetőt.
Tavaly találtam egy kuriózumot, először azt vettük célba. Seborga igazából egy falu egy hegytetőn.
Vagyis dehogy, annál sokkal több. Az ember végig úgy érzi ott hogy ilyen nincs.
Egy ország, amit kényelmesen be tud járni az ember egy óra alatt.
Ahol az ország összes Spar üzletében vehetsz egy kólát és összesen egy kólád van.
Ahol az ország összes kávézójában ihatsz egy kávét és egyet ittál összesen.
Ja, és saját pénzük van. Vettem is az ország egyetlen trafikjában egy 1,5 Luigi-s pénzérmét :-)
Venni szerettem volna egy helyi rendszámtáblát is, de az ország összes (1db) ajándékboltja zárva volt és a vele szemben lévő Spar összes boltosa (1fő) sem tudott felvilágosítást adni hogy mikor nyit ki.

Tovább álltunk Santo Stefano al mare-ba ahol megnéztük a szállodát és a kikötőt ahol 2007-ben aludtunk Spanyolországba jövet-menet (10.kép anno az SW-vel).
Utána megkerestük Sanremoban azt a bizonyos parkolót, ahol az Útravelók sorozat készítői Zoli és Kitty a karantén 41 napját töltötte. Most éppen építési terület.
Este séta a városban, amúgy punnyadás a vízparton volt a nap többi része.

 
>> Esemény2022-07-20

Autós szempontból az 1-es kép mindent elmond, PHuBi ma megérdemelt pihenőjét töltötte. Mondjuk a társaságra nem lehetett panasza...
A mi szempontunkból meg lásd a többi képet :-)

 
>> Esemény2022-07-19

A katasztrófa helyszíne után gondtalan kocsikázás jött a hegyekben (1-2. kép)
- 1.607m Col de Turini - ide vezet fel a Monte Carlo Rally egyik útvonala. Mi most ezen megyünk lefelé. Sajnos a tetőt már régóta nem tudtuk kinyitni, kezd nagyon meleg lenni.
- Chapel of Notre-Dame de la Menour (4.kép) egy kis kápolna a hegygerinc végén, csak két autó számára van parkolóhely amit egy német márka tulajdonosa egy autóval sikeresen elfoglalt, emiatt sajna nem tudtunk megállni.
- 706m Castillon-Pass lett volna a következő pont de már kezdtük unni a rengeteg hajtűkanyart és rövidítettünk az úton. Az út vonalvezetése egyértelművé tette hogy miért itt van a rally útvonala. Felfelé iszonyú terhelés lehet a kocsiknak és a pilótáknak. Szóval ez a hely is kimaradt.
- Viaduc du Caramel az út mellett egy régi viadukt. Itt se tudtunk megállni. Az út szélén olyan magas volt a szintkülönbség hogy PHuBi-val nem mertem lemenni. (5.kép)
- Mentonba érve találtunk egy McDonald's éttermet ahol gyorsan megkajáltunk és a mellette lévő Intermarché benzinkútján megtöltöttük PHuBi bendőjét is. 33,81 litert tankoltunk 375 km-re ami 9 liter/100km-re jön ki. A hegyi etapokat nézve nem rossz. Valószínűleg lefelé a sok motorfék sokat javított az átlagon.
- Mentonnál elértük a tengert (7.kép), ezzel az idei nagy kaland a hegyek közt véget ért. Most jön a nyaralás, pihenés rész.
- Francia-Olasz határ volt a következő nevezetes pont, innen már egyenes út vezetett a szállodába. (9. kép)

Gyorsan becsekkoltunk és gyalog elindultunk megnézni a várost.

 
>> Esemény2022-07-19

A tegnapi vihar után csodás napsütéses napra ébredtünk. Most kb. 1600 méteren vagyunk innen megyünk le a tengerpartra. (1.kép) Hogy ma se maradjunk 2000m feletti hegy nélkül teszünk egy kis kitérőt...
A reggelire egy fél órával a nyitás előtt mentünk hogy minél előbb eljussunk a tengerhez. Érdekes volt mert minden ki volt készítve, emberrel nem találkoztunk csak a kutyával. Ahogy már pár helyen is volt itt is magunknak kellett megfőzni a tojást. Nos ez 5 perc főzéssel se sikerült, gyakorlatilag nyers maradt. (3.kép) Az okot kutatva rájöttünk hogy - mivel kicsit korábban jöttünk - nem melegedett fel a víz :-D
Elsőre egy Total kút volt betervezve, mivel üzemanyaggal jól álltunk és feltűnően sokat kértek a benzinért most nem tankoltunk.

- 2.350m Col de la Lombarde - kis kitérőt tettünk hogy a határon lévő hágóhoz eljussunk. (4.kép) Az út a szokásosnál is látványosabb, kanyarokkal teli szakasz volt. A tetőn a szokásos laktanya maradványok és kicsit ködös táj fogadott minket. Két emlékezetes esemény is volt. Az egyik a hágón lévő iskolai osztály akik megtapsolták az Alfa Romeót, a másik a rizsrakétás gyerek aki a lefelé úton szembe jött. Úgy jött felfelé mintha nem lenne holnap, üvöltő motorral és füstölgő kerekekkel. Nem tudom felért-e a tetőre...
- Fort de la Frassinéa (5.kép) Sajnos a napba nem fért bele hogy bemenjünk biztos érdekes lett volna látni a belsejét. A táj kárpótolt...
- A következő pont a Maginot vonal erődje volt egy szűk völgyben. (6.kép)
- Egy újabb kilátópont jött a kanyonban (7.kép)
- 1.500m Col St. Martin volt a következő állomás ahol ittunk egy kávét. (8.kép) Furi volt hogy a kávét egy kotyogóban hozták viszont erős volt ahogy egy olasz presszókávéhoz illik. Külön érdekesség volt a "Riviera Cola". Mindkettőnknek a 2006-ban fogyasztott Corsica Cola ugrott be :-)

Most érkeztünk el utunk talán legszomorúbb részéhez amire nem nagyon voltunk felkészülve. (9.kép) Egy városon mentünk keresztül amit jól láthatóan nem régen elmosott az áradás. A helyet a nagy meglepetés miatt csak az egyik képen látható autószerelő műhely (12.kép) alapján sikerült utólag beazonosítani, St. Martin Vésuble. Az elöntés 2020. október 30-án történt. Rengeteg videó van róla. pl1, pl2.

Ilyenkor tapasztalja meg az ember hogy milyen kicsik is vagyunk a természettel szemben.
Részvétem a helyieknek és egyben minden tiszteletem hogy tovább küzdenek és újjáépítik a lakóhelyüket...