Blog >> problémák
Érden jártunk ma nagy szerencsémre,mert Marklar ellátott mindenféle finomsággal,mint például lemezfelni csavar,pótkerékhez gyári tartó és végül volt olyan kedves és kicserélte a csomitető teleszkópjait,már untam,hogy olyan nehéz .
A kedves iskolába ment megint és ugyanazon a helyen ahol is tavasszal elhagyta az első kereket,most ugyanoda parkolván,még egy métert tolatva szépen leesett a lökhárító.Egészen konkrétan leszakadt,letépve pajzsot,díszlécet,jelvényt.
Hát,tudtuk,hogy drótozva van,tavaly május óta jól tartotta magát.Eddig tartott.
Mindazonáltal hatás nem érte a lököst.Viszont jobb,ha nem jár a drágám iskolába ezután,mert még a végén nem marad semmi a kocsiból.
Sajnos van egy kis gond az önindítóval - illetve valószínű azzal.
A probléma nem újkeletű, a jelenség a következő:
Meleg motornál az önindító nagyon lassan forgat és eztán "véletlenül" elkapja, vagy extrém esetben ha nagyon meleg az autó, és a külső hőmérséklet is magas, akkor egyáltalán nem indul be. Ez utóbbi esetben az akksinál a +kábel meleg!
Lehetséges okok:
- önindító meghalt, elégett, mert sokáig nem volt föltte a leömlő hőjét takaró hőpajzs
- kábelezési probléma (táp) - a tápkábel újra lett húzva, mert hátra kellett vezetni
- önindítón lévő vékony tápkábel hibája
- test hiba
Hibakeresés:
1. Mikor nem indul, közvetlen tápkábelt vezetni az akksiról az önindítóra (esetleg külön akksiról mindezt)
2. Mikor nem indul, bikázni egy másik autóról
3. vékony kábel ellenőrzése
4. önindító felújítás
Ma végre megoldódott az ajtónyitási probléma :)
Ki lett cserélva a két hete eltört kilincs.Szerncsére Marklar kollégától idejében beszerztem az alkatrészt,mivel már régóta láttam,hogy el van repedve.
Egy kis plusz szerelést igényelt a manőver,mivel a hozott anyagba bele volt törve a torz csavar.Ari barátom úgy oldotta meg,hogy szétszerelte mindkettőt és egyet alkotott belőle :) Hála néki :)
Sajnos fényezési hiba van az beszerelt kilincsen de hát az a lényeg,hogy most patentül nyitódik :))
Ma meg az történt,hogy tricikli lett az Alfából.Ment a kedves az iskolába és leparkolt az út szélére,amikor is kifordult a bal első kerék.Egyből világossá vált,hogy mi okozta azt a kattogó hangot amiről beszámolt előző nap,amikor Tatabányáról jött haza.Óriási szerencse volt,hogy nem előbb történt meg,mondjuk nagyobb tempónál.Ahogy kifordult a kerék,felgyűrte a sárvédőt.Szerencsére más bajt nem okozott.Kivéve,hogy nem lehetett kinyitni az ajtót.A többi három kerékben is tök lazák voltak a csavarok.Ezek szerint nem tolerálja a 4x100 as felnit a csavar.Ezek után nézhetek másik felni után.Na meg sárvédő után.
Ma majdnem fel lett téve a nyári kerék de aztén mégse nem.
Kettő az fel ment volna de oda is kellett volna a tehermentesítő,ami pont nem volt nálam egy sem,mert hogy az agy 58 mm-es,a felni meg 60-as.
A másik kettő viszont különbözik,mivel csak 57 mm.es volt :(
Így hát gyorsan elugrottam az esztergályoshoz,aki lekapott róla 3mm-t.
Most várhatok a tehermentesítőre,viszont a gumik már fent vannak :(
Plusz probléma is jelentkezett ma:indultam a gumishoz,amikor is az ucca végén alig bírtam megállni,valami lett a fékkel :)Egészen konkrétan alig fog.Inkább csak lassítócska.Alapjáraton,ha benyomom a fékpedált,akkor meg elkezd hörögni a moci,visszaesik öccázra,biztos elszipkázza a levegőt előle a fék :(
Később megállapításra került,hogy a fékrásegítő befakkolt,az csinájja a bajt,úgyhogy cserére szorul.Addig is tojásokat helyezek a gázpedál alá :(
Az idei soha véget nem érő tél utolsó hónapjának idusán,miközben egy napsütötte dombon megálltam és frss levegőt szívtam,eközben észleltem,hogy a ködlámpával valami lett :(
Egészen konkrétan ripityomra törött az üveg,bár még a helyén van és amúgy sem világított de azért majd ki kell cserélnem egyszer csak mindazonáltal.
Amúgy fogalmam sincs,hogyan történhetett.Talán felpattant egy kavics.
E csúf januári nap nyomorúságos korahajnalán,amikor minden normális ember meleg ágyikóban szendergett,kiszálltam a mínusz 11 fokba a munkahelyem előtt,majd miután becsuktam az ajtót,nyitottam volna a hátsót de kudarcba fulladt,mivel hogy egészen konkrétan eltört a kilincs.Ezentúl utasoknak kicsit kellemetlen lesz beszállni.Van otthon két jobbos kilincsem,de minek.
Zöld színűt persze nem fogok találni.
Ezen a napon nagy vidáman Budafok felé tartottunk az Osztyapenkónál,amikor is le kellett halkítanom a kiváló Savatage muzsikát,mert furcsa hangokat hallottunk a motorból.
Valami éktelen hangos kerepelést produkált.Nem nagyon volt ötletem,hogy mi fene lehet,így hát tovább tartottam a város felé.A vezérlésmódosítóra gondoltam de amikor egyre hangosabb lett,már aggódni kezdtem.Azért még végigmendtem a városon és haza is értem vele,igaz a végén már többször leállt a motor.Később kiderült,hogy főtengelycsapágyas lett a motor.Én meg még 70 km-t hajtottam :-(
Na innentől leparkolt a kicsike.Megoszlottak a vélemények de leginkább arra bíztattak,hogy inkább új motor,mint motorfelújítás.
Szombathelyen sikerült olyan ügyesen felparkolni a járdaszigethez,hogy indulásnál szépen leemelte a lökhárítót.Pedig felálláskor nem vettem észre,hogy felült.Szerencsére nem messze van innen Falcokc barátom műhelye,aki nagy örömmel látott neki a javításnak egy kollégája közreműködésével.Eközben fény derült rá,hogy már javítva volt,egészen konkrétan feldrótozták egy korábbi eset kövrtkezményeképpen.Viszont Falcoék remek munkát végeztek,hála nekik :-)