No, szépen eltelt egy év a legutóbbi bejegyzés óta...
Mindegy, ugorjunk, "máma történt":
-a műszerfal a kormánytól balra :-) kész. A vészvillogókapcsoló eddig is rendben volt, a ködlámpáét még egyszer átnéztem:, ott a visszajelzőlámpa fénye picit foltos, de takarítással már nem javítható, val'sz'eg a színes fényvezető öntése miatt. De ez már szőrszálhasogatás, műszakilag perfekt. És - a fórumos kommentekből levezetve -szinte 100%, hogy bármilyen furcsának is tartottam, logikailag is jól működik ; gyárilag is úgy van, hogy már a helyzetjelzőnél kapcsolható ez első ködlámpa. Feladat: relét - mivel a fűtésé van benne - beszerezni, ehhez magamhoz venni ! (boltban, villamossági szerelőnél esély nincs, hogy bemondásra ismerjék, amúgy sem kizárt, hogy szám alapján a neten hamarébb találok...)
-elkapott ez a "nem igaz, hogy semmilyen szekció nem véglegesíthető" érzés és tényleg: a legmagasabb ponton kezdve találtam elfoglaltságot. Kapóra jött, hogy a mennyezeti lámpa/óra visszaszerelése valamiért nem jött össze korábban és csak ott lógott - így kiszerelhettem az "anternát" (pontosabban a talprészét) mintának. Alatta letakarítottam a 24 éves mocskot , természetesen meglátszik a helye, de ezen a tetőn esztétikailag nagyobb gondok is akadnak - szerencsére korrózió nincs a lyuk körül. A kábelt kimértem, jó. Az utastéri csatlakozója eltört, így azt levágtam, jön velem mintának, vagy a hi-fisnél vagy az utcánkban lévő két híradástechnikai bolt valamelyikében veszek a vezetékre, illetve leginkább a mostani rádiókhoz való csatlakozót.
A GTV-t gyárilag motoros antennával szerelték fel. Az antenna pedig minden rádióbekapcsoláskor automatikusan kijön a helyéről. Ez már zavart egy kicsit, tekintve főleg CD-t hallgatok.
(Mifelénk nincs olyan nekem tetsző, "fiatalos" adó, mint pl. Bp-n. Ausztriában és No-ban főleg a "Bon Jovi - Shakira" vonal megy. Csak nagyvárosokban vannak helyi "fiatalosabb kínálatú" rádiók. Na jó... a DAB+ elterjedésével ez is megváltozottt. Nálunk "vidéken" 29 adót lehet így fogni. Már csak egy kompatibilis autórádió kéne. De ez még a jövő zenéje.)
Visszatérve az antennához... Magas prioritása volt a dolognak, hogy a Remote-szálat kapcsolhatóvá tegyem. A legszebb márpedig az a kapcsoló, ami rejtve, illetve gyári helyre kerül. Nos ezeknek sikerült eleget tenni, mert a kesztyűtartóban a csomagtérnyitó-gomb alatti vakkapcsoló immáron nem vak (vagyis "látó").
Egy Alps gyártmányú kapcsolót találtam a célra a legalkalmasabbnak. A vakdugóról lecsíptem a fixáló-füleket, majd zsírtalanítás után több epoxyragasztóval való "kiöntéssel" ráragasztottam a kapcsoló tengelyére. (Ügyelve arra, hogy az epoxy szabadon hagyja a fent és lent található "vezetősíneket".) Fűrészeltem hozzá egy kis tartó NYÁK-ot, ahol felesleges volt, ott lecsiszoltam róla a rézbevonatot. Nem mindenhol, mert a kapcsoló lábai a megmaradt rézfelületre lettek kétoldalasan beforrasztva. A NYÁK-ot műanyag távtartógyűrűkkel és 3-as csavarokkal rögzítettem a házhoz. (Nem félórás munka, ha az ember precízen akarja megcsinálni.)
A vezetékre tettem egy kétpólusú csatlakozót, hogy a modul továbbra is kivehető legyen.
A modult lehet, hogy egyszer feltuningolom egy LED-es szofitával, illetve egy időkapcsolóval, hogy gyújtás nélkül is világítson egy darabig.