Blog >> hűtőventillátor >> előtét

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-08-03

A múltkori gyorsjavítást nem akartam tartósan meghagyni, ezért szereztem be az érdi 156 bontóból többek között ép előtét ellenállásokat is, így most ezekből került be egy.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-05-04

Amikor a tolatólámpa kapcsolási rajzát keresgéltem, eszembe jutott, hogy meg kellene nézni a hűtőventi működését, mivel már vásárlás óta csak az egyik venit megy első fokozatban. A leírás szerint a két venti párhuzamosítva van, tehát teljesen egyformán kell párhuzamosan működnie a kettőnek.
A venti direkt 12V-al működik, nagy kő esett le a szívemről. :)
Gyorsan ráéreztünk a problémára. A ventihez tartozó előtét ellenállás volt a ludas.
Az egyik érintkező nagyon mélyen van és nem tud a csatlakozó rácsúszni. Ennek oka, hogy az érintkező rögzítése a tartókonzol másik oldalán hiányzik.
Az ellenállás jó egyébként. Jött a törpölés, hogy meg tudjuk-e oldani.
Végül egy bognárszeggel orvosoltuk a problémát. Az érintkezőt valamint a konzolt az érintkező felett és alatt megfúrtuk a konzol külső oldalán. A szeggel pedig így rögzíthető az érintkező és nem tud visszacsúszni. Annak érdekében, hogy a szeg nehogy kicsússzon, felhevítettük a szegvégét és úgy tettük be a helyére, így beleolvasztotta magát a konzolba. Szerencsénkre, lehetett olyan helyre tenni a szeget, ahol a csatlakozó rádugását nem akadályozza.
Hogy a szegen keresztül nehogy rövidzár legyen a ventiház fele,ha esetleg valami odakeveredik, szilóval kinyomtuk a vájatot, amiben a szeg feje van.
Nem egy gyári megoldás, de emiatt nem volt kedvem előtét ellenállás után kajtatni. :)

Reggel 7-kor már a szervizben voltam az autóval. Rögtön be is vitték és nekiláttak. Egy óra múlva hívtak, hogy kész van, és az előtét ellenállás adta meg magát. Szerencsére tegnap, amikor bejelentkeztem a szervizbe, akkor nagyjából ki lehetett találni, hogy mi a baja, így a munkafelvevő cartárs hozta is az alkatrészt reggel. Felmérték a hibát, és lőn! Az előtét ellenállás a rossz. A hűtővizet szépen keringeti, mással nincs gond.
Elhoztam az autót, aztán be pestre a dugóba. Érdekes volt, mert megszoktam, hogy hallom / érzem, amikor beindul a ventillátor, most nem veszem észre (persze folymatosan figyeltem, mikor megy kicsivel 90 fölé a mutató), de működik. Illetve, ha nagyon figyelek az autón belüli rezgésekre, akkor érzem, hogy most épp forog.

A közeljövő tervei:
Légszűrőház csere
Hátsó stabilizátorrúd csere
Kézifékkötelek cseréje
Műszaki vizsga április végén

km:191.250