Blog >> szíjtárcsa >> főtengely
Állítólag 120ezer kilométerenként cserélni kéne (bőven benne van). Megvettem az újat, de vizsgálat után visszaraktam a régit. Levettem, mert azt mondják a belső fele az árulkodó az állapotát illetően. Nem tűnik öregedettnek a gumi rajta, sőt ellenkezőleg. Vezérlés cseréig szerintem kényelmesen ki fogja bírni, az úgy is jövőre lesz esedékes.



Pontosan két évvel ezelőtt hallottam utoljára a rémisztő hangot. Gondoltam az első részben legyőztük a gonoszt, de a 21.sz. minőségi autóalkatrész gyártása megírta a folytatást. A főtengely szíjtárcsa 50e km elteltével ismét rettenetes csörömpölésbe kezdett. Napra pontosan 2 év telt el a cseréje óta. A hang ugyanaz, a szétszakadt gumiágy már nem fogta össze a tárcsa külső és belső felét, fém a fémen csattogott. A számlán lévő termékkód szerint Akron tárcsa volt (visszakerestem), de az alkatrészen semmiféle jelölést nem találtunk. Hívjuk tehát noname-nek inkább.
A csere alkatrészt az Autómérytől (Fiat szalon) szereztem be, gyári alkatrész.
Az alkatrészeket megvizsgálva lett egy teóriám. A hibás tárcsán 4 mély súlyozó furat van közvetlen egymás mellett, míg a gyárin 2 sekély pötty. Vajh miért? A noname vajon mennyire lehetett kiegyensúlyozatlan, ha majdnem át kellett 4-szer fúrni, annyi anyagot ki kellet venni? A gumi anyaga is gyenge minőség lehetett, de szerintem kiegyensúlyozási gondok is hozzájárultak a gyors széteséshez. A korrekció nélkül ennyire ütő alkatrész nyomaték alatt is megtartja a kiegyensúlyozott állapotát? Szerintem nem feltétlen. Emiatt is zakatolt olyan rettenetes módon mikor a gumiágy már végigrepedt. Leszerelése előtt láthatóan kóválygott. Összefoglalva, szerintem a folyamatos kis ütések szétszaggatták az amúgy sem túl minőségi gumit.
Tehát szíjtárcsa vételekor én nem annyira a márkára helyezném a hangsúlyt, hanem megnézném, hogy mennyi kiegyensúlyozási korrekciót kellett végezni rajta, vagyis hány és milyen mély furat van hátul a külső gyűrűn. Ugyanis oké, hogy a külső gyűrűből anyagot vesznek ki, ezzel egyensúlyoznak, de senki nem állítja, hogy a külső gyűrű miatt üt az alkatrész...



Már egy jó ideje csörögöt valami a motor környékén főleg amikor beindult a légkondi.Kb egy éve lett cserélve a főtengely szíjtárcsa mert a régi már szar volt.A szerelő szerint megint azt kell cserélni.Meg is rendeltem az újat Erhard kollégától,tegnap meg is jött.Este hív a szerelő,hogy kicserélte de a csörgés megmaradt.Kicsit kiakadtam,csodálkoztam is,hogy egy kb 12000Km futott szíjtárcsát már cserélni kellet.Nagy nehezen megtalálta,hogy az előző szerelő amikor a vezérműszíjat cserélte akkor rosszul állította be a feszítő görgőt.Szóval feleslegesen cseréltem szíjtárcsát.Ha valakit érdekel egy "alig" használt szíjtárcsa az írjon.
