Blog >> szívargyújtó

>> Tuning és extraLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2015-02-04

A szivargyújtót sose használtuk, az előzőleg beépített tápcsatlakozó viszont nem működött rendesen, így kerestem ebay-en olyat USB aljzatot, amit a szivargyújtó helyére lehet beépíteni. Ha előzőleg nem fúrtam volna lyukakat a tápcsatlakozóknak, akkor nagyon egyszerű lett volna a csere, bár az USB aljzat 1mm-rel nagyobb átmérőjű, így a lyukat kicsit meg kellett reszelnem. A hozzá kapott előlapot hozzáigazítottam a szivargyújtó lapjához.
A legnagyobb művelet a könyöklő ki- és szétszerelése illetve ugyanez vissza.

>> Tuning és extraLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2014-03-05

Egy régebbi szereléskor sikeresen eltörtem a szivargyújtó kihatható konzolját. Most elszántam magam, hogy kiszerelem az egész középső boxot és megjavítom.
Mindkét fül letört, így egy fém lemezt szegecseltem oda és a bütyköket egy menetes szárral helyettesítettem, ez lett a tengely amin az egész elfordul.
Ha már szét volt kapva, a szivargyútó mellé mindkét oldalra beépítettem egy-egy 5V-os tápaljzatot. Nem szeretem a szivargyuszis csatlakozókat mert nagyok és soha nem érintkeznek rendesen. Egy sima autós töltőt szedtem szét és az "elektronikáját" építettem be, így az adja az 5V-ot. A kábelére pedig rászereltem a tápcsatlakozót. Így lett egy rendesn használható telefon töltőm, már rendeltem még egyet, ha megérkezett annak a kábelét is átalakítom...

>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2013-01-05

A délelőtti mini talin kedvet kaptam a további bütyköléshez és neki álltam a szivargyújtó világításának a javításához. Azt hittem olyan rendszerű mint a FIAT, de nem! Nincs rajta közvetlenül csatlakozó (1-es képen a zöld a Fiat a piros az Alfa). Fölfele nem jön ki! Végig van bilincselve a vezeték. Ki kell szerelni a könyöklő részt kompletten. A 2+3-as képeken is látható kis fedeleket ki kell pattintani és az alatta lévő 10-es fejű csavarokat ki kell tekerni, majd a váltókar körüli alu burkolatot is le kell szedni, mert alatta is van még 2db lemezcsavar. Ezután az aludekor alatti keretet is ki kell csavarozni nehogy eltörjön amikor emeljük ki az egész egységet. A csatlakozó jobb oldalon elöl van (fehér színű, 4-es kép). Először hátra kell megmozdítani a könyöklő egységet, mert az első részén van két illesztő csap, aztán már jön is ki felfelé. A végeredmény az utolsó előtti képen látszik :-)
Az utolsó képen pedig az új grafika a fejegységen a szoftver frissítés után.

>> SzervizSztavros // Alfa 155 2.0 16V TS // 2009-01-07

Kis hibákat csinálgattam ami pénzbe nem kerül de annál bosszantóbb.
Az ablakmosó spricnim csak épp hogy pisilt, mert az Y-on elosztó szelepe megadta magát, kibeleztem most jó :-). A fűtő motorom komutátora felrakódott és ezért nagy áramot vett fel és szétégette az ellenállás híd egyik ellenállását. Motor szétszed kitakarít megolajoz mert az olaj fél műszerész :-), ellenállást cekász drótból újra tekertem, most jobb mint új korában. Szívargyújtót átkötöttem fix 12V-ra mert ki idegelt hogy csak gyújtáson van benne delej, ha meg már a középső konzolnál jártam kicseréltem az izzókat. Kis délutáni bütyizés :-)

Üdv.: Sztavros