Blog >> fűtés

>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2022-04-27

Adódott, hogy a sofőr oldali ülés fűtés kapcsoló is megadta magát. Sajnos már nem tudtam javítani, ezért panelestül cseréltem, egy utólagosan beépíthető szettre, amilyet már az anyós oldalra is raktam. A kapcsolókat a sebváltókar elé helyeztem el, sokkal kényelmesebb kezelni, és látom is, hogy éppen melyik fokozatra van kapcsolva. Nagy előnye, ha leveszem a gyújtást, visszaáll alap kikapcsolt állapotra.
A szivacsból hiányzott egy kis darab, ide egy masszívabb fürdőszivacsból vágtam egy darabot. (jobb mint a semmi...)

>> SzervizGy.Attila // Alfa 159 SW // 2021-09-27

Egyszer csak nem forgott az utastér ventillátor....a legnagyobb melegbe. Találtam egy másik vezérlőt betettem és voalá. A negatív érintkező égett el. Nem akartam mókolni ment bele egy másik bontott.

Ár: 100 Ron
Km: 145XXX

>> Tuning és extraKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2021-03-03

Úgy néz ki, hogy a jobb oldalon, nem bírta a kapcsoló. A fűtőszálak jók, rövidre zárva fűt is. Elvileg a kapcsoló is kapcsol, még sem fűt vele. Egyébként csoda, hogy fűtött, itt is el volt tolva az ülőlap. Korábban rendeletem Aliról egy szettet, ezt most beépítettem, a gyárit meg kivettem.

>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2021-01-13

A sofőr oldali fűtőpanel, nagy valószínűséggel már újkora óta nem működhetett, mert odacsípték a fütőszalat a rögzítő bilinccsel, és letestelt. Ezt forrasztással lehetett javítani. Nem értem garanciába miért nem javítatták meg. Itt még a kapcsolót is javítani kellett, de itt csak igazgatni kellett egy kicsit az érintkezőkön, és már működik is. Az anyós oldalon csak kapcsoló baja volt, de sajnos itt már nem tudtam javítani a kapcsolót, de újat se nagyon volt kedvem venni, legalábbis gyárit. Egy 760ft-os kapcsólót raktam a helyére. Funkcióját teljesen jól ellátja.

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2017-11-04

Beköszöntött a fűtésszezon... az első fűtés alkalmával kedves meglepetésként elég szépen csöpögött a fűtőradiátor... Csere!
+ friss fagyálló, az új tartállyal együtt.
A régi még az eredeti gyári volt... élt 21 évet. Remélem az új is bírja majd jó sokáig! :)


239.650 km

>> Tuning és extrakiko // Alfa 156 SW Distinctive 1.9 JTDm TI // 2017-11-03

Műszereket es a burkolatokat kiseréltem a crosswagonba talalható luxory gold verzióba, a klímapanel is ki lett cserélve, ami viszont felvan készítve a páaszenzorra. Így indokolttá vált a szenzoros tükör beszerzése, illetve a kormánykapcsoló cserére, ugyan is az automata ablaktörlős verzióba más az chip ami benne van. Szélvédőt majd tavasszal kap amibe van integrálva a szenzor helye. A kábel megvolt a lámpánál csak vissza volt szigszalagozva, kicsomóztam, bekötöttem, s működik. Kapott króm kupakokat az ajtónyitó is, krómkeretet a váltószoknya, az oldalvilágítás és az első is. Kiegészítő fűtés hibátlanul teszi a dolgát, kb 1.5 perc alatt meleget ont magából, miközbe a hűtővíz 10 fokos csak. Már csak a tetőablak projekt várat magára és a létező összes extra amit lehetett rendelni benne lesz. Ciao

>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2017-02-18

Fűtés hol van, hol nincs.
A képen a bűnős. Neve: fűtés terelő lapát állító motor.

Átgurultam Várpalotára a Csörgő Autószervizbe.
Maximálisan elégedett voltam.

Amint megvan a cseredarab berakják.

Plusz: Szelepfedél tömítés is cserés.

>> SzervizAtoska // Alfa 156 1.6 TS // 2016-10-14

Hi!

A történet ott kezdődött, hogy rendeltem a fűtésvezérlő egységbe 3 ledes izzót.
Egyedi foglalatos izzók ezek, amik nem a megszokott rizsszemizzó pikk-pakk cserével megoldhatók.
Ha vicces kedvemben lennék akkor azt mondanám, hogy a műtét sikerült csak a beteg halt meg. A lényeg a ledes fényforrásoknál, hogy polaritás függők, magyarán ha egyik beszerelt helyzetben nem világít akkor 180 fok fordítás után már világítaniuk kell.
Betettem hát ezeket....még mielőtt végképp összeraktam volna a közép boxot a csatikat visszatettem,,próba...,a két szélsőt meg is kellett fordítani,,újabb próba... szépen világít...Összeraktam a kocsit készre...este
Reggeli hűvös indulás...na fűtést odatekertem..de sajna akkor vettem észre, hogy szépen világító tekerőgombom csak dísznek van...fűtés nincs..
Minden más funkció (klímakapcs. belső keringetés, ventillátor és ütváló tekerő) működik, bár lassabban talán a megszokottnál.
Átnéztem még pár apróságot (termosztát, kinyit, meleg a fütéscső) mielőtt ráfogtam, hogy a fűtés vezérlő a ledek eltávolítása után sem kelt életre. Aki belekukkantott az tudja: két nyáklap nyomtatott áramkör tele mindennel.
4 nap fűtés nélkül, esőben, párában utazni nem kellemes. Közben kerestem cserealkatrészt.
A mai nap hála sikeres vadászat volt. Nevetségesen olcsón számtalan használt alkatrésszel és kiegészítőkkel együtt beszerelésre került.
Van fűtés!!!! Hurrá! Hmmm..de nem világít!! Beletegyem a ledet? :-D

Alkatrészlista és egyebek amiket kicseréltem ma

-Fűtésvezérlő
-3-mas óracsoport (a középső nekem nem működött)
-középső üza. tank pánt (szétrágta a rozsda és darabokra esett)
-bal hátsó ablakemelő mechanika és tekerő (bowdenszakadt)
-hátsó lámpatest belső borításának pótlása (nem volt)
-kerékcsere box beszerelése (nem kaptam a kocsival)

Tartalékban maradt alkatrészek:
-első lökhárító rácsbetét
-aksi lefogató kengyel
-ködlámpa és tükörállító kapcsolók
-hűtőtartó lemez
-4 injektor
-légtömeg mérő
- egyéb

Munkaidő: egész nap

A költség nem elírás! Privátban elmondom akit érdekel hogy is van ez! ;-)

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2016-09-24

Egy ideje nem működött a ventilátor... mesteremmel nekiálltunk... kicsit fura csatlakozásokat találtunk... átnéztük, felújítottuk... de úgy néz ki, az előtét ellenállás is bibis...


folyt.köv.

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2016-04-05

Sajnos újra vizesnek találtam a bal 1 előtti szőnyeget... lassan, óvatosan, remegő kézzel hajtottam fel a gumiszőnyeget... és igen... sajna totál nedves alulról is... De mitől?! Tavaly nyáron cseréltem a fűtéscsapot! Gázpedálnál lévő műanyag borítás lecsavarozása után láttam, hogy bíz odabent is vizes, a jellegzetes tapintású és illatú folyadéktól, tehát hűtővíz... Lehet, hogy most a radiátor... Folyt. köv., feltárás később...

A feltárás azt az eredményt hozta, hogy a vadi új Bárdis alkatrész eddig bírta... új fűtéscsap került beszerelésre, de most az Unixtól. A munkálatok közben kiszerelésre került a fűtőradiátor is és levegő nyomás alatt vízbe merítve tesztelve... buborék mentes, tehát jónak kell lennie. Igaz, hogy hideg állapotában került erre sor, de remélem a teszt eredménye helytálló. :)

219.250 km