Blog >> alfa >> szerviz

>> Szervizsanyalfa 156 // Alfa 156 sw 1.9jtd 16v // 2017-05-20

Megvétel utáni első szervíz:Motorolaj cseréje SELENIA WR 5w-40
olajszűrő:BOSCH
Levegőszűrö:HENGST
Vezérműszíj készlet:GATES
Vízpumpa:VALEO
Fagyálló:PARAFLU
A vezérlést nem én cserélem szervízben csinálják,hétfőn viszem (2017.05.22).
A hosszbordás szíj teljesen új úgyhogy az természetesen marad.
A szervízbe kérek egy diagot is mert magasabb fordulatszámon (3500-4100) kigyullad a motor kontrol lámpa a műszerfalon és a következő indításig ott is marad.
Ez egyébként csak terhelés közben jelentkezik üresben pörgetve nem.Fogalmam sincs mi lehet remélem nem valami komoly.
Km óra állása:184.750km
A kötelezőkön kívül kitakarítottam a folytószelepet - nagyon ráfért - meg az egr szelepet - az nem volt vészes.
Jövő héten megírom mit mondott a diag,de ha valakinek volt már valami hasonló akkor megirhatná.
FRISSÍTÉS:Ma vagyis 2017.05.22-én megvolt a diag.A hiba pedig: "Töltő levegő mennyiség nem éri el az előírt értéket" Azt mondták lehet turbónyomás szabályzó szelep - de az tök új - vagy valahol szökik a nyomás.Van valamilyen technológia amivel felfújják a rendszert és megmutatja hol szökik a nyomás vagy higul a vákum,de nem értek rá vele foglalkozni mert el vannak havazva.
Minden esetre itthon átnéztem az összes vákumcsövet és mindegyikre tettem műanyag bilincset szakadás nem volt.Azóta nem próbáltam majd kiderül,ha nem jön be akkor jöhet a felfujás.
FRISSÍTÉS:
Felfújás megtörtént az EGR szelep engedte el a nyomást. + A turbó megtellett kokszal nem működött rendesen a változó geometria szabályzó ez is okozott gondot,de most már minden oké! Nem kellett szétszednem szerencsére elég volt kimozgatnom végállástól végállásig.

Volt pár dolog ami zavart az autón, nyilván a márkaszervizek csak leszervizelik az autót, de apróságokkal nem foglalkoznak.

- a zárhídról a baloldalt le volt ütve a festék (vagy az alapozásával volt valami). Törésre utaló nyomot egyelőre továbbra sem találtunk. Nem tudom hogy egy 5 éves autón ez hogy és miért... Amit házi szinten meg lehet tenni az állagmegóvásért, azt megtettem, később majd alaposabban is foglalkozok vele.

-olajfolyást találtam a felső turbócső csatlakozásnál. Alapos tisztítás és O gyűrű csere.

- a baloldali xenon már rózsaszín volt mikor hazahoztam. Még egy hetet bírt, csere.

- a szélvédőn lévő, már javított(?) kavicsfelverődés is csak az első fagyokig bírta. A szélvédőjavítóhoz már nem jutottunk el, felrepedt. Jövőhéten ablak csere.

Az eredetileg utólagos xenon trafónak nézett dobozkáról is kiderült hogy mi. Nem remap van az autón, hanem egy Nerpel féle tuningbox van felcsatlakoztatva az injektorokra. A hozzáértők szerint (és szerintem is) ez különösebb gondot nem okozhat, ez egy injektornyitási időkkel operáló nem gagyi kategóriás box. Így benne is hagyom.
Aztán később meglátjuk. Ha igazán megszeretem a gépet, akkor írok neki is egy egyedi és megismételhetetlen remapot :-) Viszont ez nálam kb egy éves munka, szóval majd.. egyszer.

>> SzervizSanyi // Alfa 159 SW 2,4 JTDm Q-Tronic // 2015-07-08

Csörinél jártunk komplett vezérlés olaj és szűrőcserén esett át a gép. Váltó olajat is cseréltünk. Egy darabig nyugodtság van. Klíma még mindig nem jó... Csövet kell cserélni, elengedi a gázt. km.: 166500

>> SzervizPagi79 // Alfa 145 1.6 TSpark // 2012-02-19

Megvolt az első nagyobb szervízelés is: első lengőkarok, a bal féltengely-csukló, olaj, szervóolajcsere, a hátsó ablakfűtés, a jobb oldali elektromos ablak, illetve a bal oldali tükör háza meg lett ragasztva, égők lettek cserélve, meg még apróságok.
Van két tenyérnyi rohadás-folt az alján, az marad márciusra, ha már jó idő lesz.
Másfél hét van még műszakiig, de elvileg nem lesz gond!

>> SzervizFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2010-11-19

Történt ugyanis, hogy a menyasszonyom anyja eljött meglátogatni minket Laposföldön (Hollandia) a nagy Moszkvából. Ebből következik, hogy igen, a menyasszonyom orosz:) Nagy autós kirándulások lettek azonnal betervezve, gondoltam átnézetem a kocsit mindezek előtt. A holland szerelőtől egy 500 eurós számlával együtt kaptam vissza a kocsit, mivel kicserélte az első féktárcsákat-fékbetéteket, a szilenteket és a munkadíjnál mindig vastagon fog a ceruzája, mivel holland... Majd kérlek írjatok olyan megnyugtató üzeneteket számomra, hogy ez a művelet otthon még 250 euróba sem került volna...
Kínkeservesen kifizettem neki a pénzt, majd azt a tanácsot kaptam, hogy menjek el egy futómű beállításra. Találtam is egy ipsét, azonnal megcsinálta - mondanom sem kell hogy össze-vissza voltak a kerekek - neki már boldogabban csengettem ki a 40 eurót. Kaptam szép számlát és egy nagy papírost, hogy most melyik mértékegység hogy áll mikor és ez miért jó. Ne kérdezzétek, hollandul van.
Majd pár nap múlva vidáman elindultunk az egynapos túrákra a tökéletes futóművel (tényleg király lett), de ma megtörtént az első rémálom. Már az első autómnál is megtörtént, hogy lehúztam az ablakot, de persze visszafelé nem megy. Az persze kézi meghajtású volt, az Alfában már elektromos van, amit nagyon szeretek, de ilyenkor nem. Szerencsére az adott városkában a második szerelő elvállalta azonnal (3 óra várakozás) majd számla és a 19%os adó nélkül ajánlott egy 200 eurós végösszeget, amiben benne van egy kb 2 hónapos mechanika (láttam, tényleg vatta új volt) és a munkadíj. Az ár-arányt ne kérdezzétek, nem akarom tudni. Ennek az otthoni csere díját meg végképp. A lényeg hogy most már fainul megy az ablak, a fék, kormány (bár azt még mindig nem tudom 100%-osan jobbra elfordítani, senki nem tudja miért) és ez mind jó lenne, de most elkezdett köhögni a gyári hangfalszett, az ősrégi philips cd-s rádióban akad a cd (?), és akkor még nem is beszéltem az első/hátsó lökösök és a sideskirts (ez mi magyarul?) újrafényezésének erős kényszeréről, meg egy teljes átvizsgálásról sem. Ilyenkor felmerül a kérdés: Megérte-e nagyon olcsón venni Alfát. Válasz: sok a kiadás, javítanivaló, sokat eszik, DE EZ EGY ALFA ÉS SZERETEM! :)