Eljött a várva várt nap! Több hónapos munkám eredménye végre beérett. Egy Apollónál dolgozó mérnök barátomon keresztül beszerzési áron sikerült 4 db Vredestein Ultrac Vorti 235/45R18-as gumit venni (egyéb indexek még: XL 98Y), ami felkerülhetett, mint korona a másfél hónapja érkezett NIU Y felnikre. A gumisnál stílusos fekete centrír súlyokat kapott, hogy ne virítson a fényes fémszínű súly a fekete felnin.
A gyári 17-eshez képest a kerék külső síkja 1,5 cm-el került kintebb, de még épp a sarvédőívek alatt van, viszont baromi jól néz ki, hogy szélesebb. A kisebb ET miatti egyéb hátrányokból semmit nem érzek. A kormány ugyanúgy reagál, mint eddig. És sem teljesítményben, sem kényelemben nem érzek változást. Semmi olyasmit nem tapasztaltam, ami valami problémára utalna.
A gumis felhívta a figyelmem, hogy amíg frissen van felhelyezve a gumi, előfordulhat, hogy ha kövér gázt adok, akkor elfordulhat a felni a betapadó gumiban és megeshet, hogy emiatt nagyobb sebességnél rázni fog. Ha ilyesmit tapasztalok, vigyem vissza és ingyen újracentrírozzák.
Gumik: 149752 Ft
Felni felgumizása, centrír és téli kerekek betárolása: 12450 Ft
Új nyári gumik kerültek fel. Sajnos az előzőek már nem bírták volna ki a szezont ezért a régi Dunlop Sport SP1-ek helyére új gumik kerültek 4db Vredestein Ultrac Cento személyében. Ez a 3. szett az autón. Az első (gyári szerelésű) Firestone Firehawk, valamint a második Dunlop Sport SP1 is 40-40 ezer km-t bírt...
Mivel az utóbbi időben elég nagy volt a gördülési zaj és egyenetlennek is tűnt a futás, ezért a felnikre is gyanakodtam, hogy tojás alakúak. A gumicserével viszont kisimultak az utak, eltűnt a zaj és a tojásérzet... HURRÁ!!!!!!