Blog >> cadamuro
Megérkezet ta vas a fémyezőtől.Tökéletes munkat végeztek korrekt áron Bőnyben csonka Istvánnál.Az összes sérüles amik a megvétel óta rontották az összképet javításra kerültek.
A kocsi kivül belül le és kitakaritva került átadásra részemre.
A hátsó fél lelett pucolva teljesen, vonoszemtakaro etc kisimult,a multkor már a hátsó ablaktörlő is elköszönt.A tervezett toldat a 2 kályhacső mérete miatt lemaradt a hátsó taktusról,de ugy látom nem is hiányzik róla.Hazafelé Lausz cartárssal feltettük a Cadamuro rácsot,és bepakoltuk a maradék alkatrészeket és hazaautóztam.Köszönet mégegyszer Jatának, és Lausznak a segítségért.
Tegnapelőtt kicsit rendet vágtam a csomagtérben hifi takton,és elrendeztem a kábeleket.Ezek után feldobtam a nyári kerekeket (16"X7" GT sokküllős ),ill. ujrafestettem a féknyergeket.
Tegnap Ervin barátommal a szomszédból nekiálltunk a maradékoknak.Felugrott az első lökös toldat, bekerült az első lökösbe a rács is.helyhiány miatt az elveszettek listájára kerültek a ködlámpák,lámpatakarók ,gyári rács.
Felszereltük a gyári küszöbspoilert is.A légszűrő és az LMM is takarításra került.
Mindezek után ma reggel felpakoltam pár matricát is. THX GT cartárs.
Itt tartok most.A látványos rész majdnem kész.Még pár finomítás és kész a mű.
A Fanat-X csapata ismét kitett magáért. Valóra vált (0417) egy régi álmom, hogy az autóm eleje is úgy nézzen ki, ahogy azt szeretném.
A munkát hosszas keresgélés, gondolkodás, egyeztetés előzte meg, ugyanis nem tudtam eldönteni magam sem, hogy Cadamuro vagy gyári GTA kerüljön fel. A Cadamuro-ban voltak részek amik a végén már nem tetszettek, a GTA pedig nem biztos, hogy illett volna a hátsó toldathoz.
Joggal merült volna fel a kérdés többekben is, hogy ha hátul nem GTA akkor elöl miért igen?
Ezután leltem rá erre a csodára. Cadamuro toldat egy GTA lökösre. Számomra a legtökéletesebb megoldásnak tűnt, mindaddig, amíg rá nem találtam végre egy beszerzési forrásra, ahol leírták, hogy Csak szélesített GTA sárvédős 156-osra jó a toldat..
Ekkor jött képbe a Fanat-X, akik átszabták nekem egy kicsit, hogy jó legyen az enyémre is.
Köszönet Dávidnak(SD) a rajzokért, Csabinak(Fanat-X) az üvegszálas munkáért, Iginek és Pityunak a végeredményért, ystuc-nak a contact-ért, páromnak és HoZénak a lelkesítésért:) és mindenkinek, aki egy kicsit is hozzájárult, hogy ez így létrejöhessen.
A műveletnek egyelőre még nincs vége, egy 3D-karbon fólia fog kerülni az aljára (ami most még fekete) és várom a GT-től rendelt matricát is az elejére. :)
Íme a végeredmény..
össz.: 159.000 Ft
Alakulás.. Ma este (0413) hazafelé beugrottam Ignáchoz, hogy megnézzem, hogy állnak a lökhárítóval. Nagyon szép lett a forma szerintem. Holnap megkapja az alapozót, aztán lehet majd fényezni lassan most már. Még van rajta egy-két apróság amin alakítani kell, de lényegében elkészült. Az alsó peremről nem csináltam képet, ami karbonozva lesz.
A lökhárító átalakításából fennmaradt részt még múlt héten rendeztem Dáviddal (Fanat-X). Köszönöm nekik még egyszer a munkát, csak ajánlani tudom őket mindenkinek..
Elérkezett a nap (0403). A fényezés előtti utolsó próba napja. Csavarok, patentok, utolsó módosítások/pontosítások helyének berajzolása, kialakítása. Aztán holnap átkerül a fényezőhöz, ahonnan reményeink szerint egy hét múlva már készen kapjuk vissza.. :) Bekerült a pár hete Erhardtól vásárolt ködlámpa is, mert az enyém kapott egy kavicsot. Egész pofás lesz az öregúr ezzel a szakállas lökhárítóval:)
[1db TYC ködlámpa ára: 4500Ft ]
Véglegesedni látszik a forma (0228), ezután most már 'csak' üvegszálba kell öltöztetni. Hétvégére készen lesz már valamennyire, akkor kerülnek fel újabb képek. Ja, és nem a szokásos csirkeháló lesz benne.. :):P
További faragás eredménye (0219) látható az alábbi képeken. Az alsó "légbeömlő" magassága csökkent, eltűnt a rendszám helye.. és egyéb átalakítások után így néz ki most. Lassan de biztosan haladunk a tökéletesség felé:) A képek lehet, hogy nem adják vissza, de elég sok változáson ment át az első variációhoz képest. És még van mit..
Egy alapos fürdés után (0129) elindultunk Fanat-X-ékhez, hogy felpróbáljuk az új szerzeményt, a GTA lököst az alfára, az idő nem éppen nekünk kedvezett, de a próba megvolt, állt ahogy állt, a végeredmény lesz a fontos:) Némi előleget ott hagyva, megegyeztünk, hogy kb. egy hét múlva lesz a következő tali, amikor már valami forma kialakulóban lesz, újabb próba és folytatódik a munka tovább.. Addig is: jöjjön a tavasz!
valami ilyet szeretnék..
Egy szép napon rátaláltam az egyik legszebb első lökhárítóra, ami csak létezhet 156-os Alfához. Nem GTA, nem Cadamuro, hanem Cadamuro-GTA. Nekem is furcsa volt először, de mindkettőnél szebb:) Szerintem. Egyetlen problémája van: "For Alfa 156 GTA (not suitable for other 156 variants)." GTPeti segített lelevelezni az Alfistivel, hogy biztosak-e ebben az állításukban. Sajnos igen. Így kicsi elkeseredés után tovább keresgéltem és leltem rá a megoldásra. Mivel a gyári GTA lökhárító se menne fel a gépre, ezért rendeltem egy utángyártott lököst (GTA-look), amit nem GTA-ra terveztek. Ez már meg is érkezett (0121). Ezzel is elég nagy szerencsém volt, mert nem kellett külföldről rendelnem, sőt.. volt egy fazon, aki ezt berendelte, letette az előleget és nem ment érte. Én pedig annyival olcsóbban jutottam hozzá:) Viszont ezzel még nincs vége. Beszéltem a Fanat-X-szel, hogy mibe fájna nekem ennek az átalakítása, hogy úgy nézzen ki, mint amilyet szeretnék. Elküldték ajánlatukat és így jövő hét pénteken már el is kezdődhet a munka. :)
Egyelőre ennyi. Hazahoztuk (0312) az autót Ignáctól. Hétvégén teszünk vele pár kört, aztán megy vissza, az apróságokat még befejezi rajta a X. Esztergomi Alfa Romeo Tali előtt. Nagyon lelkiismeretes, szép munkát végeztek, csak dícsérni lehet őket.
Összegzésül, ami elkészült: hátsó lökhárító toldat felhelyezése, hátsó lökhárítón lévő horpadás javítása, stb., fényezés. feliratok eltávolítása a csomagtér ajtóról és a két sárvédő elemről, ezek helyének javítása, apró horpadás és karcolások korrigálása a csomitetőn, fényezés. hátsó szárny két színre való fényezése, felrakása. hátsó lámpák alatti részek újrafényezése a feliratok leszedése után keletkezett hibák miatt, több rétegű teli polír az egész autón. küszöb spoileren lévő hibák minimális javítása. bal oldali ajtókon lévő lakk lepattogzás helyrehozása. első lökhárítóban lévő rács és a mögötte lévő ezüst színű tartó feketére fújása. matricák eltávolítása mindenhonnan.
És ami még elkészül ha visszaviszem: visszapillantó tükrök házának fényezése ezüst színre. küszöb spoiler további korrigálása. belső műanyag dísz küszöbök matt feketére fújása. további apró hibák javítása azokon a részeken, ahol nem lett újrafényezve és kell szükséges. pl. kőfelverődések, stb. csomagtér ajtó kárpit visszarakása, kétoldalú ragasztóval történő rögzítése a mélyláda áldásos hatása ellen:) első vonószemtakaró beszerzése és fényezése, hátsó 'diffúzor' lemez felrakása, stb.
[Költségeim eddig: fényező munkák 115 (hátsó toldat 40, szárny 35, csomagtérfedél 40 (a polír meg a stb 'ingyen' volt. de mi számít ingyennek ilyen árak mellett?:) lakatos munkák 7eFt, borravaló a fényezőnek 5eFt]