Blog >> spoiler

>> SzervizaBajomi // Alfa 145 1.6 boxer // 2022-10-01

Miután Szeptember elején megemeltük a kis 145-öst megtudtuk, hogy ugyan 48.000 km van benne, de ettől még a 26 év nedvessége és párája megtámadta a felületeket. Elsőre úgy tűnik, hogy csak felületi rozsda van rajta, de az azért akad bőven.

Most, hogy már 1 hónapja itt van velünk, és lett hely a garázsban, nekiálltam leszedni a küszöb spoileroket és kiszedtem az első kerékjáratokból a műanyag dobbetéteket, hogy lássam, mi rejlik ezeken a helyeken, másrészt, hogy amihez hozzáférek, ott lekezeljem először rozsda átalakítóval, majd lefújjam üregvédővel.

Elsőként a küszöb spoilerok kerültek le. Leszedése könnyű. Alul tartja oldalanként 4 vagy 5 csavar, majd ha ezeket eltávolítottul, úgy meg kell húzni erősen, de finoman a spoilert magunk felé, ugyanis oldal irányba is tartja 4 vagy 5 rögzítő patent. Ezek szoktak eltörni, illetve ezeknek a patentoknak a rögzítő fülei. A jó hír, hogy a spoiler alatt nincs szétrohadva, sőt még csak felületi korróziót sem találhatól. A rossz hír, hogy megvan az oka amiért csálén állt a spoiler. Sajnos jópár a rögzítő patentokat tartó fül le van törve és a rögzítő patentok jó része is elég viseltesek. Ezt leszámítva viszont nagyon jó állapotban van a spoiler is és alatta a küszöb is. A műanyag küszöb spoilert pedig majd a műanyagos kijavítja.

Ezután következett az első dobbetétek eltávolítása. Ez sem nagy történet, de fel kell emelni és el kell távolítani hozzá a kerekeket. Ha a kereket kint vannak, úgy már könnyen el lehet távolítani a rögzítő patentokat (a kerékjárati ív első részében) illetve azt a 3 csavart ami még a fém doblemezhez rögzíti. Ezt követően én élőről haladva szedtem ki a dobbetétet.

Oldalanként jó fél kiló por, falevél és sár kombója jött ki mögüle, főként a dobbetét és a küszöb találkozásánál, de volt mocsok máshol is bőven.

Miután a dobbetétet kiszedtem, első körben kimostam a dobbetét mögötti részt slaggal és lúgos tisztító szerrel. A dobbetét mellett a futómű alkatrészeit is lemostam, hogy lássam mit kell tenni vele.

A dobbetét jó állapotú volt, itt nem volt rozsda. A futómű alkatrészein viszont volt bőven felületi rozsda. Annyira azért nem volt vészes, így drót korongozni nem kellett. Ezeket a felületeket első körben sima foszforsavas rozsdaátalakítóval kentem le, majd hagytam 24 órát hatni. Ezt követően a Teroson VR 625 rozsdaátalakítóval fújtam le és ezt is hagytam 24 órát száradni. végül pedig mindkét dobbetétet és a futómű fém elemeit is lefújtam színtelen wax alapú üregvédővel (Sikagard 6220).
A végeredmény szerintem nagyon jó lett.

Ezután a küszöböket is kifújtam ugyanezzel az üregvédővel. Erős szaga van, de legalább ezt követően jó darabig nem jön elő a rozsda.

Most, hogy láttam mi van a felületeken és még jó az idő, gyorsan bejelentettem egy vegyszeres alvázmosásra, hogy az éves során az alváz felületeire lerakódott és rágyógyult koszt lemossuk, majd ezt követően télen a maradék felületi rozsdát onnan is el tudjam távolítani.

Az alvázmosást végző öreg szaki visszajelzése alapján olyan az autó alja, mint egy jó állapotú 8-10 éves napi használatú autóé. Jóllehet 26 éves, de ettől még a 48.000 km azt tényleg kevés. Eddig szerencsés a sztori.

Száradást követően a dobbetéteket lemostam és leápoltam, majd ment vissza az egész a helyére.

>> SzervizTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2019-11-29

Lakatolva, taposó, küszöb, ami kell. Fényezve! Spoilerek feldobva, hogy többet le se essen.
Antenna cserélve, mert valami cuki állat megnyamnyomgta.
Plusz a két levelfogó záró eleme is kicserélve, mivel a patent már nem tudta a kasztnihoz feszíteni.
Jujj és persze bal oldali xenon csere is aktuális volt a vibrálás és a néha megjelenő rózsaszín fény miatt.

Következő feladat a kormány bőrözése. Dec 23.

>> SzervizTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2019-10-02

Egy kis csemege. Leszakadt a küszöb spoiler, még szerencse, hogy 2vel mentem. A többi meg látható a képen...

Javítása november első hetében fog megtörténni. Addig ez ilyen marad... Kicsit undorító csak...

>> Tuning és extraHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2018-07-26

Sokaknál láttam már,hogy az SW gyári szárny alatti gumit kiszedik,hogy tényleg szárnynak is tűnjön.Így én is meg csináltam,mondjuk én csak az a részt vágtam le ami lefelé lógott.Nem akartam,hogy a patent helyeknél sima lyuk maradjon és gumi nélkül a patent lötyögött.Elég barbár megoldás de bevált.

U.I.: Nagyon csúnya lenne spoiler nélkül!!

>> Tuning és extragecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-07-21

Rendeltem egy szolíd "szárnyat", ami meg is érkezett. Már csak autó kell, amire felrakom. :) Az első helyén is lesz valami. Lehet, hogy az, ami volt is, de lehet, hogy valami új! :)

>> Tuning és extragecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-03-26

Kicsit egérrágta volt az első toldat, egyelőre leszedtem, a sorsát még eldöntöm. Eleinte nem tetszett, aztán már igen, most meg olyan üres lett nélküle. Megnézem, hogy javítható-e szépen, aztán meglátjuk. Sajnos a bal sarka hiányos.

>> AutóápolásHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2017-06-29

Egyszer már fel lett ragasztva de sajnos elkezdett szépen lassan elválni megint a kasztniról a spoiler. Most megint sikerült fel ragasztani vártam vele egy napot had száradjon és utána csavaroztam fel az alját. Nálam ezért is nehéz ügy, mert ehhez az 56-hoz gyárilag nem volt spoiler így nincsenek patentok amik tartják. Utólagosan rakta rá a német egy piros autókról, mert a belsejét már nem fújták le színnel.

U.i.: A szélvédő ragasztó kinyomásához még a drágábbik OBI-s kinyomó sem alkalmas! Nehogy úgy járjon valaki mint én lásd a képeket hiába volt már forró a ragasztó is.

>> Tuning és extraRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2016-11-27

A story ott kezdődött,hogy Vftsárpi-tól átvettem (20.000),alapozva volt de nem volt színre fújva. Ezért vittem szakemberhez. A fényező elzavart egy műanyagoshoz,hogy ezt így ő le nem fényezi. :)
Műanyagos megcsinálta (4000),most a fényezőn volt a sor.
Elemenként 18ezer.

Most várja a tavaszt, hogy felkerüljön.

>> Tuning és extraRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2016-06-12

Szerettem volna már régóta egy kis gyári extrát a járgányra.
Hardy cartárs segítségével meg is valósult. Nagy köszönet érte :)

>> EseményStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2015-09-01

Ablaktörlő lapátok terén megoszlanak a vélemények. Az első gyárilag szerelt szettem 7 évig bírta. A következő, valami francia gyártmány, alig egy évig. Következett egy Bosch Aerotwin, de nem voltam vele elégedett, mert bár szépen törölt, de a mérete nem volt az igazi, és spoiler nélkül nagyobb tempónál nem volt valami stabil. Ezért a következő alkalommal ismét egy gyári szett kapott bizalmat. Ezek már nem bírtak annyit mint az eredeti gyári szerelésű lapátok, de 4 évig ezek is szépen teljesítettek.
Mivel kezdett a gumi leszakadni róla, most ismét egy Bosch szettet választottam, ezúttal egy BOSCH 551S TWIN Spoiler személyében.
Remélem beválik...