Blog >> spoiler
Miután Szeptember elején megemeltük a kis 145-öst megtudtuk, hogy ugyan 48.000 km van benne, de ettől még a 26 év nedvessége és párája megtámadta a felületeket. Elsőre úgy tűnik, hogy csak felületi rozsda van rajta, de az azért akad bőven.
Most, hogy már 1 hónapja itt van velünk, és lett hely a garázsban, nekiálltam leszedni a küszöb spoileroket és kiszedtem az első kerékjáratokból a műanyag dobbetéteket, hogy lássam, mi rejlik ezeken a helyeken, másrészt, hogy amihez hozzáférek, ott lekezeljem először rozsda átalakítóval, majd lefújjam üregvédővel.
Elsőként a küszöb spoilerok kerültek le. Leszedése könnyű. Alul tartja oldalanként 4 vagy 5 csavar, majd ha ezeket eltávolítottul, úgy meg kell húzni erősen, de finoman a spoilert magunk felé, ugyanis oldal irányba is tartja 4 vagy 5 rögzítő patent. Ezek szoktak eltörni, illetve ezeknek a patentoknak a rögzítő fülei. A jó hír, hogy a spoiler alatt nincs szétrohadva, sőt még csak felületi korróziót sem találhatól. A rossz hír, hogy megvan az oka amiért csálén állt a spoiler. Sajnos jópár a rögzítő patentokat tartó fül le van törve és a rögzítő patentok jó része is elég viseltesek. Ezt leszámítva viszont nagyon jó állapotban van a spoiler is és alatta a küszöb is. A műanyag küszöb spoilert pedig majd a műanyagos kijavítja.
Ezután következett az első dobbetétek eltávolítása. Ez sem nagy történet, de fel kell emelni és el kell távolítani hozzá a kerekeket. Ha a kereket kint vannak, úgy már könnyen el lehet távolítani a rögzítő patentokat (a kerékjárati ív első részében) illetve azt a 3 csavart ami még a fém doblemezhez rögzíti. Ezt követően én élőről haladva szedtem ki a dobbetétet.
Oldalanként jó fél kiló por, falevél és sár kombója jött ki mögüle, főként a dobbetét és a küszöb találkozásánál, de volt mocsok máshol is bőven.
Miután a dobbetétet kiszedtem, első körben kimostam a dobbetét mögötti részt slaggal és lúgos tisztító szerrel. A dobbetét mellett a futómű alkatrészeit is lemostam, hogy lássam mit kell tenni vele.
A dobbetét jó állapotú volt, itt nem volt rozsda. A futómű alkatrészein viszont volt bőven felületi rozsda. Annyira azért nem volt vészes, így drót korongozni nem kellett. Ezeket a felületeket első körben sima foszforsavas rozsdaátalakítóval kentem le, majd hagytam 24 órát hatni. Ezt követően a Teroson VR 625 rozsdaátalakítóval fújtam le és ezt is hagytam 24 órát száradni. végül pedig mindkét dobbetétet és a futómű fém elemeit is lefújtam színtelen wax alapú üregvédővel (Sikagard 6220).
A végeredmény szerintem nagyon jó lett.
Ezután a küszöböket is kifújtam ugyanezzel az üregvédővel. Erős szaga van, de legalább ezt követően jó darabig nem jön elő a rozsda.
Most, hogy láttam mi van a felületeken és még jó az idő, gyorsan bejelentettem egy vegyszeres alvázmosásra, hogy az éves során az alváz felületeire lerakódott és rágyógyult koszt lemossuk, majd ezt követően télen a maradék felületi rozsdát onnan is el tudjam távolítani.
Az alvázmosást végző öreg szaki visszajelzése alapján olyan az autó alja, mint egy jó állapotú 8-10 éves napi használatú autóé. Jóllehet 26 éves, de ettől még a 48.000 km azt tényleg kevés. Eddig szerencsés a sztori.
Száradást követően a dobbetéteket lemostam és leápoltam, majd ment vissza az egész a helyére.
Lakatolva, taposó, küszöb, ami kell. Fényezve! Spoilerek feldobva, hogy többet le se essen.
Antenna cserélve, mert valami cuki állat megnyamnyomgta.
Plusz a két levelfogó záró eleme is kicserélve, mivel a patent már nem tudta a kasztnihoz feszíteni.
Jujj és persze bal oldali xenon csere is aktuális volt a vibrálás és a néha megjelenő rózsaszín fény miatt.
Következő feladat a kormány bőrözése. Dec 23.
Egy kis csemege. Leszakadt a küszöb spoiler, még szerencse, hogy 2vel mentem. A többi meg látható a képen...
Javítása november első hetében fog megtörténni. Addig ez ilyen marad... Kicsit undorító csak...
Sokaknál láttam már,hogy az SW gyári szárny alatti gumit kiszedik,hogy tényleg szárnynak is tűnjön.Így én is meg csináltam,mondjuk én csak az a részt vágtam le ami lefelé lógott.Nem akartam,hogy a patent helyeknél sima lyuk maradjon és gumi nélkül a patent lötyögött.Elég barbár megoldás de bevált.
U.I.: Nagyon csúnya lenne spoiler nélkül!!
Rendeltem egy szolíd "szárnyat", ami meg is érkezett. Már csak autó kell, amire felrakom. :) Az első helyén is lesz valami. Lehet, hogy az, ami volt is, de lehet, hogy valami új! :)
Kicsit egérrágta volt az első toldat, egyelőre leszedtem, a sorsát még eldöntöm. Eleinte nem tetszett, aztán már igen, most meg olyan üres lett nélküle. Megnézem, hogy javítható-e szépen, aztán meglátjuk. Sajnos a bal sarka hiányos.
Egyszer már fel lett ragasztva de sajnos elkezdett szépen lassan elválni megint a kasztniról a spoiler. Most megint sikerült fel ragasztani vártam vele egy napot had száradjon és utána csavaroztam fel az alját. Nálam ezért is nehéz ügy, mert ehhez az 56-hoz gyárilag nem volt spoiler így nincsenek patentok amik tartják. Utólagosan rakta rá a német egy piros autókról, mert a belsejét már nem fújták le színnel.
U.i.: A szélvédő ragasztó kinyomásához még a drágábbik OBI-s kinyomó sem alkalmas! Nehogy úgy járjon valaki mint én lásd a képeket hiába volt már forró a ragasztó is.
A story ott kezdődött,hogy Vftsárpi-tól átvettem (20.000),alapozva volt de nem volt színre fújva. Ezért vittem szakemberhez. A fényező elzavart egy műanyagoshoz,hogy ezt így ő le nem fényezi. :)
Műanyagos megcsinálta (4000),most a fényezőn volt a sor.
Elemenként 18ezer.
Most várja a tavaszt, hogy felkerüljön.
Szerettem volna már régóta egy kis gyári extrát a járgányra.
Hardy cartárs segítségével meg is valósult. Nagy köszönet érte :)
Ablaktörlő lapátok terén megoszlanak a vélemények. Az első gyárilag szerelt szettem 7 évig bírta. A következő, valami francia gyártmány, alig egy évig. Következett egy Bosch Aerotwin, de nem voltam vele elégedett, mert bár szépen törölt, de a mérete nem volt az igazi, és spoiler nélkül nagyobb tempónál nem volt valami stabil. Ezért a következő alkalommal ismét egy gyári szett kapott bizalmat. Ezek már nem bírtak annyit mint az eredeti gyári szerelésű lapátok, de 4 évig ezek is szépen teljesítettek.
Mivel kezdett a gumi leszakadni róla, most ismét egy Bosch szettet választottam, ezúttal egy BOSCH 551S TWIN Spoiler személyében.
Remélem beválik...