Blog >> generátor >> probléma

>> SzervizFöckös // Alfa 166 2.4 jtd // 2012-03-06

Fura égett szag, első tipp az volt, hogy a fűtőventilátor haldoklik.
Hát a jó hír, hogy annak nincs baja.
Derült ez ki akkor amikor ugyanígy érezhető volt a szag, miközben a fűtés teljesen ki volt kapcsolva.
Feltűnt viszont, hogy néha erősebb néha gyengébb a műszerfal világítás (így utólag tudom, hogy a tompított fényszóró is eléggé is túl volt tompítva...)

Na a következő kb 15 km autózás közben egyre több jel mutatott rá, hogy bizony a generátor lesz a szag és az egyre erősödő HANG okozója.
Hát ő úgy gondolta, hogy 248ezer km-nél hirtelen romló állapotba kerül, majd rövid szenvedés után benyújtja eutanázia igényét.
Másnap reggel még tette a dolgát, de már egyre fájdalmasabb szenvedő hangokkal.
Szépen átgurultunk kettesben Zé mesterhez, aki korábbi telefonon egyeztetett diagnózisunkat csak megerősíteni tudta, miután ránézett.
Hát mit is mondhatnék, volt egy pici holtjátéka a tengelynek(úgy fél centi...), olyan irányba, ahova nem nagyon kéne.
A szabadon futó megszorulva
Szénkefék még úgy ahogy, de a csúszógyűrűk egyike elérte a kb 0,5 mm-es vastagságot, míg a másik a 0,1 mm és a semmi között foltokban.
Természetesen a csapágyak állapota erősen hozzájárult a kellemetlen hangokhoz..
Hát bekerült egy másik generátor, és szabadonfutó.

Reméljük a generátor utódja ugyanígy teljesíti a dolgát legalább fele ennyi km-en át, és akkor én már teljesen elégedett leszek.

>> SzervizGyöki // Alfa 147 1.6TS Distinctive // 2009-07-07

Július elsején nem indult az autó. Az aksi megadta magát.
Gyors baráti segítségnek köszönhetően vettem egy új aksit az Unixban és ott ajánlottak egy szerelőt a közelben aki be is rakja. A szerelőnek mondtam mi a gond és szerencsére kimérte a vasat és rájött, hogy nem aksi, hanem generátor problémám van. Ajánlotta, hogy holnapra kiveszi, megnézi, megjavítja. Következő este hívott, hogy egész nap próbálta, de nem tudta kivenni, kiveheti-e a motort, váltót, hogy hozzáférjen. Határozott NEM volt a válasz. Másnap reggel elvittem az autót a Watz szervizbe, mert ez volt legközelebb, ahol láttak már olaszautót.
Mivel ez már péntek volt, csak 7főre lett kész az autó. A generátor feszültségszabályzóját kellett cserélni, a szénkeféket és még valami kütyüt.
Generátorjavítás: 36k+áfa
Mókadíj: 10K+áfa
A szerviz és a dolgozók hozzáállása nagyon jó volt, ajánlom.
Megjegyzés: Köszönöm Large Gyuriék telefonos segítségét, sajnos Halásztelekre nem mertem aksiról kimenni.