Ahogy korábban is írtam már a kereskedők is óva intettek a világos bőrtől amikor mondtam hogy gyakran járok farmerban. Akkor nyugodtak meg amikor mondtam, hogy nekem nem gond ha rendszeresen ápolni kell. Kérdeztem mégis mire számítsak, elég pl évente kétszer ápolni azt mondták igen, az elég lesz.
Na az a helyzet hogy annak ellenére hogy bár naponta használom az autót ebből farmerban mondjuk 50%-ban, már 2 hónap után látszani kezdtek a kékes foltok.
Utána néztem a bőrápolóknak, külföldön sok helyen a Lexolt preferálják, nálunk a shopban az Autoglym kapható. Végül emellett döntöttem, bár az alfás shopban nincs fent de sikerült az alfás shopon keresztül kedvezménnyel beszerezni a Leather Clean & Protect Kit-et.
Meg is volt év végén az első ápolás és megnyugodtam...
Csak a bal első ülést kezeltem, mert a többit ritkán használjuk, gyerek furikázás leggyakrabban a másik kocsival megy. Persze nem volt komoly szennyeződés csak néhány halvány folt, de az eredmény tökéletes. A kékes foltok teljesen eltűntek, az ülés ugyanolyan matt fényű mint volt.
Amiatt hogy nem kellett az egész ülést, fejtámlát kezelni gyorsan megvolt az egész (kb 30 perc a rövid száradással együtt). Először jött a bőrtisztító, kis mennyiségben használva, leginkább az ülőfelületen, keveset a háttámlára, bár ott még nem látszott semmi. Utána háromszor áttöröltem tisztavizes, kifacsart kendővel (póló, törölköző tökéletesen megfelel) utoljára a Kithez mellékelt mikroszálas kendővel.
Rövid szárítás után (15 fokos a garázs, a mikorszálas kendő után pillanatok alatt megszáradt) jött a balzsam. Ebből is kevés kellett, ahogy az Autoglym videó is ajánlja, (kb 3-4-szer borsó/szőlőszem közötti mennyiséget kentem az ülőfelületre a kitben lévő szivaccsal, kevesebbet a háttámlára) . Így - bár szárazra töröltem a videó ajánlása szerint - sokat nem kellet letörölni, a nagyrészét beszívta a bőr.
Eleinte kicsit fényes volt a felület de fél nap alatt szépen visszanyerte a matt színét. 1 nap után használtam újra, nem hagyott nyomot, de egy alaposabb ápolás (több balzsam használat) után lehet hogy érdemes 2 napig száradni hagyni.
Ennyit megér 3 havonta az hogy a bézs bőr olyan maradjon mint újkorában :D
Gondoltam írok a bézs bőrről is hátha valaki gondolkodik rajta. Diófa csomaggal rendeltem a Giut megspékelve bézs bőrrel - szerintem gyönyörű. A bőrnek prémium tapintása van, matt, és szerintem a varrása szebb mint a dohánybarna üléseké, pedig a dohánybarna szín is király. A fabetétek is szépek, nincs sznob hatása, szerencsére szintén matt, nem lakkozott. Nekem az alap szálcsiszolt hatású műanyag betétek annyira nem jönnek be.
Eredetileg persze Veloce csomagban gondolkodtam de a családi kupaktanács leszavazta a fekete tetőkárpitot (micsoda probléma :( ), úgyhogy gondoltam ha lúd legyen kövér, ha világos belső tér akkor meg legyen bézs bőr is - fő a családi béke :D
Ezután az autó szépen átalakult és az eredetileg sportos autóból lett egy visszafogottan elegáns szedán amit ha apu elszabadul akkor ugyanúgy el tud vinni kanyarvadászatra , de egy tárgyalásra is meg lehet érkezni vele - stílusosan.
És ez a zseniális a Giuliában - ugyanabból az autóból két egészen más karaktert is ki lehet hozni - úgy tűnik ez a jövő évi extrákban is hangsúlyosabban jelenik meg.
Hoppá - igazából a bézs bőrről akartam beszélni, szóval....
A kereskedők (több helyen jártam mielőtt megrendeltem az autót) mind próbáltak lebeszélni mondván ha farmerben (is) járok az hamar meg fog látszani, de azt is mondták ha gondját viselem akkor rendelhető. Úgy gondoltam évi két bőrápolást megér egy ilyen belső és nem bántam meg, de az tény hogy érzékeny. Minden nap a Giuliával járok melóba (többnyire nem farmerban) és még két hónap sem telt el, de ha tüzetesen megnézi az ember akkor az első varrásnál halványan már látszik a farmer kék színe.
Hát ebből inkább 2 -3 havonta lesz bőrápolás mintsem 6 havonta, de ennyit megér...
Úgyhogy gyorsan kihasználtam az AutoGlym shopot és berendeltem egy bőr tisztító és ápoló kitet. Tapasztalatokról majd írok később.