Kiálltam a garázsból porszívózás bvégett. Visza már nem tudtam menni, mert a kocsi mozgásképtelenné vált. Az elsoztófedélre ránéztem, és eléggé kokszos volt a teteje. (Belül nem, ott szép tiszta és még mindig újszerű) Na akkor ez most mipics@?
Hétvégén meg kéne a kocsi, illetve már csütörtökön is.
Update A szerelő megnézte a szerkezetet. A trafókábel volt kilazulva, lötyögött és néha áthúzott a magasfeszültség, ettől kokszolódott el az elosztófedél.
Az Alfa a hétvégén itthon hagyott. Nem indult, csak köszörültem de nem röffent a motor. Korábban is csinált egyszer ilyet, akkor az elosztófedélben kellett kotorászni (eloxidált pólusokat átsimogatni csiszolópapírral) és ment is a motor. Most azonban ez már nem segített.
Kipróbáltam a korábban elkannibalizált SW gyújtáselosztóját, de azzal se ment. Végül Hakuna cartárs sietett segítségemre, de vele is csak azt állapítottuk meg, hogy a szikra nem jókor jön a gyertyákra.
Én a karbikra is gyanakodtam (nyáron Bálint33 kocsija is hasonló tüneteket produkált, ott végül a karbira lett ráhúzva a vizes lepedő). De a gyertyák elég benzinszagúak voltak mikor ki lettek véve...
Végül az is kiderült (sokadik nekifutásra), hogy az elosztót rosszul rakhattam vissza, kábé pont 180 fokkal (vaze, ezt hogy csináltam?). De a kis mókuskálás után legalább a motor életre kelt (igaz rotort is cseréltünk az elosztóban). A következő lépés, hogy a kannibalizált elosztót berakjuk a motorba, mert a mostaninak eléggé lötyög a tengelye. (Ez okozhatta azt, hogy álló helyben egyik napról a másikra elromlik az autó?)
A műszeres beméretés még várat magára.