Blog >> hill
Amióta megvan a kocsi, azóta szerettem volna cserélni a lengéscsillapítókat.
Most végre eljött az ideje. Ment a vacilálás rendesen, hogy milyet érdemes bele venni, és tényleg megemeli az elejét nagyon vagy sem. Rengeteg ember mondta, amennyiben a Bilsteint választom simán lehet, hogy kifogja emelni a kocsi elejét. HÁLA EZ NEM LETT ÍGY, VAGY INKÁBB NEM DRASZTIKUS A KÜLÖNBSÉG.
Autodocról sikerült beszerzni az alkatrészeket illetve a hozzátartozó finomságokat (támcsapágy), plusz egy kerékfordulatszám jeladót.
SZERELÉS
El sem hittem, hogy szinte ennyire könnyű a lengéscsillapítók cseréje. Az összes csavart simán kitudtam oldani. Pikk-pakk áttetük a rugót a régről az újra. Azért volt némi előny, mivel, hogy múltkor már beszereztünk egy hidraulikus rugó összehúzót, ami nagy segítség volt ezeknél a műveleteknél.
Rugót nem cseréltem, mert gyönyörű állapotban voltak egy rozsdafolt sem volt rajtuk. A csillapító ramaty állapotnak örvendet. Benyomtuk és úgymaradt, már nem végezte el a feladatát, szóval jó döntés volt ezeket cserélni.
Támcsapágyakból is újat kapott, nem szerettem volna ezen spórolni, így kerek az összkép. A visszaszerelés is könnyen ment, minden csavart NM-re pontosan húztam meg és rézpasztáztam, hogy a későbbiekben se legyen gond a szétszerelésnél.
Csatoltam képet a pontos lehúzási nyomatékokról az első felfüggesztéshez. (6.kép)
Mivel állandóan kidobálja már vagy 1,5 éve a VDC hibát, úgy gondoltam elkezdem cserélgetni a kerekeknél lévő jeladót, mert már csak ez nem volt cserélve. Most a bal első cseréltem, de sajnos EZ SEM OLDOTTA MEG A PROBLÉMÁT.
Összegezve a dolgot, nagyon boldog vagyok, mert sikeres volt a műtét. Érezhetően jobb lett a csillapítás és az úttartás is. Fékezésnél megszünt a bólintás, illetve a recsegés.
Lengéscsillapító : 21.410 Ft/db
Támcsapágy: 9.840 Ft/db
Kerékfordulatszám jeladó: 4942 Ft/db






Sajnos előjött újra a VDC & Hill Holder hiba!
Most a féklámpa kapcsolót cseréltem a pedálnál és úgy néz ki, hogy ismét minden rendesen működik. (Lekopogom!)

Sajnos nekem is előjött a VDC és Hill Holder hiba. Fórumokat olvasván mindenki azt mondta, hogy először a kupungnál lévő kapcsolót érdemes cserélni.
Tettem egy próbálkozást a szétszedésére, hátha valami kis próblémája van az érintkezéssel. Kapott WD-40-t is, az se hozott eredményt.
Így hát megrendeltem egy újat, majd kicseréltem és a próbléma elhárult.


