Egy ideje már szivatott azzal a gép, hogy nagyobb gyorsításnál főleg mikor elváltottam elkezdett csipogni, és dobott egy MOTOR CONTROL SYSTEM ERROR-t a kijelzőre, aztán átment szívó dízel üzemmódba. Kiolvastam a hibát: P0238 - magas turbónyomás.
MAP szenzorra gyanakodtam (azt az EGR tisztításkor kihagytam, akkor még nem tudtam, hogy azt sem árt belevenni a kötelező kisszervíbe), az elég csúnyán be volt kokszosodva. Itt véget is érne a történet, de sajnos ez nem oldotta meg a gondot, sőt egyre gyakrabban jött elő a hiba. Már arra is gondoltam, hogy valamit elszúrtak a rempakor, nagyon megpiszkáltak valamit, de mint kiderült nincs semmi elcseszve. A következő esélyes tehát a turbó maradt, az volt a gyanú, hogy el van kormolódva, nehezen jár a geometria, de ezt is kizártam, maradt tehát ennek a szabályzása. A geometriát egy vákuumos labda mozgatja, azt egy kis mágnesszelep szabályozza, amit meg PWM jellel az ECU vezérel. Ezen a szelepen (VGT szelep, töltőnyomás szabályzó szelep, vagy nem tudom hogy hívják) egy kis finom szűrőn keresztül megy be a levegő a vákuum helyére, ha csökkenteni kell a turbónyomáson. Ez a szűrő (bár nem látszott rajta) pont annyira eldugult, hogy ne tudjon korrektül szabályozni, túl nagy volt a vákuum, és emiatt a turbó szépen dolgozott mikor nem kellett volna neki.
A szelepet átfújkáltam levegővel (a szűrőjén is átment a levegő, azt nem tudtam levenni, erőltetni meg nem akartam), azóta hibamentes az autó, csak tol és semmi hiba.



0
625
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Alfa reklám
- Filmek
- 4C
- AlfaCity 2025 - július ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Giulia
- Szerelőműhely
- 155
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8