Blog >> láncfeszítő >> vezérmű
2014. májusában nagyszervíz keretében lett többek között cserélve mindkét komplett vezérműláncszett (1 a bütyköstengelyekhez, illetve 1 a kiegyenlítő tengelyhez) autósboltban számlára vásárolt angol FAI TCK5 és TCK3 szettekre.
7 hónap és ~10e km megtételét követően elkezdett indításkor erős fémes csörgés hallatszódni a motortérből, ami 4-5 perc alatt megszűnt. Végül a szervízben derült ki, hogy valamelyik lánc lesz, így megismétlődött a tortúra, az autó szét lett kapva ismét.
A kiegyenlítő tengely láncszettjének hidraulikus láncfeszítő patronja (a képen látha kis szar) adta meg magát: a láncfeszítőt visszaengedte a leállítást követő hosszabb álláskor az olaj patronból való kifolyásával, pedig visszaengedni azt nem szabadna neki... Ráadásul a lánc már 2 árkot vájt bele...
Tanulva a hibából FEBI márkájú komplett láncszettet vettünk 48 % kedvezménnyel, a hibás szett meg ment vissza a boltba, onnan a gyártóhoz bevizsgálásra, a garancia keretében ugyanis pénzvisszatérítésre megyek.
UPDATE: elismerték a garanciális hibát, visszafizetik a szett árát (~38e Ft)!
A szerelőm (Balogh Peti) döbbenetesen korrekt volt: nem fogadott el egy fillért sem, mondván, hogy 10 hónapja ezért már egyszer fizettem, és most az autó beszart, ismét láncszettet kellett cserélni... (ráadásul ez a lánc fut belül, tehát a bütyköstengelyek láncát is le kellett venni).
Na ez a ritkán tapasztalható hozzáállás...