Blog >> akkumulátor >> izzítógyertya
Kétszer vagy háromszor volt, hogy nagyon nehezen indult be, az egyik épp Zénél volt. Hibát is írt: izzítógyertya + üzemanyagszűrő.
Egyik reggel elvittem gyereket oviba és utána már nem indult, az indítózás (összesen kb 10 mp) leszívta az aksit. Ott ragadtam, cserbenhagyott, ezt nem fogom elfelejteni a ribijének!
Vicces volt viszont, hogy először Ignissel próbáltuk bebikázni: gondoltam, hogy nehezen fog menni, de azt nem, hogy kb ugyanolyan volt az indítózás, mintha ott se lett volna a suzuki... Hívtam egy nissan navaros ismerőst, azzal pöcre indult :)
Irány szerelő: cserénél kiderült, hogy a gyertyáknak semmi baja, így csak a szűrő lett cserélve, de szerelő már nem bírta hazahozni a kocsit, mert nála sem indult.
Meg lett a hiba: akkumulátor sz@ródott el. Erre nem is gondoltam, mert előző tulaj szerint nem fél-egy éve volt cserélve. Persze még a gyári volt benne, már meg sem lepődök.
Került bele egy Bosch 95Ah-s (gyárival megegyező) és 800 A (gyári 470A) indítóáramú. Most teker, mint degú a mókuskerékben!
Két cucc cseréje mindösszesen 40e (10+30), amiért óriási köszönet a szerelőmnek!