Blog >> akkumulátor

>> Szervizystuc // Alfa Giulietta QV // 2025-10-10

Mindenkinek van egy keresztje, azt hiszem az enyém az autó akkumulátora lesz... Történt, hogy tegnap lemerült az aksim. Egy 2 órás út után leállítottam az autót, majd 5 perccel később nem indult be. Se kép, se hang, mindez 150 km-re otthonról... Sikerült segítséget kérnem és bebikáztuk az autót. Izgultam, hogy ne legyen gond visszafelé, de végül megtettem az utat hibátlanul, igaz, meg sem próbáltam leállítani az autót. Egyenesen Budavári Csabihoz mentem a műhelyébe. Ő rámért az aksira, a műszer azt mutatta, hogy az bizony teljesen halott. Úgyhogy aksicsere. Én már nem is számolom, hogy az elmúlt években hány akkumulátort vettem... Otthagytam az autót, kértem, nézze azért át, hogy van-e esetleg még valami probléma. Ma mentem érte, szerencsére minden hibátlan, a generátor is tökéletes. Mopar akku volt a kocsiban, ha ez még gyári volt, akkor elment 13 évet. Csabi megnyugtatott, hogy a következő nem fog ennyi ideig kitartani. :-D
Bekötötte a menetrögzítő kamerámat is, plusz a múltkor ki lett cserélve a fejegység is, de arról elfelejtettem blogot írni, azt is ide veszem.

>> SzervizKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2025-09-09

Úgy tűnik felada a szolgálatot az akksi.
Rendeltem újat hétfőn, ma meg is érkezett, és ki is próbáltam. Gurultam egy 100km-t
Alacsonyabb profilút kerestem, sikerült is találni egy SCT márkájút. Nem könnyebb berakni, mint az előzőt, viszont a takaró kárpitot könnyebb visszarakni.

>> SzervizPoló // Alfa 156 GTA // 2025-04-27

Hiába óvtam a télen egy Ctek töltővel az akkumulátort, tavasszal az első indítások után elhalálozott. Valószínűleg cellazárlatos lett. 2019 körül kerülhetett bele egy Bosch, szóval legalább 6 éves volt.
Korábban már bizonyított nálam az Exide, így ismét erre esett a választás. Egy Exide Prémiumot vettem bele 72 Ah-val.

>> SzervizLiquid // Alfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2025-04-15

Eljött az ideje az akku-cserének. Gyári, tudtommal nem volt cserélve. Már mikor hozzánk került se volt túl acélos, de eddig életben tartotta a cspptöltő. Most viszont bő 1 hét állás után 9V-ra esett a feszültsége. Megrendeltem egy Exide EK960-at (AGM, 96AH, 850A). Győrben a Kicsi Kocsi Autósboltban 78000ft lett a vége. 80e-nél kezdődött a webshopokban + szállítás.
Ma érkezett meg, ki is cseréltem. A csere idejére a motortérben lébő "bika" pontokra kötöttem egy másik aksit. Látszólag minden rendben :)

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2024-02-21

Döglődött az akksi, ezért elmentem venni egy újat.
Jó fej volt az akksi boltos, rámért a generátor töltésre, és azt mondta előbb nézessem meg a generátort, mert alacsony a töltés.
És valóban: generátor felújítás lett belőle, az akksi meg azóta is szépen teszi a dolgát!

Egyúttal sor került a meghajtó szíjak cseréjére, illetve a jobb hátsó törött spirálrugó cseréjére.

Km óraállás: 178 255
- Generátor felújítás
- Meghajtó szíjak (Continental)
- Spirálrugó, jobb hátsó

>> SzervizBagacs // Alfa 159 SW 1.9 JTS Tourismo // 2024-07-12

Nálam is előjött, és este már nem is indult. Persze Balatonon!
Bebikáztuk és szépem ment megint, egy akkucsere után a jelzés is eltűnt!
Exide Premium 72Ah
139280Km

>> SzervizGabesz101 // Alfa Giulietta 1.4 TB MultiAir // 2023-12-07

Az akkumulátor már kezdett gyengélkedni és a télnek nem akartam nekimenni egy régi akksival, szóval cserélve lett egy új Exide Start-Stop AGM 62AH 680A (EK620)-ra.

>> SzervizBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2023-11-21

Már tavaly télen is éreztem hogy az akku a végét járja. Ma már csak nyögdécselt... Ne vegyetek no-name akkut, az enyém is csak 15 évet bírt! Felháborító!

Megadta magát az akkumulátor, kapott gyorsan egy másik Exide-ot.

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2023-06-22

A hosszabb út előtti átvizsgálás ellenére az akkumulátor Olaszországban megadta magát. Hétfőn kb 850 km megtétele után leparkoltam az autóval, amely ma reggel nem indult. Majdnem felrobbantam, de meg kellett oldani a problémát. A szálláson az egyik szomszéd tudott segíteni bikakábellel, úgyhogy az autót beindítottuk. Google segítségével gyorsan kerestem egy szervizt a közelben, ahol szerencsére tudtak segíteni, egy szó nélkül, azonnal a rendelkezésemre álltak. Olaszul nem beszélek, az angolt nem értették, kézzel, lábbal és a Google fordító segítségével kommunikálunk. Kiderült, hogy a Varta akku, melyet az ősszel vettem, kuka, megadta magát. Bosch aksi volt a szervizben kéznél, 150 Euroért adta, a szerelésért nem kért pénzt, nagyon rendes volt. Jó kaland volt, de kihagytam volna.