A nap melyen először átgurult az udvar kapuján. A szokásos ismerkedés után úgy gondoltam ha már 1 hónapot állt szegény a kereskedésben egy szép platán fa környékén megérdemel tőlem egy kis törődést. Alapos mosás, törölgetés és porszívózás után megkínáltam egy flakon polírpasztával is, valamint kapott illatosítókat is. Szép lett :)
Szerencsére hosszúhétvége volt, az egyik nap kész lettek a plusz felnik, másik nap be tudtam már vásárolni és még van két napom a hétvégéből. Az autó azért látszott, hogy rendben van tartva, de azért idővel mindenhol megjelenik egy kis kosz. A belső térrel kezdtem a takarítást. Enyhe mosószeres meleg vízzel és mikroszálas kendővel elkezdtem átmosni minden felületet, amit lehetett. Természetesen a bőr üléseket is. Tényleg jó ez a mikroszálas kendő, meg is lepődtem, hogy elég hamar elsötétedett a víz, szóval cserélni kellett egyszer-kétszer. Ennek végeztével egy Turtle wax szilikonnal lefújtam és egy száraz mikroszálas kendővel jól áttöröltem. Ezek után jött a bárápolás. A beltér végeztével teljesen más volt beülni, már csak kiszállásnál volt gond, hogy bizony még a műanyag részeket át kell fújnom szilikonnal. Kb. 3 óra volt az egész folyamat, de azt mondom megérte. Lehet pár ezerért ezt megcsinálják, de ennyire alaposan biztosan nem fogja, mert van rá mondjuk 2 embernek 20-30 perce és azalatt ennyi mindent nem lehet megcsinálni alaposan.
Másnap következett a külső mosás. Két vödör, az egyikbe mosószeres meleg víz, a másikba sima víz. Szivaccsal a jól megszívott mosószeres vízzel lekezdtem lemosni és a szivacs kimosását mindig a másik sima vízben csináltam. Kimosás után jól ki kell nyomni és utána megint a mosószeres következik. Ezek után egy felni tisztítót kapott, amit ráfújsz és hagyod állni 2-4 percet, utána meg neki lehet esni szivaccsal. Hogy ne legyen foltos szintén ezzel a mikroszálas kendővel jó szárazra töröltem. A következő lépés a polír volt. Erre a T-Cut márkájú sötét zöld színű paszta lett kiválasztva még a boltban. Nedves mikroszálassal viszonylag kis felületet le kell kenni, hagyni megszáradni és utána tiszta mikroszálassal jól beledolgozni és fényesíteni. Nem kevés meló, mert itt nem egybe fújják le géppel és törlik át kézzel vagy géppel, hanem szép lassacskán haladsz. Ezek után csak a gumi ápolás volt, mert még csak ott nem csillogott. Vettem egy waxot is, ai Turtle wax extreme nano nevet kapta. Ez szórófejes, ezzel már csak a motorháztetőt és a tetejét ápoltam le. Levezetésként még azért maradt egy üvegtisztítás és végre kész. Hogy miért is érzek így, mert kb. ez a pár művelet 5 órát vett igénybe. De most is csak azt tudom mondani, hogy megérte, már csak a csillogásával is kitűnt a tömegből. Biztos lesz majd, hogy ilyen saját magam által csinálható kézi mosóba elviszem. (Tegnap voltam is PZ147-tel.) De az tuti, hogy gépi mosót nálam sose fog látni és szerintem eddig sem nagyon volt ilyen helyen.
Költséget nem tudok írni, mert előtte lévő nap vásároltam be egy nagyobb pakkot. Hogy miből mennyi fogyott azt nem tudom. A szilikon kivételével, amúgy nem sok fogyott a termékekből. Igazából itt az időt kell rászánni. Tettem fel képet előtte és utána állapotról.
Reggel elhoztam a kocsit a fényezőtől, akinél egy teljes gépi polírra fizettem be. Profi géppel, pasztával és új polírozó tárcsával, amire külön vártam, hogy tényleg tökéletes legyen. Az is lett. Úgy tükröződik, hogy ezután a motorháztető előtt fogok fésülködni:). (8000 ft)
Ez annyira elbűvölt, hogy nekiálltam egy alapos motormosásnak, ami a motortér minden szegletét érintette. Samponos vizet, féktisztító folyadékot és a vártnál több rongyot használtam. Ez is jól sikerült.
Aztán ablakmosás következett belülről. A szokásos Clin vegyszeres áttörlés után papírtörlővel húztam át mindegyik ablakot. Én erre a módszerre esküszöm, mert ha csak simán vegyszeres törlést csinálok, mindig tiszta folt meg csík az ablak és ez kívülről is látszik... Úgyhogy mindenkinek ajánlom a benzinkúti papírtörlőt erre a célra is.
A munka végeztével a kedvencem következett: kocsikázás, aztán itthon pedig 2 túrós-mazsolás palacsinta. Jó nap volt:).